New posts

Den store stemningstråd

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 827
  • Views Views: Views 48K
Den store stemningstråd
Man gjorde det på det gamle Ceres Park, når der var et fyldt stadion. Jeg mener ikke, at man har gjort det på Ceres Park Vejlby - jeg har i hvert fald ikke lagt mærke til det. Men min tese er, at de synes, de kan gøre det på et "rigtigt" fodboldstadion, der holder på lyden. Det lød også godt på peak, men blev noget sjusk, da der blev jublet og klappet, før sangen var færdig.
Jeg er helt enig i at det lød super godt på peak, f.eks. lige efter der blev skruet ned, meeeeeen det trækker lidt ned i den samlede bedømmelse med det jeg skrev tidligere :)

Men det bliver fedt at høre det på det nye stadion!

Jeg har aldrig brudt mig om Malaga, og jeg synes ikke, den passer ind før kampstart. Jeg kunne dog sagtens se den fungere godt i slutminutterne af en kamp.

Den kamp er nok tabt, så jeg brummer bare lidt med ... 😏

Er det i øvrigt korrekt husket, at fællessangen er opstået organisk, fordi sangen blev spillet under opvarmningen?
Jeg synes den er fin til at skabe et sammenhold-agtigt momentum, men selve sangen (uden musikken til) fungerer kun hvis folk kan finde ud af at synge på de rigtige tidspunkter. Så det skal folk lære :D

Jeg ved ikke om det er korrekt husket, men der er også mange der synger med på andre sange undervejs, som vel også kan defineres som en slags fællessang, omend i mindre skala.

Ja det var fint. Indtil man så hører at folk ikke kan finde ud at af holde den rette længde a pauser mellem linjerne, så en sektion begynder lidt før andre på næste linje. Derefter lyder det ikke så godt. Der bliver sunget inden linjen kommer op på skærmen.

Det er ikke fordi det er en anden del af stadion og lyden er forsinket, for det er den ikke når der er musik på.

Men overordnet var det godt. Jeg tror det var en øvelse for jeg synes ikke de plejer at skrue ned for musikken. Måske de øver sig til det nye stadion :)
Med andre ord, ligesom nationalsangen i Parken?

Er det i øvrigt korrekt husket, at fællessangen er opstået organisk, fordi sangen blev spillet under opvarmningen?

Den blev på et tidspunkt et stor hit på diverse pubber blandt GF-fans. Vist især Hunters - men ret mig hvis jeg tager fejl.

Via en fankontaktperson/SLO eller lignende, blev det forslået JN, om ikke den kunne være en idé at spille før kampene.
JN tog i mod forslaget og derfra gik det vist bare slag i slag til hvor vi er i dag.

Det er vist det eneste gode jeg kan sige om Liverpool, det er den tradition med sangen
Som jeg husker det, var Malaga én blandt mange sange om Århus, som blev spillet på stadion inden og efter kampe, hvor den så endte med at få mange mennesker med spontant.. Men det kan selvfølgelig godt være at der har været noget i kulisserne som jeg ikke har opfattet

Latest posts

Back