New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 324K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
Der er jo aftalt en pris
Ja, hvis AGF vil slå til før tid. Men man kan jo altid vende tilbage til Køln og sige, at man ikke kan give den fulde pris alligevel. Det prøvede PC jo med Diks, men risikoen er jo altid at der så kan komme en anden eller Køln siger nej. Det kan også være man kan forhandle prisens struktur. Under alle omstændigheder synes jeg 15 mio er alt for meget. Det halve er mere passende.

Ja, hvis AGF vil slå til før tid. Men man kan jo altid vende tilbage til Køln og sige, at man ikke kan give den fulde pris alligevel. Det prøvede PC jo med Diks, men risikoen er jo altid at der så kan komme en anden eller Køln siger nej. Det kan også være man kan forhandle prisens struktur. Under alle omstændigheder synes jeg 15 mio er alt for meget. Det halve er mere passende.
Men gik det oprtindelig spørgsmål ikke på, hvad prisen på købsoptionen var?

Hvis prisen er fornuftig er der god musik i at hende Rasmus Carstensen på en fast aftale til vinter.

Desuden bør man endnu engang undersøge mulighederne for at sende enten Jani Serra og/eller Badji videre.

Uanset om det lykkes, så SKAL der hente en 9er. Vi står i en unik position i ligaen og har muligheden for at få en af de sjove pladser. Jeg føler virkelig, at et bedre alternativ helt i front er noget der få betydning - særligt i et mesterskabsslutspil, hvor der er mange tætte kampe.

Hvis prisen er fornuftig er der god musik i at hende Rasmus Carstensen på en fast aftale til vinter.

Desuden bør man endnu engang undersøge mulighederne for at sende enten Jani Serra og/eller Badji videre.

Uanset om det lykkes, så SKAL der hente en 9er. Vi står i en unik position i ligaen og har muligheden for at få en af de sjove pladser. Jeg føler virkelig, at et bedre alternativ helt i front er noget der få betydning - særligt i et mesterskabsslutspil, hvor der er mange tætte kampe.
Vi er har pt 4 angribere i truppen hvor:
1 laver mål med mellemrum og nærmer sig sig en bænkplads/pension
1 er et talent som stadig skal bruge tid på at finde mål form på kontinuerlig vis
1 er et flop der skal sælges
1 er et flop der skal sælges

4 angribere hvor vi kun får noget ud af 2.
Penge ud af vinduet.
Jannie og Badji er vitterlig bare fyld spillere i mangel på bedre.

Carstensen er på leje indtil sommer, så jeg tænker ikke det er CV’s førsteprioritet at få ham permanent lige nu, det kan godt vente til et stykke ind i foråret, når vintervinduet er lukket.

Det vigtigste må være at få lagt en plan for Badji, Gyamfi og Serra, der er for mange angribere på kontrakt lige nu til at man kan hente en yderligere. Hvis CV kan finde en klub der vil leje Badji i foråret, og en klub der vil købe Serra, så kan han måske hente en ny til positionen. Men det vil nok betyde at Mortensen ikke forlænges, og at der er en realistisk mulighed for at hverken Gyamfi eller Badji kan komme tilbage som en forstærkning i næste sæson. Og så er der Ibrahim Traoré fra Mali, kan han blive aktuel for førsteholdet i næste sæson, eller kan James Borgere? Jeg misunder ikke CV’s 9’er kabale i det kommende vindue, der er sgu mange ubekendte, måske er den nemmeste løsning at leje en “her og nu” 9’er der skal bruge spilletid for at komme til VM?

Carstensen er på leje indtil sommer, så jeg tænker ikke det er CV’s førsteprioritet at få ham permanent lige nu, det kan godt vente til et stykke ind i foråret, når vintervinduet er lukket.

