Og to mere i dag.
Synes den er blevet lidt svær den oprykningskamp fra 1. division.
Lars Friis i Viborg, Ankersen i Esbjerg og Helenius i Silkeborg.
Tre folk jeg egentlig ønsker alt godt for - men mindst en af dem kommer til at blive skuffet.
Haha ja
Så ærgerligt at vi ikke kan se om MJ kunne gøre det bedre end det vi lod gå. Og Ammitzbøl har jo heller ikke rigtig fået chancen. Men det er jo egentlig slet ikke meningen at angrebsreserverne skal spille. PM skal bare pløkke dem ind og spille 90+ hver gang, haha

Men vi når snart dertil, hvor det ville være fedt at kunne sætte en god reserve ind. Om Ammitzbøl, MJ eller Helenius ville være den bedste (alle skadesfri og på 100%) ved jeg sgu ikke helt.
Men jeg synes det er meget ærgerligt at PM har sin længste mål-løse periode, og så er ham der er hentet ind for Helenius skadet. Så nu står vi med Ammitzbøl der pludselig skal agere første-reserve. Og vi kan ikke spille på samme måde med Ammitzbøl som med Helenius ift tryk i feltet. Men Ammitzbøl burde vel kunne udfylde den opgave som man har hentet MJ til? Og den synes jeg ikke vi har set tegn til hvad JN/DN havde i tankerne. I Vejle så vi dog flere hurtigløbere på banen fremme samtidig, mens vi i OB så mere 1:1 udskiftning, hvor PM blev skiftet ud med Ammitzbøl.
Ift VFF, EfB og SIF, så vil jeg sige at jeg har ca. lige præcis ligeså stor "lyst" til at have dem i Superligaen. Jeg er fra Ry, så har tættere forhold til SIF, og har venner/familie der. Så der er et ekstra aspekt for mig der. Og jeg så mine første AGF-kampe med Martin Jørgensen og Thorninger i sin tid bl.a. på Silkeborg stadion, hvor jeg forelskede mig i den hvide trøje, og AGFs driblekonge. Jeg var solgt på stedet.
VFF synes jeg vi har haft megen nyere historie med ift sen-90'erne og 00'erne. Og EfB det samme. Men de har alle 3 været elevator-hold, hvor imod Vejle jo har mere været dernede semi-permanent som VFF på det seneste.
Jeg ser helst EfB oppe, da de er konkurrent til oplandet for Sønderjyske. Det er ikke nødvendigvis godt for os at de er i 1.division. Der er Viborg og SIF mere konkurrenter til vores talenter, især SIF. Så af den grund er det vel bedst at have SIF til ikke at rykke op. Og så har de også plastik-bane.
Men jeg må sige, at jeg ELSKER at slå Silkeborg, og hader at tabe til Silkeborg, og har det på samme måde med Viborg. Så EfB er det af de 3 hold der kan få lidt færre følelser op i mig, og af den grund vælger jeg EfB til at blive nede. Fodbold er jo følelser, ikke sandt? Og deres sidste par år med endeløse lejesoldater fra hele verden ligesom Vejle er ikke noget der vokser på mig. Jeg føler også langt mindre sympati for Vejle nu, end tidligere med de spillere og ejere.