New posts

Skadessituationen

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 134K
Skadessituationen
Jeg siger jo netop at Yakob mere er som Rygaard, hvilket betyder at vi ikke skal hente rygaard men i stedet en hurtig og gennembrudsstærk spiller til at tage Duelunds plads.

Jeg tænkte det mere som at jeg ville snakke ind i emnet, og ikke at jeg erklærede mig uenig som sådan. Men tænker det vi har hørt af rygter ift SIBs kikkert har været yngre spillere med fart.

Vi har rigeligt råd til begge.

Enig.

En Yakob-type mere (Knudsen videre og Yakob tilbage, og så en mere ind for Knudsen) Selvom Knudsen jo egentlig kom ind for at dække hullet for Yakob, så var det tydeligt vi havde behov for en spiller mere i foråret 2023, hvor Yakob for ofte skulle dække for MEM.

Så en spiller som MEM mere vil gøre meget - da så meget af vores spil afhænger af om MEM er med og i form.
En spiller mere til Yakobs plads vil ikke skade heller. Og netop fordi typerne Yakob og MEM var så vigtig for vores spil der - så synes jeg det blev tydeligt at vi kunne flere af dem, alene af rotationsbehovet, men også fordi for meget af spillet falder sammen når de ikke er med pga. skader etc.

Og vi skal stadig købe ind foran Yakob også..

Både og og og og.

• Like
Reactions: JB
Ja tak. Yakob og MEM på midten, Anderson og en anden hurtig spiller bag en hurtig angriber. Som holdet er nu, er det kun Anderson, Links og Beijmo der byder ind med fart og gennembrud. Det skal ændres markant.
Jeg synes ikke det er speed det skal være på den anden plads. Bech/Bach har også speed - jeg savner mere en der kan sætte spillet. Andersons mest produktive periode var siden af Duelund, det kom der tre mål og et par assists ud af i Mesterskabsspilet 22/23.

Jeg forstår godt hvad du mener med speed, men der skal også være mere end det.

Jeg synes ikke det er speed det skal være på den anden plads. Bech/Bach har også speed - jeg savner mere en der kan sætte spillet. Andersons mest produktive periode var siden af Duelund, det kom der tre mål og et par assists ud af i Mesterskabsspilet 22/23.

Helt oprigtigt synes jeg ikke man kan påstå at Bech har speed. Og især ikke hvis man snakker speed med bolden, som er det holdet mangler mest af alt - efter Yakob er tilbage. En af grundende til at Anderson blev så god med Duelund var også at de var gode til at finde hinanden, men også at Duelund var en ny trussel i dybden de skulle forholde sig til. Og samtidig var Beijmo kommet ind og truede ofte i "dybden" ude på kanten. Beijmo på højresiden i Parken i 3-4 kampen et tydeligt eksempel på, hvordan Anderson fik plads pga. Beijmo. Mod FCN i Farum vandt vi 1-0 da Duelund fandt Anderson flot omkring det lille felt. Det var "hurtige kombinationer" mere end ren speed. Men "fart" er mange ting. Og altså Bech er ikke hurtig i sin omgang med bolden.

Last edited:
Helt oprigtigt synes jeg ikke man kan påstå at Bech har speed. Og især ikke hvis man snakker speed med bolden, som er det holdet mangler mest af alt - efter Yakob er tilbage. En af grundende til at Anderson blev så god med Duelund var også at de var gode til at finde hinanden, men også at Duelund var en ny trussel i dybden de skulle forholde sig til. Og samtidig var Beijmo kommet ind og truede ofte i "dybden" ude på kanten. Beijmo på højresiden i Parken i 3-4 kampen et tydeligt eksempel på, hvordan Anderson fik plads pga. Beijmo. Mod FCN i Farum vandt vi 1-0 da Duelund fandt Anderson flot omkring det lille felt. Det var "hurtige kombinationer" mere end ren speed. Men "fart" er mange ting. Og altså Bech er ikke hurtig i sin omgang med bolden.
Speed og speed med bold, er to meget forskellige ting og at kunne “drive” bolden, er næsten en helt tredje ting

Og jeg er enig omkring Bech. Af samme grund synes jeg han spiller for langt væk fra målet. Det kan måske godt virke med ham som 10’er med to “tekniske” 6’ere bag ham, MEM + Yakob, men det har vi af gode grunde ikke set. Bech angriber målet hver gang, det kan jeg godt lide, men han er blevet bedt om at gøre det under svære vilkår.

