New posts

Kamptråd CL-kval runde 3: Sabah - AGF, 11. August kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 125
  • Views Views: Views 6K
Added to Calendar: 11-08-26

Hvad hedder det i næste runde?

• Total voters
    53
  • This poll will close: .
Kamptråd CL-kval runde 3: Sabah - AGF, 11. August kl 18.00
Her er en lidt sen update til jer, der skal afsted. Som forventet har hun ikke mange beværtninger med, men hun har gjort et behjertet forsøg:

Hey Kasper☀️

For sightseeing, I’d definitely recommend Icherisheher (Old City). They can walk around the old streets, see the Maiden Tower and Shirvanshahs’ Palace, and have some Azerbaijani tea.

Highland Park is also a must, especially around sunset. There’s a beautiful view of Baku, the Caspian Sea and the Flame Towers. They can also take the Baku Funicular , it’s a nice little ride from the seaside area up towards Highland Park. It has great view 😍

They should also walk along Baku Boulevard and visit Nizami Street and Fountain Square. And I’d definitely recommend the Heydar Aliyev Center, even just seeing the building from outside is worth it. In the Baku boulevard there is also a Carpet Museum, where they can see modern and old traditional carpets of Azerbaijan.

If they have more time, they could visit Ateshgah Fire Temple and Yanardag, or Gobustan if they have a full free day.

And they definitely need to try Azerbaijani food 😄 I’d recommend Shirvanshah Museum Restaurant as my first choice because they can experience both traditional food and the Azerbaijani atmosphere. Firuze is another good option in the city centre, and Sumakh if they want somewhere a little more elegant.

They should definitely try dolma, qutab, kebab, plov, dushbara, sadj and Azerbaijani tea. I’d recommend ordering several dishes and sharing them rather than just one dish each, as that’s the best way to experience our food 😊

Oh and there is Crescent Mall next to sea and in the evening around 9pm they have big fountain dance

God tur til alle, der skal afsted.

They should also walk along Baku Boulevard and visit Nizami Street and Fountain Square. And I’d definitely recommend the Heydar Aliyev Center, even just seeing the building from outside is worth it. In the Baku boulevard there is also a Carpet Museum, where they can see modern and old traditional carpets of Azerbaijan.
1786300838511.webp
im not saying its a sign, but its a sign

Økonomisk er lønningerne nok også væsentligt højere end i AGF.

En klassisk rigmandsklub fra de egne ala Qarabaq og Astana.
Det er nu ikke hvad regnskabstallene indikerer: https://steenhouman.com/2026/07/31/...-naeste-europaeiske-runde-for-de-danske-hold/

Jeg har heller ikke kunnet finde nogen tegn på, at de har en egentlig sugar daddy i ryggen.

Deres all-time rekordkøb er ret friske, men relativt små: https://www.transfermarkt.com/sabah-fk/transferrekorde/verein/63993

Jeg tror snarere, det handler om, at det er nogle ret så dygtige folk, som tager de væsentlige beslutninger ift. trupsammensætning, for det ser absolut ud som om, de får meget fodboldværdi ud af deres beskedne økonomi.

Omvendt: De spillere, de kan sende på banen, spillede næppe for Sabah, hvis de kunne få noget væsentligt bedre. Jeg hælder til, at de var meget tættere på deres topniveau i den første kamp, end AGF var.

Det er nu ikke hvad regnskabstallene indikerer: https://steenhouman.com/2026/07/31/...-naeste-europaeiske-runde-for-de-danske-hold/

Jeg har heller ikke kunnet finde nogen tegn på, at de har en egentlig sugar daddy i ryggen.

Deres all-time rekordkøb er ret friske, men relativt små: https://www.transfermarkt.com/sabah-fk/transferrekorde/verein/63993

Jeg tror snarere, det handler om, at det er nogle ret så dygtige folk, som tager de væsentlige beslutninger ift. trupsammensætning, for det ser absolut ud som om, de får meget fodboldværdi ud af deres beskedne økonomi.

Omvendt: De spillere, de kan sende på banen, spillede næppe for Sabah, hvis de kunne få noget væsentligt bedre. Jeg hælder til, at de var meget tættere på deres topniveau i den første kamp, end AGF var.
Som jeg forstår det, betaler deres spillere ingen skat, så de kan give dem en lavere løn end andre klubber kan, og så satser de også meget på at hente performance spillere over hele verden, når de ikke længere er helt så mange penge værd. De har et væsentligt bedre hold end budgetterne indikerer.

Claude(AI) mener det er ham her der er deres sugar daddy:

Yaqub Hüseynov (født 1971 i Baku) er manden bag pengene. Han er selvstændig forretningsmand, investor, developer og filantrop – altså ikke arvet formue eller statslig baggrund, men en klassisk “byggede det selv op”-historie:

Sådan blev han rig:

• Han startede sin karriere inden for arkitektur og byggeri.
  • I 1998 (nogle kilder siger 2002) grundlagde han Global Interiors Group, som hurtigt blev et af Aserbajdsjans ledende firmaer inden for indretning, arkitektur og byggeri af erhvervslokaler.
  • I 2007 opførte han et af Bakus første kommercielle ejendomscentre, Bridge Plaza – som også gav navn til hele koncernen, Bridge Group of Companies.
  • Herfra voksede imperiet ud i mange retninger: restaurant- og hotelbranchen (bl.a. hotellerne “HomeBridge” og “Molokan INN”, spa-kæden “HamamBath”), studieboliger (“Univerium”), ejendomsadministration, logistik og endda landbrug.
  • Han har uddannelsesmæssig baggrund fra bl.a. Wharton Business School og Harvard Business School, hvilket peger på en mere “vestligt orienteret” forretningsprofil end mange andre lokale oligarker.

Konglomeratets størrelse i dag: Bridge Group er altså en bred diversificeret koncern – byggeri/interiør, hotel/restaurant, fast ejendom, logistik og landbrug – snarere end ét enkelt kæmpe selskab. Et af datterselskaberne, Global Interiors Group, har f.eks. haft solid og voksende indtjening år for år (omkring 3,3 mio. manat i overskud i 2023, en stigning på 47% fra året før).

Sportssatsningen er en bevidst del af brandet: Ud over fodboldklubben ejer Hüseynov også basketballklubben Sabah BC, og han fungerer selv som formand for “Sabah Professional Sports Club” – så det er tydeligt, at sportsklubberne indgår som en synlig del af, hvordan Bridge Group profilerer sig i Aserbajdsjan, snarere end blot en tilfældig sidebeskæftigelse.

Som jeg forstår det, betaler deres spillere ingen skat, så de kan give dem en lavere løn end andre klubber kan, og så satser de også meget på at hente performance spillere over hele verden, når de ikke længere er helt så mange penge værd. De har et væsentligt bedre hold end budgetterne indikerer.
Det sidste var vel også mere eller mindre, hvad jeg skrev. :)

Ifølge chatten udløb den skatteordning, du sigter til 1. januar 2026 (som dog ikke indebar fuld skattefrihed), men selv hvis de faktisk var skattefri, ville Sabah næppe kunne betale meget bedre end AGF netto - med mindre de har en skjult økonomi ‘uden for regnskab’.

Latest posts

Back