New posts

Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: AGF - Sønderjyske, søndag d. 3.05. kl. 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 306
  • Views Views: Views 13K
Added to Calendar: 03-05-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    55
  • Poll closed .
Nu så jeg videre. Ham Laudrup stillede ikke ét eneste begavet spørgsmål. Marker er også helt til grin. Jeg græmmes. "Hvad gør denne her sejr for jeres guldchancer"?
Jeg fatter ganske enkelt ikke, at de kan få løn for den indsats.
Nu har jeg selvfølgelig allerede glemt formuleringen, men i interviewet med Bogere fortalte han noget om hvad det betød for ham, hvorefter han blev spurgt hvad det betød for ham. Det er en klassiker fordi de ofte har forberedt nogle spørgsmål og så bliver de stillet uanset om de allerede er blevet besvaret. Bogere havde i øvrigt et fint svar på om det var det største øjeblik for ham: der kommer flere store øjeblikke.

Hmm. Det lignede en wingback for mig, men det kommer jeg ikke til at stå stejlt på. Han afløste Links og huserede på venstrekanten. Dejlig fart og teknik.
Jakob Poulsen sagde i post match interviewet, at han var nød til at forsøge at holde hovedet koldt, fordi han vurderede at der kunne være op til 4 minutter yderligere, hvor sejren skulle holdes, og han havde 4 angribere på banen!! Så han opfattede nok også Bogere som angriber, også selvom han kom ind for en wingback. Derudover var der Paddy og Serra på banen men hvem var den fjerde - Emmery?

OK Polle havde ikke sin bedste kamp, men han fik dog holdt midtbanen, ene mand efter Yakob, Arnstad og Knudsen var blevet taget ud, der er ikke mange spillere i Superligaen som jeg ville give det ansvar i den situation.

Jakob Poulsen sagde i post match interviewet, at han var nød til at forsøge at holde hovedet koldt, fordi han vurderede at der kunne være op til 4 minutter yderligere, hvor sejren skulle holdes, og han havde 4 angribere på banen!! Så han opfattede nok også Bogere som angriber, også selvom han kom ind for en wingback. Derudover var der Paddy og Serra på banen men hvem var den fjerde - Emmery?

OK Polle havde ikke sin bedste kamp, men han fik dog holdt midtbanen, ene mand efter Yakob, Arnstad og Knudsen var blevet taget ud, der er ikke mange spillere i Superligaen som jeg ville give det ansvar i den situation.
Enig Poulsen kan løfte en sådan opgave, men tænker faktisk Knudsen havde været bedre. Hold nu op en halvsæson han har gang i

Nu fik jeg set Bogere mål i TV.

Han starter godt nok langt tilbage men tager løbet helt frem.

Samtidig er han meget mere direkte end mange af vores andre spillere - han vil ind og gøre ondt på modstanderne💪 Selvfølgelug heldigt med afretningen men han opsøger det selv og går direkte efter det. Klasse💙🤍💙
Ja og Sønderjydske manden havde allerede sat sig på halen så det må værre gået stærkt

nico.webp

Min stemme er helt væk. Jeg ofrede alt på stemningen i går
#MeToo

Shit vi væltede rundt ved scoringen til 2-1! Det var crazy - jeg stod helt nede til venstre for målet, og der var folk som tumlede ned og røg i nettet foran tribunen 😅
Fed afslutning på en fodboldkamp!
DRØMMEN LEVER!

Nu skal AGF bare gøre sit, og så kan vi ikke gøre andet end at håbe på hjælp!

THINK YOU LIGE A LITTLE ABOUT!!!!

Hold.nu.kæft en kamp. Bogere Service I verdensklasse.

Helt anekdotisk, så fik jeg lige før kampen øje på en fyr i en Jelle Duin-trøje på tribunen ikke langt fra os, og vi talte om, at der nok blev brug for de vibes senere i kampen. Det gjorde der i den grad.

Endelig gik det vores vej. Jeg har oplevet lidt af hvert på tribuner, men ikke det her i Vejlby. Voksne mænd væltede rundt på de i øvrigt meget glatte brædder. Jeg var seriøst bange for, at nogen kom til skade.

Også stor ros til capo-team, som i højere grad end tidligere havde øje for at få alle med og for at kanalisere energi ned på banen.

Jeg kommer i øvrigt aldrig til at anerkende målet som et selvmål. Den ugandiske ræv brugte franskmanden som bande. Den slags lærer man på akademiet nede i det globale syd.

