New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 325K
Status
Not open for further replies.
Jeg tror ikke på, at vi kan forlænge med Beijmo. Han er for eftertragtet på markedet.

Erik Kahl er også gråzone, men knap så svær som Beijmo i min bog. NP og Carstensen vil nok gerne blive i AGF, men der kan være noget i forhold til pris (Carstensen) og fysik (Polle).

Jeg er også bange for, at Beijmo er på vej videre. Medmindre vi kan lokke med et Europæisk eventyr og spørgsmålet er om han kan vente med en afklaring, til vi ved det. Men jeg håber han gerne tager en omgang mere og vil se hvor det bærer hen.

Kahl tror jeg stadig der er muligheder for og den ikke er lukket.

NP - han har været fantastisk men der er godt nok ofte problemer med de lægge. Hælder mod de lønkroner bør bruges på en erstatning.

Carstensen skulle have sagt i postmatch interviewet at han meget gerne blev i AGF - han fortrød straks, da det vist var lidt for åbenmundet, når det ikke var afgjort. Så det ikke selv men mener det var i Det Hvide Snit de nævnte det.

Helt enig ang. Beijmo men jeg tror også, Kahl vil prøve noget nyt. Har trods alt været her længe og det er aldrig skidt at spille sin bedste sæson i AGF i en kontraktsæson, tror nemt, han kan finde en klub en liga som Belgien m.fl.

Det er jo også svært at vide, hvilke positioner CV og JP gerne vil opgradere og økonomien i det. Carstensen er en oplagt direkte afløser for Beijmo, hvis wingback systemet fortsætter og Jørgensen kan få en åbning ved et Bech salg, som jeg lidt håber på, alene fordi jeg tror hans transferværdi peaker nu og vi skal IKKE lave en BIF.

Jeg citerer lige mig selv 👇🏻😛

Vi kunne og ville hverken tilbyde ham den nødvendige spilletid eller lønpakke. Så enkelt er det.

Og nu bliver han meget dyrere, hvis det bliver aktuelt.
Linket er til Norsk interesse men du har hørt noget? Lidt sjovt hvis Tipsbladet vælger en Norsk vinkel, når der kunne være mange flere kliks i en AGF overskrift men måske rygtet ikke har været stærkt nok.

Men ja han bliver dyrere hvis det er aktuelt, sådan er det at være en postgang for sent. Tvivler stærkt på det er muligt, set i lyset af hans sæson.

Mhs. til spilletid tænker jeg ikke det er noget vi tilbyder unge spillere men de bliver forhåbentlig præsenteret for en plan med forventninger. Det har nok ikke virket åbenlyst med trænersituationen i vinters og den daværende trup - nu er en del af dem videre og det ville passe rigtig godt ind med en yngre profil. Sådan kan det gå😞

På den anden side - hvis vi betaler kr. 15 mio. for Solbakken, så gør vi det vel også gerne for en ung Dansker som kommer fra byen. Måske vi endda vil strække os længere. I det hele taget bliver det spændende, hvad der er af midler til rådighed. Vi har også en leje spiller eller to som muligvis skal købes fri.

Jeg tror ikke på, at vi kan forlænge med Beijmo. Han er for eftertragtet på markedet.

Erik Kahl er også gråzone, men knap så svær som Beijmo i min bog. NP og Carstensen vil nok gerne blive i AGF, men der kan være noget i forhold til pris (Carstensen) og fysik (Polle).
Jeg tror faktisk det er lige omvendt. Vi har i det her vindue fundet en fuldgod erstatning for Beijmo (Carstensen), fordi det er lettere at finde højre wingbacks en venstrebenet stoppere.

Jeg tror Kahl har større værdi ude omkring, fordi han er venstrebenet.

Jesper Hansen
Jonathan Hutters
Felix Beijmo
Erik Kahl

Henrik Dalsgaard
Rasmus Carstensen
Nikolaj Poulsen
Sebastian Jørgensen
Patrick Mortensen
Meget enig.

Jeg har sådanne nervøse trækning hvad angår Beijmo...tror han skal til FCK.
Jesper, Henrik, Nikolaj og Patrick synes jeg ikke er afgørende NU OG HER - hvad er deres alternativer? Jeg mener, vi skal se foråret an. Med deres (fodbold)-alder, kan det pludselig gå stærkt på få måneder...skulle jeg vælge at forlænge med én af de fire nu, må det være JH.

Jeg er også bange for, at Beijmo er på vej videre. Medmindre vi kan lokke med et Europæisk eventyr og spørgsmålet er om han kan vente med en afklaring, til vi ved det. Men jeg håber han gerne tager en omgang mere og vil se hvor det bærer hen.

