New posts

Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: AGF - Sønderjyske, søndag d. 3.05. kl. 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 306
  • Views Views: Views 13K
Added to Calendar: 03-05-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    55
  • Poll closed .
Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: AGF - Sønderjyske, søndag d. 3.05. kl. 18.00
Kahl er en af dem som ofte formår at placere afleveringen foran spilleren der skal modtage og han derfor kan holde fart i offensiven. Der er en del af de andre som lidt for ofte rammer lige på spilleren - måske fordi de hellere vil være sikre og ikke smide den væk.

Ellers lige kommet hjem fra stadion. Det var sku koldt - for lidt tøj med i regnen😳 men sikke en afslutning. Det trængte vi til.
Samtidig er det to unge gutter og så oldefar i den anden ende som laver nogle fantastiske ting💪💪
Fedt at JP kan sende unge talenter på banen som gør en forskel og leverer noget “andet”. For pokker da hvor så Bogere glad ud - sikke en jubelscene. Fedt fedt fedt at få ham i gang💙💙 og sikkert noget der kan vises til de unge på El Cambio og give dem blod på tanden.
Emmery - tjaaaeee hvad skal jeg sige. Defensiven halter lidt men de offensive takter er rigtig rigtig stærke og det virker som om hans gode perioder bliver længere. Der gik også lidt tid før SønderjyskE satte en ekstra mand på ham og alligevel blev de ved derovre💪
Jep. Kahl slår nogle gode afleveringer. Beijmo tager så nogle fede raids op i banen. De kan lidt hver deres ting.

Emmery var bedre i denne kamp til, at indgå i pasningsspillet med de andre når der var to omkring ham. Han går stadig lidt for ofte helt ned i fart, selvom det jo netop er en hurtig boldomgang der giver ham selv en 1:1 situation

Last edited:
Jeg er lige kommet hjem. Svævende.
Nu kunne jeg læse mig til i forskellige kommentarer, at Sønderjyskes folk har været temmelig respektfulde i forhold til vores sejr.
Det ville jeg gerne høre, så jeg tændte for Onside. Og græd på på journalistikkens vegne.
For jer, der ikke har set det, er her er en lille stykke bonustransskription. Grin eller græd.

Laudrup: "Det betyder, at AGF lige nu ligger nu tre point foran FC Midtjylland. Hvad har denne her sejr af betydning for AGF i forhold til de drømme om guld, de går med de næste 14 dage?"
Gravesen: "Det er da helt essentielt i forhold til de drømme, de går med."

Uanset hvad Bogere får eller ikke får udrettet i AGF, er han allerede skrevet ind i historiebøgerne med en legendarisk jubelscene.

Har lige genset den, det kan anbefales.
Afslutningen mangler noget snert, men det drive frem mod mål giver altså løfter om en del mere!!! - Fantastisk aften for AGF og ikke mindst Bogere

Emmery var bedre i denne kamp til, at indgå i pasningsspillet med de andre når der var to omkring ham. Han går stadig lidt for ofte helt ned i fart, selvom det jo netop er en hurtig boldomgang der giver ham selv en 1:1 situation
Det er fedt når Emmery går ind og gør det dér. Konsekvent udfordring og tvinger modstanderen til at dække med to. Men det er også vidunderligt at han slår et godt indlæg og sender Tobbe i himlen.

Alt for ofte har det været dårlige indlæg, og så er det sgu ligemeget hvor ofte man slår sin mand. og når så PM elegant - og med stort overblik - spiller Arnstad helt fri efter 7 minutter, så bliver det til en dårlig afslutning fra en teknisk begavet fodboldspiller.

Der var en situation med Emmery som sidste mand defensivt, hvor han leverer en pseudoduel. Det lykkedes at få manden mod hjørneflaget, så Kahl kunne levere opbakning. Men det er den salgs episoder der gør man (jeg) ikke tør benytte Emmery. Og det vil jeg ellers meget gerne, fordi det han gør rigtigt er på højt niveau.

Jeg tænker på implikationerne for kampen på søndag. Jacob Andersen var ikke skarp nok offensivt i dag, men JP tør nok ikke starte Emmery i Brøndby.

Så overvejer jeg om PM vandt pladsen som starter? Jeg står nok ret alene med det, men jeg synes holdet fungerer bedre med ham. Reelt foretrækker JP nok Serra i Brøndby, fordi det er en sværere kamp. Men jeg kunne godt se PM starte igen mod Viborg.

Nikolaj Poulsen fik ikke gjort meget væsen af sig. Men det er rart han får minutter i benene, hvis Knudsen eller Yakob får brug for en pause. Men han gør det desværre ikke svært for JP at sætte sin midtbane.

Jeg tror at såfremt Nørgaard bliver aktuel i Brøndby, så er det fordi de ikke har mulighed for at kvalificere sig til europæisk fodbold.

