New posts

Superligaen 2026/2027

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 455
  • Views Views: Views 28K
Jo han er vel kun sjettevalg men der er vel 5 wingbacks - 1. Carstensen, 2, Links, 3, Emmery, 4 Kristjansson, 5 Andersen. (Og så er det spørgsmålet hvad Anderson egentligt er i JP’s system?)
Jeg kan ikke forestille mig, at Anderson er tiltænkt nogen som helst rolle som wingback. Så tror jeg også man havde prøvet ham der o en af de fire træningskampe.

TK er vel, worst case, wingback, men jo meget mere mellemrums- og halvrumsspiller end f.eks Emmery. Så jeg tror hans fremtid er 10’eren.

Jeg kan ikke forestille mig, at Anderson er tiltænkt nogen som helst rolle som wingback. Så tror jeg også man havde prøvet ham der o en af de fire træningskampe.

TK er vel, worst case, wingback, men jo meget mere mellemrums- og halvrumsspiller end f.eks Emmery. Så jeg tror hans fremtid er 10’eren.
Han kom ind for Emmery i Poznan og gjorde det OK synes jeg ;). Jeg tror der er for mange kokke på 10’er positionerne til at han kan få tilstrækkeligt mange minutter her.

Han kom ind for Emmery i Poznan og gjorde det OK synes jeg ;). Jeg tror der er for mange kokke på 10’er positionerne til at han kan få tilstrækkeligt mange minutter her.
Ja det ved jeg godt. Men principielt har vi jo to mand til en plads (venstre wingback), og det endda Links og Emmery - så der er også ret langt til spilletid der. På 10’eren er der 4 til 2 pladser.

Derudover tror jeg faktisk mange trænere ønsker at skifte mest længere fremme.

RankOn paperProven depthFitness-adjusted depth
1FCM 33BIF ~27BIF ~25
2BIF 32FCM ~25FCM ~21
3FCN 29AGF ~23FCK/FCN ~18
4AGF 28FCK ~21AGF ~11–14 fully fit
5FCK 27FCN ~21

Jeg gennemgik lige vores konkurrenters trupper sammen med AI.

Så på papiret ligger vi i den lave ende. Hvis man tager højde for alder, skader og langvarige comebacks med så siger tallene noget helt andet...

So AGF's problem is not squad construction in the sense of simply having too few players. It is concentration of injuries.

The defence illustrates it perfectly:

6 genuine senior defenders → Tingager injured + Mølgaard, Abbew and Callø recently injured → potentially only Kahl and Rösler fully match-ready.
And midfield has a similar issue.

That also means AGF could improve very rapidly without signing anyone if the returning players regain full match fitness. Conversely, during a congested European period, their effective squad could be substantially smaller than FCK/FCM/BIF despite nominally having 28 players.

Jeg synes, truppen bliver gjort smallere end den reelt set er.

Det er nok rigtigt. Lige pt er man hårdt ramt af skader.

Omvendt er AGF et hold der skal spille europæisk og samtidig spille med i toppen af ligaen.

Det er ikke nogen overraskelse for nogen, at man skulle spille 5 kampe på under tre uger.

Truppen er bredere end tidligere, men der er også større krav til bredden. Jeg ved ikke helt med skader og de unge.

Hvis man vil gå med at man ikke kunne vide Solbakken, JJA, Callø og Tingager ville blive skadede, kunne man heller ikke vide de to u-19 spillere ville fungere så godt som de trods alt har gjort.

Med tanke på hvor slidt holdet var i efteråret, og igen sidst i sllutspillet - med et blidt program - er det ikke overraskende at de er pressede efter den her start. Havde man en troværdig plan for at give Tingager en pause, da man gik ind i sæsonen? Og var planen at Camara skulle spille for at hvile Kahl?

På HCB havde man Callø, man ville give chancen, og Jensen-Abbew som backup.

Det er gået meget galt. Men jeg ser ikke noget forkert i at sige, 'hvis man vil satse på Callø på HCB', er det en god ide at have styr på de to andre positioner i backkæden. På den måde kan man være i kontrol.

Ingen siger det er let. Og de fleste anerkender truppen er bredere. Men der var også noget meget forudsigeligt over den belastning truppen blev udsat for.

At Bech og Emmery ikke har kunnet få en pause er også fordi Jørgensen er en skuffelse, fordi Anderson har været på wb, og fordi der var så mange andre unge på holdet, at nogen faste måtte blive inde. Og fordi Links blev skadet (i kamp, så ikke pga belastning).

Vi mangler ubetinget en ny starter på 9eren/en rotationsspiller til Bogere (alt efter temperament).
Så mangler vi nok også en central forsvarsspiller mere af høj kvalitet
Og så mangler vi måske en 6er (hvis det ser helt umuligt ud med Poulsen og Solbakken) eller to (hvis Yakob også er ude i en længere periode)

Men det er vel også det?

Vinduet er ikke slut endnu. Vi skal ikke spille hele sæsonen med denne trup. Vi er to til tre spillere fra at have den bredeste trup, vi nogensinde har haft.

Det tænker jeg godt, CV kan fikse.
Ikke uenig. Måske har man overbelastet Tingager ind i behovet for en forsvarsspiller mere, men ellers nogenlunde enig.

Tre spillere med niveau til at starte - jeg tager 6'eren med - er stadig også en kvart startopstilling. Jeg tror sagtens CV kan klare det. Det kan også sagtens give pote at have ventet. Yakob og Solbakken er en kompliceret sitiation. Callø også.

Fakta er, som jeg ser det, at truppen ér for tynd, fordi man har skaderne. Men det kan fikses.

