New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 325K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
Fører vi superligaen ved årsskiftet. Så kunne jeg godt se os spørge på Tengsted, Grønbæk osv - uden klausuler

Vi skal gøre det samme om vi er 2-3 point foran eller 2-3 point efter.

Er vi inde i mesterskabskampen - skal vi.
Er vi 5+ bagefter, så må vi nok indse - at det ville være for risikabelt at satse for meget.

Selvom 5 point kan hentes på 2 indbyrdes opgør.

Tror forskellen ville være HVEM vi var bagud til.

Er vi fx 2 point foran FCM, men 5 efter BIF - så er chancen for mesterskab større end hvis det er omvendt.

Last edited:
Fører vi superligaen ved årsskiftet. Så kunne jeg godt se os spørge på Tengsted, Grønbæk osv - uden klausuler
Det er den balance hele tiden. Skal der være luft til Tomas K, eller sikres højt niveau i forsøg på at nå guld eller sølv?

Samme med Haugstrup - og Solbakken, overraskende nok - skal man sikre en midtbane med gode muligheder, eller tage hensyn til Haugstrup (og Solbakken)?

Jeg synes den er klarest i forsvaret og angrebet. JJA er opgivet af alle (?), og der er kontraktudløb galore. En ekstra sikrer niveau uden at koste talenter spilletid (måske Emmery på vwb som 2. Ordenseffekt, men det er spekulativt). Serra og Badji er opgivet af alle og PM måske ikke i stand til at spille hver gang. En ny angriber kommer ikke til at koste spilletid for nogen unge.

Midtbanen kan dækkes af 3 + Haugstrup og Arnstad der kan trækkes ned (men husk lektien fra Beijmo, man kan ikke dække to positioner samtidig). Men det kræver der er flere minutter i NP og Yakob end hidtil.

Hvad kræver det, før AGF bør gå efter en Grønbæk ind vinterpausen? 1. Plads? 2/3-plads?

Mit bud er, man ikke skal regne med at løbe fra FCK og FCM i foråret. Dvs. Man skal ikke planlægge ud fra at overhale dem. Man må gerne planlægge ud fra at udfordre Brøndby- hvis det er relativt tæt.

Dvs.
i) 1. Plads. Go for it!
ii) 2. 3. Plads Efter FCM og BIF -》 Gå efter sølv, det kan retfærdiggøre ret stor incestering investering
iii) 3. Plads efter FCM og FCK -》mindre investeringer for at blive nr. 4, mere langsigtet end de to ovenfor
iv) 4. Plads. Tjaeh. langsigtet.

Det er den balance hele tiden. Skal der være luft til Tomas K, eller sikres højt niveau i forsøg på at nå guld eller sølv?

Samme med Haugstrup - og Solbakken, overraskende nok - skal man sikre en midtbane med gode muligheder, eller tage hensyn til Haugstrup (og Solbakken)?

Jeg synes den er klarest i forsvaret og angrebet. JJA er opgivet af alle (?), og der er kontraktudløb galore. En ekstra sikrer niveau uden at koste talenter spilletid (måske Emmery på vwb som 2. Ordenseffekt, men det er spekulativt). Serra og Badji er opgivet af alle og PM måske ikke i stand til at spille hver gang. En ny angriber kommer ikke til at koste spilletid for nogen unge.

Midtbanen kan dækkes af 3 + Haugstrup og Arnstad der kan trækkes ned (men husk lektien fra Beijmo, man kan ikke dække to positioner samtidig). Men det kræver der er flere minutter i NP og Yakob end hidtil.

Hvad kræver det, før AGF bør gå efter en Grønbæk ind vinterpausen? 1. Plads? 2/3-plads?

Mit bud er, man ikke skal regne med at løbe fra FCK og FCM i foråret. Dvs. Man skal ikke planlægge ud fra at overhale dem. Man må gerne planlægge ud fra at udfordre Brøndby- hvis det er relativt tæt.

Dvs.
i) 1. Plads. Go for it!
ii) 2. 3. Plads Efter FCM og BIF -》 Gå efter sølv, det kan retfærdiggøre ret stor incestering
iii) 3. Plads efter FCM og FCK -》mindre investeringer for at blive nr. 4, mere langsigtet end de to ovenfor
Jonas Jensen-Abbew har vel spillet mere end Badji og Serra. Så ikke sikkert det er usandsynligt, at man leder efter noget på 9’eren

Dvs.
i) 1. Plads. Go for it!
ii) 2. 3. Plads Efter FCM og BIF -》 Gå efter sølv, det kan retfærdiggøre ret stor incestering
Stor incestering… Tøhø, det lyder som noget de gør sig meget i på den Københavnske vestegn..

Jonas Jensen-Abbew har vel spillet mere end Badji og Serra. Så ikke sikkert det er usandsynligt, at man leder efter noget på 9’eren
Spurgte ChatGPT.

JJA: 163 min (62 i Haderslev)
JS: 43 min
YB: 28 min.

Din præmis holder hele vejen - til min overraskelse.

Men - trækker vi første kamp fra, fordi den var meget anderledes, ændrer det billedet.