Det vigtigste må være at få lagt en plan for Badji, Gyamfi og Serra, der er for mange angribere på kontrakt lige nu til at man kan hente en yderligere. Hvis CV kan finde en klub der vil leje Badji i foråret, og en klub der vil købe Serra, så kan han måske hente en ny til positionen. Men det vil nok betyde at Mortensen ikke forlænges, og at der er en realistisk mulighed for at hverken Gyamfi eller Badji kan komme tilbage som en forstærkning i næste sæson. Og så er der Ibrahim Traoré fra Mali, kan han blive aktuel for førsteholdet i næste sæson, eller kan James Borgere? Jeg misunder ikke CV’s 9’er kabale i det kommende vindue, der er sgu mange ubekendte, måske er den nemmeste løsning at leje en “her og nu” 9’er der skal bruge spilletid for at komme til VM?
Jeg ser det egentlig som rimelig simpelt, af med serra og badji hvis det kan lade sig gøre, og hvis det kan så ind med en ny.

Selv hvis det ikke lykkedes at finde en ny, er det virkelig så stort et problem at smide tchamche ind i stedet for PM, frem for badji/Serra? Jeg ser ikke at vores spil er super afhængig af 9er præstation så personligt ville det være fint at have en ung derinde til udvikling når pm skal aflastes eller hvis han går i stykker

Men gik det oprtindelig spørgsmål ikke på, hvad prisen på købsoptionen var?
Det er korrekt.

Jeg overvejede det automatiske i aftalen, som i:

AGF styrer: PM, NP, HD, JH, RC, SJ

AGF håber: EK, FB

Men hvis fx klausulen på Carstensen er 2 mio euro, går det over i en anden kategori, fordi 7 mio danske må være maks man vil betale.

I spørgsmålet om, hvorvidt det var et dumt lejemål eller ej, mener jeg klausulen er ligegyldig, fordi uanset får man et års leje, der har været gavnligt indtil videre. Til gengæld er købsaftalen ligegyldig.

Last edited:
Det er korrekt.

Jeg overvejede det automatiske i aftalen, som i:

AGF styrer: PM, NP, HD, JH, RC, SJ

AGF håber: EK, FB

Men hvis fx klausulen på Carstensen er 2 mio euro, går det over i en anden kategori, fordi 7 mio danske må være maks man vil betale.

I spørgsmålet om, hvorvidt det var et dumt lejemål eller ej, mener jeg klausulen er ligegyldig, fordi uanset får man et års leje, der har været gavnligt indtil videre. Til gengæld er købsaftalen ligegyldig.
Men hvad skulle tale for, at man lejer med en købsoption man nærmest ved man ikke indeløser? Et leje uden en købsoption er jo billigere (alting har en pris).

Jeg mener at have læst at begge klausuler er omkring 1 mill Euro.

Jeg ville betale 2 mill euro for Carstensen uden at blinke og stikke ham en femårig kontrakt. Han overbeviste mig endeligt i FCM-kampen, hvor han matchede dem på rå power. Jeg vurderer ham så højt som nogen i ligaen på den plads. Tror kun det bliver bedre herfra, når han er spillet endnu bedre ind på holdet.

Men mon ikke klausulen er lidt lavere 😎

Kæmpe motor, stabile præstationer, mange mål/assists og han virker til at passe perfekt ind socialt som en del af den danske rutinerede stamme. En performancespiller når de er bedst 🎉 Tror ikke vi kan få bedre - og så er Jacob Andersen jo altid velkommen til at overhale ham på sigt..

Vi ligger fortjent nummer 1.

Halvdelen af alle kampe er spillet...det var bare lige det, jeg ville sige

Jeg tænker, at førsteprioriteten er at få en afklaring omkring Beijmo. Derudover vil vi gerne se Jakob Andersen i gang igen. Ender vi med at have de to i næste sæson, vil det kunne påvirke beslutningen omkring Carstensen. Især hvis vi er over 10 mio i pris.

Uden Andersens skade havde vi jo næppe set lejemålet af Carstensen.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back