New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 65K
Rent økonomiske årsager.
- og et FCM, der byder over af princip.
Nåh, jeg troede du mente, de principielt ikke ville sælge til os uanset prisen.
... Vedr. FCM, så har jeg tænkt på, om vi skulle byde på en fire-fem VB-spillere - for at finte midtjyderne til at købe sig noget dødvægt. Men nok ikke på Chr. Sørensen, ham kender de.

Det har du ret i. Men tvivlsomt om de vil sælge til os.
Jeg tror ikke Sønderjyske er for fine til at sælge til en anden klub i Superligaen, spørgsmålet er nok mere hvor dyre de to bliver.

Cherrif ligner en FCM spiller på lang afstand. Stor, fysisk stærk, masser af løbemeter, teknisk god og relativt målfarlig

Jeg tror de sælger Olti og Cheriff, Magnus Jensen tror jeg ikke har et stpecielt stort marked.

Vi sælger jo også Arnstad og Bech hvis buddene er stoer nok
Jeg synes ikke, at de to har gjort det voldsomt godt dette forår. Især førstnævnte er faldet temmelig meget i niveau, så eventuelle spejdere har ikke fået bevis på den ægte vare. Mon Arnstad er en spiller, hvor mismod avler mere mismod?

Jeg synes ikke, at de to har gjort det voldsomt godt dette forår. Især førstnævnte er faldet temmelig meget i niveau, så eventuelle spejdere har ikke fået bevis på den ægte vare. Mon Arnstad er en spiller, hvor mismod avler mere mismod?
Tit køber man på potentiale, og topniveau. Det er først når spillerne bliver 24-25 år og op, at man købe på bundniveau.

Jeg tænker de ser glimt nok af, hvad det kan blive til, at de tager en chance

Tit køber man på potentiale, og topniveau. Det er først når spillerne bliver 24-25 år og op, at man købe på bundniveau.

Jeg tænker de ser glimt nok af, hvad det kan blive til, at de tager en chance
Du lader i øvrigt til at vide absurd meget om fodboldverdenen med taktik på banen, strategier uden for og en hel masse andet. Af ren nysgerrighed - beskæftiger du dig med den branche til daglig?

Jeg læste et eller andet sted, at Arnstad faktisk har spillet et fremragende forår, det er bare ikke så iøjnefaldende som i efteråret, altså at han har leveret det, han skal, blot på nogle parametre, som ikke er så synlige for os.
Jeg har ikke haft tid eller vilje til at grave i den påstand, men umiddelbart synes jeg tit han har en vigtig fod med i vores opspil og holder spillet virkelig godt igang. Sådan lidt Modric-agtigt...

Last edited:
Du lader i øvrigt til at vide absurd meget om fodboldverdenen med taktik på banen, strategier uden for og en hel masse andet. Af ren nysgerrighed - beskæftiger du dig med den branche til daglig?
Nej det gør jeg ikke, jeg valgte noget helt andet da jeg stoppede med at spille fodbold selv (spillede i de lavere divisioner, aldrig tæt på mere end det), og det var naturligvis ikke fuldtid eller for den sags skyld noget man fik specielt meget for.

Jeg kender rigtig mange i miljøet, fra dengang jeg selv spillede. Mange af mine venner / bekendte fik kampe i Superligaen eller hos nogle af elevatorholdene, og rigtig mange af dem er endt i stillinger hos klubber i 1. Div og Superliga. Dertil er min ældste søn endt i klasse med en, hvis far er agent - så ham ser en del fodbold med, bl.a FCN-AGF forleden oppe i deres rum for scouts og agenter (det elskede min søn).

Jeg ser stadig rigtig meget fodbold, på stadions, og derfor har jeg stadig rigtig god kontakt med mange. For en 10-12 år siden, der hjalp jeg en af mine venner der var hos et elevatorhold ret meget, mht “scouting” - altså med at få et ekstra sæt øjne på et talent fra f.eks Roskilde. Der fik jeg rigtig meget adgang til data, hvilket jeg synes var fedt.

Jeg ville ikke kunne slå min søn i skak, der har jeg intet overblik overhovedet. Der er andre strategiske ting, hvor jeg simpelthen intet fatter. Men på en eller anden underlig måde, kan min hjerne let identificere en rotationer ved f.eks et indkast, der gør at den “bagerste” lave et bilindløb om på bagsiden af de forsvarende spillere. Ikke at det er et talent, slet ikke, men dét er mere naturligt for mig end så meget andet.

