New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 329K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
Selvfølgelig skal CV tage de rigtige valg og det er at bruge pengene, hvor de gør mest gavn og det er ikke at hente en direkte konkurrent til Solbakken til profil omkostninger (som er det, jeg læser, du vil have). Det er en luksus, rige klubber har.
Vi er ikke så enige endda. Jeg forsøger at nå ud i en prioritering af, om Solbakken kan forhindre man styrker en presset midtbane. Altså om en spiller der kunne koste spilletid til Solbakken, men også styrke bredden, skal afvises, fordi vi forsvarer en investering i Solbakken.

Jeg er fint tilfreds med Andreas Hansen, Adamsen og Jønsson. Det er 5-7 mio i transfer og fine lønninger, men ikke noget der vælter noget læs nogen steder - og hvis der er problemer, er der mange udløb til sommer man kan justere på, PM, NP, Dalsgaard, FB, EK, RC, SJ. Så mangler der stadig en forsvarer, der kan man bruge de penge man ikke ville i sommers, bl.a. af hensyn til JJA, en investering der skulle forsvares.

Jeg er fint tilfreds med Andreas Hansen, Adamsen og Jønsson. Det er 5-7 mio i transfer og fine lønninger, men ikke noget der vælter noget læs nogen steder -

Jo, det vil netop gå udover en Solbakken, hvis vi henter en Jønsson eller Lerager, som begge helt sikkert ikke kommer til os for at være backup spiller. Så har vi endnu en løntung spiller, der belaster lønbudgettet inden vi overhovedet har adresseret vigtigere positioner.

Jeg er igen lodret uenig med dig. CV er nød til at beskytte den sikkert ikke ubetydelige investering, han har lavet, ellers er pengene spildt. Vi har ikke råd til at hente en 4. spiller til de samme penge, hvis også der skal hentes kvalitet til positioner, som er vigtigere (målmand, vwb, hwb, angriber). I den henseende er det ligegyldigt, Solbakken "kun" har en 3-årig kontrakt. Der kan ske så meget inden, det bliver aktuelt, at CV skal bekymre sig.
Måske brænder Solbakken banen af og bliver solgt til MEM beløb, måske er han lige akkurat god nok til en dansk top 4 klub men ikke til udlandet og gerne vil blive, måske flopper han . Ingen ved det.

Selvfølgelig skal CV tage de rigtige valg og det er at bruge pengene, hvor de gør mest gavn og det er ikke at hente en direkte konkurrent til Solbakken til profil omkostninger (som er det, jeg læser, du vil have). Det er en luksus, rige klubber har.
Jeg er helt på linje med, at vi ikke har pengene til at lave for mange fejlkøb.

Mem - og undskyld hvis jeg misforstår - CV kan vel ikke beskytte en investering, hvis træneren ikke ønsker at benytte spilleren.

• Like
Reactions: fsc
Mem - og undskyld hvis jeg misforstår - CV kan vel ikke beskytte en investering, hvis træneren ikke ønsker at benytte spilleren.

Nej, men der er vi heller ikke med Solbakken. Han er i konkurrence med 3 stærke midtbanespillere præcis som vi gerne vil have det men nu er der så nogen, som gerne vil have en 5. løntung CM spiller. Det er jeg lodret uenig i.

Last edited:
Nej, men der er vi heller ikke med Solbakken. Han er i konkurrence med 3 stærke midtbanespillere præcis som vi gerne vil have det men nu er der så nogen, som gerne vil have en 5. løntung CM spiller. Det er jeg lodret uenig i.
Personligt synes jeg han er undervurderet. Jeg tror vi på sigt bliver rigtig glade for ham. God til at tage de rigtige positioner defensivt

Personligt synes jeg han er undervurderet. Jeg tror vinpå sigt bliver rigtig glade for ham. God til at tage de rigtige positioner defensivt

Helt enig og så synes jeg heller ikke, han har været skidt spillende. Han er ikke så i iøjefaldende som Yakob eller Arnstad men har er god til at læse spillet og ikke dårlig til at gå med frem.

