Jeg forstår ikke rigtigt, hvor du vil hen med det her. Alt det andet gode betyder vel stadig en masse, selvom du er klar til armageddon for et mesterskab.
Bejimo var en profil. Dalsgaard var en profil. PM var en kulturel profil og en spillemæssig klods om benet og budgettet. Jeg er personligt fint tilfreds med, at han trækker på Brøndbys lønbudget nu.
Nej, jeg Rösler, Carstensen og genkøb af Anderson. Jeg tror ikke, vi i midt 2024 ville være i stand til at købe Rasmus Carstensen, samtidig med, at FCM også var interesserede. Jeg tror ikke, vi ville kunne købe MA i en svensk storklub til en rotationsrolle. Og jeg tror aldrig, vi havde været aktuelle for en mand med et CV som Rösler.
Men det er selvfølgelig gætværk.
Pointen med det første er at øvelsen, om man i 2024 ville købe 2026-virkeligheden, er uinteressant, fordi jeg ikke kan forestille mig at nogen ikke ville det. Det skal vi huske, og det var måske også det du forsøgte at minde os om. Vi diskuterer detaljer og øjebliksbilleder men overordnet tror jeg vi alle er tilfredse med udviklingen.
Jeg forstår godt hvor du vil henad, men jeg mener ikke nødvendigvis at vi har bevæget os op på en ny hylde indkøbsmæssigt. CV har været enormt dygtig til at finde mulighederne blandt skandinaviske spillere og slå til, når de har været i klemme rundt omkring. CV har vel ikke rigtig haft et decideret flop endnu? Men hvis de tre spillere ikke var aktuelle i 2024, så vil jeg tro at han havde haft snøren ude hos lignende spillere.
Jeg er dog ikke så imponeret over Röslers cv (at jeg mener han er fra en højere hylde). Han spillede ungdomsfodbold i Manchester City, hvilket er en flot skoling. Derefter gik turen dog til den næstbedste række i Holland over en norsk subtop klub, en svensk subtop klub og til sidst til Malmö, der vandt mesterskabet i hans første sæson men også har været en midter/subtop klub de seneste to. Det er flot at hente spillere i Malmö, men det har vi gjort tidligere (Jørgensen, Beijmo, Sana).
For mig at se er der to valide kritikpunkter mod CV.
1. Truppen er ikke på plads. Der er kvalitetsmæssige huller på enkelte positioner, hvilket har kostet i sæsonstarten.
2. Der er en håndfuld spillere på kontrakt, der ikke er gode nok og ikke har potentiale til at blive gode nok. (Badji, Gyamfi, Mølgaard, og til dels AJ og Serra).
De to kritikpunkter gør, at jeg lige nu ikke er tilfreds med vinduet. Men jeg har dog masser af tillid til CV og forventer at han løser både punkt 1 og punkt 2 inden vinduet lukker.
I så fald, står jeg tilbage med et enkelt kritikpunkt, 1.1, at det kostede, at vi ikke havde truppen på plads lidt tidligere. CV skal dog have ros for at de spillere der kom ind tidligt har været nødvendige og spillet en stor rolle i sæsonstarten.