New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 387K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Kender ikke Anderson så godt men kan han ikke spille den højre midtbane i en 3-4-3 eller er han for offensiv til det? Især med Bundu på højrekanten kan det jo godt være en mere central midtbane-type end en decideret wingback. En der i højere grad kan trække modstanderne væk fra området end komme i overlap osv. så man kan få Bundu isoleret 1 mod 1 derude.

Er med på det bliver lidt en skæv 3-4-3, men der er der vel som sådan heller ikke noget i vejen for.

I øvrigt:
Det er jo fra NU af vi skal lave 1,73 til 1,86 og ikke i alt.
Vi skal stadig "kun" lave på ca. 1,40 i alt for at være pænt sikre på at komme med.

Det er pga. efterslæbet at vi fra nu af skal op og lave mere for at kompensere.
Historisk er det laveste der er krævet 28 point for 22 runder, og max 34 point i den nye struktur.
Så altså max 1,55 og mindst 1,27 og hyppigst ca. 1,36 (ca. 30 point)

Vi ved reelt sjældent, hvad der sker bag kulisserne, men mon ikke 25 millioner er det højeste officielle bud, der nogensinde er kommet på en AGF-spiller? Jeg kan ikke i hvert fald ikke huske andre i det niveau.

Det siger lidt om, at AGF har flyttet sig, hvis man kan afvise den slags bud (selv om det havde gjort ondt at vågne op til Grønbæk i Herning).

Det fortæller også, at AGF for tredje år i træk havde kunnet sælge for 20+ mio. Det er en dejlig udvikling, midt i den nuværende sportslige tristesse.

Er glad for vi ikke gav efter og solgte Grønbæk for kr. 25 mio. Tror stadig han bliver vild i løbet af de kommende sæsoner og vil være en spiller der kan løfte vort næste salg til et højere niveau.

Til gengæld lyder det ikke som det bedste forhandslingsmiljø men det er vel naturligt, da Fcm kan spille med de økonomiske muskler overfor os men de er samtidig lidt trætte af fremgangen i AGF (og det kommende stadion). I artiklen lyder det som om, at Egelund konkluderer vi har betalt kr. 15 mio. for Mikkel Anderson - så håber jeg ikke der er yderligere klausuler indbygget.
PO endda tilbudt i en byttehandel men ingen interesse hos Fcm. Måske har DN givet op og vurderet vi ikke får det som han havde håbet på. Jeg håber PO tager skeen i den anden hånd og giver den en kæmpe skalle - hans karriere vil have godt af at få vist, at han kan begå sig i en klub over flere sæsoner på højt plan. Potentialet er der. Nu er der efterhånden samlet en del tekniske fodboldspillere omkring ham, så vi kan forvente at blive bedre venner med bolden end vi har været før.

Vi ved reelt sjældent, hvad der sker bag kulisserne, men mon ikke 25 millioner er det højeste officielle bud, der nogensinde er kommet på en AGF-spiller? Jeg kan ikke i hvert fald ikke huske andre i det niveau.

Det siger lidt om, at AGF har flyttet sig, hvis man kan afvise den slags bud (selv om det havde gjort ondt at vågne op til Grønbæk i Herning).

Det fortæller også, at AGF for tredje år i træk havde kunnet sælge for 20+ mio. Det er en dejlig udvikling, midt i den nuværende sportslige tristesse.
Ja fantastisk og dejligt at kunne sige nej.

Der var vist et bud fra fransk fodbold på Bundu på 28 mio som agf havde takket ja til, men Bundu ville til Anderlecht og måtte accepetere lavere bud.

Også tankevækkende at vi i perioder slet ikke har kunnet bruge en 25 mio mand som Albert - og dømt om lidt ude. Og denne gang en del der ikke kunne bruge Bundu - som mange ikke ville sælge for kun 20-30 mio for et år siden. Anerkender fuldt ud man kan være imod lejespillere eller gentage fortiden, mene Bundu ikke har vist meget sidste 21-22 måneder. Eller man ikke synes Bundu passer til systemet.

Fedt vi er der hvor vi ikke diskuterer om Jens Overgaard eller Özcan er gode nok backs eller om Claus Steinlein eller Nonbo er bedst som 6er.

