New posts

Kamptråd CL-kval runde 3: Sabah - AGF, 11. August kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 300
  • Views Views: Views 14K
Added to Calendar: 11-08-26

Hvad hedder det i næste runde?

• Total voters
    69
  • This poll will close: .
Kamptråd CL-kval runde 3: Sabah - AGF, 11. August kl 18.00
Så tager jeg fejl, før i tiden var det placeringen i ligaen nå polafunden før gik i gang.
Den her var meget omtalt, selvom reglen om at nr. 7 tager pladsen fra nr. 6 har eksisteret i nogen tid. Jeg kan ikke mindes, at det nogensinde har været et øjebliksbillede i tabellen, det afgjorde seedning, men det er muligt at det har været sådan.

Skal Jønsson eller Arnstad spille cm ved siden af Knudsen? Arnstad er normalt bedst som 10er, så start-11 kunne være:

Hedenstad
Andersen, Røsler, Kahl
Links, Knudsen, Jønsson, Emmery
Bech, Borgere, Arnstad

Men hverken Links eller Jønsson kan spille 90 eller 120 min., hvilket kunne tale for at starte med MA, som nok kan spille 120 hvis det skulle være. Jeg vil virkelig gerne have Links ind - MA på kanten virker ikke super godt.

Det store sp. er selvsagt forsvaret - med manglende sammenspil og manglende hovedstødsstyrke når Tingager er ude. Andersen, Røsler, Kahl er nok det mest oplagte.

Skal Jønsson eller Arnstad spille cm ved siden af Knudsen? Arnstad er normalt bedst som 10er, så start-11 kunne være:

Hedenstad
Andersen, Røsler, Kahl
Bech, Borgere, Arnstad

Men hverken Links eller Jønsson kan spille 90 eller 120 min., hvilket kunne tale for at starte med MA, som nok kan spille 120 hvis det skulle være. Jeg vil virkelig gerne have Links ind - MA på kanten virker ikke super godt.

Det store sp. er selvsagt forsvaret - med manglende sammenspil og manglende hovedstødsstyrke når Tingager er ude. Andersen, Røsler, Kahl er nok det mest oplagte.
Jeg har svært ved at forestille mig, at Anderson ikke spiller hele kampen. Han er en af de få, der har set 100% fit ud indtil videre og de 120 minutter er desværre sandsynlige.

Hedenstad
Andersen, Røsler, Kahl
Bech, Borgere, Arnstad

Den opstilling er købt herfra (ville dog nok vælge Bogere frem for Borgere, som jeg ikke kender ;)) . Med Tingager ude (antager jeg) er det den stærkeste jeg kan forestille mig.

Og jo mere JJ kommer i kampform og bliver spillet ind, jo bedre bliver han til at holde fast i bolden, så vi kan holde kontrol på bolden og spille os ud af modstandernes pres. Og en defensiv blok med JJ og Knudsen beskytter også forsvaret virkeligt godt - og samtidig giver det lidt mere pondus på dødbolde end hvis man bytter ham med MA og trækker Arnstad tilbage.

Den opstilling er købt herfra (ville dog nok vælge Bogere frem for Borgere, som jeg ikke kender ;)) . Med Tingager ude (antager jeg) er det den stærkeste jeg kan forestille mig.

Og jo mere JJ kommer i kampform og bliver spillet ind, jo bedre bliver han til at holde fast i bolden, så vi kan holde kontrol på bolden og spille os ud af modstandernes pres. Og en defensiv blok med JJ og Knudsen beskytter også forsvaret virkeligt godt - og samtidig giver det lidt mere pondus på dødbolde end hvis man bytter ham med MA og trækker Arnstad tilbage.
Jeg håber på mest mulig tid for Arnstad på 10eren og at vi starter solidt med Anderson og Links på wb.
Emmery virker mentalt slidt - og er det oplagte kort at smide, hvis vi skal jage en scoring. Derfor håber jeg, han starter ude i Baku.

Jeg håber på mest mulig tid for Arnstad på 10eren og at vi starter solidt med Anderson og Links på wb.
Emmery virker mentalt slidt - og er det oplagte kort at smide, hvis vi skal jage en scoring. Derfor håber jeg, han starter ude i Baku.
Bestemt et validt argument ift. Emmerys tilstand. Vil dog sige, at jeg ikke synes MA er meget bedre defensivt end Emmery, når han spiller WB. Har svært ved at finde de rette positioner osv.

Jeg synes simpelthen ikke, at MA er god som WB.
Han drifter alt for meget rundt, og spillet går i stå omkring ham.

Han er et fint alternativ som 10er, og jeg ville have det fint med at lade ham starte engang imellem for at aflaste de to andre.
Jeg tror egentlig også godt, at han kunne lære at blive en god 8er, med en disciplineret 6er ved siden af.

Jeg synes simpelthen ikke, at MA er god som WB.
Han drifter alt for meget rundt, og spillet går i stå omkring ham.

Han er et fint alternativ som 10er, og jeg ville have det fint med at lade ham starte engang imellem for at aflaste de to andre.
Jeg tror egentlig også godt, at han kunne lære at blive en god 8er, med en disciplineret 6er ved siden af.
Jeg er ret sikker på, at da man hentede ham var forventningen at det var de to pladser han skulle spille på.

Men Andersen har skulle afløse i forsvaret, og Links blev skadet sametidig med at Carstensen var på vej tilbage.