Helt enig ang. Beijmo men jeg tror også, Kahl vil prøve noget nyt. Har trods alt været her længe og det er aldrig skidt at spille sin bedste sæson i AGF i en kontraktsæson, tror nemt, han kan finde en klub en liga som Belgien m.fl.

Tror det bliver som med Anderson - at spilleren gerne vil på eventyr - men pga alder ringer de helt bedste tilbuds-klubber ikke.
Nu ser vi - vi har kun hørt om interesse fra klubber som Go Ahead Eagles. Minder jo meget om det der ringede efter Anderson et par sæsoner.

Jeg tænker det er oplagt at lade Dalsgaard gå - og forgylde Beijmo med en lønforhøjelse og salgsklausul på fx 20 mio - og så lade Andersen/Carstensen spille wingback, og Beijmo fast venstre centerback - hvor Mølgaard aldrig kan regnes tilbage igen.

Beijmo meget gerne.
Kahl også meget gerne.

Dalsgaard kører på i frost og slud, ham tager jeg gerne som backup i forsvaret et år mere.

Jesper Hansen som backup, ja tak!

PM under fjerne himmelstrøg tror jeg er en god ide - to nye ind.

NP har niveau men er ikke så pålidelig. I en 4-bande med Yakob, Solbakken og Haugstrup, med Arnstad som backup (indtil han bliver solgt) kan jeg sagtens se ham et år mere.

Carstensen ... han er god nok, men ikke lige så god som Beijmo. I et scenarie hvor Jacob Andersen er klar, og Beijmo kan frigives som højre back/wingback, tror jeg pengene er brugt bedre andetsteds - og man kan trække evalueringen til sommerpausen, så Jacob Andersen kan vise han er tilbage (eller ikke). Vi ved heller ikke om det er 5, 10 eller 15 mio, der er tale om.

Jørgensen er so-so. Hvis han koster noget nævneværdigt at frikøbe skal det vejes op mod hvad man ellers kan finde, og så er jeg mere til at

Beijmo virker MEGET glad for at bo i Aarhus, når man hører hans udtalelser og følger ham på sociale medier.
Desuden liker han alle opslag, der har med AGF at gøre. Jeg tror faktisk godt, at han kan overtales til en solid forlængelse.

Hvis han bliver, er der ingen grund til at forlænge med Dalsgaard.
Så er højre stopper fint dækket af Beijmo og JJA - så skal vi "bare" have en venstrebenet stopper, der også kan spille centralt, hvis Tingager er ude.

Last edited:
Beijmo virker MEGET glad for at bo i Aarhus, når man hører hans udtalelser og følger ham på sociale medier.
Desuden liker han alle opslag, der har med AGF at gøre. Jeg tror faktisk godt, at han kan overtales til en solid forlængelse.

Hvis han bliver, er der ingen grund til at forlænge med Dalsgaard.
Så er højre stopper fint dækket af Beijmo og JJA - så skal vi "bare" have en venstrebenet stopper, der også kan spille centralt, hvis Tingager er ude.
CV lød ikke optimistisk, da han talte med Viasat om det for en måneds tid siden.

Måske man kan lave en "Anderson"-lignende forlængelse, men jeg tvivler.

Sebastian Jørgensen tør jeg ikke kalde ude endnu. Jeg tænker at der vil være en stor interesse for Tobias Bech allerede i vintervinduet og en stor sandsynlighed for at vi sælger ham til sommer. I går så vi et par glimt af det gode samarbejde Jørgensen og Carstensen har i højresiden, f.eks. ved den kæmpechance Bech fik. Hvis vi sælger Bech, synes jeg at det er en nobrainer at tegne kontrakt med Jørgensen, som så allerede har været en del af truppen i et år og er plug'n-play med Carstensen.

Lige nu er Arnstad og Bech bare så gode, at det er svært at give mange minutter til Jørgensen.

Felix har udtalt at han gerne vil vinde noget, derfor kan CVs ageren i vintervinduet måske være udslagsgivende for en forlængelse, i så fald tror jeg det bliver noget i stil med MA, en klausul på 2-3 mio Euro - hvilket vi jo nok desværre må acceptere.

Kahlen, forlænger jeg også gerne med, han er relativt erfaren alderen taget i betragtning som @Thomas K nævner er lækre venstre-fødder generelt højt værdsat, men jeg håber han har mindst et niveau mere i sig.

NP beholder jeg også meget gerne, det er selvfølgelig relativt i forhold til hvad han forventer i loen og kontraktlaengde, men jeg synes bestemt han er brugbar og på sigt en klasse trupspiller.

Carstensen virker også som en fin forstærkning, så jeg håber vi hapser ham.

Jørgensen, juryen er stadigvæk ude, lad os se tiden lidt an.