Det er vanvittigt når vi kigger på skader/småskavanker i vores trup

Hvis vi rangerer skaderne lidt (har markeret dem med over 1000 min sidste år)

Kommer hurtigt tilbage på niveau:
- Links
- Andersen
- Carstensen

Et par ugers recovery:
- Tingager
- Callø
- Abbew
- Haugstrup

Et par mdr før tilbage på fuld styrke:

Meget usikkert om de nogensinde kommer tilbage:
- Mølgaard
- Poulsen
- Solbakken

Ukendt:
Yakob...
Serra...

Det er 12 spillere...

Det er nok rigtigt. Lige pt er man hårdt ramt af skader.

Omvendt er AGF et hold der skal spille europæisk og samtidig spille med i toppen af ligaen.

Det er ikke nogen overraskelse for nogen, at man skulle spille 5 kampe på under tre uger.

Truppen er bredere end tidligere, men der er også større krav til bredden. Jeg ved ikke helt med skader og de unge.

Hvis man vil gå med at man ikke kunne vide Solbakken, JJA, Callø og Tingager ville blive skadede, kunne man heller ikke vide de to u-19 spillere ville fungere så godt som de trods alt har gjort.

Med tanke på hvor slidt holdet var i efteråret, og igen sidst i sllutspillet - med et blidt program - er det ikke overraskende at de er pressede efter den her start. Havde man en troværdig plan for at give Tingager en pause, da man gik ind i sæsonen? Og var planen at Camara skulle spille for at hvile Kahl?

På HCB havde man Callø, man ville give chancen, og Jensen-Abbew som backup.

Det er gået meget galt. Men jeg ser ikke noget forkert i at sige, 'hvis man vil satse på Callø på HCB', er det en god ide at have styr på de to andre positioner i backkæden. På den måde kan man være i kontrol.

Ingen siger det er let. Og de fleste anerkender truppen er bredere. Men der var også noget meget forudsigeligt over den belastning truppen blev udsat for.

At Bech og Emmery ikke har kunnet få en pause er også fordi Jørgensen er en skuffelse, fordi Anderson har været på wb, og fordi der var så mange andre unge på holdet, at nogen faste måtte blive inde. Og fordi Links blev skadet (i kamp, så ikke pga belastning).

Ikke uenig. Måske har man overbelastet Tingager ind i behovet for en forsvarsspiller mere, men ellers nogenlunde enig.

Tre spillere med niveau til at starte - jeg tager 6'eren med - er stadig også en kvart startopstilling. Jeg tror sagtens CV kan klare det. Det kan også sagtens give pote at have ventet. Yakob og Solbakken er en kompliceret sitiation. Callø også.

Fakta er, som jeg ser det, at truppen ér for tynd, fordi man har skaderne. Men det kan fikses.
Meget enig.

Vi blev mestre med en mindste trup i ligaen. Vi havde 4 markante udløb (en blev forlænget). Man af de spillere der var skadet sidste sæson er stadig skadet (heller ikke uventet). Badji retur er jo lidt ligegyldigt virker det til.

Så alt er mere eller mindre som forventet

Det er vanvittigt når vi kigger på skader/småskavanker i vores trup

Hvis vi rangerer skaderne lidt (har markeret dem med over 1000 min sidste år)

Kommer hurtigt tilbage på niveau:
- Links
- Andersen
- Carstensen

Et par ugers recovery:
- Tingager
- Callø
- Abbew
- Haugstrup

Et par mdr før tilbage på fuld styrke:

Meget usikkert om de nogensinde kommer tilbage:
- Mølgaard
- Poulsen
- Solbakken

Ukendt:
Yakob...
Serra...

Det er 12 spillere...
Man kan også vende den lidt på hovedet. Carstensen, Andersen og Tingager havde problemer med skader sidste år. Poulsen, Mølgaard og Solbakken det samme, begge uvist hvornår de kom retur. Abbew, Serra og Yakob har også en vis skadeshistorik.

Der er 9 af dem, hvor man nok måtte/kunne forvente, hvis ikke alle, så nogle af dem være eller blive skadet her i starten.

Anderson har da spillet WB en del minutter i denne sæson. Senest mod Sabah, men også mod Lyngby.

Anderson har da spillet WB en del minutter i denne sæson. Senest mod Sabah, men også mod Lyngby.
Ja men skyldes det ikke skader? Det tror jeg

Jeg tror Andersen, Carstensen, Emmery og Link er de 4 til de 2 pladser.

Som nævnt, så havde man nok bruge ham 10-20 minutter i en træningskamp der, hvis man følte det var hans plads

Som nævnt, så havde man nok bruge ham 10-20 minutter i en træningskamp der, hvis man følte det var hans plads
Ja, det har du måske ret i. Jeg tror, han er tiltænkt bænken og derfor også en del forskellige roller som indskifter, men det er svært at vide med sikkerhed, når vi ikke har stillet i stærkeste endnu.

Ja, det har du måske ret i. Jeg tror, han er tiltænkt bænken og derfor også en del forskellige roller som indskrifter, men det er svært at vide med sikkerhed, når vi ikke har stillet i stærkeste endnu.
Præcis.

Alt andet lige burde 4 til 2 wingbacks være det optimale. Vi var 3 sidste sæson mens Andersen var skadet og før end Emmery slog igennem. Der var tyndt, specielt da Beijmo blev stopper.

Man har brugt opstarten på Bech som 9'er, Anderson og Jørgensen som 10'ere og Jensen-Abbew som HCB.

Det havde nok gavnet at indøve noget med Bogere som 9'er og måske Anderson på wb.

Latest posts

Back