Last edited:
Jeg synes, den væsentligste overvejelse er, hvor længe Arne, JJ, Knudsen og Solbakken forventes at kunne spille. Hvis Solbakken endnu ikke er klar, og mindst to af JJ, Arne og Knudsen ikke forventes at kunne gå 120 minutter om nødvendigt, så ville jeg gå med nedenstående, hvis jeg var JP:

Hedenstad
JA-Rösler-Kahl
Carstensen - Arnstad-Knudsen - Links
MA-Bech
Borgere

For mg at se, skal vi have kontrol over midtbanen. Kontrollen holder vi ikke, hvis vi går død undervejs. Så vi er nødt til at have noget krudt (JJ) at skyde med.

Det efterlader TK og Jørgensen som indskiftningsmuliheder. Det er jeg mere tryg ved end Haugstrup og Hamza som indskiftningsmuligheder på 6erne.

Jeg synes, den væsentligste overvejelse er, hvor længe Arne, JJ, Knudsen og Solbakken forventes at kunne spille. Hvis Solbakken endnu ikke er klar, og mindst to af JJ, Arne og Knudsen ikke forventes at kunne gå 120 minutter om nødvendigt, så ville jeg gå med nedenstående, hvis jeg var JP:

Hedenstad
JA-Rösler-Kahl
Arnstad-Knudsen
MA-Bech
Borgere

For mg at se, skal vi have kontrol over midtbanen. Kontrollen holder vi ikke, hvis vi går død undervejs. Så vi er nødt til at have noget krudt (JJ) at skyde med.

Det efterlader TK og Jørgensen som indskiftningsmuliheder. Det er jeg mere tryg ved end Haugstrup og Hamza som indskiftningsmuligheder på 6erne.
Virker det ikke til at Haugstrup er skadet igen?

Jeg tror også der bliver skelet en del til, at vi har 5-6 spillere, der skal være i stand til at spille 120 minutter. Jeg håber godt nok (for de kommende kampe) ikke, at vi skal i forlænget igen.

Jeg frygter lidt, at hele vores forsvar skal udskiftes, hvis vi skal spille 120 min. og det er jo netop ikke der, man ønsker at bruge udskiftningerne. Forhåbentlig kan Røsler fra sin centrale position holde hele kampen.

Hedenstad
JA-Rösler-Kahl
Arnstad-Knudsen
MA-Bech
Borgere

Det var irriterende at vi skiftede så tidligt mod dem hjemme. Det var lidt spild af en udskiftning der, måske kunne have tilfaldet Solbakken.

Vi aner ikke om anden halvleg er 45 minutter en 75 minutter. Det er lidt frustrenden. Havde han spilelt 35 minutter sidst, kunne man have startet ham og byttet med f.eks. JJ i pausen.

Jeg tror vi starter sådan her, men har en to-tre andre muligheder i tankerne.

Hedenstad

Andersen - Røsler - Kahl

Links - Knudsen - Jønsson - Emmery

Bech - Arnstad

Bogere​

Bestemt et validt argument ift. Emmerys tilstand. Vil dog sige, at jeg ikke synes MA er meget bedre defensivt end Emmery, når han spiller WB. Har svært ved at finde de rette positioner osv.
Næ, jeg ville nok også foretrække en Carstensen på 90 pct. fra start ... Men lige nu synes Carstensen desværre et stykke fra de 90 pct.

Det var irriterende at vi skiftede så tidligt mod dem hjemme. Det var lidt spild af en udskiftning der, måske kunne have tilfaldet Solbakken.

Vi aner ikke om anden halvleg er 45 minutter en 75 minutter. Det er lidt frustrenden. Havde han spilelt 35 minutter sidst, kunne man have startet ham og byttet med f.eks. JJ i pausen.

Jeg tror vi starter sådan her, men har en to-tre andre muligheder i tankerne.

Hedenstad

Andersen - Røsler - Kahl

Links - Knudsen - Jønsson - Emmery

Bech - Arnstad

Bogere​
Der er mange scenarier i spil.

Mit take:
Emmery er frisk, og kommer ind fra start
Links er på vej tilbage og vurderes bedre som indskifter
Carstensen er på vej tilbage og står bag MA
JP benytter Arnstad som 6'er
Bech er stadig mærket, men der er ingen chance for han får en pause.
Jørgensen er pivfrisk, men banen er ikke kunstig nok
Jønsson og Rösler har 90 i benene nu

Bogere
MA - Bech
Emmery Arnstad Knudsen Carstensen
Kahl Rösler Andersen
Hedenstad

Apropos energi og træthed så håber jeg eddermame, at Serra har fået en skideballe for hans karantæne. Hvis han havde fået til rådighed i de første Superliga kampe, kunne han netop have aflastet Bech lidt, så han var mere frisk end hvad tilfældet er, da man kunne sætte Serra på top og Bogere ned som 10’er i eksempelvis Lyngby kampen.

Der er mange scenarier i spil.

Mit take:
Emmery er frisk, og kommer ind fra start
Links er på vej tilbage og vurderes bedre som indskifter
Carstensen er på vej tilbage og står bag MA
JP benytter Arnstad som 6'er
Jørgensen er pivfrisk, men banen er ikke kunstig nok
Jønsson og Rösler har 90 i benene nu

Bogere
MA - Bech
Emmery Arnstad Knudsen Carstensen
Kahl Rösler Andersen
Hedenstad
Fordelen ved den opstilling er, at Links er bedre end Emmery defensivt. Så vi kan forsvarer med, hvis der står 0-0 med ham. Så det giver mening.

Andersen kan måske kkke spille fuld tid? Hvis det er tilfældet, vil Anderson give mening på hwb. Så får man en frisk naturlig hwb i Carstensen ind ø, hvis AJ skal spille højre stopper på et tidspunkt.

Latest posts

Back