New posts

Debat om VAR

• Thread starter Thread starter Ato Vari
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 102K

Skal VAR BeVARes?

• Nej, skrot det

Votes: 36 48.0%
  • Ja, bevar det som det er

Votes: 2 2.7%
  • Ja, bevar det med ændringer

Votes: 37 49.3%

• Total voters
    75
  • Poll closed .
Debat om VAR
Så VAR meddelte der var rødt kort, udenom dommeren? (Jeg så ikke kampen men tror jeg kender svaret)
Jeg så kun de sidste 10 minutter, og her viste de en kameravinkel på lang afstand, ude af fokus og halvvejs udenfor kameravinklen, det var bestemt ikke tilstrækkeligt til at smide en spiller ud. Men hvis de har haft bedre vinkler at bedømme ud fra så fair nok, dem har jeg ikke set.

Jeg så kun de sidste 10 minutter, og her viste de en kameravinkel på lang afstand, ude af fokus og halvvejs udenfor kameravinklen, det var bestemt ikke tilstrækkeligt til at smide en spiller ud. Men hvis de har haft bedre vinkler at bedømme ud fra så fair nok, dem har jeg ikke set.
Så det er dit grundlag for at blande dig i denne debat. Hold da op.

Ovenfor har jeg lavet screenshots af fodboldloven og det er nok at forsøge på at slå (og herunder nikke en skalle). Forsøget mener jeg godt man kunne se ud fra de første billeder - om han ramte er en helt anden sag.

Jeg syntes det var mere interessant hvad Diks fik gult for og om det betød Randers burde have haft straffe. Alt andet lige begik han vel forseelsen før skallen. Det ville have krævet mandsmod med sådan en dom i Parken og ville have set komisk ud ;)

Også interessant at den officielle VAR melding var “Ingen forseelse af angriber til rødt kort” samtidig med at Tykgaard stanger et rødt kort ud.
What? Bliver det meldt ud på TV eller?

Min frustration ved VAR er at FCK stadigvæk får et hav af tvivlsdomme fordi hoveddommeren blæser deres vej konstant både i parken og på udebane. Jeg havde håbet at deres klare dommerovertag ville blive udjævnet med VAR. Jeg har taget grueligt fejl.

Jeg kan ikke se at Diks bliver ramt på de billeder. Og hvis han bliver ramt, om det er i hovedet. Eller evt. på skulderen. Eller, hvis der er en bevægelse med hovedet i retning af Diks, om det er bevidst eller som følge af deres brydekamp.

Hele pointen er, at der skal fremgå en forseelse af TV-billederne før der kan udstedes en dom efter revy ved skærmen. Og en anden god gang, vil vi høre afgørelsen, at der ikke kan konkluderes noget på basis af de billeder de har til rådighed. Selvom det ser sådan ud, kan det ikke bevises.

Jeg mener der er en uformel eskalationsstige i tolkningen af fodboldregler. Decideret slag og angreb med hovedet (slag/skalle) lander stort set altid i rød kategori, hvor skub (også med hovedrt) skal være meget voldsomme for at give mere end gult.

For mig vsr det ret tydeligt han forsøgte en skalle, og så er det altså ud. Havde Polle lavet den der havde jeg været en del mere træt af ham end dommer/VAR

Jeg mener der er en uformel eskalationsstige i tolkningen af fodboldregler. Decideret slag og angreb med hovedet (slag/skalle) lander stort set altid i rød kategori, hvor skub (også med hovedrt) skal være meget voldsomme for at give mere end gult.

For mig vsr det ret tydeligt han forsøgte en skalle, og så er det altså ud. Havde Polle lavet den der havde jeg været en del mere træt af ham end dommer/VAR

Både Rasmus Bertelsen og Daniel Høegh taler om der må være kontakt, når VAR tager den. Disse udtalelser er dog før de selv har set den og jeg har ikke set onside - måske de har et andet interview De forlader sig begge på VAR-afgørelsen som de vel også skal.

Bertelsen:
Man ved bare, at de ting bliver fundet på det her niveau, så man må aldrig bringe sig selv i sådan en situation. Så er det ligegyldigt om det er en hård eller blød kontakt.
Høegh:
der er ingen tvivl om, at der er noget kontakt, når den er set igennem, og dommeren tænker, der skal gives et rødt kort.

Det er altså ved at være lidt grotesk med nogle der bare VIL se fejl i VAR, uden ar sætte sig ind i det.. bare lidt..

Selvfølgelig rødt kort ud fra regler og billeder..

Ingen konspiration, korruption eller dårlige dommer over den her.
Bare lige for at slå fast - jeg ser ikke noget galt i udvisningen efter de nuværende regler. I første omgang troede jeg der skulle være kontakt (som det også ser ud til Bertelsen og Høegh tror på deres udtalelser) men når fodboldloven tilsiger at det også gælder forsøg (for slag og skaller), så er der rødt kort. Billederne var dog utroligt elendige - havde forventet de havde bedre billedmateriale men det er måske uheldig timing for situationen.
Jeg var egentlig mere interesseret i hvad Diks fik det gule kort for men det fik vi opklaret, at det var fordi han gik til VAR-skærmen.

Åbenbart var det ikke derfor han fik gult. Det var for usportslig opførsel. Gad godt tykgaard havde uddybet den. Er det for at holde Randers angriberen? Uanset er bolden ikke i nærheden så det burde ikke give straffe.
Bare lige for at slå fast - jeg ser ikke noget galt i udvisningen efter de nuværende regler. I første omgang troede jeg der skulle være kontakt (som det også ser ud til Bertelsen og Høegh tror på deres udtalelser) men når fodboldloven tilsiger at det også gælder forsøg (for slag og skaller), så er der rødt kort. Billederne var dog utroligt elendige - havde forventet de havde bedre billedmateriale men det er måske uheldig timing for situationen.
Jeg var egentlig mere interesseret i hvad Diks fik det gule kort for men det fik vi opklaret, at det var fordi han gik til VAR-skærmen.

Åbenbart var det ikke derfor han fik gult. Det var for usportslig opførsel. Gad godt tykgaard havde uddybet den. Er det for at holde Randers angriberen? Uanset er bolden ikke i nærheden så det burde ikke give straffe.
Han har uddybet det så meget på bold.dk, at de begge lavede usportslig opførsel ved at hive i hinanden, så hypotetisk havde der været dobbelt gult, hvis der ikke var en skalle - og derfor hverken frispark til Diks eller straffe til Danho

Latest posts

Back