New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 583K
Transfervindue Sommer 2026
Altså MEM blev for 1,5 år siden lønførende i AGF med en løn på lidt over 300.000kr.
Vi skal altså op på det DOBBELTE før vi kan se en spiller få 625.000kr.

Men Wilshere fik vist en special-aftale der var højere, men jo få måneder - og ingen forlængelse.
Jeg tror vi skal se en stigning til at vores største profiler får 350-450.000kr/md længe - altså måske flere år - før vi ser en spiller bryde 500-muren.
Så skal der være tale om en helt unik signing i hvert fald.

Jeg tror til gengæld der kan være noget speciel afskrivning på Gift Links - ift lønforhøjelse - som man accepterer, som er speciel. Jeg ved ikke hvad han før skat nåede op på - men det handler også om hvad spillerne forventer ift hvad andre i klubben får. Hvis fx Knudsen får 225-275.000kr/md, og AGF henter en spiller der får 400.000kr/md, og spilleren ikke er særskilt bedre end Knudsen/ikke har særligt større CV - eller bidrager mere til klubben på banen - så vil en spiller som Knudsen jo blive utilfreds med sin løn.

Misforstå mig ret- der findes lønniveauer i klubber.
Når der forhandles får en spiller/agent jo at vide hvilket niveau hvad vi giver vores profiler, så spilleren ikke tror han bare kan forlange langt mere end det.
Derfor tror jeg heller ikke på kæmpe lønspring i lønstrukturen. For det sekund man giver en ny spiller 425.000kr, så vil næste store profil jo forlange/forvente det samme. Derfor stiger lønniveau kun ganske lidt og langsomt. Jeg frygter dog FOR langtsomt de sidste par år - hvor de største profiler som Tingager, Anderson, PM og MEM fik 250.000kr/md. MEM/Anderson fik lønforhøjelse den vinter før de blev solgt- da de forlængede.
Jeg tror i det hele taget at vi skal se på spillerbudgettet som noget der udvikler sig gradvist efter en plan man har lagt på forhånd og hvor det nye stadion selvfølgelig gør kurven en del stejlere. Mesterskabet og det medfølgende europæiske ligaspil tror jeg gør at man fremrykker det lidt, altså en lidt stejlere kurve nu, men ikke lige pludselig et eller andet kæmpe spring. Det handler jo også om at når man planlægger den slags flere år ud i fremtiden bliver det meget problematisk hvis man skal skære ned fordi indtægterne ikke vedbliver at underbygge det - og man ikke har en rig ejer der står klar til uden videre at tage regningen, det er ikke mindst det man får med fx en Holck Povlsen.

Truppen skal være lidt bredere pga de ekstra kampe, så en del af stigningen i spillerbudgettet bliver brugt der uden at man ændrer lønrammen, men den får jo nok et nøk op under alle omstændigheder hver sæson og der skal også nok være lidt plads til yderligere afskrivninger. Skulle vi gå hele vejen til CL kan det også godt være det hele accelereres lidt mere fordi man samtidig kan udnytte de muligheder CL giver på spillermarkedet. Jeg tror nok der skal komme et par spillere og i hvert fald en fin 9’er, men jeg tror ikke på at vi lige pludselig køber en spiller for 40 mio eller sprænger lønrammen. En spiller a la Nordås er meget sandsynlig, måske også en fra et niveau over der kommer i overskud, selvom CV da nok lurer på de der særlige muligheder der opstår - og det hele selvfølgelig lidt afhængig af den europæiske hylde vi ender på.

Udover den økonomiske forskel på om vi skal spille CL eller EL/CHL så er jeg spændt på, hvad der sker på transfermarkedet efter i morgen. Jeg er rimelig overbevist om, at der begynder at ske en hel del i morgen efter kampen. Niveauet af spillere vi kan tiltrække afhænger selvsagt af, hvilket liga spil vi skal spille, men jeg tror måske også, at det kan have betydning for om/hvis nogle af vores profiler ryger. Jeg ville ikke blive overrasket, hvis CV har snakket med Bech eller Arnstad om, at man skal evaluere deres situation ud fra hvilket ligaspil vi skal spille. Det vil alt andet være nemmere at holde på en af de to, hvis vi skal ud og spille EL eller Chl.

Spændende tider!