Så kunne der - måske - komme et skifte tilbage til mere Masterclass, og ud med Godfrey, Lahdo osv. Der vil han nok passe bedre ind, end Cooper. Han har selv en ret flot fortid i ungdomsrækkerne i Brøndby. Vist endda årets talent eller noget i den retning.
Jeg vil næsten sige det på den måde, at det er så umiddelbart fornuftigt at jeg ikke helt tror på det… Der er selvfølgelig masser af eksempler på klubber der skifter lidt forskellige retninger når det tingene ikke lykkes, men sådan et skifte kunne så også komme i forlængelse af at Blackrock beslutter at de ikke vil hælde endnu flere penge i og lave endnu en omgang investering i nye spillere, men at nu skal det til at hænge sammen økonomisk, med flere af deres egne talenter. Der bliver sikkert spenderet en del til sommer, men fungerer det så ikke i efteråret kan det godt være de beslutter at Cooper bliver sendt videre, men at den næste træner skal noget andet og ikke bare får mulighed for at købe endnu flere spillere og at det derfor giver bedst mening med en træner der kender ligaen og kan få mere ud af mindre.

Jeg kan "trøste" med, Marker fulgte denne fremragende linje med klasse interviews af Emmery, Bech og en jeg lige har glemt.
Nu så jeg videre. Ham Laudrup stillede ikke ét eneste begavet spørgsmål. Marker er også helt til grin. Jeg græmmes. "Hvad gør denne her sejr for jeres guldchancer"?
Jeg fatter ganske enkelt ikke, at de kan få løn for den indsats.

Det er fedt når Emmery går ind og gør det dér. Konsekvent udfordring og tvinger modstanderen til at dække med to. Men det er også vidunderligt at han slår et godt indlæg og sender Tobbe i himlen.

Alt for ofte har det været dårlige indlæg, og så er det sgu ligemeget hvor ofte man slår sin mand. og når så PM elegant - og med stort overblik - spiller Arnstad helt fri efter 7 minutter, så bliver det til en dårlig afslutning fra en teknisk begavet fodboldspiller.

Der var en situation med Emmery som sidste mand defensivt, hvor han leverer en pseudoduel. Det lykkedes at få manden mod hjørneflaget, så Kahl kunne levere opbakning. Men det er den salgs episoder der gør man (jeg) ikke tør benytte Emmery. Og det vil jeg ellers meget gerne, fordi det han gør rigtigt er på højt niveau.

Jeg tænker på implikationerne for kampen på søndag. Jacob Andersen var ikke skarp nok offensivt i dag, men JP tør nok ikke starte Emmery i Brøndby.

Så overvejer jeg om PM vandt pladsen som starter? Jeg står nok ret alene med det, men jeg synes holdet fungerer bedre med ham. Reelt foretrækker JP nok Serra i Brøndby, fordi det er en sværere kamp. Men jeg kunne godt se PM starte igen mod Viborg.

Nikolaj Poulsen fik ikke gjort meget væsen af sig. Men det er rart han får minutter i benene, hvis Knudsen eller Yakob får brug for en pause. Men han gør det desværre ikke svært for JP at sætte sin midtbane.
Jeg tror Andersen starter i Brøndby. Divkovic er en rigtig offensiv back, som Andersen kan spille fysisk overfor, og så ellers løbe i bagrum på. Det er der han er klart bedst.

Nå vi har to angribere der er så tætte på hinanden, så synes jeg man skal prøve at skifte lidt og lade f.eks Serra brænde alt energi af på næsten ingen tid (45-55 min) så man kører modstanderne mere tætte. Specielt når de stiller med en ung stopper centralt

Kommet hjem fra stadion, for faen for en lettelse, jeg er selvfølgelig super biased men synes oprigtigt at vi har fortjent lidt held for en gangs skyld.
Dejligt at se JPs dispositioner fungere.
Andersen en pålidelig deffensivt men offensivt bragte han ikke meget idag - Emmery lige modsat.
Hansen må vist være tilgivet kogeren i Herning med hans redninger til sidst(lidt svært at se hvor store chancerne reelt er)

Kahlen igen super solid det samme med Knudsen(men det forventer vi jo bare nu)

Og JayBee mål/selvmål det er jo bare godt på godt

Vores træner er ikke bange for at skifte offensivt ind - cha fucking peau

Nu vil jeg gerne prøve ar være foran med et par mål i minut 80 og bare nyde fodbold de sidste minutter

Du laver bare en custom replacement, så din telefon altid retter "borgere" til "Bogere". Det ser alligevel rigtigt nok ud hvis du på et tidspunkt forsøger at skrive noget med, at Århus' borgere er stolte af mesterskabet 😉
Der blev tilbudt en undskyldning om autocorrect. Det er også ophavsgenstand til mange at livets genvordigheder, sådan generelt.

Den her må jeg dog selv bære, jeg har vist bare besluttet min version af retstavning af det navn og kørt med det. Jeg vil bestræbe mig på at skrive det korrekt i fremtiden.

Bogere

Latest posts

Back