Jeg er fra Sønderborg før jeg flyttede til aaaarhus. Så er naturligvis lige “hjemme”. Står lige ud for Dybbøl Mølle. Der er god stemning. Karavanen kommer snart.
De af jer som kender til Formel 1 dokumentaren Drive to survive på Netflix, så kommer de med en tilsvarende dokumentarom Tour de France fra de samme producer. Set med danske briller er det ikke helt skidt timing.
De af jer som kender til Formel 1 dokumentaren Drive to survive på Netflix, så kommer de med en tilsvarende dokumentarom Tour de France fra de samme producer. Set med danske briller er det ikke helt skidt timing.
Det er spændende - den var god omkring Formel 1 og gav muligheder for at komme med, hvor man ikke havde været med før. Fantastisk de laver en Tour version.
Det har i det hele taget været en helt fantastisk Tour...
Jeg var i K til enkeltstarten, oven i købet på min fødselsdag. Stod på Øster allé lige ved Parken. Stemningen var vild....
De næste to dage i DK var jo helt utrolige.
Så var det Cort i prikker i flere dage. Fedt cykelløb i nord Frankrig.
Og nu Alperne..
Vingegaard kan sgu gå hele vejen.
Hans hold er intakt. De ser ud til, holdånden er rigtig god.
Mens UAE ser endda meget slidte ud.
Glæder mig helt vildt til de sidste ti etaper.
Godt jeg er pensionist
Dette års Tour de France er i sandhed danskernes Tour de France! Hold da op nogle præstationer vi har set 2/3 inde i løbet.
1) Publikum og etaperne i Danmark var sublime.
2) Magnus Cort i den prikkede trøje i seks dage og senere etapesejr, samt rødt rygnummer to gange.
3) Vingegaard med etapesejr og gul trøje.
4) Mads P. med etapesejr og rødt rygnummer.
At det startede i Danmark er selvsagt unikt og der går nok adskillige årtier før det overhovedet kan komme på tale igen, så hvis man en anden gang skulle få tre etapesejre, dage med bjerg- og gul trøje og en samlet vinder, skal der så være endnu mere for at udligne det starten i Danmark giver. Og i mellemtiden kan der måske også komme endnu mere der tæller i det her års tour. Man skal måske ud i noget med en ekseptionel rytter der vinder adskillige etaper og tager to eller tre trøjer, men fra et generelt dansk perspektiv er der også noget ekstra i at flere danskere tager etaper synes jeg. So jo, hvis Vingegaard vinder samlet er det da svært at forestille sig det nogensinde kan overgåes
Jeg vil for altid huske dette øjeblik. En Pogacar der takker Vingegaard for at vente på ham efter Pogacar lige var ved at styrte og mistede dermed afstand. Enestående sportsmansship og respekt mellem verdens 2 bedste GT ryttere i verdens største cykelløb.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.