Udover den økonomiske forskel på om vi skal spille CL eller EL/CHL så er jeg spændt på, hvad der sker på transfermarkedet efter i morgen. Jeg er rimelig overbevist om, at der begynder at ske en hel del i morgen efter kampen. Niveauet af spillere vi kan tiltrække afhænger selvsagt af, hvilket liga spil vi skal spille, men jeg tror måske også, at det kan have betydning for om/hvis nogle af vores profiler ryger. Jeg ville ikke blive overrasket, hvis CV har snakket med Bech eller Arnstad om, at man skal evaluere deres situation ud fra hvilket ligaspil vi skal spille. Det vil alt andet være nemmere at holde på en af de to, hvis vi skal ud og spille EL eller Chl.

Spændende tider!

Jeg bliver stærkt overrasket, hvis Arnstad ryger. Man gør ham næppe til anfører, hvis man ikke forinden har aftalt, at planen er, at han bliver denne sommer.

Jeg bliver stærkt overrasket, hvis Arnstad ryger. Man gør ham næppe til anfører, hvis man ikke forinden har aftalt, at planen er, at han bliver denne sommer.
Eller så gør man ham til anfører for at vise omverdenen hvor vigtig han er og satme bliver dyr;)

Uanset hvad virker han dog til at være det helt rigtige valg som anfører.

Hvis Arnstad sælges, så bliver det først til vinter, når Europa kampene er færdige

Arnstad sælges hvis buddene bliver høje nok. Derudover skal vi snart igen vise, vi kan sælge dyrt og meget gerne slå salgsrekorden. Den næste mulige Arnstad case vil kigge på det forhold.

Når det er sagt, er det åbenlyst Arnstad trives i AGF og han i hvert fald udadtil ikke har travlt med at komme videre men altså han er er i periferien af det norske landshold og skal han være en mere fast del, kræver det nok en større adresse end AGF især på hans position.

Arnstad sælges hvis buddene bliver høje nok. Derudover skal vi snart igen vise, vi kan sælge dyrt og meget gerne slå salgsrekorden. Den næste mulige Arnstad case vil kigge på det forhold.

Når det er sagt, er det åbenlyst Arnstad trives i AGF og han i hvert fald udadtil ikke har travlt med at komme videre men altså han er er i periferien af det norske landshold og skal han være en mere fast del, kræver det nok en større adresse end AGF især på hans position.
Det kommer også an på hvad den næste Arnstad case ønsker med karrieren.

Fuld tillid fra ledelse, træner og holdkammerater, på et hold der er opadgående. Fra to gange bronze, til guld til europæisk puljespil. Som f.eks Bech og Arnstad.

Eller et hurtig turnaround af en karriere, eller AGF som et kortere sportsligt mellemtrin (mindre klub i f.eks Sverige).

Hvis vi gerne vil have dem der kan se sig selv i mere end to sæsoner i AGF, men samtidig gerne vil prøves af på europæisk niveau, så gør det måske ikke så meget, at han bliver et år mere.

Vi skal vise vi kan få karrierer tilbage på sporet, eller flytte spillere for lavere niveau til et højt niveau. Men vi er heldigvis et sted nu, og kan forhåbentlig blive der, hvor det første trin til klubber som f.eks FCK, Bodø osv ikke længere for at blive eksponeret europæisk - og det gør måske vi får glæde af spillererne en sæson mere

hvis prisen er rigtig så er alle spillere til salg, det er realiteten for klubber i vores størrelse, med det sagt, så skal den transfer rekord slåes med en stor mængde før det overhovedet kommer på tale.

Det lød som om Sporting var klar til at betale de €10m Arnstad angiveligt kostede, men om det er udskudt eller aflyst er ikke til at sige.

Pt ligner det mere afgang Bech, så længe han ikke har forlænget, og så kan det være Arnstad tager en sæson mere.
Jeg er ikke sikker på at der var så meget føde på det rygte, var det ikke primært et fan-rygte, og ikke bekræftet fra mere seriøse kilder. Det var nok en and.

Det lød som om Sporting var klar til at betale de €10m Arnstad angiveligt kostede, men om det er udskudt eller aflyst er ikke til at sige.

Rygtet stammer fra en af de såkaldte ITK konti, hvis eneste formål er at skabe trafik, så der kan sælges betting odds og reklamer.

SoMe flyder med de konti, desværre.

Latest posts

Back