Dalsgaard, stabil, men når calloe kommer hjem, så synes jeg han skal have chancen, Dalsgaard må hjem til Aab og slutte af.

PM - hvis Indonesien stadigvæk er en mulighed, så synes jeg både han og familien fortjener oplevelsen, hvis ikke håber jeg som mange andre han overgear til an art supersub.

JH - gerne et aar mere, omend jeg håber vi på et tidspunkt finder en reel opgradering på maalmandsposten.

Felix har udtalt at han gerne vil vinde noget, derfor kan CVs ageren i vintervinduet måske være udslagsgivende for en forlængelse, i så fald tror jeg det bliver noget i stil med MA, en klausul på 2-3 mio Euro - hvilket vi jo nok desværre må acceptere.
Beijmo bliver 28 til januar. Selv med en lang kontrakt vil 2-3 mio euro være en flot kontrakt. Så stor kurs står en superligaback sidst i 20’erne alligevel ikke i. Som transferfri skal Felix’s næste kontrakt være den største. Det tror jeg også han forventer så jeg tror han kommer til at trække den til en gang inde i foråret.

Sebastian Jørgensen tør jeg ikke kalde ude endnu. Jeg tænker at der vil være en stor interesse for Tobias Bech allerede i vintervinduet og en stor sandsynlighed for at vi sælger ham til sommer. I går så vi et par glimt af det gode samarbejde Jørgensen og Carstensen har i højresiden, f.eks. ved den kæmpechance Bech fik. Hvis vi sælger Bech, synes jeg at det er en nobrainer at tegne kontrakt med Jørgensen, som så allerede har været en del af truppen i et år og er plug'n-play med Carstensen.

Lige nu er Arnstad og Bech bare så gode, at det er svært at give mange minutter til Jørgensen.
Jeg tror ikke der kommer attraktive bud på Tobias Bech. Hans teknik er simpelthen for dårlig. Han arbejder hårdt, men mangler spidskompetencer.

Jeg tror ikke der kommer attraktive bud på Tobias Bech. Hans teknik er simpelthen for dårlig. Han arbejder hårdt, men mangler spidskompetencer.
Jeg er sikker på, at man nok skal kunne sælge ham. Glimrende dribler. Synes teknikken er fin, man flotte driblinger i små rum - ingen har vel lavet flere tunneller end ham i år. Hans diagonale skift er med så stor appel, at modstanderen slet ikke når at sideforskyde.

Lønpakke? Kunne vi ikke være med på
"Ville"

@Martinstranger - Jeg har hørt noget 🙂

Vi har mig bekendt aldrig budt på ham. Man taler typisk med en agent, før man byder, og længere kom man aldrig hverken sidste sommer eller i vinter.

Jeg ved (endnu) ikke, om vi blev mere konkrete i sommer, men det er altså en langvarig flirt, vi har gang i.

Jeg er sikker på, at man nok skal kunne sælge ham. Glimrende dribler. Synes teknikken er fin, man flotte driblinger i små rum - ingen har vel lavet flere tunneller end ham i år. Hans diagonale skift er med så stor appel, at modstanderen slet ikke når at sideforskyde.
jeg elsker bech, og han er god til mange ting, men der er en ting, som han er ufattelig dårlig til, og det springer i øjnene næsten hver kamp hvis man kigger efter det.

de der førstegangs berøring afslutning, lidt alá den han missede mod sif, dem er han virkelig ringe til

"Ville"

@Martinstranger - Jeg har hørt noget 🙂

Vi har mig bekendt aldrig budt på ham. Man taler typisk med en agent, før man byder, og længere kom man aldrig hverken sidste sommer eller i vinter.

Jeg ved (endnu) ikke, om vi blev mere konkrete i sommer, men det er altså en langvarig flirt, vi har gang i.
(y)Det tænkte jeg nok. Jeg tror der er en del i den kategori, hvor vi følger dem og ser dem som mulige fremtidige transferobjekter. En langvarig flirt giver forhåbentlig også spilleren større tiltro til vores intentioner.

Så holder mit oprindelige udsagn, at man nok kommer en postgang for sent (prismæssigt). Men det kan/er der sikkert flere grunde til. Det er også ok, hvis man nu var i tvivl om pakken - det er heller ikke sikkert man er overbevist endnu men det ligner godt nok en flot sæson han har lavet.

Det virker også som om han har holdt fokus på, at han ville udviklingen og ikke nødvendigvis sidde på bænken i en større klub. Det er efter min mening en god indstilling(y)Forhåbentlig bliver det nemmere for os fremadrettet, at hente de lidt yngre spillere som har et talent - efter denne sæson kan de måske se, at vi er et andet sted og nu tør bringe de unge tidligere.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back