Ja når man stiller spørgsmålstegn ved de største helte, er det som at sætte hovedet ind i et hvepsebo og spørge om der er nogen hjemme
Men jamen fint med at stejle og være uenige, det er et debat forum

Synes iøvrigt det gøres sobert herinde uanset uenigheder.
Straffe
Den med straffe er jo svær, hvis man ser helt forskelligt på det. Kan bare sige at sidste år blev der scoret på 4 af 5 straffe - det ene mål om året er fedt at få med (hvis vi ellers får 5 straffe hvert år), men vi overlever nok. Og jeg tror faktisk PO teoretisk er lige så dygtig en skytte.
Men fedt for PM at kunne afstive selvtilliden med straffespark.
Hvem skal levere flest mål en 9er eller kant?
Jeg giver jo på ingen måde PM skylden, siger bare han også er en del af problemet pt, og tænker hans skuldre også bedre kan bære det. Albert og især Jon får en del kritik, men leverer faktisk bedre ift hvad man kan forvente af en kant og kant/8er. Begge også lidt mere i pres-spillet.
Jeg vil ikke vinde - men blive klogere i dette forum
Jeg har ALDRIG en dagsorden om at fremme et synspunkt og vinde en debat. Hvis man har det synes jeg man skal gå ind i politik. Herinde må de handle om at blive klogere og flytte sig selv - og evt. andre, hvis de vil. Jeg flytter mig gerne.
AKJ lavet samme antal som PM - Uhre det dobbelte
Tænker alle og enhver kan se på topscorerlisten og se hvor mange mål PM laver inkl. straffe. Og alle kan jo huske kan lige har scoret på straffe - men måske 8-9 af 10 har overset han faktisk har leveret det halve antal mål af Uhre eller det samme som Anders K Jacobsen det sidste års tid. Underliggende forudsætninger aner jeg intet om. Bare en tanke.
Refleksioner
Men tænker jeg vil øve mig lidt i bare at stille spørgsmålene - det er lettere og hurtigere, end at oplyse og begrunde

Komme med meninger, så må man selv finde data på det, hvis man synes det er interessante. Lader alligevel til vi læser statistik forskelligt og ser kampene forskelligt jo - ikke overraskende

nytter alligevel ikke meget at underbygge med data kan jeg se. Bliver tidsspild.
Ja i virkeligheden skriver bl.a. vi to nok for lange indlæg - iøvrigt

alt for engageret og nuanceret haha.
AGF en kæmpe passion hos mig, men også levet af fodbold som job i ca 10 år. Og bare blevet mere og mere spændende med årene og fået bygget flere og flere kontakter op - mere insiderviden på hen ad vejen både ift AGF, andre klubber og nogle agenter.
Også haft meningsudvekslinger kørende med alle sportsdirektører samt nogle bestyrelsesfolk, direktører og enkelte trænere i AGF siden starten af 90erne og til nu. Og fedt/spændende de har kunne bruge de indput udefra ift strategi, kritik og opmuntrende vinkler - de har da holdt kontakten
Stats er bare komplicerede... ja
Jamen sådan set enig alt det du skriver med stats, og fedt hvis en finder alle data frem ift antal chancer og mål for alle de forskellige. Og bagefter skal man så lave den analyse at man vægter chancerne - for en chance er ikke bare en chance. Plus man skal vurdere om spillerene træffer rigtige valg - skyder selv, afleverer (og til den rigtige), tager de selv de rigtige løb, kommer de overhovedet i dangerzone - og derefter hele defensiven hos jon, pm, albert, aa osv.
Man kan jo også sige at når AGF var det hold som producerede flest chancer i bronze sæson, så var det måske heller ikke overraskende at PM lavede 13 mål - måske faktisk for lidt. Understreget af han var nr 2 på listen i hele ligaen over antal brændte chancer.
Men jeg ser hellere en angriber der brænder meget, end ikke kommer til chancer eller albi afleverer den videre.
Jeg har i hvert fald erkendt, at jeg gjorde min helt større og bedre end han var/er. Men derfor han stadig min mand i start11 og den spiller jeg holder allermest af i AGF.
Jon
Alle kan se Jon er svingende i sit spil og skal være mere stabil. Ikke har fart. Synes ikke det gør så meget at dampen holder 70 min, så bringer vi en frisk. Men alle burde også kunne se det overraskende og udfordringerne kommer meget fra ham. Plus attituden om at skralde igennem i presset og duelspillet.
PM-AA
Jeg har heller aldrig sagt AA er bedre end PM - faktisk det modsatte. Bare påpeget han han det sidste år har leveret et scoringsnit på samme niveau som AA over tid har gjort i AGF. Vi kan sagtens blive enige statistisk grundlag osv kan være tyndt med 1025 min spilletid - men dog mange som er blevet henrettet allerede efter 300-400 min. Jeg forventer at en klassespiller i peak som PM kan score mere end AA uanset om vi opgør på 1000 eller 3000 min - eller om det er indhop eller 90 min. Han får vel trods alt også 5 gange så meget i løn. PM er en bedre link up spillere, AA løber mere i presset og truer mere i bagrum. PM giver ro, tro og spreder energi til medspillere. Bevist tidligere. Derfor vil jeg gå med PM. Men ikke hvis PM rammer over 1000 målløse minutter i streg.
Kan bestemt godt følge det hele, og synes heller ikke man bare kan gange op med det hele, men det er et af mange fingerpeg. Grundlaget er også for tyndt. Og for at få et sammenligningsgrundlag mellem fx AA og PM er man nødt til at tage alle AAs 1025. Jeg ville jo heller ikke gøre det omvendte hvis man nu får 30 min næste kamp og laver to mål. Så vil han jo være 6 gange bedre end PM sidste år og dobbelt så god ift PMs outstanding første forår. Det er ikke fair.
Subjektivt vs objektivt grundlag
Det korte af det lange er, at det egentlig ikke kan betale sig at gå ind i debatter - lettere at holde det på et subjektivt plan fordi vi alligevel forstår nogenlunde objektivt grundlag forskelligt- også fair nok

Det er alligevel umuligt at lave et objektivt grundlag pga alle forskellige forudsætninger der er.
Kan ikke betale sig at gå ind i fx junker,han er væk og lige meget. Eneste jeg bare vil konstatere er at jeg tror stort set ingen angribere ville få lov at spille 800 minutter i AGF uden mål (også selvom de lavede 1-2 mål på straffe) uden de ville være rullet i tjære og fjer. Erfaringen siger mig ca det halve er nok til høtyvene kommer frem. Nogen får kort - andre lang snor.