New posts

Restbilletter/overskudsbilletter...

• Thread starter Thread starter Odonten
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 531
  • Views Views: Views 29K
Restbilletter/overskudsbilletter...
Last edited:
Det er i den grad noget skrammel at give forkøbsret til kunder af det der + produkt. Det er en farlig vej at gå ned af, hvis man gerne bevare en stor og loyal fanskare. Der er en fin balance mellem at være fodboldklub og fodboldforretning, og her overtræder man i den grad.

I går var på mange måder en af mine bedste og værste oplevelser som AGF fan. Da jeg opdagede, at man får forkøbsret til finalen ved at abonnere på deres lorteprodukt, tog det oprigtigt toppen af glæden. Og det fik mig for første gang i små 30 år til at stille mig selv spørgsmålet, om jeg overhovedet har lyst til at holde med AGF længere?

Det er fint nok, at man gerne vil tage penge for sit indhold. Men at binde adgangen til de store oplevelser op på, at man gider købe deres lort, harmonerer ikke med en strategi, hvor man forsøger at brande sig selv som en rigtig fodboldklub, der lever i symbiose med sine fans.

Vi er fans, ikke foie gras gæs.

Hvis SHCs lorte content ikke kan sælge deres videoplatform tilstrækkeligt i sig selv, så er det måske på tide at overveje om SHC er den rigtige til at stå i spidsen for det produkt.

Edit: Iøvrigt giver det mig også en opfattelse af, at det går virkeligt dårligt med salget af tjenesten, når man i den grad bundler det med rettigheden til at købe billet.

@Uglen : Det er fint nok at være modstander af deres abonnementsløsning. Det er jeg også. Men det her er lidt for meget dramaqueen til min smag:

Da jeg opdagede, at man får forkøbsret til finalen ved at abonnere på deres lorteprodukt, tog det oprigtigt toppen af glæden. Og det fik mig for første gang i små 30 år til at stille mig selv spørgsmålet, om jeg overhovedet har lyst til at holde med AGF længere?

I min verden, hvis man er modstander af noget i sin klub, sin boligforening eller sit land, så tager man fat på klubben, giver feedback og involverer sig i at rykke på det.

At give op og melde sig ud af fællesskabet synes jeg burde komme længere nede af vejen.
Helt ærlig så er JN fløjtende ligeglad. Det er det samme med hele fadæsen omkring udlån af sæsonkort, hvor vi er den eneste klub der ikke tillader det. JN er pisseligeglad med den menige fans mening, hvis han øjner muligheden for at tjene lidt ekstra. Eller det er ihvertfald min opfattele.

Og jeg deler 100% @Uglen indlæg (bortset fra det med om jeg gider være fan længere). Jeg har et par venner i København som ikke er AGF fans, men nu har de tegnet et +Play abonnement og siger det op så snart de har prøvet at få billet. Jeg synes sgu det er en falliterklæring men det passer meget godt ind i "kunde før fan" tankegangen der præger JN.

Synes i er lidt hårde her. Først troede jeg at + kom før sæsonkort, abonnenter, tilskuere til semien osv MEN der står at sæsonkort / abonnenter er pulje 1. Vedkommende der har købt til en semi i pulje 2 og SÅ + medlemmer. Men alle sæsonkortholdere / billetabonnenter kan altså købe 8 billetter hver. Mener AGF har ca 5400 af disse, så i teorien kan alle billetter være væk i pulje 1.
Ikke rigtig. En abbonent kan kun købe 2 billetter. Hvilket er helt fair. Selvom jeg godt kunne bruge 6-8 billetter ;)

Jep. Du har ret. Læste det forkert. Jeg er ikke fan af det der + koncept. Egentlig har jeg svært ved at se der kan skabes nok interessant til at man kan have den service kørende, og det er lidt ærgerligt at man skal tegne det for at købe en billet (Hvis man altså ikke er i pulje 1 eller 2). Dog tror jeg bare jeg ville betale de 59 kr, købe min billet og sige op igen, og så i pyt kassen.

Og jeg deler 100% @Uglen indlæg (bortset fra det med om jeg gider være fan længere). Jeg har et par venner i København som ikke er AGF fans, men nu har de tegnet et +Play abonnement og siger det op så snart de har prøvet at få billet. Jeg synes sgu det er en falliterklæring men det passer meget godt ind i "kunde før fan" tankegangen der præger JN.

Jeg er bestemt ikke fan af AGF+ konceptet, men hvis man ikke har bragt sig selv i en position hvor man har mulighed for at købe billet i pulje 1 eller 2,
så er man jo alligevel sidestillet med tilfældige købere fra KBH, Aarhus eller Timbuktu uden sæsonkort eller billet til semifinale. (og lur mig om ikke også AGF fanclub medlemmer får lov at købe i pulje 1 eller 2)

Helt ærlig så er JN fløjtende ligeglad. Det er det samme med hele fadæsen omkring udlån af sæsonkort, hvor vi er den eneste klub der ikke tillader det. JN er pisseligeglad med den menige fans mening, hvis han øjner muligheden for at tjene lidt ekstra. Eller det er ihvertfald min opfattele.

Jeg bor i Valby, og har købt +. Afmelder mig når jeg enten får en billet eller ikke får.

De tilbyder intet jeg ellers vil betale for.

