New posts

Tråden om engelsk fodbold

• Thread starter Thread starter swharders
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 341
  • Views Views: Views 25K
Tråden om engelsk fodbold
City kan ikke bare tvangsnedrykkes. De har brudt PL reglerne og ikke EFL reglerne. Det er to separate turneringer. Tidligere har klubber i Championship også forbrudt sig mod EFL reglerne i deres oprykningssæson men PL har ikke straffet dem. Derfor er nogle først blevet straffet ved næste nedrykning. Hvis ikke jeg tager helt fejl har Villa vist en straf hængende skulle de rykke ned. Det er lidt underligt men PL og EFL hører ikke sammen. En evt tvangsnedrykning vil klubberne i EFL skulle godkende og der er jo ikke sikkert de har lyst til at få city ned som formentlig bare vil tage den ene oprykningsplads og evt flere i årene efter afhængig af hvor langt de ryger ned. Det nemme vil være en kæmpe pointstraf så de ryger ned, transferban i mange vinduer og en gigantisk bøde. Festen kan i den grad være forbi i City. Så bliver det interessant om slavestaten mister interessen og dumper dem.

What punishment will City get and could they be relegated?​

Rule W51 in the Premier League handbook deals with sanctions, which can include fines, points deductions, suspensions or even expulsion from the league. The most severe of those penalties – expulsion – would not automatically mean relegation to the Football League. The precise place in the pyramid for excluded clubs is not specified.

Jeg faldt over en video med en gut der mente at point fratrækket burde fordeles over en årrække. Hans udregning baserede sig på tidligere point fratagelser så jeg tror den landede på 480 point eller noget i den dur. Han sagde at hvis man så lagde straffen ud over 4 sæsoner så ville City være tvunget til rigtig mange sæsoner i de lavere ligaer.

Det synes jeg egentlig lyder meget fint, men det tænker jeg ikke de har fantasien til at gøre

Det vil være lidt synd for holdene i ligaerne under at få dem ned så de potentielt kan spadsere igennem og optage en oprykning hvert år. I stedet kunne man hver sæson i de kommende 9 år, som er antal år de har fusket, lade dem starte på -40 point. Så er de dømt til en sløj pladsering i årevis og hvis man samtidig forbød dem at deltage i pokalturneringerne så de ikke kan kvalificere sig til Europa bliver de bare en grå mus uden noget. Topspillerne forsvinder og så vil de måske rykke ned, men med et hold der er blevet decimeret med tiden. Det bliver sgu interessant at følge.

Det vil være lidt synd for holdene i ligaerne under at få dem ned så de potentielt kan spadsere igennem og optage en oprykning hvert år. I stedet kunne man hver sæson i de kommende 9 år, som er antal år de har fusket, lade dem starte på -40 point. Så er de dømt til en sløj pladsering i årevis og hvis man samtidig forbød dem at deltage i pokalturneringerne så de ikke kan kvalificere sig til Europa bliver de bare en grå mus uden noget. Topspillerne forsvinder og så vil de måske rykke ned, men med et hold der er blevet decimeret med tiden. Det bliver sgu interessant at følge.

Det vil jo være et totalt afpillet Manchester City, der skal spille sig op fra Leaugue 2. Alle deres penge bliver taget i bøder og søgsmål, alle spillere vil væk.

Men også en virkeligt fed dag for 80% af klubberne som får besøg af "mægtige" Man City, og den udebane tur til Manchester som deres fans får. Det tror jeg mange vil se frem til, uanset hvilket hold City så stiller med.

Men også en virkeligt fed dag for 80% af klubberne som får besøg af "mægtige" Man City, og den udebane tur til Manchester som deres fans får. Det tror jeg mange vil se frem til, uanset hvilket hold City så stiller med.
Måske lige på den enkelte dag. Men alle klubber der har oprykningsamibitioner vil jeg nok mene at der er én mindre plads at spille om.

