New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 592K
Transfervindue Sommer 2026
Synes sgu det er lidt bizart, at underkende at en sportschef, der har vundet 1/3 af alle mesterskaber i superliga-æraen som sportschef, ikke er dygtig til at skabe et mesterhold. Hvis det var så nemt, havde FCM vundet en del mere end to mesterskaber de sidste 8 år (og et de sidste 6).

Jeg siger bare, at hans to seneste mesterskaber har flere nuancer og netop ikke bygger på trupper, han har sammensat.

F.eks. var CV interesseret i Arnstad i Brøndby, men SIB fik ham til AGF - blandt andet gennemt kæmpe forarbejde.

Men selvfølgelig har CV stor andel i mesterskabet. Særligt i ikke at panikindkøbe spillere eller forcere generationsskifte bare for at signalere handlekraft.

I øvrigt lidt det samme han gjorde i BIF.

Ligesom CV skal have, stor, ros for en ualmindelig stor træfsikkerhed på rtansfers ind, så har han naturligvis også ansvaret for, at vi har tre absolutte profiler med udløb på samme tid

I øvrigt fin pointe, at CV ikke har haft nogle umiddelbare store misere på ind-fronten indtil videre.

Det skulle jo slutte med dem (og med Jesper Hansen) på et tidspunkt. Men det er ikke rigtigt lykkedes at være proaktiv på det problem. Eller Jesper Hansen ser det nu faktisk ud til, at CV har løst ok. Men Dalsgaard, Beimo og PM har godt nok været savnet, og i en kontrafaktisk virkelighed med dem ombord havde vi sgu nok klaret os helt til Champions League (eller også var vi røget ud til Lech Poznan, fordi de ikke havde haft grund til at undervurdere opgaven i returen).

Chancerne havde nok været bedre - specielt ifht defensiven, men det var bestemt ikke sikkert.

"Nyt afsnit af Brüchmann runger til" - denne gang taler han med CV.
Lækkert at jeg har en lang køretur for jobbet i morgen - så er der noget at høre :)

Jeg tror ikke der er nogle herinde, der mener at det ikke går fremad. Nogle så måske en mulighed for, at tage en kvantespring fordi vi havde den letteste vej vi nok får, hvis ikke nogensinde så tæt på nogensinde.

Om det er huller i osten, eller om det er større ambitioner er vel en smagssag?

Ingen vil bytte mesterskabet væk. Ingen vil påstå vi ikke er på rette vej. Nogen vil måske påstå, at vi ikke fik nok ud af chancen, det er ikke det samme som at sige man leder efter huller i osten.

Havde man spurgt mig for et år siden om jeg ville være tilfreds med sølv og en pokalsemifinale havde jeg også sagt JATAK, men da vinterpausen kom ville jeg ikke. Ambitioner flytter sig i takt med, at man opfylder sin målsætning.

Hvis nogle efter mesterskabet sagde til dig at vi skulle slå to hold der er rangere markant lavere (vist cirka 100 pladser under os), for at komme i Championship League, og vi ville give det et skud med Jensen-Abbew, to U19 debutanter og Bogere der havde spillet cirka 250 senior minutter, så kan det også være du synes det var liiiiige tyndt nok.

Om det er huller i osten eller større ambitioner er vel ren semantik. Men ordvalget er helt bevidst og afledt af, at det er et tilbagevendende tema i en relativt populær podcast om AGF.

Jeg synes selv, der er huller i osten pt. Vi mangler en 9er, vi har mange skader, vi ser skrøbelige ud i forsvaret og vi er røget ud af CL med et forsmedeligt nederlag. Jeg synes også kritikken er helt fair.

Jeg skrev det egentlig bare, fordi jeg synes, det var en fin måde at få perspektiv på den negative stemning, der hersker herinde i disse dage.

Det har absolut intet at gøre med, at man ikke må have større ambitioner. Mere vil have mere.

Jeg var allerede begyndt at fantasere om, hvordan vi med 300 CL millioner kunne startfinansiere et køb af stadion fra Aarhus kommune og samtidig gøre skattebetalerne glade. Det havde da været fedt.

Men jeg finder personligt glæde i at tænke tilbage på, hvor vi var for et år siden, for halvandet år siden, for fire år siden og for 10 år siden.

Det giver mig en ro og en tro på, at vi nok skal få chancen for CL igen.

Jeg forstår ikke rigtigt, hvor du vil hen med det her. Alt det andet gode betyder vel stadig en masse, selvom du er klar til armageddon for et mesterskab.