Puha, sikke en omgang. Vi starter endnu engang superflot, holder trykket, får endda sat ekstra kraft på i 2 halvleg og score fortjent til 1-0.

Dernæst sker der over de næste 25 min. det som ofte sker, og som især er tydeligt når vi spiller mod Sønderjyske, så falder enkelte af vores spillere ud.
Et eksempel er Emmery, som i de første 15 min. nærmest gør hvad der passer ham, holdet sørger for hele tiden at fodrer ham. Efter scoringen falder Emmery mere eller mindre ud af kampen, især fordi når bolden kommer over til ham, så skubber man bolden retur til forsvaret. Det må være psykologisk, andet kan jeg ikke forklarer det med, men når en spiller i den grad falder ud, så svarer det nærmest til at spille 10-11, og det er Sønderjyske rigtig gode til at udnytte. Jeg kritisere ikke Emmery, det er mere en observation.

Da Sønderjyske så får udlignet, så vender bøtten igen, og pludselig er Emmery med i kampen igen. :)

Der er mange spillere som fortjener ros, men lad mig fremhæve paddy for et nærmest manisk arbejdsraseri, og en helt fantastisk gestus ved 2-1 målet, hvor han stolt fremviser Bogere trøje for stemning og den del af C-tribunen hvor jeg sad. Det er en kæmpe chef, som i kampens hede har overskud til at fremhæve en spiller.

Sønderjyske har nogen meget spændende spillere, især nr. 31 Cherif var virkelig god igennem hele kampen. Generelt er Sønderjyske et virkelig stærkt hold, de lægger hele tiden på.

NP fik også sat et flot aftryk, han var sat lidt på en opgave med at dække hele midtbanen, det klarede han flot, dernæst var han også impliceret i målet til 2-1, med en fin aflevering frem i banen. Det er godt at vide at vi med Knudsen, Yakob, Solbakken og Poulsen har 4 meget dygtige midtbanespillere.

James Bogere fik en helt igennem fantastisk start som AGF spiller, han er jo allerede helgen kåret, på ialt ca. 20 spilleminutter :)

Som andre så følger man jo en ny spændende spiller, det jeg lagde mærke til var at han tænkte sig om, eks. ved målet, hvor han momentet inden afleveringen, får orientere sig i forhold til offside linjen og trækker ind på plads. Det er i mine øjne fodboldintelligens på et allerede højt niveau. Hvor tit har man ikke set overivrige spillere, løbe ind i den offside. Dernæst så er der en helt fantastisk speed og overblik, jeg er ikke i tvivl, ham skal vi nyde, det er langt fra sikkert han når 100 kampe for AGF, måske ikke engang 50.

Vi var utroligt heldige med resultatet igår, hvordan man kan få hivet sådan et resultat hjem, det forstår jeg ikke, men måske er vi ved at få lidt af det der såkaldte tophold held? Så mangler vi bare lidt dumhed fra FCM, så kigger vi ind i 2 utroligt spændende runder.

Puha, sikke en omgang. Vi starter endnu engang superflot, holder trykket, får endda sat ekstra kraft på i 2 halvleg og score fortjent til 1-0.

Dernæst sker der over de næste 25 min. det som ofte sker, og som især er tydeligt når vi spiller mod Sønderjyske, så falder enkelte af vores spillere ud.
Et eksempel er Emmery, som i de første 15 min. nærmest gør hvad der passer ham, holdet sørger for hele tiden at fodrer ham. Efter scoringen falder Emmery mere eller mindre ud af kampen, især fordi når bolden kommer over til ham, så skubber man bolden retur til forsvaret. Det må være psykologisk, andet kan jeg ikke forklarer det med, men når en spiller i den grad falder ud, så svarer det nærmest til at spille 10-11, og det er Sønderjyske rigtig gode til at udnytte. Jeg kritisere ikke Emmery, det er mere en observation.

Da Sønderjyske så får udlignet, så vender bøtten igen, og pludselig er Emmery med i kampen igen. :)

Der er mange spillere som fortjener ros, men lad mig fremhæve paddy for et nærmest manisk arbejdsraseri, og en helt fantastisk gestus ved 2-1 målet, hvor han stolt fremviser Bogere trøje for stemning og den del af C-tribunen hvor jeg sad. Det er en kæmpe chef, som i kampens hede har overskud til at fremhæve en spiller.

