New posts

"Hvor blev de af"-tråden

• Thread starter Thread starter Martinstranger
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 371K
Helenius med 2 mål for SIF i dag indtil videre. Jeg ønsker alt godt for ham, det må jeg bare sige.
Lad ham endelig få succes. Han var sgu en god fyr. Altid loyal, og spillede sin rolle i klubben uden at klage en skid.

Og to mere i dag.
Synes den er blevet lidt svær den oprykningskamp fra 1. division.

Lars Friis i Viborg, Ankersen i Esbjerg og Helenius i Silkeborg.
Tre folk jeg egentlig ønsker alt godt for - men mindst en af dem kommer til at blive skuffet.

Og to mere i dag.

Tre folk jeg egentlig ønsker alt godt for - men mindst en af dem kommer til at blive skuffet.
Haha ja :D

Så ærgerligt at vi ikke kan se om MJ kunne gøre det bedre end det vi lod gå. Og Ammitzbøl har jo heller ikke rigtig fået chancen. Men det er jo egentlig slet ikke meningen at angrebsreserverne skal spille. PM skal bare pløkke dem ind og spille 90+ hver gang, haha :D Men vi når snart dertil, hvor det ville være fedt at kunne sætte en god reserve ind. Om Ammitzbøl, MJ eller Helenius ville være den bedste (alle skadesfri og på 100%) ved jeg sgu ikke helt.

Men jeg synes det er meget ærgerligt at PM har sin længste mål-løse periode, og så er ham der er hentet ind for Helenius skadet. Så nu står vi med Ammitzbøl der pludselig skal agere første-reserve. Og vi kan ikke spille på samme måde med Ammitzbøl som med Helenius ift tryk i feltet. Men Ammitzbøl burde vel kunne udfylde den opgave som man har hentet MJ til? Og den synes jeg ikke vi har set tegn til hvad JN/DN havde i tankerne. I Vejle så vi dog flere hurtigløbere på banen fremme samtidig, mens vi i OB så mere 1:1 udskiftning, hvor PM blev skiftet ud med Ammitzbøl.

Ift VFF, EfB og SIF, så vil jeg sige at jeg har ca. lige præcis ligeså stor "lyst" til at have dem i Superligaen. Jeg er fra Ry, så har tættere forhold til SIF, og har venner/familie der. Så der er et ekstra aspekt for mig der. Og jeg så mine første AGF-kampe med Martin Jørgensen og Thorninger i sin tid bl.a. på Silkeborg stadion, hvor jeg forelskede mig i den hvide trøje, og AGFs driblekonge. Jeg var solgt på stedet.

VFF synes jeg vi har haft megen nyere historie med ift sen-90'erne og 00'erne. Og EfB det samme. Men de har alle 3 været elevator-hold, hvor imod Vejle jo har mere været dernede semi-permanent som VFF på det seneste.
Jeg ser helst EfB oppe, da de er konkurrent til oplandet for Sønderjyske. Det er ikke nødvendigvis godt for os at de er i 1.division. Der er Viborg og SIF mere konkurrenter til vores talenter, især SIF. Så af den grund er det vel bedst at have SIF til ikke at rykke op. Og så har de også plastik-bane.

Men jeg må sige, at jeg ELSKER at slå Silkeborg, og hader at tabe til Silkeborg, og har det på samme måde med Viborg. Så EfB er det af de 3 hold der kan få lidt færre følelser op i mig, og af den grund vælger jeg EfB til at blive nede. Fodbold er jo følelser, ikke sandt? Og deres sidste par år med endeløse lejesoldater fra hele verden ligesom Vejle er ikke noget der vokser på mig. Jeg føler også langt mindre sympati for Vejle nu, end tidligere med de spillere og ejere.

Og to mere i dag.

Med Mortensens scoringskrise, ville DN nok have startet med Helenius i nogle kampe i denne sæson, så måske skulle han have haft lidt længere tålmodighed?