Jo, det vil netop gå udover en Solbakken, hvis vi henter en Jønsson eller Lerager, som begge helt sikkert ikke kommer til os for at være backup spiller. Så har vi endnu en løntung spiller, der belaster lønbudgettet inden vi overhovedet har adresseret vigtigere positioner.
Jønsson er dog anvendelig flere steder og er som bekendt hvid i hjertet, så lige præcis ham vil jeg igen plædere for som en stærk tilføjelse. Jeg er med på, at du gerne ser noget helt andet, og det er også fint. Jeg mener heller ikke, Lerager vil være en drømmespiller, selv om han givetvis er bedre end Polle og kan levere i de store kampe.

I sidste ende mangler vi bredde, og det kan Jønne give os.

Eller også var det at lade Arnstad spille 10'er og så rage konsekvensen af at 2 af 3 ikke kan spille fuld tid og se på nummer 4 til de to positioner.

Det vil ikke gøre noget med spillere som er bedre i stand til at være klar fysisk👍

Jeg er fint tilfreds med Andreas Hansen, Adamsen og Jønsson. Det er 5-7 mio i transfer og fine lønninger, men ikke noget der vælter noget læs nogen steder - og hvis der er problemer, er der mange udløb til sommer man kan justere på, PM, NP, Dalsgaard, FB, EK, RC, SJ. Så mangler der stadig en forsvarer, der kan man bruge de penge man ikke ville i sommers, bl.a. af hensyn til JJA, en investering der skulle forsvares.

Isoleret set spændende spillere men minimum 2 ud af 3 vil nok forvente at være i toppen af løn-hierarkiet eller hvad tænker du med fine lønninger? Vil næsten tro det vil være alle tre.

Men vil vi binde så mange midler i nogen som umiddelbart ikke er transfer-cases? Der er selvfølgelig en del udløb til sommer men det er nok også positioner vi enten skal forlænge eller hente nye til.

Jeg gad godt vi havde råd til alle tre men er i tvivl om vi har råd🤔

Jeg er da med på det meste. Men jeg køber ikke den det: vi må ikke løbe en angriber fordi Serra og Badji. Vi må ikke købe en målmand, fordi Wahlstedt. Vi må ikke købe en centerforsvarer fordi JJA.

Hvad er det man skal beskytte? Arnstad, Tobias Bech, Emmery, Tchamche måske. Jacob Andersen, måske Luca Callø.

JJA, Wahlstedt, Solbakken, NP, PM, Erik Kahl? Nej. De roterer og spiller når de er bedst. De skal behandles ordentligt, men kan ikke forhindre nødvendig oprustning af holdet.

Du lever i en anden verden end mig.

Jeg taker ikke (længere) om at beskytte investeringen i Badji, Serra, Wahlstedt og JJA. Jeg mener i den henseende bare, at vi ikke har uanede midler, og at der sandsynligvis ikke er råd til bare at blive ved med at hente nye spillere, hvor vi allerede er dækket ind antalsmæssigt. Der skal noget ud, før det kan komme nuget ind.

Sagen er helt anderledes med Solbakken. Han har været her i fire måneder, og du har tilsyneladende allerede kasseret ham og er klar til at erstatte ham med Lerager.

Det er helt sort for mig. Men vi behøver jo heller ikke være enige.

For at svare helt konkret på dit spørgsmpl, så skal man beskytte de sikkert 30 millioner, man samlet har spyttet i Solbakken. Dem skal man give mere tillid end 4 måneder, og så henter vi noget nyt.

Du lever i en anden verden end mig.

Jeg taker ikke (længere) om at beskytte investeringen i Badji, Serra, Wahlstedt og JJA. Jeg mener i den henseende bare, at vi ikke har uanede midler, og at der sandsynligvis ikke er råd til bare at blive ved med at hente nye spillere, hvor vi allerede er dækket ind antalsmæssigt. Der skal noget ud, før det kan komme nuget ind.