Det vil jo være et totalt afpillet Manchester City, der skal spille sig op fra Leaugue 2. Alle deres penge bliver taget i bøder og søgsmål, alle spillere vil væk.
Afpillet i forhold til PL ja, men ikke nødvendigvis i forhold til League 2. I forhold til pengene bliver det jo kun et problem hvis ejerne siger "fuck det" og dumper dem. Bliver de tvangsnerykket til League 2 med det setup de har, så vil de også have mulighed for at bygge et stærkt hold øjeblikkeligt, med mindre de får en total transferban. Bare se hvor relativt nemt det var for Wrexham at rykke op flere sæsoner i træk da de fik to skuespillere som ejere, og de har kun en mikroskopisk brøkdel af de penge som City stadig har i ryggen. For Rangers i skotland var det jo også bare oprykning på oprykning da de gik konkurs og måtte genstarte i lavere rækker. Jeg har virkelig svært ved at se EFL synes det er en specielt god ide. Men økonomiske kompensationer kan selvfølge ændre en del. Der kan være en økonomisk kompensation til den klub der taber playoff finalen forudsat at City rykker op svarende til gevinsten ved oprykning eller noget i den dur.

Afpillet i forhold til PL ja, men ikke nødvendigvis i forhold til League 2. I forhold til pengene bliver det jo kun et problem hvis ejerne siger "fuck det" og dumper dem. Bliver de tvangsnerykket til League 2 med det setup de har, så vil de også have mulighed for at bygge et stærkt hold øjeblikkeligt, med mindre de får en total transferban. Bare se hvor relativt nemt det var for Wrexham at rykke op flere sæsoner i træk da de fik to skuespillere som ejere, og de har kun en mikroskopisk brøkdel af de penge som City stadig har i ryggen. For Rangers i skotland var det jo også bare oprykning på oprykning da de gik konkurs og måtte genstarte i lavere rækker. Jeg har virkelig svært ved at se EFL synes det er en specielt god ide. Men økonomiske kompensationer kan selvfølge ændre en del. Der kan være en økonomisk kompensation til den klub der taber playoff finalen forudsat at City rykker op svarende til gevinsten ved oprykning eller noget i den dur.

Hele Man Citys indtægtsside vil jo blive revet ud ved en dom. Selvfølgelig kan de sælge spillere for milliarder (hvis der ikke er klausuler), men de skylder jo milliarder i bøder og erstatninger ved en dom.

De vil være den største klub i League 2 med det største stadion og mest opmærksomhed, men det gælder også for Bourdeaux i den 7. bedste række i Frankrig

Hele Man Citys indtægtsside vil jo blive revet ud ved en dom. Selvfølgelig kan de sælge spillere for milliarder (hvis der ikke er klausuler), men de skylder jo milliarder i bøder og erstatninger ved en dom.

De vil være den største klub i League 2 med det største stadion og mest opmærksomhed, men det gælder også for Bourdeaux i den 7. bedste række i Frankrig
Men bøderne er jo bare et greb i lommen for den statsejede klub såfremt ejerne vil fortsætte. Som sagt, så skal der ikke så mange penge til at rykke op fra League 1 og 2. Det kommer de snildt til at klare. Wrexham er stadig et godt og nylig eksempel på, at der ikke skal vildt meget investering til. Det skal jo ikke hente spillere til 50 mio. pund men snarere 2 mio. Samtidig har de et ret habilt akademi mod rigtig gode unge spillere. De vil have en gigantisk fordel i forhold til de andre klubber og vil formentlig ret nemt tage en oprykningsplads. Det ville jeg da synes er ret træls hvis jeg kæmpede om oprykning i League 2, da chancerne vil blive reduceret med 33% fra sæsonstart.

Last edited:
Gæt lige, hvem der fik diplomatisk status og dermed immunitet, efter Premier League havde indledt sin undersøgelse af Man City?

Jeps. Man City-formand Khaldoon Al Mubarak.
Kilde: https://www.ft.com/content/125675ee-0d2c-4ffc-b7c5-814dd6b82612?syn-25a6b1a6=1

Nok pga. af:

Update: Skattespørgsmålet er nu nået helt frem til det britiske parlament.

[Matt Lawton] NEW: Statement from Treasury Committee regarding Man City case.​

Manchester City tax questions put to HMRCThe Treasury Committee Chair has written to JP Marks, Permanent Secretary of HMRC, about any tax implications of the Premier League's investigation into Manchester City Football Club Ltd.On Tuesday, the Premier League published a report which concludes that "well over 100 individual breaches of the Premier League Rules across the course of many seasons" have taken place. Dame Meg Hillier MP asks for reassurance that the department is 'seized of the importance' of the case and poses a number of questions to Mr Marks.These include whether HMRC is aware of the findings and if an unredacted copy of the report has been requested by the department. The Chair also asks for an overview of HMRC work around the taxation of remuneration and any other potential tax avoidance within football clubs.

Latest posts

Back