Med Mortensens scoringskrise, ville DN nok have startet med Helenius i nogle kampe i denne sæson, så måske skulle han have haft lidt længere tålmodighed?
Altså jeg tror ikke DN tæller de 2 kampe der er spillet før jul hvor PM ikke scorede med. Der vandt vi 3-0 over AaB og 2-1 ude over Horsens på en forfærdelig bane.

Efter jul har han ikke fundet melodien. Men at sætte ham af nu ville der nok skulle mere til. Men mon ikke vi nærmer os, og/eller havde set kampe, hvor Helenius var kommet ind sammen med PM. Det har vi jo set imod Vejle og Lyngby, hvor PM slutter på banen hvor Ammitzbøl kom ind. Mod Lyngby endda selvom vi var foran. Der kunne han have lavet 1:1 med Ammitzbøl og PM som han gjorde mod OB.

Jeg tror rigtig gerne David vil have Mortensen igang. Og det kræver at han spiller.

Spørgsmålet er hvem vi smider ind når Mortensen skal have pauser, når vi i perioden fra d. 28.02 - 15.03 skal spille 5 kampe
Det afhænger nok i høj grad af, hvorvidt MJ er klar, og hvem vi møder. Men jeg kan ikke forestille mig, at vi har hentet en spiller med en 5 mio frikøbsklausul, som er solgt fra Superligaen for 15 millioner for få år siden, og så ikke have gjort det fordi man mener han skal have chancen for at vise sig meget frem.

Ammitzbøl har man ikke travlt med, tænker jeg. Omvendt har Ammitzbøl fået et god start, så kunne i princippet få chancen før MJ, selvom begge er klar. Jeg tænker at ham der ikke får flest chancer i ligaen af de to får chancen i pokalkvart-returen mod B93.

Og to mere i dag.

Og foreløbig to mere i dag...
Endda i en kamp der er meget vigtig for om Silkeborg skal leve i oprykningskampen.

Dejligt han har succes og kom videre som ønsket. Han taler stadig pænt om AGF selvom han ikke fik samme chance som i Silkeborg.

Jeg har ikke fundet noget nyt frem. Hvis jeg havde spillet det her antal minutter i AGF, så er jeg sikker på, at jeg også kunne have gjort det der.

- Jeg har følt mig god længe, og AGF var med til at rykke mig nogle store skridt, som jeg har taget med videre hertil. Nu har jeg fået tilliden med spilletid, og den har jeg prøvet at gribe, siger han til TV3 Sport og tilføjer:

Jeg tænker allermest, at jeg er ærgerlig over, at ham vi hentede som erstatning ikke har været klar endnu pga skader (MJ). Han er skadesfri nu forlyder det, men meh.. Lad os se. Under alle omstændigheder, så tænker jeg Haysen skal finde en god rotationsangriber til sommer. En som kan udfylde PM-rollen. For det nytter ikke kun at have Ammitzbøl, som jo ikke fungerer som opspilsstation på samme måde. MJ er også sandsynligvis tænkt som alternativ til kanten, samtidig med at være en man kan sætte ind SAMMEN med PM når vi skal jagte noget.

Vi mangler stadig ham der kan spille midtuge-kampen når PM skal have et hvil. Der synes jeg ikke vi har en angriber god nok til det. Ammitzbøl kan sagtens bære os igennem B93-kampen, men altså vi møder FCK på søndag, så FCN onsdag, og FCM søndagen efter, så B93 midtugen et par dage efter, og så Randers hjemme. Altså 5 kampe 15 dage.

Jeg synes ikke helt Helenius var god nok til at være "fuldgod" som alternativ i start 11'er men som stærk plan-B-spiller mod slutningen når der skulle satses. Det viste han flere gange. Men det var meget få gange han startede inde og bare spillede en god kamp med effektivitet. Men husker da kampe mod Horsens, og mod OB, hvor han var rigtig god, og blev matchvinder/scorede hvor vi vandt uden PM.

Men kunne være fedt med en alvorlig opgradering af den reserveplads. Det må være endnu en af Haysens "første" opgaver :D dem har han efterhånden nogle stykker af, haha :D

Jeg 100% sikker på at MJ er tænkt som de to ting du skriver, men også som en der kan spille 9eren alene, det tror jeg faktisk er hans primære rolle.

