New posts

Artikler om El Cambio Academy

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 581
  • Views Views: Views 47K
Jeg tror primært prisen på Yohanna skyldes efterspørgslen, ikke hvad AIK var villige til at sælge til.

Deres økonomi er ikke meget anderledes end vores. De omsatte får cirka 200 millioner danske kroner.

De havde også solgt til 20 mill euro

Fordelen ved, at sælge så tidlig og så meget på potentiale er at du ikke sælger kvalitet på banen. Tabet af Bisseck var større end de ville være hvis vi solgte Bogere nu.

FCM bliver jo ramt hårdt hvis Simsir, Lee, Osorio og Franculino smutter. Det betyder et fald på nogle måneder. Det er ikke helt det samme hvis man sælger Bogere. Så er det mere eller mindre “kun” Patrick Mortensen vi skal afløse
Det er naturligvis udbud og efterspørgsel, det er derfor jeg håber på budkrig om Bogere til den tid. Spørgsmålet er om en anden klub kunne have solgt for et par millioner mere, men nu var Yohanna vist rekord i Sverige og der er vel ikke på samme måde et par klubber der er stærkere og konsekvent sælger for mere end AIK, især ikke lige nu mens Malmø er lidt nede, så jeg tror spørgsmålet er mere relevant for AGF ift et par klubber der har været oppe i de her beløb før.

Der er virkelig mange penge i potentiale og der er selvfølgelig også masser af eksempler på at det var fornuftigt at sælge inden spilleren fik vist at det ikke kunne omsættes til reel kvalitet. Vi skal håbe på at Bogere viser et topniveau og så får vi glæde af det sportsligt i en sæson, men pga alderen vil et topniveau også indikere at der er endnu mere at hente og så sælges han på det potentiale. Det vil også være en væsentlig del af det fx Franculino skal sælges på, selvom det i lidt højere grad er nuværende niveau da han allerede har vist mere og ikke er helt så ung. Hvis Bogere viser det samme i det her efterår som Franculino viste sidste efterår (det er selvfølgelig også meget) vil han være mere værd end Franculino pga alder, ellers er det i hvert fald udtryk for at vi først skal have arbejdet priserne op.

Latest posts

Back