New posts

Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: AGF - FCM, søndag d. 26.4. kl. 20.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 425
  • Views Views: Views 15K
Added to Calendar: 26-04-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    65
  • This poll will close: .
Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: AGF - FCM, søndag d. 26.4. kl. 20.00
Det er forhåbentlig ikke korrekt, at der er gået en melding ud om at efterkomme en bestemt kritik fra FCM. Godt nok følger Møller den korrupte Infantino i et og alt, men korruption i dansk fodbold tror jeg ligegodt ikke på. Men at FCM kører direkte påvirkningskampagner mod dommerstanden, kan der ikke længere herske tvivl om. Det er en "forretningsmodel".

Jeg vil også gerne se kilde på den påstand @Uglen om at det er blevet nævnt at dommerne skal være lempelige :)
- For så påvirker man dommerne, og så er vi reelt inde i matchfixing

Hov, jeg glemte at svare på denne del af De Stefanos indlæg. Det er fuldt ud muligt, det er en misforståelse fra min side.

Jeg mente situationen i Farum, der kostede et mål.

Det er jo ligegyldigt hvem det er. Der er ikke konspirationer involveret, eller uhled - blot manglende evner, dommere som spillere
Der kan være kritik af mangt og meget. Men hvis vi misser mesterskabet, har det tre hovedforklaringer:

1) At vi ikke hentede en kvalitativ 9’er senest i vintervinduet
2) At truppen var så smal, at de offensive og kreative spillere i de sidste kampe var så brugte, at krudtet var tørt.
3) At garvede spillere som både Hansen og Tingager lavede så store individuelle fejl i slutminutterne i de helt afgørende kampe, hvor netop de skulle have holdt hovedet koldt.

Under alle omstændigheder har det været en fantastisk sæson, hvor vi når det bedste resultat i enten 30 eller 40 år. Men hvis vi ikke vinder mesterskabet i år, er det ikke alle andres skyld.

Så vidt jeg husker, var det i efteråret fremme, at dommerne havde fået at vide, de skulle være lempeligere ved FCM på grund af kritkken.

Som jeg husker det, så blev der sagt "ikke flere fejl". Det er en væsentlig forskel.

Men jeg medgiver da gerne, at det så er sjovt, der sker endnu en fejl hvor Sønderjyske mål bliver underkendt :rolleyes: Det ser bare dumt ud.

Det er forhåbentlig ikke korrekt, at der er gået en melding ud om at efterkomme en bestemt kritik fra FCM. Godt nok følger Møller den korrupte Infantino i et og alt, men korruption i dansk fodbold tror jeg ligegodt ikke på. Men at FCM kører direkte påvirkningskampagner mod dommerstanden, kan der ikke længere herske tvivl om. Det er en "forretningsmodel".

Selvfølgelig spiller de spillet som vi også har gjort ved lejligheder. Det gør vores nuværende træner ikke og man kan bare håbe, at det ikke bliver en bagdel. Det er ikke unormalt men spørgsmålet er om man får noget ud af det.

JN spillede også spillet back-in-the-days men det blev ikke altid taget vel i mod blandt egne fans. Han var dengang nødt til at markere, at AGF var på vej tilbage og der ikke længere skulle gives "fordele" til de store klubber (var det ikke dommerne og Fck han skød på). Det virkede helt klart som en del af gamet og han tog en for holdet - både for profilering af klubben og påvirkning af dommerne.

1) At vi ikke hentede en kvalitativ 9’er senest i vintervinduet
2) At truppen var så smal, at de offensive og kreative spillere i de sidste kampe var så brugte, at krudtet var tørt.
3) At garvede spillere som både Hansen og Tingager lavede så store individuelle fejl i slutminutterne i de helt afgørende kampe, hvor netop de skulle have holdt hovedet koldt.
Ad 1.: ved slutspillets afslutning var vi det næstmest scorende hold. Jeg delte mavefornemmelse med alle andre i, at vi havde brug for en 9'er, men data sagde for det første at problemet ikke var særligt presserende, og for det andet skulle den rette jo være tilgængelig for de rette penge, ellers var det bare en Badji/Haugen/Kurmniowski version 666.06.
Ad 2: Jeg tænker umiddelbart, det er en fordel med tørt krudt (undskyld, jeg kunne ikke lade den ligge) ;)
Ad 3: Fejl sker - jeg kunne lige så godt hævde at Paddys tre brændte straffespark i starten af sæsonen er årsagen til, at vi ikke bliver mestre. Havde vi scoret på de tre, var vores pointhøst mindst 6 point større.

Latest posts

Back