Han spiller den bare på en anden måde - og det er perfekt at kunne veksle i spilsystem, det har David brugt meget i lyngby, hvor der var meget meget forskellige angrebs typer.

Håber MJ slår til og får lang deal.

AA/ST
Synes det er svært at vurdere, hvad AA kan når han kun får ca. 5 min her og der. Synes han var god i træningskampene. Han kan noget andet og vel lidt en mellemting mellem det mj og pm kan (ST synes også ligger der et sted - måske mellem AA og PM i type). ST har vi heller ikke set nok.

Synes bare det er fedt med 3-4 forskellige typer.

Tænker også vi kan blive ekstremt farlige med MJ som en mere bevægelig type, ligesom da vi spillede med Junker på top alene.

David er jo ikke en klassisk indlægstype-træner (hvor PM er bedst), men vil helst spille det kvikke spil langs jorden.

Last edited:
Han spiller den bare på en anden måde - og det er perfekt at kunne veksle i spilsystem, det har David brugt meget i lyngby, hvor der var meget meget forskellige angrebs typer.

Håber MJ slår til og får lang deal.
EDIT:
Havde fået på lystavlen at David ALTID spillede med en høj/store 9'er i sin Lyngby-tid, og blot spillede med en Jeppe Kjær-type ved siden af/bagved.
Var lige i Bolds-opstillingsdata. og kan se at han da flere gange stillede op med Jeppe Kjær alene forrest. Det havde jeg simpelthen fået forkert ind på lystavlen. Han skiftede meget i den sæson. Odgaard alene, Ojo alene, så Kjær alene. Kan se at han benyttede Ojo i flest kampe til sidst i den sæson Men altså 3-1 sejren imod FCK på hjemmebane er med Kjær alene i front. Jeg tror helt sikkert at DN planlægger at vi skal spille med plan A og B.
PM i nogle kampe, MJ/anden i andre kampe :D Og evt. begge to i alle kampe, når der er brug for det til sidst med 10 minutter tilbage :D

Og hvis ham der spiller falsk 9'er også kan agere den rolle, så måske lidt mere flydende i kampen. Hvis MJ kan agere falsk 9'er, så kan det også lade sig gøre at skrue mere op/ned under kampen (tror jeg IKKE at MJ kan). Men måske en ny angriber alá Sana ville kunne det. En som ikke er helt som Sana, men som kan udfylde dybdeløbsrollen, speed og andet uden måske at være helt så playmaker-agtig som Blume og Sana. Grønbæk er måske netop ham faktisk.

Ja synes faktisk DN er utrolig fleksibel med typer generelt, også at han i Lyngby spillede med to 6ere og en 10, hvor vi i AGF har set alle variationer centralt næsten: toby 10er og en 8er og en 6er, to 8ere og en 6er, eller 6er, 8er og blume/albert som en blanding af 8-10er.

David har også præsteret her i 2021 både sige at 10eren er død og sige vi bruger Blume.Albert som 10er (halv 10er red).

Ja vi må se hvad der sker med MJ, men lykkes vi med ham får vi i hvert fald fart og mere bevægelighed i boksen. Og mindre fysik og hovedspil. Men synes heller ikke vi er lykkes med hovedspil ret meget alligevel fordi to forsvarsspillere ofte matcher PM.

Vi var vel mest farlig der, da vi havde både ham og Helle inde ind i mellem. Så fik forsvaret noget at forholde sig til. Spørgsmålet er om AA og ST kan det samme. Måske - det må vi se. ST synes jeg er lidt stærkere der. AA med farten også.

Synes vi er mest skarpe når vi får mange spillere med i boksen, der synes jeg en hurtig type som MJ kan give noget nyt og være farlig alene. Og får vi mange i boksen tænker jeg vi vil være lige farlige. MJ er jo lige så høj som PM også, men kvikkere fødder.

Misforstå mig ikke PM er super.

Latest posts

Back