Bejimo var en profil. Dalsgaard var en profil. PM var en kulturel profil og en spillemæssig klods om benet og budgettet. Jeg er personligt fint tilfreds med, at han trækker på Brøndbys lønbudget nu.

Nej, jeg Rösler, Carstensen og genkøb af Anderson. Jeg tror ikke, vi i midt 2024 ville være i stand til at købe Rasmus Carstensen, samtidig med, at FCM også var interesserede. Jeg tror ikke, vi ville kunne købe MA i en svensk storklub til en rotationsrolle. Og jeg tror aldrig, vi havde været aktuelle for en mand med et CV som Rösler.

Men det er selvfølgelig gætværk.
Pointen med det første er at øvelsen, om man i 2024 ville købe 2026-virkeligheden, er uinteressant, fordi jeg ikke kan forestille mig at nogen ikke ville det. Det skal vi huske, og det var måske også det du forsøgte at minde os om. Vi diskuterer detaljer og øjebliksbilleder men overordnet tror jeg vi alle er tilfredse med udviklingen.

Jeg forstår godt hvor du vil henad, men jeg mener ikke nødvendigvis at vi har bevæget os op på en ny hylde indkøbsmæssigt. CV har været enormt dygtig til at finde mulighederne blandt skandinaviske spillere og slå til, når de har været i klemme rundt omkring. CV har vel ikke rigtig haft et decideret flop endnu? Men hvis de tre spillere ikke var aktuelle i 2024, så vil jeg tro at han havde haft snøren ude hos lignende spillere.

Jeg er dog ikke så imponeret over Röslers cv (at jeg mener han er fra en højere hylde). Han spillede ungdomsfodbold i Manchester City, hvilket er en flot skoling. Derefter gik turen dog til den næstbedste række i Holland over en norsk subtop klub, en svensk subtop klub og til sidst til Malmö, der vandt mesterskabet i hans første sæson men også har været en midter/subtop klub de seneste to. Det er flot at hente spillere i Malmö, men det har vi gjort tidligere (Jørgensen, Beijmo, Sana).

For mig at se er der to valide kritikpunkter mod CV.

1. Truppen er ikke på plads. Der er kvalitetsmæssige huller på enkelte positioner, hvilket har kostet i sæsonstarten.

2. Der er en håndfuld spillere på kontrakt, der ikke er gode nok og ikke har potentiale til at blive gode nok. (Badji, Gyamfi, Mølgaard, og til dels AJ og Serra).

De to kritikpunkter gør, at jeg lige nu ikke er tilfreds med vinduet. Men jeg har dog masser af tillid til CV og forventer at han løser både punkt 1 og punkt 2 inden vinduet lukker.

I så fald, står jeg tilbage med et enkelt kritikpunkt, 1.1, at det kostede, at vi ikke havde truppen på plads lidt tidligere. CV skal dog have ros for at de spillere der kom ind tidligt har været nødvendige og spillet en stor rolle i sæsonstarten.

For mig at se er der to valide kritikpunkter mod CV.

1. Truppen er ikke på plads. Der er kvalitetsmæssige huller på enkelte positioner, hvilket har kostet i sæsonstarten.

2. Der er en håndfuld spillere på kontrakt, der ikke er gode nok og ikke har potentiale til at blive gode nok. (Badji, Gyamfi, Mølgaard, og til dels AJ og Serra).

De to kritikpunkter gør, at jeg lige nu ikke er tilfreds med vinduet. Men jeg har dog masser af tillid til CV og forventer at han løser både punkt 1 og punkt 2 inden vinduet lukker.

I så fald, står jeg tilbage med et enkelt kritikpunkt, 1.1, at det kostede, at vi ikke havde truppen på plads lidt tidligere. CV skal dog have ros for at de spillere der kom ind tidligt har været nødvendige og spillet en stor rolle i sæsonstarten.

Det er generelt fine indvendinger og en sober måde at præsentere dem på. Jeg vil nøjes med lige at replicere på ovenstående.

1. Truppen er ikke heller ikke på plads i FCM og i FCK. Vi er dog ramt af skader i et stort omfang, hvilket gør at det rammer os hårdt.
2. Jeg synes ikke, det er CVs skyld, at Badji, Gyamfi, Mølgaard, AJ og Serra er i klubben. Han har ikke købt nogen af dem, og jeg har ikke indtryk af, at han ikke forsøger at afhænde dem - hvilket givetvis er en svær opgave.

Latest posts

Back