Hvor meget kigger spillere på bedømmelser og karakterer i pressen?
- I starten af min karriere, da jeg lige var rykket op som senior, kiggede jeg rigtig meget på, hvad der stod om mig i aviserne og på nettet, men som årene gik, fulgte jeg mindre og mindre med.
- Man er jo ung og nysgerrig, og måske endda lidt usikker, så det var nyt og spændende at følge med i medierne og se, hvad der stod om én, men det var måske ikke det klogeste, for det, der stod, var jo ikke altid positivt, og så havde man nok en tendens til at tage det for meget til sig.
- Man kunne hurtigt begynde at tvivle på sig selv, hvis man læste, at man ikke gjorde det godt nok, så jeg fik lagt det fra mig. Heldigvis.
- I de sidste år i min karriere, både i AGF, Hobro og Vendsyssel, fulgte jeg slet ikke med. Jeg lærte, at det jo var ligegyldigt, hvad der stod i pressen, bare træneren satte mig på holdet hver gang.
- Samtidig skal man også huske, at det jo ikke altid er retvisende, hvad der står. Spillere følger trænerens råd og opgaver, og her kan man følge det taktiske oplæg til punkt og prikke og dermed spille en god kamp, men alligevel få kritik og dårlige karakterer i pressen, fordi folk udefra ikke ved, hvad man skulle.
- Jeg havde selv en kamp mod OB, hvor jeg, om ikke skulle mandsopdække, så i hvert fald skulle følge Rasmus Falk meget tæt på det meste af banen og i hvert fald lukke ham ned på vores banehalvdel. Jeg læste ikke, hvad der stod om mig efter kampen, men jeg kan godt forestille mig, at det ikke var godt, da jeg ikke var meget med i spillet, fordi jeg passede mine ting.
- Jeg er glad for, at sociale medier ikke fyldte så meget, da jeg spillede, som det gør i dag.
- Det har sgu taget overhånd, og det er meget nemt for folk at sidde bag skærmen og kritisere spillere for det, de leverer på banen.