Må dog indrømme, at jeg på det seneste har overvejet at tage den der PFSA “uddannelse” da jeg allerede har et ældre træner grundforløb, og så måske blive freelance scout når jeg engang ikke skal arbejde så mange timer længere. Men det er en drøm lidt ude i tid, da jeg heller aldrig kan se mig selv gå på pension og ikke lave noget.

Ang sommertransfers - så har jeg fra en kilde i mit trænernetværk der siger at AGF har scoutet meget på Christian Gammelgaard fra Vejle som potentiel T. Bech afløser - Men om AGF siden har valgt at kigge andre veje skal jeg ikke kunne sige, men tror ikke Sebastian Jørgensen bliver manden der skal afløse.
Årh shit det vil være undervældende. Ingen af de to spillere skal forhåbentlig overtage fra Bech. Der skal vi sgu højere op på ambitionsstigen. De to må maksimalt være bænkspillere, og faktisk ser jeg slet ingen grund til at betale transfersum eller løn til Jørgensen næste sæson. Han er slet og ret ikke god nok.

Årh shit det vil være undervældende. Ingen af de to spillere skal forhåbentlig overtage fra Bech. Der skal vi sgu højere op på ambitionsstigen. De to må maksimalt være bænkspillere, og faktisk ser jeg slet ingen grund til at betale transfersum eller løn til Jørgensen næste sæson. Han er slet og ret ikke god nok.
Selvom det kan virke undervældende, er det også den type solid transfer, som rygraden på vores hold er bygget på. Og en spiller som Højer blev hentet på bænken i Lyngby. Så jeg kan godt forstå, hvis han er en spiller man bruger en del tid på at scoute. Og hvis man har tiltro til, at han kan udvikle sig endnu mere i gode rammer, så tror jeg han er en fin signing. Vi skal jo nok også bruge en kvalitets-spiller mere i hver kæde næste sæson ift. de flere kampe fra europæisk fodbold.

Jon Dagur Thorsteinsson er i dette forår udlejet fra Hertha Berlin til Brann. Måske ikke uinteressant tilføjelse til 10'er positionen - Bech, Arnstad, Thorsteinsson og Emery ville være en god flok på de to pladser.
Uhh, ham gad jeg godt se tilbage i Århus. Fed, fed mentalitet og fodboldmæssigt ville han passe perfekt.

Mit største problem med Jørgensen er nok, at han virker meget lidt fleksibel ift. hvilke positioner han kan spille godt. Det er vel nærmest kun højre 10'er han kan dække. Der tænker jeg en spiller som Gammelgaard (ud fra den smule jeg har set ham) er en del mere fleksibel.

Hvsi vi skal spille alt mellem 4 og 12-15 kampe mere i kommende sæson, og vi gerne vil spille med en venstrebenet spiller på den højre 10'er, og vi sælger Bech, så synes jeg det er fint at holde fast i Jørgensen som back-up

Jeg tror ikke Sønderjyske er for fine til at sælge til en anden klub i Superligaen, spørgsmålet er nok mere hvor dyre de to bliver.

Cherrif ligner en FCM spiller på lang afstand. Stor, fysisk stærk, masser af løbemeter, teknisk god og relativt målfarlig
Jeg tror Sønderjyske forventer 30+ mio., for Cherrif. Det kommer vi aldrig til at give, men det kan bestemt ikke udelukkes, at FCM kunne finde på det.

I øvrigt super godt arbejde med ham i Sønderjyske. Startede jo hos dem som central midt, hvor han blev fuldstændigt udstillet mod bl.a. os, men efter han er rykket frem i banen er han bare eksploderet.

Det var en kraftigt medvirkende årsag til at man solgte Kristall Ingasson i vinters, da man godt fornemmede hvad Cheriff kunne på den plads og gerne vil bringe det i spil hurtigst muligt for at optimere salgsprisen.

Hvsi vi skal spille alt mellem 4 og 12-15 kampe mere i kommende sæson, og vi gerne vil spille med en venstrebenet spiller på den højre 10'er, og vi sælger Bech, så synes jeg det er fint at holde fast i Jørgensen som back-up
Hvis vi holder fast i at ville spille med en stor angriber forrest, så har vi også allerede Borgere og Kristjansson, som presser på for spilletid på 10'er pladserne. Mon ikke en gruppe på fem 10'ere vil være realistisk? Der ville vi så have Jørgensen, Borgere, Kristjansson og måske en af Bech og Arnstad. Det ville give plads til 1-2 nye, hvor fokus nok vil være på mere rutinerede spillere. Fart og driblinger har vi masser af i Borgere og Kristjansson, så behovet er størst for en spiller som Arnstad, der kan gå dybt og sætte spillet og måske en fysisk stærk presspiller som Bech, hvis det er ham, vi mister.

Latest posts

Back