Jeg synes ikke klubbens prioritering i puljer er helt off. Man vil jo på en måde prioritere "de mest loyale" fans, hvilket er enormt svært at opgøre. Det forsøger man så at gøre. Ramaskriget havde da været større, hvis man slet ikke havde lavet en prioritering.
Var jeg ikke i en af de to første puljer, så købte jeg da bare Play + og lukkede det ned efterfølgende og afskrev de 59 kr. som billetgebyr (som til store koncerter vel typisk er på 29 eller 39 kr.).
Men lad os nu se, om ikke der kommer billetter i åbent salg også. 5.000 til DBU, 8.000 til SIF efterlader alligevel over 20.000 billetter til AGF-fans...😊

Jeg synes ikke klubbens prioritering i puljer er helt off. Man vil jo på en måde prioritere "de mest loyale" fans, hvilket er enormt svært at opgøre. Det forsøger man så at gøre. Ramaskriget havde da været større, hvis man slet ikke havde lavet en prioritering.
Var jeg ikke i en af de to første puljer, så købte jeg da bare Play + og lukkede det ned efterfølgende og afskrev de 59 kr. som billetgebyr (som til store koncerter vel typisk er på 29 eller 39 kr.).
Men lad os nu se, om ikke der kommer billetter i åbent salg også. 5.000 til DBU, 8.000 til SIF efterlader alligevel over 20.000 billetter til AGF-fans...😊
Principielt er jeg enig i at en prioritering er ok.

Men at det skal afhænge af om kalenderen lige hænger sammen med en semifinale eller et + abonnement irriterer mig. Giver ikke meget for deres + udover de vil trække endnu flere midler ud af mig.

Løsningen bliver helt formentlig at tilmelde sig og få købt billetterne (eller med lidt held få fedtet sig ind på nogle sponsorbilletter).

Jeg er bestemt ikke fan af AGF+ konceptet, men hvis man ikke har bragt sig selv i en position hvor man har mulighed for at købe billet i pulje 1 eller 2,
så er man jo alligevel sidestillet med tilfældige købere fra KBH, Aarhus eller Timbuktu uden sæsonkort eller billet til semifinale. (og lur mig om ikke også AGF fanclub medlemmer får lov at købe i pulje 1 eller 2)
Det er jeg helt med på, og det er JN 100% også, så derfor er det en meget nem mulighed for at lave lidt ekstra gryn ved at oprette en Pulje 3 som kræver Play+ abonnement. De ved jo udmærket godt, at de mennesker der ikke er i pulje 1 og 2 nu bliver nødt til at lave et abonnement på Play+. Så kan de så blive til grin når alle afmelder det igen, men hvis bare en lille procentdel glemmer det i en rum tid så er det jo en økonomisk succes. De kunne lige så godt sige at alle der ikke ligger i pulje 1 og 2 skal betale 59 kr. i billetgebyr.

Før Play+ blev annonceret, kunne jeg godt have set for mig, at klubben tilbød en form for abonnement til os, der ikke har mulighed for et sæsonkort, men som gerne vil være i betragtning til kampe med stor efterspørgsel. Det er selvfølgelig meget sjældent, at de kampe popper op, så værdien af sådan et abonnement er jo begrænset.

Nu har klubben så i første omgang forsøgt sig med et tilbud, hvor værdien skal komme fra 'eksklusivt' indhold, streaming af ungdomskampe og rabat på billetter. Det er ikke helt det, der får mig til at hive 59 kr. op hver eneste måned, men det er et fair første forsøg. Jeg er usikker på, hvornår min betalingsvillighed rammer kurven for de features, de kommer til at tilbyde. Hvis rabatten gælder til alle udekampe på Sjælland, så kan det godt være, jeg slår til på et tidspunkt.

Så det kan godt undre mig, at der kan være så langt mellem os, at de fleste nærmest har lagt både Play+ og ledelsen for had. Jeg ville personligt bare takke nej til tilbuddet og gå videre ud i livet. Problemet er selvfølgelig, hvis de almindelige tilbud til ikke-abonnenter bliver markant forringet, men det synes jeg ikke helt er tilfældet pt.

i 2016 fik AGF 18.000 billetter, som blev revet væk.
Det er ikke helt rigtigt. Som jeg husker det, var der billetter at købe til D tribunen i flere timer efter at de blev sat til salg. Og til resten af AGF puljen i flere dage efter.

Jeg tror interessen er større denne gang. Dels fordi vi har en sjovere modstander end FCK eksempelvis var. Og dels fordi den generelle interesse for at se bold på stadion er større end nogensinde. Men samtidig er der også mindre interesse fra modstanderens tilhængere og sikkert også neutrale. Jeg tænker der er billetter nok til dem der er nogenlunde vågen og sidder klar. Herunder en større allokering til klubbens eget salg.

Et lidt ignorant sporgsmaal:
Jeg bor i Spanien, har kobt fly hjem til pokalfinalen.
Jeg har ikke saesonkort eller var fysisk tilstede i semifinalerne.
Er Play+ det bedste mulighed for at kobe billlet til finalen, og hvis jeg kober via play+ kommer jeg til at staa sammen med Jer medfans?

gode hilsner

• Like
Reactions: Kaj
Et lidt ignorant sporgsmaal:
Jeg bor i Spanien, har kobt fly hjem til pokalfinalen.
Jeg har ikke saesonkort eller var fysisk tilstede i semifinalerne.
Er Play+ det bedste mulighed for at kobe billlet til finalen, og hvis jeg kober via play+ kommer jeg til at staa sammen med Jer medfans?

gode hilsner
Det er din bedste mulighed, ja. Men der kommer sikkert også nogle i frit salg senere hen eftersom Silkeborg måske ikke sælger alle deres.

Latest posts

Back