Jeg skrev præcist det samme i går aftes.
Det er derfor, at jeg ikke antager noget, men at jeg nærer et lille håb
Brøndby, FCK og FCM er for tiden forbilledlige, når det kommer til troen på egne talenter.
- Brøndby sælger flere store profiler som Kaiser, Wilzcek og Muhktar, men erstatter dem med egne talenter og fastholder målsætningen. Det resulterer sæsonen efter i en guldmedalje og et rekordsalg af Lindstrøm. Der satses på egen målmand. Og Anton Skipper bruges som overgangsfigur, indtil forsvaret er på plads (hellere vente på det rigtige, end lappeløsninger).
- FCM sælger ligeså en masse store profiler, fx Onyeka og Dreyer. Begge erstattes internt af egne talenter. Foruden en masse fra akademiet, der er blevet hevet op, og som får indhop i ligaen. På trods af at disse er yngre og mere uprøvede end vores egne unge.
- FCK sælges Daramy, men henter ikke nogen erstatning (Luther Singh var blevet hentet alligevel). Dette, da man tror på Højlund og Bøving og vil give dem plads.
Hos os har vi store talenter som Kaastrup og Lassen (begge med mange ulandskampe), som sendes videre til andre klubber, samtidig med at spillere som eksotiske spillere midt eller sidst i tyverne som Jevtovic og D'Alberto kommer ind. Eller et OB-reject som Oliver Lund.