Sønderjyske har nogen meget spændende spillere, især nr. 31 Cherif var virkelig god igennem hele kampen. Generelt er Sønderjyske et virkelig stærkt hold, de lægger hele tiden på.

NP fik også sat et flot aftryk, han var sat lidt på en opgave med at dække hele midtbanen, det klarede han flot, dernæst var han også impliceret i målet til 2-1, med en fin aflevering frem i banen. Det er godt at vide at vi med Knudsen, Yakob, Solbakken og Poulsen har 4 meget dygtige midtbanespillere.

James Bogere fik en helt igennem fantastisk start som AGF spiller, han er jo allerede helgen kåret, på ialt ca. 20 spilleminutter :)

Som andre så følger man jo en ny spændende spiller, det jeg lagde mærke til var at han tænkte sig om, eks. ved målet, hvor han momentet inden afleveringen, får orientere sig i forhold til offside linjen og trækker ind på plads. Det er i mine øjne fodboldintelligens på et allerede højt niveau. Hvor tit har man ikke set overivrige spillere, løbe ind i den offside. Dernæst så er der en helt fantastisk speed og overblik, jeg er ikke i tvivl, ham skal vi nyde, det er langt fra sikkert han når 100 kampe for AGF, måske ikke engang 50.

Vi var utroligt heldige med resultatet igår, hvordan man kan få hivet sådan et resultat hjem, det forstår jeg ikke, men måske er vi ved at få lidt af det der såkaldte tophold held? Så mangler vi bare lidt dumhed fra FCM, så kigger vi ind i 2 utroligt spændende runder.
Enig dejlig kamp

Jeg synes Emmery var fremragende de første 20 minutter, og når han bliver dækket af to skal han simpelthen lære at spille mange hurtige afleveringer. Det var bedre i går, end tidligere, men der er stadig plads til forbedringer. Hans defensive arbejde er stadig et problem.

Poulsen synes jeg spiller en forfærdelig kamp, indtil vi skifter Serra og Bogere ind. Så bliver alt vendt på hovedet. Jeg er sikker på, at han nok skal være god for os næste sæson, men lige i går var der et kæmpe fald i niveauet på bolden da han blev skiftet ud

Vanvittig vigtig sejr. Det lægger pres på FCM to kampe i træk, så spændingen holder helt til det sidste.

Et par spøjse ting i går. Hvis Bogeres skud ikke går i mål, er der straffespark. Soulas slår den ind med armen. Mener at Soulas i situationen med klumpspil tæt på mål også rammer bolden med armen. Så ikke den blev tjekket.
Gad også godt se "stregerne" på SJFs mål. Lignede off side. Men der var de lynhurtigt videre.

Undrer mig over Karlsens "linje". I to kampe i træk har der skullet mord til, før han giver modstanderne kort. I begge kampe er spillere blevet flået ned ved farlige gennemløb, uden kort og allerhøjest med hans evindelige og ligegyldige påtaler, som aldrig bliver fulgt op uanset antallet af efterfølgende frispark. Det ligner en planlagt linje, som jeg er helt uforstående overfor.

Efter i går kan vi stadig holde fast i håbet. Hvad med et lille (fortjent) rødt kort til en af de mest voldsparate FCM spillere i en af de næste kampe? Det trænger de også til. Man bør moralsk set ikke kunne blive mestre med det antal vilde frispark og også være holdet med flest karantænepoint i superligaen. Den slags plejer altid at tilhøre hold, der ikke magter at spille fodbold og derfor må bruge alle bundholdets usportslige metoder for overhovedet at være med.

Mesterhold har som regel derimod færrest karantænepoint, og hvem har det i år? AGF.

KSDH. Det retmæssige mesterhold 🥳.

Enig dejlig kamp

Jeg synes Emmery var fremragende de første 20 minutter, og når han bliver dækket af to skal han simpelthen lære at spille mange hurtige afleveringer. Det var bedre i går, end tidligere, men der er stadig plads til forbedringer. Hans defensive arbejde er stadig et problem.

Poulsen synes jeg spiller en forfærdelig kamp, indtil vi skifter Serra og Bogere ind. Så bliver alt vendt på hovedet. Jeg er sikker på, at han nok skal være god for os næste sæson, men lige i går var der et kæmpe fald i niveauet på bolden da han blev skiftet ud
Lidt forvirret - Poulsen skiftet ud?

Latest posts

Back