Jeg synes vi har rigtig meget af alt andet end speed. Vi er simpelthen så langsomme. Det er til tider dræbende. Vi slår næsten aldrig en hurtig kontra ellers bare skærer os igennem modstanderne. Jeg kunne godt tænke mig at tage et skridt væk fra arbejdssejrene. Hvor tit flyver du op af sædet for nu sker der satme noget hurtigt angrebsspil?

• Like
Reactions: BKC
Jeg synes vi har rigtig meget af alt andet end speed. Vi er simpelthen så langsomme. Det er til tider dræbende. Vi slår næsten aldrig en hurtig kontra ellers bare skærer os igennem modstanderne. Jeg kunne godt tænke mig at tage et skridt væk fra arbejdssejrene. Hvor tit flyver du op af sædet for nu sker der satme noget hurtigt angrebsspil?
Enig. Jeg har også slået en del på det problem jeg ofte synes at registere når vi skal forsvare en føring, at vi kommer endnu mere under pres fordi vi truer så lidt på kontra og modstanderne dermed kan presse endnu mere op uden risiko for at blive løbet over ende. Bach er dog kommet til men der har ikke været så mange muligheder for at bruge ham i kontraer endnu.

Farten handler dog naturligvis også om andet end kontraer, men man kunne måske også sige at det vi nogle gange mangler er eksplosivitet og noget fart i tanke og handling. Jeg synes dårligt vi kan have mere end en enkelt langsom spiller, dvs PM lige nu, men hvis man har et par stykker der virkelig truer med fart kan man så også have nogle der ikke nødvendigvis er raketter, men kan tænke hurtigt og har teknik nok til at spille hurtigt. Det er nok også derfor det ind imellem har set fint ud i samarbejdet mellem Anderson og Duelund.

Jeg ved ikke hvor meget fart Rygaard har mistet men jeg kunne forestille mig at han simpelthen er for statisk nu. Det må kunne lade sig gøre at finde noget yngre.

nogle der ikke nødvendigvis er raketter, men kan tænke hurtigt og har teknik nok til at spille hurtigt.
... er præcis Mikkel Rygaards spidskompetence. Han er fremragende teknisk. Giftig på dødbolde også. Yakob er ok, men Rygaard er mindst en klasse over.

Vi kommer imø ikke i nærheden af en ung spiller på hans niveau, medmindre han er af egen avl.

... er præcis Mikkel Rygaards spidskompetence. Han er fremragende teknisk. Giftig på dødbolde også. Yakob er ok, men Rygaard er mindst en klasse over.

Vi kommer imø ikke i nærheden af en ung spiller på hans niveau, medmindre han er af egen avl.
Det er bare længe siden jeg har set ham og en spiller der vist aldrig har været den hurtigste kan altså også ende med simpelthen at være for langsom. Det kan også være i eksplosiviteten, evnen til lige at rykke fri og modtage eller få lagt afleveringen osv. Og man skal også være opmærksom på hvordan fysikken har det i det hele taget. Men jeg ved det ikke, det er meget individuelt. Kunne vi lige skære et par år af alderen giver det bedre mulighed for at bygge noget op omkring sådan en erfaren spiller.

Det er bare længe siden jeg har set ham og en spiller der vist aldrig har været den hurtigste kan altså også ende med simpelthen at være for langsom. Det kan også være i eksplosiviteten, evnen til lige at rykke fri og modtage eller få lagt afleveringen osv. Og man skal også være opmærksom på hvordan fysikken har det i det hele taget. Men jeg ved det ikke, det er meget individuelt. Kunne vi lige skære et par år af alderen giver det bedre mulighed for at bygge noget op omkring sådan en erfaren spiller.
Jeg forstår ideen, men jeg er mere tilhænger af at hente en performancespiller til et allerede solidt mandskab.

