New posts

Kamptråd CL-kval runde 3: AGF - Sabah FK, 5. August kl 18.30

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 572
  • Views Views: Views 19K
Added to Calendar: 05-08-26

Holdet spillede under niveauet fra foråret og sidste efterår - men det gjorde holdet også mod BIF og Lyngby - så måske er niveauet ikke meget højere pt., specielt hvis spillere som Tingager, Links og Yakob ikke er fit (dog var præstationerne bedre mod Poznan). Men jeg synes også at Sabah var virkeligt gode - tror sagtens de kunne kæmpe med om mesterskabet i DK

Altså jeg er helt med på, at vi var væsentligt bedre i efteråret end i foråret - overordnet set.

Men vi spillede altså også virkeligt gode kampe i foråret. F.eks. (som. jeg husker det) 1-1 hjemme mod FCN, 1-2 ude mod FCM, 0-2 ude mod Brøndby og 6-2 hjemme mod Viborg. Vi havde for mange kampe under niveau i foråret, men det høje niveau var der altså også i nogle kampe.

Hertil havde vi højt niveau i Poznan.

Vi er ikke konsistent ligeså gode som sidste efterår, men vi er også ved at tilpasse os til at spille uden Beijmo, Dalsgaard og Mortensen. I går fik vi nogle gode svar i den retning, så jeg er fortrøstningsfuld.

Jeg var meget frustreret efter kampen i går, og jeg har ledt og ledt efter forklaringer på, hvorfor vi er faldet så meget i bundniveau siden foråret.

Men når man tæller alle mellemregningerne med, så er det jo til at forstå, og vi må nok acceptere mindst en håndfuld kampe - og sikkert mere - hvor vi er et stykke under niveauet fra sidste sæson. Mon ikke de her faktorer spiller ind:

1: Der er blevet revet et defensivt skelet ud af holdet med afgangen/pausen fra Dalsgaard, Beijmo og Hansen. Det kan selvfølgelig mærkes. Relationer, rutine og generelt højt niveau er væk, og det tager lang tid at genskabe. Desværre.

2: Mesterskabet har skabt en enorm selvtillid, men mon ikke også det er lidt sværere at nå at lade op på en kort sommerpause, når man også skal fordøje så enorm en mængde adrenalinsus, opmærksomhed osv.? Poznan-kampen især på udebane har så ikke gjort det nemmere, fordi indtrykkene bare bliver ved med at skylle ind over os alle sammen.

3: 'Endelig' bliver vi ramt af alle de skader, vi næsten var forskånet for sidste år. For få spillere har haft en perfekt opstart med fuld energi og masser af ressourcer til de svære perioder.

Jeg håber, det bliver en kæmpe gevinst at få nye spillere ind på holdet. Hvis de næste uger byder på fx. Gretarsson, Øhlenschlæger og Botheim, så vil situationen jo være markant anderledes med frisk energi og taktisk og fysisk fleksibilitet for trænerstaben.

Og så har vi jo nærmest fået en ny spiller i går. At James har oplevet sådan en kamp - hvad kan det ikke føre til?! Den måde han timer assisten fra Knudsen er jo afsindig for en 18-årig i den kulisse. At have den timing, den ro og det spark på samme tid som ung spiller 🤯

Passer bare ikke ind i at vi var bedst de første 20 minutter af 2.halveg uden ham på banen.. Så manglede han de sidste 25 hvor vi mistede energi og var presset Ja :)
Jeg tænkte nok mere rutinen. Lederegenskaberne. Jeg synes han var rigtig god i første halvleg.

Jeg har lige set starten igen. Blevet nød til at pause igen.

Synes også Anderson får en alt for hård medfart. Første 10 minutter. To frispark imod der giver frispark i gunstige positioner. En lækker aflevering bag om støttebenet til Bech, herefter tager han selv halvrums løbet hvor Bech så ikke kan ramme ham.

Jeg er faktisk lidt overrasket over det nævnes at de første 20 min efter pausen var de bedste. Jeg synes hele 2. halvleg var rædderlig. Jeg savnede virkelig Jønne til at styre midten.

Ifølge Fotmob er vi bedst i de 5 min efter pausen, men også dårligst de efterfølgende 20 min. Det var også min opfattelse.

Latest posts

Back