New posts

Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: AGF - FCM, søndag d. 26.4. kl. 20.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 393
  • Views Views: Views 13K
Added to Calendar: 26-04-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    65
  • This poll will close: .
Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: AGF - FCM, søndag d. 26.4. kl. 20.00
Vil være interessant at høre, hvad den effektive spilletid plejer at være i FCMs kampe. Men i går skulle vi ikke kun bruge tid på Mads Bechs indkast, men også Dalsgaards. Der går jo hurtigt et minut med sådan et indkast, når spilleren befinder sig i den anden ende af banen. Var det i øvrigt ikke noget FIFA var ved at kigge på?

Sundberg får ellers pæne ord med på vejen i dagens Mediano. De taler egentlig ikke om "international linie", men mere at han har en myndighed og vilje til at forklare spillerne hvorfor han dømmer som han gør. Som når en spiller brokker sig over et frispark og han siger "JEG så et bespænd og derfor fløjtede jeg". Altså han udelukker ikke at han har lavet en fejl, men han dømmer efter hvad han mener at have set - og det respekterer spillerne. De ved godt selv at man kan lave fejl på banen.

Vil være interessant at høre, hvad den effektive spilletid plejer at være i FCMs kampe. Men i går skulle vi ikke kun bruge tid på Mads Bechs indkast, men også Dalsgaards. Der går jo hurtigt et minut med sådan et indkast, når spilleren befinder sig i den anden ende af banen. Var det i øvrigt ikke noget FIFA var ved at kigge på?

Sundberg får ellers pæne ord med på vejen i dagens Mediano. De taler egentlig ikke om "international linie", men mere at han har en myndighed og vilje til at forklare spillerne hvorfor han dømmer som han gør. Som når en spiller brokker sig over et frispark og han siger "JEG så et bespænd og derfor fløjtede jeg". Altså han udelukker ikke at han har lavet en fejl, men han dømmer efter hvad han mener at have set - og det respekterer spillerne. De ved godt selv at man kan lave fejl på banen.
En dommer skal lede slagets gang, ikke dømme perfekt - det er umuligt. Han skal fordele sol og vind lige, og være myndig. Jeg elskede han gav Gorgoza et kort, mange dommere undlader det.

Derfor synes jeg også vi skal matche FCMs fysik mere, så altså stoppe en spiler på samme måde som Bravo gjorde, hvis der er behov osv.

Jeg synes vi lader dem spille til grænsen uden vi tør det, og uden vi gør det samme. Faktisk er jeg forbløffet over, at vi i en topkamp ikke får et gult kort.

Som jeg skrev inden kampen, så syntes jeg der er gået for meget flinkeskole i den. Bedst illustreret med kun de 3 frispark i Farum. Om det er fordi flere er bange for karantæner eller om det er pga. spillestilen - det er svært at vurdere. Jo bedre boldspiller man er, jo færre frispark laver man men man må altså gerne lige stemple ind.

På det punkt har jeg savnet NP - han skulle nok sørge for at få sat hans mærke på sådan en kamp. Indimellem er der bare en som skal have åbnet ballet og så sidder dommerens kort lidt løsere generelt.

Gad vide hvorfor….

Det ene hold har tidligere været i søgelyset for lidt for lidt spilletid.

Umiddelbart var det vel som forventet. Fcm spiller med deres stærke fysik og vil gerne gøre kampene urytmiske. De har så behov for at lade op og derfor tager de sig god tid ved spilstop. I Herning var det ekstremt tydeligt, lige indtil de kom bagud, for så kunne de pludselig godt komme i gang.
Vi var nu også noget langsomme i går - så der vil jeg ikke helt frikende os.

Som jeg skrev inden kampen, så syntes jeg der er gået for meget flinkeskole i den. Bedst illustreret med kun de 3 frispark i Farum. Om det er fordi flere er bange for karantæner eller om det er pga. spillestilen - det er svært at vurdere. Jo bedre boldspiller man er, jo færre frispark laver man men man må altså gerne lige stemple ind.

På det punkt har jeg savnet NP - han skulle nok sørge for at få sat hans mærke på sådan en kamp. Indimellem er der bare en som skal have åbnet ballet og så sidder dommerens kort lidt løsere generelt.
Jeg synes egentlig Farum kan forklares med deres pasningsspil. Der er bare meget færre nærkampe pga den måde flytter bolden rundt på.

Jeg synes derimod at NPs advarsel efter 90 sekunder i Herning var fuldstændig ligegyldig, og bl.a. gjorde han på et tidspunkt ikke kunne stoppe en omstilling. Faktisk glædede jeg mig over, at JP ikke forfaldt til at spille ham i går.

Jeg synes godt, at Serra kunne have været et større svin i går, og som sagt også Emmery da han kom ind. De spillere hvor modstanderen fra start føler de har det fysiske overtag. Andersen kunne også have gået mere ind i Mbabu

Det ene hold har tidligere været i søgelyset for lidt for lidt spilletid.

Umiddelbart var det vel som forventet. Fcm spiller med deres stærke fysik og vil gerne gøre kampene urytmiske. De har så behov for at lade op og derfor tager de sig god tid ved spilstop. I Herning var det ekstremt tydeligt, lige indtil de kom bagud, for så kunne de pludselig godt komme i gang.
Vi var nu også noget langsomme i går - så der vil jeg ikke helt frikende os.

Men vi skal også passe på med at være hellige. FCM spiller ekstremt meget på deres dødbolde og det gjorde vi også selv under Røsler.