Som nævnt blev han kåret til årets midtbanespiller i Sverige for et halvt år siden, og han tilbyder noget, vi ganske ikke besidder og efter min overbevisning ikke har besiddet siden Jørgensen.

(Aabech var også en vidunderlig spiller, men han var ikke så glad for at arbejde).

Jeg forstår ideen, men jeg er mere tilhænger af at hente en performancespiller til et allerede solidt mandskab.

Som nævnt blev han kåret til årets midtbanespiller i Sverige for et halvt år siden, og han tilbyder noget, vi ganske ikke besidder og efter min overbevisning ikke har besiddet siden Jørgensen.

(Aabech var også en vidunderlig spiller, men han var ikke så glad for at arbejde).
Hvis han stadig kan levere noget af det han kunne sidst han var i Superligaen er han selvfølgelig en glimrende spiller vi sagtens kan bruge. Vi er er af gode grunde også nød til at diskutere navne vi kender og som virker realistiske, men der bør være en del interessante muligheder derude hvis vi ikke behøver at skele til muligheder for videresalg. Jeg kunne godt tænke mig at man kom lidt ned i alder og så kan spilleren have et forløb mere som Paddy, altså nogle gode sæsoner på toppen og på et tidspunkt måske en sæson mere som backup. Den kan måske komme lidt vel hurtigt for en Rygaard. Det sagt kunne jeg også godt acceptere at man lejer sig til kvalitet på den korte bane og det vil være endnu mere kortsigtet, men det skal så også være kvalitet der kompenserer for at vi ikke ejer den spiller og Rygaard kan også stadig have så meget kvalitet at det kompenserer for at der måske ikke er så mange år tilbage i ham.

Der er mange spillere fra tidligere tiders halv- eller helsløje AGF-hold det kunne være interessant at se på et der fungerer lidt bedre. Aabech fx selvom han måske ikke ville fungere rigtig godt under Uwe.

vi bliver ikke enige, men jeg ser problemet som manglende teknik og boldomgang. Der er rigeligt med fart til at slå en omstilling, men måske vil der være en begrænsning så længe PM er 9 for dem.

vi bliver ikke enige, men jeg ser problemet som manglende teknik og boldomgang. Der er rigeligt med fart til at slå en omstilling, men måske vil der være en begrænsning så længe PM er 9 for dem.
Hvor ser du den fart? Anderson og Links ja, men resten ser jeg ikke som fart ud over gennemsnittet i ligaen.

Manglende teknik er jeg helt enig i. Lidt for meget rugbrød i AGF’s hold.

Hvor ser du den fart? Anderson og Links ja, men resten ser jeg ikke som fart ud over gennemsnittet i ligaen.

Manglende teknik er jeg helt enig i. Lidt for meget rugbrød i AGF’s hold.

Beijmo er truppens hurtigste - og målt som 5. hurtigst i suppen i denne sæson.

Brandhof har også en overraskende høj topfart (over Links), men nok ikke den højeste acceleration.

Beijmo er truppens hurtigste - og målt som 5. hurtigst i suppen i denne sæson.

Brandhof har også en overraskende høj topfart (over Links), men nok ikke den højeste acceleration.
Så altså ikke særlig mange. Jeg synes det er en stor udfordring for offensiven at kun Beijmo, Links og Anderson kan klassificeres som hurtige. Jeg synes ihvertfald der skal to mere til. Uden at lave nogen nærmere sammenligning så er det jo påfaldende at de bedste hold rundt omkring alle har meget fart. Bare se på de fire semifinalister i CL. Det er med mere fart end rugbrød. Det skal vi stræbe efter (i mindre skala naturligvis). Det handler om det fokus man har fra Stigs side.

Latest posts

Back