New posts

Kamptråd Superliga runde 4: Viborg - AGF, fredag d. 14.08.2026 kl 19.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 93
  • Views Views: Views 3K

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    54
  • This poll will close: .
Kamptråd Superliga runde 4: Viborg - AGF, fredag d. 14.08.2026 kl 19.00
Selvfølgelig er den ikke ligegyldig. Faktisk er det en kamp, vi helst skal vinde og vi havde jo taget på dem i sidste sæson.

Jeg synes godt der kunne være en ide i at bruge Hansen i målet i aften og på torsdag. Vi skal have gang i det flydende spil igen og mit gæt er at Hedenstad godt kan bruge en pause. Det handler lige så meget om at være frisk i hovedet lige nu.
Ja, vi havde taget på dem i sidste sæson med Beijmo, Dalsgaard og Yakob, samt en Links og Carstensen i form.

I dag kommer vi fra spillernes måske største skuffelse nogensinde for kun tre dage siden og en udmarvende rejse.

Jeg tror at Thomas Jørgensen kommer til at slice det her hold op, og at vi skal være heldige med at få uafgjort.

Ja, vi havde taget på dem i sidste sæson med Beijmo, Dalsgaard og Yakob, samt en Links og Carstensen i form.

I dag kommer vi fra spillernes måske største skuffelse nogensinde for kun tre dage siden og en udmarvende rejse.

Jeg tror at Thomas Jørgensen kommer til at slice det her hold op, og at vi skal være heldige med at få uafgjort.
Jeg har nok også ændret min forventning til det første nederlag til AGF sinden kampen i Herning, der er for mange spillere der allerede ligner ringvrag så kort inde i sæsonen, og som vil spille langt under niveau, hvis de starter inde. Desuden har Rösler ikke spillet i flere måneder, og det har resulteret i krampeudskiftinger i de seneste 2 kampe, så han bør nok heller ikke starte inde så kort tid efter at han gik ud imod Sabah.

Så det bliver et alt for decimeret hold der starter i dag, uanset om det er de normale 11 eller et helt alternativt hold. De normale 11 vil ikke kunne levere en acceptabel indsats 3 dage efter de var i Baku, hverken mentalt eller fysisk.

Arnstad restituerer vanvittigt godt - synes han skal spille hvis han er fysisk frisk.

Andersen, Bech, Kahl har spillet meget og ligner nogle der godt kunne bruge lidt hvil - og sikkert også Borgere Jønsson, Links, Røssler og Knudsen
Så måske:

Hansen
Storch - Røssler - Camara
Links(Carstensen) - Arnstad - Knudsen(Jønsson) - Emmery
Jørgensen - Serra - MA

Eller:

Hansen
MA - Serra - Borgere

På sigt kunne jeg godt se MA afprøvet på CM, hvis ikke Yakob bliver klar, men det er nok ikke et eksperiment til i dag.

Arnstad restituerer vanvittigt godt - synes han skal spille hvis han er fysisk frisk.

Andersen, Bech, Kahl har spillet meget og ligner nogle der godt kunne bruge lidt hvil - og sikkert også Borgere Jønsson, Links, Røssler og Knudsen
Så måske:

Hansen
Jørgensen - Serra - MA

Eller:

Hansen
MA - Serra - Borgere

På sigt kunne jeg godt se MA afprøvet på CM, hvis ikke Yakob bliver klar, men det er nok ikke et eksperiment til i dag.
Dete godt nok vildt at skulle starte med to U19 spillere i forsvaret, der ikke engang er i førsteholdstruppen. Det ligner et 1. Divisionshold og der er noget helt galt når man så tidligt på sæsonen, er så amputeret. Men jeg er enig i at det vil være den mest ansvarlige opstilling, måske lige bortset fra Arnstad, som jeg meget nødigt vil se med en træthedsskade fordi der drives rovdrift på ham.