Sagen er helt anderledes med Solbakken. Han har været her i fire måneder, og du har tilsyneladende allerede kasseret ham og er klar til at erstatte ham med Lerager.

Det er helt sort for mig. Men vi behøver jo heller ikke være enige.

For at svare helt konkret på dit spørgsmpl, så skal man beskytte de sikkert 30 millioner, man samlet har spyttet i Solbakken. Dem skal man give mere tillid end 4 måneder, og så henter vi noget nyt.
Kampen i dag giver dig ret. Solbakken varmer stadig kuglen for meget, og 5 - 7 kg. ekstra muskler ville pynte på ham - men ... Sikket løbepensum! Han er hele tiden undervejs - og det er altså i kampens sidste fjerdedel, han tager det onde løb hele vejen med op i feltet og lukker kampen. Ham skal vi nok få masser af glæde af!

Kampen i dag giver dig ret. Solbakken varmer stadig kuglen for meget, og 5 - 7 kg. ekstra muskler ville pynte på ham - men ... Sikket løbepensum! Han er hele tiden undervejs - og det er altså i kampens sidste fjerdedel, han tager det onde løb hele vejen med op i feltet og lukker kampen. Ham skal vi nok få masser af glæde af!
Jeg synes ikke han behøver mere vægt. Han vejer vel det samme som NP, omend lidt højere.

Men vægten vil muligvis hæmme hans evner til, at komme rundt på banen.

Modsat NP lukker han områderne ned med sit løbearbejde, og erobre på fejlpasninger, han tager ikke duellerne på samme måde. NP kommer fra et mere centralt udgangspunkt, og bryder oftere spillet ved duel.

Interessen fra i sommers ser ud til stadig, at være der fra GFs side

Jeg synes ikke han behøver mere vægt. Han vejer vel det samme som NP, omend lidt højere.

Men vægten vil muligvis hæmme hans evner til, at komme rundt på banen.

Modsat NP lukker han områderne ned med sit løbearbejde, og erobre på fejlpasninger, han tager ikke duellerne på samme måde. NP kommer fra et mere centralt udgangspunkt, og bryder oftere spillet ved duel.
Indimellem er han bare lidt for nem at vifte væk, synes jeg. Men bevares - mere vægt er ikke altid en fordel, det ved jeg af helt personlig erfaring fra +50 fodbold ;-)

Last edited:
Men alle, inkl. Grønbæk, ved jo at chancen for at komme til VM bliver mangedoblet, hvis han spiller i FCK vs. AGF. At lønnen så oveni også bliver det, tænker jeg at Grønbæk tager med.

Så håbet er nok, at FCK ikke leder efter en 5 måneders løsning. Det ved vi jo heller ikke, om AGF gør.

Jeg svarer lige i en mere passende tråd.

Det håber jeg simpelthen ikke gør sig gældende i en halvsæson, hvor AGF og FCK spiller de samme kampe, og AGF spiller bedre, mere inspireret fodbold. Men det kan Grønbæk jo afklare med med Brian, inden han eventuelt skifter.

Jeg tænker, at Grønbæk vil være i spil til landsholdet, hvis han spiller. Uanset hvor næsten.

Interessen fra i sommers ser ud til stadig, at være der fra GFs side

Han ser interessant ud - her er lidt salgsvideo ( de spiller meget mod nogen i blå trøjer)

Det er sådan en case, hvor jeg lidt sidder og tænker scouting-afdelingen har sovet i timen. Han blev solgt i januar for lige godt kr. 2 mio. Men hvis han er den rette forstærkning, så skal det jo ikke forhindre et køb og unge spilleres udvikling kan indimellem eksplodere når de får muligheden.

Han var heller ikke uinteresseret i sommers selvom han har store ambitioner.

Øhlenschlæger er selv født og opvokset i Smilets By. Han er en rigtig Aarhus-dreng, som man vil sige.

Derfor var muligheden for at tørne ud for AGF også en, der vakte stor interesse i ham.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back