New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 567K
Jeg valgte at tolke på bl.a følgende udtalelse fra Nicolai Poulsen.

Jeg spillede med noget i efteråret, som jeg vidste, der skulle betales en regning for

Kald det spekulation, jeg kalder det en indikation…

Men der er jo forskel på om man tænker det napper vi i en forlænget vinterpause eller det du indikerer nu, at man skulle forvente det rakte ind i næste sæson. Han spillede også i 4 af runderne i foråret, så helt væk var han ikke.

Men der er jo forskel på om man tænker det napper vi i en forlænget vinterpause eller det du indikerer nu, at man skulle forvente det rakte ind i næste sæson. Han spillede også i 4 af runderne i foråret, så helt væk var han ikke.
Ja, det er da i hvert fald spekulation fra din side.

Muligvis har man tænkt sådan, det ved jeg ikke, hvis man har - så har man ikke været specielt dygtig. Manden har spillet 94 minutter på 9 måneder. En spiller man i øvrigt meldte klar til en opstart for 7 måneder siden.

Jeg har - personligt - stadig til gode, at møde en læge der anbefaler man venter med hvile og behandling. Mit gæt ville være, at en læge ville anbefale, is, hvile og genoptræning, men er ikke læge.

Jeg er dog ret overbevist om, at lægerne i AGF også anbefaler at man, hvis man får en skade, slapper af, og vender retur når man er igen er frisk. Men jeg kan sagtens tage fejl, som sagt er jeg ikke læge, det kan sagtens de anbefaler noget andet.

Jeg antager, med Poulsens udtalelse om, at han vidste at der kom en regning, at både læger og ledere i klubben vidste, at der ville komme en regning. Den regning kan Poulsen jo ikke vurdere hvor længe er, det han har ikke uddannelsen til, det har klubben og dens ansatte derimod. Det er selvfølgelig også muligt, at AGF og lægerne ikke kendte til problemerne - og så har de ikke spillet en spiller der nok burde hvile.

Men baseret på ovenstående spekulerer jeg - om man vil - i, at man som klub vidste at man sender en spiller der burde hvile på banen. Velvidende at hans krop havde bedst af ro. En yderligere indikation herpå kunne være, at han havde for ondt til at træne med holdet i løbet af ugen. Om rovdrift er det rigtige ord, er en smagssag, manglende empati er måske mere rammende.

Sådan rent finansielt set er det godt nok en dyr løsning, da man delvist pauser udviklingen af sit eget salgsobjekt, samtidig med at man smider rigtig mange penge i et lejemål. Det behøver måske ikke være SÅ stor en profil som Dolberg efter den seneste udvikling.
Men jeg tror ikke at vi pauser udviklingen af Bogere, hvis vi lejer en topangriber. Jeg ser det ikke som en fordel for James, hvis han skal bære at være 1. angriber i år. Under alle omstændigheder kan han jo ikke spille alle de kampe vi skal spille og det kan en ny angriber heller ikke.

Men jeg tror ikke at vi pauser udviklingen af Bogere, hvis vi lejer en topangriber. Jeg ser det ikke som en fordel for James, hvis han skal bære at være 1. angriber i år. Under alle omstændigheder kan han jo ikke spille alle de kampe vi skal spille og det kan en ny angriber heller ikke.
Slet ikke, James Bogere vil, som de fleste andre mennesker have bedst af at spille når han har de bedste forudsætninger for at være den bedste version af sig selv.

Ja, det er da i hvert fald spekulation fra din side.

Muligvis har man tænkt sådan, det ved jeg ikke, hvis man har - så har man ikke været specielt dygtig. Manden har spillet 94 minutter på 9 måneder. En spiller man i øvrigt meldte klar til en opstart for 7 måneder siden.

He he.... nu havde du gentaget det så mange gange, at det lød som en sandhed. Derfor var jeg nødt til at høre om det var viden eller spekulation baseret på indikationer;) Det har du svaret på(y)

Jeg har ikke den store tiltro til sundhedsstaben i klubben - det har jeg indikeret klart i tråden om skades situationen. Syntes vi er vant til skaderne tager længere tid end forventet og de ikke altid helt ved hvad der er op og ned ( bare se Duelund, Yakob, JA, Tingager, JJA, Serra, Akoto, Mølgaard, NP, Carstensen for at nævne nogen fra de sidste par sæsoner). Der er heldigvis flere som mener vi har en meget stærk sundhedsstab og der ikke er grund til bekymringer - det må jeg sætte min lid til.

Men baseret på ovenstående spekulerer jeg - om man vil - i, at man som klub vidste at man sender en spiller der burde hvile på banen. Velvidende at hans krop havde bedst af ro. En yderligere indikation herpå kunne være, at han havde for ondt til at træne med holdet i løbet af ugen. Om rovdrift er det rigtige ord, er en smagssag, manglende empati er måske mere rammende.

Det kan vi sagtens være enige om men det kunne være spilleren insisterede og meldte sig klar. Det ved jeg ikke noget om. Jeg hæfter mig dog ved, at problemerne er taget til de senere år men ved heller ikke om det har noget med alderen at gøre - det bør lægerne vide.

Latest posts

Back