Det er ret vildt, at AGF pludselig er et sted, hvor man i et vindue har råd til et minus på omkring 30 mio på transferbalancen.
Det er super fedt at det nu er muligt, og i høj grad et udtryk for at man har opbygget en sund forretning med kontinuerlig vækst på de kommercielle indtægter, så man ikke er så afhængig af store salg. Nu har man brugt 30 mio på tre spillere, ca. da en del nok er bonusbetalinger, men hvis alle tre spillere får 5-årige kontrakter, så belaster det jo "kun" regnskabet med 6 mio. kr. årligt. Det har vi jo i den grad tilsyneladende været god til at hente på stigning i indtægter andet steds, især blandt sponsorerne. En forretning med vedvarende indtægter kan netop lave sådanne langsigtede investeringer. Det er nok heller ikke helt galt at forvente, at ihvertfald én af de tre spillere udvikler sig, og kan blive solgt med profit inden for de fem år. Gerne om 3 år når deres værdi i regnskaberne ikke er så høje, men med lang tid på kontrakten så vi kan kræve høje beløb.

Det var en rigtig god dag i går. Ikke blot pga Bundu og Anderson, men i lige så høj grad fordi vi slap af med møllesten som Jevtovic og Gersbach samt Tengstedt der ikke lignede en spiller der ville slå igennem. Jeg er mest begejstret for Anderson, da det bliver en spiller der i høj grad kommer til at presse Jon, men også fordi han taktisk ligne den spiller vi har manglet til at holde bolden på jorden og binde vores hold sammen på den sidste tredjedel. At han virkelig gerne vil til AGF og tilmed afslog et lukrativt russisk tilbud er bare en ekstra bonus. Bundu er jeg mere skeptisk omkring, og det mest fordi jeg ikke rigtig kan se hvor han passer ind i vores nuværende taktik. Jeg tror ikke på ham som en angriber ved siden af PM, og da slet ikke som wingback. Jeg ser ham som udpræget fløj.

Jeg er vil med tilgangende af Kahl og Anderson. Der er sådan noget vi skal bygge på. De har bevist sig enten i Danmark eller Sverige, så risikoen er ikke så stor og de kan bidrage fra dag ét. Hvis Bisseck kan fortsætte sin form er det jo også super, men jeg vil lade bedømmelsen være op til, om det udmønter sig i en permanent transfer. HVis det blot bliver et leje som afsluttes, så vil jeg ikke kalde det en succes. Der er stadig store spørgsmålstegn ved D'Alberto og Kurminowski, og dem vil jeg vente med at bedømme til julepausen. Lund kender alle min holdning til, og jeg er ikke sikker på, at Jesper Hansen er en synderlig stor opgradering på Eskelinen.

Pt. vil jeg give vinduet 6/10, men det kan blive bedre hvis D'Alberto og Kurminowski viser noget værdi.

Spørgsmålet er om vi havde sagt nej til 25 mio for Grønbæk fra en udenlandsk klub, men det er klart han er en af dem man kan håbe vi kan bruge til at presse salgspriserne lidt opad og det er godt vi er i en situation hvor der virkelig skal noget ekstra på bordet hvis vi skal sælge ham internt i ligaen. Der er jo andre afledte problemer ved at sælge ham til en direkte konkurrent vi skal indhente økonomisk på et eller andet tidspunkt.

Nu skal vi lige sørge for at Grønbæk ikke bliver ramt af at det er den slags beløb der tales om, men han har da nok også en ide om at han kan komme til en større liga på et tidspunkt og det kan i stedet være en motivation til at blive ved.

Hvis vi skal spille 352, hvem skal så være højre wing back? Det er mit største spørgsmål pt. En midtbane med Grønbæk og Anderson foran NP synes jeg lyder ret giftig. Og så pm og jon/bundu på toppen. Men højre wing back?

Vi ender sgu nok tilbage i en 433 alligevel...
Tænker også det nemt kan blive 433, det må vi se, skal vi spille med wingback tænker jeg Albert og Brandhof er alt for gode til at side på bænken, så jeg ville prøve dem derude hvis de ikke sætter sig som fast centralt. Men lad os om ikke D'Alberto kommer stærkt tilbage.

Hvis det virkelig er sandt, at vi har afvist 25 millioner for Grønbæk, så mener jeg i ramme alvor at transfervinduet blev endu bedre.
Vi skal egentlig ikke kun måle på til- og afgange, men også på, hvem vi har afvist at sælge og til hvilken pris.
Nej tak til 25 mio., sender et ret vildt signal til omverden om, at Grønbæk ikke bare lige sådan lader sig hente.
...baseret på første halveg i søndags, er 25 så i øvrigt også kun lidt under halvdelen af, hvad den knægt er værd... ;)

Til gengæld lyder det ikke som det bedste forhandslingsmiljø men det er vel naturligt, da Fcm kan spille med de økonomiske muskler overfor os men de er samtidig lidt trætte af fremgangen i AGF (og det kommende stadion). I artiklen lyder det som om, at Egelund konkluderer vi har betalt kr. 15 mio. for Mikkel Anderson - så håber jeg ikke der er yderligere klausuler indbygget.