Hvis vi derudover korrigerer for Knold & Tot-effekten, at JP veksler mellem Badji og Serra ud fra træning, men ikke har noget alternativ til JJA.

Så når vi frem til 100 min til JJA og 70 min til Hybridangriberen..

Ja, JJA har spillet langt mere end Badji og Serra i år. Badji ligger horribelt lavt. Serra ikke langt derefter.

Men 100 minutter til JJA siden Haderslev, som eneste indskifter til 3-backen de seneste mange kampe. Det er ikke overvældende.

Tonni Adamsen anbefalede sig selv i går synes jeg. Han er arkitekt bag alt (det lidt) SIF kommer til. Slår bl.a. HD i en hovedstødsduel, hvor den flækkes videre til Bakiz, som heldigvis blæser den over. 70-71 inde henter han kuglen midt på egen banehalvdel og tager et løb, forbi 3 af vores - for at ende med bolden for fødderne nær vores felt. Kun de andre sifferes manglende formåen redder os fra at det bliver farligt. Jeg synes, han har udviklet sig kolossalt.

Tonni Adamsen anbefalede sig selv i går synes jeg. Han er arkitekt bag alt (det lidt) SIF kommer til. Slår bl.a. HD i en hovedstødsduel, hvor den flækkes videre til Bakiz, som heldigvis blæser den over. 70-71 inde henter han kuglen midt på egen banehalvdel og tager et løb, forbi 3 af vores - for at ende med bolden for fødderne nær vores felt. Kun de andre sifferes manglende formåen redder os fra at det bliver farligt. Jeg synes, han har udviklet sig kolossalt.
Flot aktion, hvor han flækker den videre.

Men problemet ved, at han falder så meget er, at han så tager et mellemrum som burde være til Arnstad/Bech. I Silkeborg sender de i stedet de to 10’ere frem så de bliver angriberne og han bliver 10’eren. Det er lidt anderledes end sådan som vi griber det an. Hvor der er 9’eren der skærer banen og kalder presset.

Jeg ville - personligt - hellere have en mere ren 9’er.

Vil han reelt set være en forstærkning til forsvaret, når Tingager er tilbage?

AGF har vel pt kun Kahl som kvalificeret venstrebenet forsvarer (+ Camara, hvis niveau jeg dog ikke kender). Det ville være rart med et solidt alternativ, så meget desto mere, hvis Kahl snart er på vej videre (kontrakten løber jo ud til sommer).

Med andre ord: Ganchas behøver ikke gå direkte ind i en skadefri startopstilling for at være en attraktiv mulighed.

AGF har vel pt kun Kahl som kvalificeret venstrebenet forsvarer (+ Camara, hvis niveau jeg dog ikke kender). Det ville være rart med et solidt alternativ, så meget desto mere, hvis Kahl snart er på vej videre (kontrakten løber jo ud til sommer).

Med andre ord: Ganchas behøver ikke gå direkte ind i en skadefri startopstilling for at være en attraktiv mulighed.
Enig, med en forlængelse af Kahl vil Ganchas give os præcis det samme spillerum, som vi har på højre side.
Links og Ganchas, der er de fødte spillere til stopper og WB, og Kahl der er god nok til at være et ligeværdig alternativ på begge pladser.

Flot aktion, hvor han flækker den videre.

Men problemet ved, at han falder så meget er, at han så tager et mellemrum som burde være til Arnstad/Bech. I Silkeborg sender de i stedet de to 10’ere frem så de bliver angriberne og han bliver 10’eren. Det er lidt anderledes end sådan som vi griber det an. Hvor der er 9’eren der skærer banen og kalder presset.

Jeg ville - personligt - hellere have en mere ren 9’er.
Til gengæld kan TA vel spille alle de tre forreste pladser. Og han virker intelligent nok til at kunne lære at spille 10'er på vores facon ... Men det er selvfølgelig svært at få alt - for de penge, vi kan investere ...

Stiften har en artikel omkring alle de udløb der er til sommer, og som betyder at spillerne kan begynde at handle frit med andre klubber allerede 1. Januar:

Jesper Hansen
Jonathan Hutters
Felix Beijmo
Erik Kahl

Henrik Dalsgaard
Rasmus Carstensen
Nikolaj Poulsen
Sebastian Jørgensen
Patrick Mortensen

CV siger at nogle bliver forlænget, imens andre ikke gør, spørgsmålet er hvem der skal videre?

Umiddelbart må Hutters og Jørgensen være de mest oplagte til ikke at få en ny kontrakt, men man kunne også forestille sig at Nikolaj Poulsen har fået for mange problemer med skader, og CV spørger nok også sig selv om Dalsgaard og Mortensen vil kunne levere på et højt niveau en hel sæson mere.

Til gengæld bør han gøre en indsats for at få forlænget med Beijmo og Kahl, samt få en fast aftale med Carstensen.

Så er der Jesper Hansen tilbage, og selvom han vil være 42 når kontrakten udløber, så skal han nok også have endnu et år.

