New posts

Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: Brøndby - AGF, søndag d. 10.05. kl. 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 129
  • Views Views: Views 6K
Added to Calendar: 10-05-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    56
  • This poll will close: .
Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: Brøndby - AGF, søndag d. 10.05. kl. 18.00
Som sofa chip ædende uægte "fan" så bliver det højst et anerkendende nik herfra såfremt AGF vinder guld. Større emotionelle udbrud er forbeholdt ægte fans som har stået på stadion i -10 graders frost med sne væltende ned og en vind selv en Skagbo synes er for meget.

Har gået og tænkt over det der med ægte fans og medløberfans - pludselig er et par jeg spiller i band med meget AGF interesserede og på arbejdspladsen taler mange om AGF.
Jeg har fulgt AGF siden 1980, da jeg flyttede til byen som 20 årig, har været med hele vejen, læser dagligt på agf-forum og alle andre steder der står det mindste om AGF. Ser alle hjemmekampe + enkelte udekampe i ny og næ. Alligevel er min konklusion - Ingen har ejerskab til at kalde sig mere fan end andre.
Slip tanken om dem og os - og velkom i stedet dem, der kommer løbende til nu, hvor der er chance for succes. De forsvinder alligevel igen, næste gang vi er med i nedrykningsspillet igen i stedet for mesterskabsspillet. Men med det nye stadion og de 24000 pladser får vi også brug for mange flere fans for at fylde op:-)

Har gået og tænkt over det der med ægte fans og medløberfans - pludselig er et par jeg spiller i band med meget AGF interesserede og på arbejdspladsen taler mange om AGF.
Jeg har fulgt AGF siden 1980, da jeg flyttede til byen som 20 årig, har været med hele vejen, læser dagligt på agf-forum og alle andre steder der står det mindste om AGF. Ser alle hjemmekampe + enkelte udekampe i ny og næ. Alligevel er min konklusion - Ingen har ejerskab til at kalde sig mere fan end andre.
Slip tanken om dem og os - og velkom i stedet dem, der kommer løbende til nu, hvor der er chance for succes. De forsvinder alligevel igen, næste gang vi er med i nedrykningsspillet igen i stedet for mesterskabsspillet. Men med det nye stadion og de 24000 pladser får vi også brug for mange flere fans for at fylde op

Mange er blevet fan af en klub, fordi den har succes. Nogen springer fra igen, andre holder ved når de dårlige tider kommer.

Hele det smagsdommeri omkring det at være fan er ikke bare brækfremkaldende men også kontraproduktivt.

Min søn er i Livgarden blevet god ven med en af stemningsskaberne i Lyngby men han er der primært for stemningen alt det med taktik, spillerkøb og salg og alt muligt andet omkring klubben siger vennen ikke en bjælde ja selv resultaterne er sekundært.

Vi har alle hver vores måde at være fan på men ingen skal fortælle andre hvilke følelser de skal eller ikke skal have.

To ulideligt spændende kampe venter 🤪. Og hvad kan man gøre? At diskutere om man er mere eller mindre fan? Hjælper næppe. Det eneste man lige nu kunne håbe på er, at cirka 2000 sjællandske og københavnske GF fans begynder søndagen med at tage til Farum og råbe av, av, av efter Aral Simsir kl. 14. Så har man da gjort noget 🤣.

Mange er blevet fan af en klub, fordi den har succes. Nogen springer fra igen, andre holder ved når de dårlige tider kommer.

Hele det smagsdommeri omkring det at være fan er ikke bare brækfremkaldende men også kontraproduktivt.

Min søn er i Livgarden blevet god ven med en af stemningsskaberne i Lyngby men han er der primært for stemningen alt det med taktik, spillerkøb og salg og alt muligt andet omkring klubben siger vennen ikke en bjælde ja selv resultaterne er sekundært.

Vi har alle hver vores måde at være fan på men ingen skal fortælle andre hvilke følelser de skal eller ikke skal have.
Tror ingen, der har set dine posts herinde ville stille spørgsmålstegn ved, om du er "ægte fan" eller ej.

Dem jeg skyder på er de, for hvem AGF reelt ikke har betydet en skid i hverdagen før netop nu, hvor det hele er hypet og hvor klubben er en del af en opgangs- og succesfortælling.

Kender et par stykker personligt: Dengang de gik ad Helvede til var det: "Nå, I tabte nok igen". Nu er det: "Fedt, vi kan blive mestre på søndag". Dem har jeg bare ikke lyst til at dele stjerne- (eller nedturs-)stunden med.

Loyaliteten varer evigt - og kan ikke måles med et pointsystem for billetter, antal sete aways eller andet. Den bor i hjertet.

Den skærm ser noget mindre ud end jeg havde forventet:oops:

Havde sendt næste generation derud til forrige kamp men der blev ikke berettet det var en lille skærm - der var selvfølgelig også taget opstilling oppe foran. Gad vide om der er basis for 3X så mange tilskuere denne gang - syntes de nævnte 5.000 sidst og mener de havde meldt ud der var plads til 15.000. Det kan blive en ikonisk dag og bør derfor være attraktivt.

Jeg er heller ikke begejstret. Er ved at gennemtvinge at vi ser kampen i Friheden. Det er godt nok en solid omvej ift Ribe - Sjælland, især fordi vi skal retur til sydvestjylland med unge #1 efter kampen, før man kan komme retur mod Sjælland 😣.

Det har nogen påvirkning af fruens humør, men jeg håber det er det værd. Knægten er i hvert fald klar, også selvom han kommer alt for sent i seng. Men så håber man der er lidt mere end 28'' skærm at se bold på - ellers kunne man lige så vel se kampen på mobilen på vej hjemad.

Last edited:
Som sofa chip ædende uægte "fan" så bliver det højst et anerkendende nik herfra såfremt AGF vinder guld.

Hvis det er en henvisning til min kommentar, så var det en kommentar omkring fanatiske tilhørsforhold til udenlandske klubber.
Ved ikke hvorfor du kobler den sammen med noget AGF.

Du må dog godt føle dig ramt, hvis du ligger søvnløs over hvordan det går Liverpool, Manchester, Barcelona eller for den sags skyld Leyton Orient.

Medløberfans kan sagtens være positivt.

Lad os sige vi har 3000 medløber fans, og 500 bliver hængene, så har vi vundet 500 ekstra tilhængere til Kulten.

Derudover at det også ret fedt at Fodbold og AGF ikke er så mandsdomineret mere, der er dælme kommet mange unge damer og voksne kvinder med,
Dem var der sgu heller ikke mange af i 90'erne, nullerne og ti'erne.

Men fedt at det hele vokser.

Vi for brug for alle mand/Kvinder "og resten af alfabetet:-)" når vi skal fylde den kommende Katedral med ca 24.000 AGF'er

Last edited:
Hver dag vi kommer nærmere frygter jeg denne her kamp, specielt fordi der er så meget på spil og at holdet potentielt selv kan afgøre det. Jeg håber virkelig at de kommer ud til kampen som alle andre med ild og koncentration i øjnene og ikke lader sig tynge af omstændighederne om endelig at få kørt det mesterskab i hus. Indtilvidere har vi ikke set nogen tegn på gummiben som i traditionel forstand og hvis det endelig skulle komme som at spillerne bliver handlingslammet så må det være denne. Gud hvor jeg håber de afgøre det selv med fuld overbevisning så kritikere og kommentatorer ikke kan være i tvivl at AGF er denne sæsons sande mestre hvis FCM taber eller spiller uafgjort mod FCN.

Latest posts

Back