Puha, sikke en omgang. Vi starter endnu engang superflot, holder trykket, får endda sat ekstra kraft på i 2 halvleg og score fortjent til 1-0.
Dernæst sker der over de næste 25 min. det som ofte sker, og som især er tydeligt når vi spiller mod Sønderjyske, så falder enkelte af vores spillere ud.
Et eksempel er Emmery, som i de første 15 min. nærmest gør hvad der passer ham, holdet sørger for hele tiden at fodrer ham. Efter scoringen falder Emmery mere eller mindre ud af kampen, især fordi når bolden kommer over til ham, så skubber man bolden retur til forsvaret. Det må være psykologisk, andet kan jeg ikke forklarer det med, men når en spiller i den grad falder ud, så svarer det nærmest til at spille 10-11, og det er Sønderjyske rigtig gode til at udnytte. Jeg kritisere ikke Emmery, det er mere en observation.
Da Sønderjyske så får udlignet, så vender bøtten igen, og pludselig er Emmery med i kampen igen.
Der er mange spillere som fortjener ros, men lad mig fremhæve paddy for et nærmest manisk arbejdsraseri, og en helt fantastisk gestus ved 2-1 målet, hvor han stolt fremviser Bogere trøje for stemning og den del af C-tribunen hvor jeg sad. Det er en kæmpe chef, som i kampens hede har overskud til at fremhæve en spiller.
Sønderjyske har nogen meget spændende spillere, især nr. 31 Cherif var virkelig god igennem hele kampen. Generelt er Sønderjyske et virkelig stærkt hold, de lægger hele tiden på.
NP fik også sat et flot aftryk, han var sat lidt på en opgave med at dække hele midtbanen, det klarede han flot, dernæst var han også impliceret i målet til 2-1, med en fin aflevering frem i banen. Det er godt at vide at vi med Knudsen, Yakob, Solbakken og Poulsen har 4 meget dygtige midtbanespillere.
James Bogere fik en helt igennem fantastisk start som AGF spiller, han er jo allerede helgen kåret, på ialt ca. 20 spilleminutter
Som andre så følger man jo en ny spændende spiller, det jeg lagde mærke til var at han tænkte sig om, eks. ved målet, hvor han momentet inden afleveringen, får orientere sig i forhold til offside linjen og trækker ind på plads. Det er i mine øjne fodboldintelligens på et allerede højt niveau. Hvor tit har man ikke set overivrige spillere, løbe ind i den offside. Dernæst så er der en helt fantastisk speed og overblik, jeg er ikke i tvivl, ham skal vi nyde, det er langt fra sikkert han når 100 kampe for AGF, måske ikke engang 50.
Vi var utroligt heldige med resultatet igår, hvordan man kan få hivet sådan et resultat hjem, det forstår jeg ikke, men måske er vi ved at få lidt af det der såkaldte tophold held? Så mangler vi bare lidt dumhed fra FCM, så kigger vi ind i 2 utroligt spændende runder.