New posts

Skadessituationen

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 134K
Skadessituationen
Jeg er nået dertil, hvor jeg ikke kan holde ud at se hvem der ender med at blive klar. Vi skal vinde den finale uanset hvem der spiller.

For uanset hvornår vi har haft de skader, og hvor mange, så har vi kunne stille et hold, som Uwe har kunne få til at spille godt "NÅR DET VIRKELIG GJALT". (og ja den store afklapsning i Farum er ikke sådan en kamp).

Jeg ser os spille i Parken i søndags - og blev rolig. Vi kan stille med et hold uden alle dem vi håber, og alligevel gøre det godt.
Jeg tager på stadion på fredag - for at møde vennerne, og få en fadøl og en pølse. Jeg regner med at AGF taber. Når man stiller op 5-10% mindre opsatte end modstanderen, så taber man i Superligaen. Og jeg er 90% ufokuseret.

Vi er i sidste opløb nu, og spillerne VED at hvis de skades søndag, selv bare slagskader - så er de ret sandsynligt ude af en finale. Det frygter jeg kommer til at kunne ses. DESVÆRRE har vi netop tabt stort til FCN- og derfor tror jeg spillerne ønsker at vaske den plet væk - og vil gøre meget for ikke at tabe foran eget publikum i den kamp. Og jeg frygter det koster noget vi ikke har lyst til at undvære i finalen...

I forhold til Duelund så ville det være rettidig omhu at finde en ældre spiller, som kan dele minutterne med ham. En som kan kan levere et højt bundniveau, men som heller ikke forventer at starte hver gang. Udover at det ville være skånekost for Duelund, så løser det også problemet at AGF i den grad mangler en stærk relationsspiller på den plads når han ikke spiller. Jeg synes ikke helt det har fungeret med Anderson/Bech inde samtidigt

Vi får Yakob tilbage som er mere Ryggaard. Jeg håber man henter en hurtigere om mere gennembrudsstærk spiller. Det er der alt for lidt af i den her trup. Der er ret beset kun Anderson i offensiven.

Yakob er ikke Duelund, men en helt anden type. Yakob løber ikke i dybden - men er mere ham der skal sætte Anderson og Duelund-typerne op.
Jeg synes netop vi mangler spillere med fart - så Anderson ikke løber afsted/rundt alene og forsøger.

Det synes jeg ikke rimer på "en ældre spiller" - men derimod på Bundgaard/Nouk-rygterne (uden at være de to - og de er også to meget forskellige spillere).
Men vi mangler fart - og løb med bold. Anderson blev vildt meget bedre af, at Duelund kom ind på holdet (dengang hvor både Anderson, MEM og Yakob var igang, men holdet ikke kunne knække koden). Da kom Beijmo og ændrede måden der kunne køres op af højresiden, og indlæg til PM - og Duelund sikrede dynamik i opspillet da Yakob/Anderson pludselig havde en helt ny mulighed at spille til.

Yakob er ikke Duelund, men en helt anden type. Yakob løber ikke i dybden - men er mere ham der skal sætte Anderson og Duelund-typerne op.
Jeg synes netop vi mangler spillere med fart - så Anderson ikke løber afsted/rundt alene og forsøger.
Jeg siger jo netop at Yakob mere er som Rygaard, hvilket betyder at vi ikke skal hente rygaard men i stedet en hurtig og gennembrudsstærk spiller til at tage Duelunds plads.

Jeg siger jo netop at Yakob mere er som Rygaard, hvilket betyder at vi ikke skal hente rygaard men i stedet en hurtig og gennembrudsstærk spiller til at tage Duelunds plads.

Lad os nu lige se hvilken Yakob vi får tilbage. Vi har tidligere set med Hvidt hvordan det kan gå med sådan en skade.

Min tiltro til vores sundhedsstab er ikke helt i top lige pt derudover...

Så du vil gerne have 2 x Anderson på banen ?

Yakob er en box-2-Box spiller i min bog der skal spille ved siden af MEM. Han skal være en trussel opad banen men også ydnytte sin gode fysik til at passe det defensive.

Rygaard er den intelligente relationsspiller der ser spillet på den sidste 3. Del af banen. Han er den perfekte gardering til Duelund.

Så du vil gerne have 2 x Anderson på banen ?

Yakob er en box-2-Box spiller i min bog der skal spille ved siden af MEM. Han skal være en trussel opad banen men også ydnytte sin gode fysik til at passe det defensive.

Rygaard er den intelligente relationsspiller der ser spillet på den sidste 3. Del af banen. Han er den perfekte gardering til Duelund.
Ja tak. Yakob og MEM på midten, Anderson og en anden hurtig spiller bag en hurtig angriber. Som holdet er nu, er det kun Anderson, Links og Beijmo der byder ind med fart og gennembrud. Det skal ændres markant.

Lad os nu lige se hvilken Yakob vi får tilbage. Vi har tidligere set med Hvidt hvordan det kan gå med sådan en skade.

Min tiltro til vores sundhedsstab er ikke helt i top lige pt derudover...
Det har du selvfølgelig helt ret i. Det er mit førstevalg at få styrket den plads Duelund "spiller" med mere fart og teknik, og så skal vi naturligvis også have et alternativ til Yakob. Rygaard kunne være sådan en spiller, men vil vi give 2 år til en spiller der er 33 år? Det er trods alt noget mere tempo i Superligaen end i Sverige. Men hvis valget står mellem Rygaard og Knudsen, så tror jeg at jeg vil vælge Rygaard.

Tobias Mølgaard har da været helt ude af billedet længe.

Det er vel kun AJ og Bech som for alvor kan komme i spil af de skadede. Måske også Akoto, hvis skaden er meget begrænset. Polle er langt fra formen, så det bliver højest et kort indhop. Det vil i den grad også være tiltrængt med AJ og Bech for vi er megahårdt ramt og de sidste par uger har ikke givet os ret meget mere at skyde med.

Seneste nyt er, at hans slips sad fast i håndtaget til en enarmet tyveknægt, og at han således brækkede næsen 2 steder, da hans ansigt blev trukket ind i 2 x kirsebær og 1 x melon 🤷‍♂️
Du er altså løbet med en halv vind der, @Tizzer. Det var to citroner og ikke kirsebær. Med de researchegenskaber kandiderer du til et job som skriverkarl på the website formerly known as bold.dk (Hvorfor har der i grunden fjernet deres dk i navnet? Jeg har forgæves ledt efter papirudgaven i samtlige kiosker).

Du er altså løbet med en halv vind der, @Tizzer. Det var to citroner og ikke kirsebær. Med de researchegenskaber kandiderer du til et job som skriverkarl på the website formerly known as bold.dk (Hvorfor har der i grunden fjernet deres dk i navnet? Jeg har forgæves ledt efter papirudgaven i samtlige kiosker).
Nu synes jeg du sammenligner pærer og bananer. Jeg ønsker i øvrigt ikke at afsløre mine kilder, men jeg medgiver gerne, at han muligvis har været lettere overrislet, da han så Mølleren pande næsen ind i automaten og derfor ikke nødvendigvis har været helt skarp på botanikken.

Latest posts

Back