Man må nu også tage hatten af for Steinlein og Co.
De presser hvor presses kan og når de ikke kan få vores guld, så får de til gengæld presset salgsprisen op på et niveau, hvor vi med længder slår vores egen købsrekord.
Oven i alt det har de samtidig overskud til at sidde og trolle en live transferudsendelse på EB.

Hvis vi skal spille 352, hvem skal så være højre wing back? Det er mit største spørgsmål pt. En midtbane med Grønbæk og Anderson foran NP synes jeg lyder ret giftig. Og så pm og jon/bundu på toppen. Men højre wing back?

Umiddelbart er det vel D'Alberto men det kræver jo, at han rent faktisk er god nok. Hverken Lund eller Munksgaard har hurtigheden til at spille den position, så der er en god sansynlighed for, at det bliver vores meget svage punkt, ihvertfald hvis vi fortsætte med wingbacks. Hvis ikke D'Alberto viser sig som en brugbar wingback, så ser jeg ikke anden udvej end at spille 4-3-3 med Jon og Bundu på fløjene og Anderson, Grønbæk og NP på midten mens Kahl og Munken må tage backs.

Tænker også det nemt kan blive 433, det må vi se, skal vi spille med wingback tænker jeg Albert og Brandhof er alt for gode til at side på bænken, så jeg ville prøve dem derude hvis de ikke sætter sig som fast centralt. Men lad os om ikke D'Alberto kommer stærkt tilbage.
Det er alligevel hurtigt du konkluderer at Brandthof er alt for god til bænken. Manden har spillet ca 120 minutter for os og været jævn.

Anthony D'Alberto kommer forhåbentligt hurtigt i gear til at være den oplagte højre wingback.

Jeg ved ikke om det får David til at gå tilbage til fire mand i forsvaret, men hvis ikke vores belgiske ven er løsningen er det svært at få øje på den. Det skulle måske være en opskoling af fx Brandhof, der er blevet brugt som almindelig højre back i Viborg.

Jeg kan egentlig godt li den her version, hvis vi antager at nogen tager et step op....
Sjovt at se op skrift uden ting, np, po og pm

Nok ikke det David vælger til næste runde - og dog NP er ude, PO måske fortsat på bænken. Men PM spiller. I forsvaret synes jeg det er meget lige mellem de 3.

Citat fra en dygtig bruger på MTAC:

Om nogle måneder kan vi potentielt have et voldsomt dynamisk hold:
JH
D'Alberto - Hausner - Bisseck - Kahl
Grønbæk - Brandhof - Andersson
Bundu - Kurmin - Jon
Superligaens klart hurtigste, mest fysiske og mest udfordrende start 11. Hvis vi kan få det til at spille, er det virkelig giftigt.

Det er alligevel hurtigt du konkluderer at Brandthof er alt for god til bænken. Manden har spillet ca 120 minutter for os og været jævn.
Ja det er har du helt ret i jeg har ham nu også selv på skyggeholdet, tænkte nok mest på Albert.
Men synes at hvis Alberto ikke viser klassen hen ad vejen, så er Brandhof oplagt derude. Og tænker vi er enige om at han klart skal foretrækkes som wingback fremfor Lund om 14 dage.

Men ellers bygger jeg på at Brandhof var stort talent og profil i Skive og Viborg - og talent i fcm. Og synes han har vist fine takter. Mod Viborg tog han fint dybde løb på POs aflevering. Og viste i begge kampe han er boks til boks - og ind i begge bokse. Samme på kanten hvor han også har farten og lungerne, vist i VFF.

Om nogle måneder kan vi potentielt have et voldsomt dynamisk hold:
JH
D'Alberto - Hausner - Bisseck - Kahl
Grønbæk - Brandhof - Andersson
Bundu - Kurmin - Jon
Superligaens klart hurtigste, mest fysiske og mest udfordrende start 11. Hvis vi kan få det til at spille, er det virkelig giftigt.
Så længe vi har bolden i 90 minutter ser det ret giftigt ud. Vil dog være en smule nervøs, hvis vi rent faktisk mister bolden på et tidspunkt i løbet af kampen ;)

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back