Rösler burde ikke starte inde bare 3 dage efter han gik ud af kampen med krampe, efter den lange rejse og efter han har siddet ude i flere måneder op til de seneste 2 kampe. Men der er ingen spillere klar, så JP er nok tvunget til at starte med ham selvom det er dybt uansvarligt. Det kan lige passe at han bliver skadet i dag fordi han ar blevet presset for hårdt.

Rösler burde ikke starte inde bare 3 dage efter han gik ud af kampen med krampe, efter den lange rejse og efter han har siddet ude i flere måneder op til de seneste 2 kampe. Men der er ingen spillere klar, så JP er nok tvunget til at starte med ham selvom det er dybt uansvarligt. Det kan lige passe at han bliver skadet i dag fordi han ar blevet presset for hårdt.

Hmm, jeg er lidt i tvivl - er du utilfreds med bredden af truppen? 😉

Så måske:

Hansen
Jørgensen - Serra - MA

Eller:

Hansen
MA - Serra - Borgere

I mine yngre dage restituerede jeg også vanvittigt godt. Jeg kunne restituere op til seks gange på en nat.

Arnstands hvile-behov kan være være mere mentalt end fysisk - illustreret ved den helt ukarakteristisk dårlige kamp i Baku. Den del er værre end det fysiske, tror jeg.

Krampe er ikke i sig selv et problem tre dage efter. Forskellige ting kan udløse krampe men det mest almindelige er faktisk overstimulerede nerver i musklen - ikke at musklerne som sådan er udtrættet. Bl.a. derfor det er markant nemmere at få krampe, hvis man er mentalt anspændt eller musklen skal gøre noget, som den ikke er vant til, som f.eks. en yderlig position. Og derfor syrlige ting som syltede agurker kan hjælpe, da de stimulerer nerverne i mundhulen, hvilket påvirker dem i musklerne.

Hilsen en der har haft ufatteligt mange kramper i sit liv og derfor har læst enormt meget forskning om det og prøvet en del forskellige "alternative" midler...

Hmm, jeg er lidt i tvivl - er du utilfreds med bredden af truppen? 😉

Hvis man skulle spille med friske spillere, selvom flere har været langt under deres almindelige niveau eller helt ude af kampform:

Hansen
Storch - Jønsson - Camara
Carstensen - Anderson - Solbakken - Links
Jørgensen - Bogere - Kristjansson​

Og så er jeg ikke engang sikker på at Jønsson vil kunne starte inde heller, da han har været ude i et år, og også har spillet rigtigt mange minutter indtil nu.

Der er noget alvorligt i vejen med den her sæsonstart, intet er gået som man kunne forvente, og det kan ende med at blive en katastrofesæson, hvis man bare håber p at det går.

Hvis man skulle spille med friske spillere, selvom flere har været langt under deres almindelige niveau eller helt ude af kampform:

Hansen
Storch - Jønsson - Camara
Carstensen - Anderson - Solbakken - Links
Jørgensen - Bogere - Kristjansson​

Og så er jeg ikke engang sikker på at Jønsson vil kunne starte inde heller, da han har været ude i et år, og også har spillet rigtigt mange minutter indtil nu.

Der er noget alvorligt i vejen med den her sæsonstart, intet er gået som man kunne forvente, og det kan ende med at blive en katastrofesæson, hvis man bare håber p at det går.

Den der opstilling vil heldigvis aldrig nogensinde blive aktuel, altså medmindre man vil tabe på forhånd.

Den der opstilling vil heldigvis aldrig nogensinde blive aktuel, altså medmindre man vil tabe på forhånd.
Nej det ville være selvmord, men det viser hvor mange udmattede spillere der allerede er, som burde få hvile, men ikke kan få det.

Sammenlignet med startopstillingen hvis alle var klar:
Hansen
Rösler - Tingager - Kahl
Links - Yakob - Knudsen - Emmery
Bech - Serra - Arnstad​

Hvis det hold havde været på 100%, så ville Sabah ikke have fået et ben til jorden, og heller ikke Viborg i dag. Men ude i virkeligheden ser start 11 noget mere presset ud desværre.

Latest posts

Back