Lige nu kan jeg faktisk godt savne at vi også havde det våben. Det har der åbenlyst ikke været stor fokus på og jeg tror også at det er en del af årsagen til at vores 9'ere har scoret mindre.

Jeg synes derimod at NPs advarsel efter 90 sekunder i Herning var fuldstændig ligegyldig, og bl.a. gjorde han på et tidspunkt ikke kunne stoppe en omstilling. Faktisk glædede jeg mig over, at JP ikke forfaldt til at spille ham i går.

Nu ved en del har sagt han tog den med vilje men det tror jeg ikke på. Han er alt for rutineret til at tage den lige efter han er blevet skiftet ind. Så jeg tænker den var utilsigtet og dermed unødvendig ;)

Det var en kommentar til en bruger omkring almindelige retstatsprincipper, som jeg også synes vi skal vurdere Simirs anklager ud fra, selvom det er et AGF/DBU anliggende.
Brugte nærliggende Tyrkiet som et dårligt eksempel.
Det forstod du også godt, med mindre jeg overvurderer din kløgt.

Jeg forstod det, det gjorde det ikke mere fornuftigt. At bruge en mands etnicitet i den her sammenhæng, når han er født og opvokset her i landet synes jeg er noget pjat, sagt pænt.

Jeg synes egentlig Farum kan forklares med deres pasningsspil. Der er bare meget færre nærkampe pga den måde flytter bolden rundt på.

Jeg synes godt, at Serra kunne have været et større svin i går, og som sagt også Emmery da han kom ind. De spillere hvor modstanderen fra start føler de har det fysiske overtag. Andersen kunne også have gået mere ind i Mbabu
Jeg tror, de har talt om at få færre kort og færre karantæner som en bevidst strategi. Arnstad og Kahl har fx haft karantæne hængende over hovedet hele foråret …

Vi sad på forreste række midt mellem C6 og C7.
Hørte ingen racistiske tilråb.

Selvfølgelig blev der råbt at Simsir er en diver - for det er han jo tydeligvis.
Det var sygt skægt at Av-Av-Av kom op at køre.

Vi hørte nogen råbe at han har en stor røv. Jeg er ikke fan af det, men det er trods alt hverken racistisk eller homofobisk.

At han selv bagefter italesætter tilråbene, men ikke vil af- eller bekræfte om det var racistisk - det siger i virkeligheden utroligt meget om ham som person.
Hørte det samme på C6 og vi hørte heller ikke racistiske tilråb. Det med Simsirs røv blev trukket alt for langt, vi var trætte af det ret hurtigt.

Jeg husker ikke den Mbabu, men enig Kahl var et klokkeklart frispark. Skal selvfølgelig dømmes den anden vej også.

Det jeg i perioder irriterede mig over i går var, at vi ikke spillede mere fysisk. Links bliver kastet rundt af Bak f.eks., så gør da noget tilsvarende. Hvis Bravo ikke får gult for at holde, så gør Yakub nok heller ikke 5 minutter senere, og hvis han gør så starter kortene tidligt, hvilket også vil være bedst for AGF.

Emmery er Ikke i karantænefare, jeg synes sgu godt man kan sige, at en del at det at vinde over Mbabu også er at tirre ham. Så de kan godt smadre igennem over for ham.

Jeg synes vi lader dem spille til grænsen uden vi tør det, og uden vi gør det samme. Faktisk er jeg forbløffet over, at vi i en topkamp ikke får et gult kort.
Jeg mener det ville have været det rigtige at gøre fra Sundberg side at starte kortene tidligt, for også at kunne stoppe dem igen tidligt. Det må aldrig blive en taktik at begå frispark på modstanderen for at standse deres spil, så det eneste der giver respekt er et tidligt gult kort for at holde eller vælte en spiller der er på vej frem. Så er man nød til at ændre sin taktik, og begynde at stoppe modstanderne med legitime midler, og det giver en langt mere seværdig kamp, og gør Superligaen til en mere attraktiv liga, det er topkampene ligaen bliver vurderet på, og dommerpræstationerne her, der giver mulighed for at dømme internationalt. Der er ingen interesse i at få en dommer i de større kampe, der får dem til at se ud som den i går, eller pokalsemien, med så lav effektiv spilletid, og så urytmisk spil. Det er i høj grad dommeren, der kan styre hvor velspillet kampen kan blive.

Jeg mener det ville have været det rigtige at gøre fra Sundberg side at starte kortene tidligt, for også at kunne stoppe dem igen tidligt. Det må aldrig blive en taktik at begå frispark på modstanderen for at standse deres spil, så det eneste der giver respekt er et tidligt gult kort for at holde eller vælte en spiller der er på vej frem. Så er man nød til at ændre sin taktik, og begynde at stoppe modstanderne med legitime midler, og det giver en langt mere seværdig kamp, og gør Superligaen til en mere attraktiv liga, det er topkampene ligaen bliver vurderet på, og dommerpræstationerne her, der giver mulighed for at dømme internationalt. Der er ingen interesse i at få en dommer i de større kampe, der får dem til at se ud som den i går, eller pokalsemien, med så lav effektiv spilletid, og så urytmisk spil. Det er i høj grad dommeren, der kan styre hvor velspillet kampen kan blive.
Det er jeg grundlæggende enig i, men det er en hårfin grænse. Jeg synes påtalen til Bravo i går var fin.

Holder man sig til regelbogen, så er dumme gule kort i starten noget med som dommer godt kan komme til at være træt af senere (ved et gult rødt for at sparken den væk f.eks).

Latest posts

Back