Stiften har en artikel omkring alle de udløb der er til sommer, og som betyder at spillerne kan begynde at handle frit med andre klubber allerede 1. Januar:

Jesper Hansen
Jonathan Hutters
Felix Beijmo
Erik Kahl

Henrik Dalsgaard
Rasmus Carstensen
Nikolaj Poulsen
Sebastian Jørgensen
Patrick Mortensen

CV siger at nogle bliver forlænget, imens andre ikke gør, spørgsmålet er hvem der skal videre?

Umiddelbart må Hutters og Jørgensen være de mest oplagte til ikke at få en ny kontrakt, men man kunne også forestille sig at Nikolaj Poulsen har fået for mange problemer med skader, og CV spørger nok også sig selv om Dalsgaard og Mortensen vil kunne levere på et højt niveau en hel sæson mere.

Til gengæld bør han gøre en indsats for at få forlænget med Beijmo og Kahl, samt få en fast aftale med Carstensen.

Så er der Jesper Hansen tilbage, og selvom han vil være 42 når kontrakten udløber, så skal han nok også have endnu et år.
Jeg tror, og håber, at JH, Dalsgaard og PM får tilbudt kontrakt -26 ud…og de alle 3 accepterer….enig ang Hutters og Jørgensen, de må gå…Beijmo, Kahl og Carstensen tilbydes flerårig forlængelser, mens jeg er meget i tvivl om hvor jeg stiller mig til NP…1-2 år? Men mon han vil acceptere det?

Ja er mere på at det ville være bedre hvis vi kunne hvar købt ham billigt for 12 måneder siden, men nu er der meget der tyder på, at scoutingafdelingen har sagt god for ham.

Hvorfor han ikke kom til AGF i første omgang kan spørge CV om. Der kan være mange gode årsager. Frederikstad har måske også været et mere sikkert skifte ifht spilletiden for den unge mand.

Jeg citerer lige mig selv 👇🏻😛

Rygtetid!

Jeg hører, at Mads Emil pønser på en vintertransfer, hvis det rigtige tilbud dukker op. Her håber jeg i den grad, at vi kan beholde ham som minimum til sommer, men han bliver ikke yngre, så han skulle være klar til at cashe ind på sin fine form og give udlandet endnu et skud.

Til gengæld skulle vi være ude efter Oskar Øhlenschlæger fra Vendsyssel. Han er 20 år gammel, uddannet hos FCN, hvor han var anfører for u19, afviste Lyngby for at tage en dannelsesrejse i det nordjyske. Han betegnes som en alsidig midtbanespiller, som både gør sig på sekseren og otteren. Vi var efter sigende også interesserede i sommer, men var ikke de eneste. Han har kontrakt til 2026 og er tilsyneladende velbetalt deroppe, så det vil umiddelbart ikke være en let lille hapser for os.

De to spillere har samme agentfirma.

Vi kunne og ville hverken tilbyde ham den nødvendige spilletid eller lønpakke. Så enkelt er det.

Og nu bliver han meget dyrere, hvis det bliver aktuelt.

Jeg tror, og håber, at JH, Dalsgaard og PM får tilbudt kontrakt -26 ud…og de alle 3 accepterer….enig ang Hutters og Jørgensen, de må gå…Beijmo, Kahl og Carstensen tilbydes flerårig forlængelser, mens jeg er meget i tvivl om hvor jeg stiller mig til NP…1-2 år? Men mon han vil acceptere det?
Jeg synes ikke vi skal forlænge med så mange af de gamle.

Jeg synes Carstensen, Beijmo og Kahl skal tilbyde lange ophold her. Jørgensen har et flot topniveau, men mangler minutter for at komme derop, og lider under Bechs fantastiske niveau.

Dalsgaard bytter jeg gerne væk. Hansen og Mortensen kan blive, hvis der er fundet et så godt alternativ, at de godt selv kan se deres nye plads i hierakiet.

Poulsen har været ekstremt vigtig for os, specielt da vi spillede med Anderson og Madsen som 8’ere. Dengang var han ene 6’er, hvor han alene satte restforsvaret, og han havde mere af spillet foran sig. Nu er systemet anderledes, og vi har en “firkant” af central spillere, og så er rollen anderledes, og så er man flere om nogle af opgaverne, og derfor skal man kunne lidt mere med bolden, specielt i de progressive løb med bolden. På top niveau, der synes jeg Solbakken/Yakob er den bedste konstellation vi kan have. Så er spørgsmålet om man vi have Poulsen 1 år mere, eller finde noget andet. Apropos - så har Enggård gang i et godt indhop.

Carstensen, Beijmo, NP og Kahl er imo oplagte, hvis de selv vil. Jørgensen vil jeg også gerne beholde, synes han gør det bedre end kritikken af ham (også i går) og han leverer jo fint output spilleminutterne taget i betragtning og han ikke er inde i en spillerytme som mange af de andre.
JH også hvis han er indvilliget i mest at være mentor og det samme med PM.

Dalsgaard ser jeg ingen mening i at forlænge med. Han har været en ok backup til Tingager men ser gerne, vi henter en yngre model, der har mere fart.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back