New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 387K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Last edited:
Pudsigt, jeg mener omvendt, at de netop har bevist deres klasse. Vores wingbacks er nyindkøb og skal jo først nu til at vise om de har niveau. Forsvaret ser lovende ud, men både Bisseck og Hausner er meget unge og vi kommer til at se kampafgørende fejl fra dem. Det gør vi også lige nu fra Tingager.
Ja jeg syens også vores CMere har vist deres værd ift at blive nr 4-6, og PO til tider i agf og især i AaB vist man var i top3 klasse og som PC udtrykte det tæt på landsholdsklasse, men PC har også haft sine blundere og fejl ;-) jeg kunne godt se PO gøre en god figur i en fck-fcm trup, men ville få svært ved at være start11 spillere indtil nu, men han har talentet til det også, ja også udlandet og landsholdet sådan set. Mangler måske lidt fart og tempo i sit spil. NP har vist klassen til blive nr 3-4 med AGF. Men kan ikke se ham spille nogen rolle i fcm eller fck, og vel ca på niveau med Rado, måske lidt under? Kofoed ville jeg også hellere have. Han er vel nr 4-6 bedste 6er i ligaen, og bliver næppe bedre. Men stabil.

Men ellers enig Kahl, Yann, Dawid og Alberto skal først til at bevise sig - men bedømt på de jeg har set hidtil synes jeg Yann og Kahl har evner til at spille på et top6 hold og synes også de i hvert fald har potentialet til, at kunne gå hele vejen og blive top2 på deres position og komme til udlandet. Så er det op til dem at forløse det talent. Men tyndt grundlag med få kampe til Yann og 1 til Eric. Synes dog også deres CV og de YT-klip vi har set underbygger der er tale om ekstra ordinære talenter, så må vi se om det kan forløses i fællesskab.

Alberto kender jeg ikke, men spillet ca ½ tid i den gode halvdel i portugal, det lyder lovende, men jeg er også skeptisk samtidig - hvilket jeg også har skrevet. Ikke bare pga manglende udviklings og salgspotentiale. Men vi fik ham gratis og super alder, kan stadig udvikle sig yderligere.

Dawids YT-klip er gode, har gode redskaber og vist sig yderst sig målfarlig en hel sæson. Allerede scoret. Pontentialet er der i hvert fald. Så må vi se.

Haus og Jon synes jeg også er ekstra ordinære talenter - samme om gift, albert, zach og FB viste sig vild i Viborg forrige sæson (10 mål og 5 ass - er crazy af en CM) og lidt blandet i sidste sæson.

JH og PM taler for sig selv. De kan dog også være på vej over the Hill i deres rest 2 års periode. Vi må se. Lige nu er de klasse og var inde omkring landsholdet i efteråret.

Ting var vel ca på niveau med Maxsø (det mener min Brøndby ven også iøvrigt - og fra børn og tosser hører man sandhederne) og en af ligaens bedste før corona og skader.

Hvidt var stærk da vi vandt bronze - kan han genfinde det vil jeg hellere have ham på CM end NP. Samme med Zach inden han blev skadet. Og kan FB lave bare noget der ligner 10 mål og 5 ass - så skal han også ind ved siden af PO. Men tror ikke DN skifter NP. Nå pyt...

Meget ser lyst og spændende ud - så må vi se om det kan forløses... :)

Mht de unge og fejl... det er en skrøne!
Tja tjo... tror nu mere det er Haus spillestil end hans fødselsattest. Jeg har rundet de 50 og spillet ca 6 timer + hver uge siden jeg var 5 år. Og i aften lavede jeg lige en Grønkjær/J Olsen/Hausner. Synes også vi har set både Backman, Ting, PM, Højer, NP lave tåbelige børnefejl sidste par sæsoner, og samme har rutinerede spillere i andre klubber fx Kalle, Zanka m.fl. i fck.

Synes det er verdens største fejlantagelse at unge laver signifikant flere fejl end unge - lidt flere måske, men ikke betydeligt. Og aldrig set en statistik der har underbygget den påstand.

Jeg tror det er noget ældre har brugt for at holde unge ude af holdet som argument - fordi de godt ved de er blevet langsomme med alderen.

Eller træneren har brugt som argumentation for at sætte ældre på holdkort og unge på bænken. 1) for at vælge det trygge 2) fordi det bare er svært for DN at sætte NP, Ting, JH, PO og PM på bænken - det vil sådanne rutinerede fyre da ikke lige finde sig i, og de andre ældre vil også bakke om deres ældre holdkammerater som de jo er mest sociale med og styrer hierakiet i truppen.

Endelig har trænere ind imellem også snusfornuftigt beskyttet unge efter fejl ved at undskylde med manglende rutine.

Da Grønkjær og Jesper Olsen lavede de to fejl på landsholdet var de jo også bund rutinerede folk. Og Lars Høgh var jo nærmest gammel nok til mimrekort da han svipsede og Windfeld scorede på ham.

osv osv

Jeg tænker ikke Bundu er aktuel hvis dn vil fortsætte med Wing backs. Så skal vi have en der ikke er så udpræget meget fløj. Sælges Jon skal vi stadig have to af den slags spillere.
Hvis vi skal bruge to i et 3-4-3 system, så er der vel brug for fire i truppen. Udover Jon og Links, så er der kun Tengstedt der passer ind i den rolle. Så jeg vil mene, at vi under alle omstændigheder skal have en mere ind. Man kan selvfølgelig sige, at hvis vi er tvunget af skader, så kan vi skifte til 3-5-2, men David vil vel gerne have frit valg inkl. spillere på bænken der kan sættes ind i samme spillesystem.

Hvis vi skal bruge to i et 3-4-3 system, så er der vel brug for fire i truppen. Udover Jon og Links, så er der kun Tengstedt der passer ind i den rolle. Så jeg vil mene, at vi under alle omstændigheder skal have en mere ind. Man kan selvfølgelig sige, at hvis vi er tvunget af skader, så kan vi skifte til 3-5-2, men David vil vel gerne have frit valg inkl. spillere på bænken der kan sættes ind i samme spillesystem.
Nu bliver det jo et personligt valg, men hvis vi skal spille med wingbacks, så vil jeg have to oppe foran. Ellers bliver den enlige angriber alt for isoleret.

Der er nogle der spekulerer i det. Anderlecht har hentet en ny offensiv i dag, så der er lang udsigt til spilletid for Bundu
" nogle der spekulerer i det ".....sådanne ting er med til at danne basis for løse rygter. Rygter er ok, men kom nu med kilde....at skrive man har hørt det fra en i klubben synes jeg er ok.....men at skrive alt for løst er for tyndt i min optik.

Brøndby er ved at købe Greve i Randers. Træls at vi først skal møde BIF med Maxsø og dernæst Randers med Greve. Nu scorer Fossum sikkert sejrsmålet i weekenden og så sælger de ham næste uge:rolleyes:
De må meget gerne spille med Fossum for min skyld. Han er nok også ca. den næstmest udskældte spiller i truppen, når man læser inde på deres fansite. Jeg vil så mene, at Fossum ikke selv kan gøre for at han bliver brugt forkert.

Men det er da sandsynligt at de prøver at sælge ham.

De må meget gerne spille med Fossum for min skyld. Han er nok også ca. den næstmest udskældte spiller i truppen, når man læser inde på deres fansite. Jeg vil så mene, at Fossum ikke selv kan gøre for at han bliver brugt forkert.

Men det er da sandsynligt at de prøver at sælge ham.
Ikke fulgt så meget med - kan du uddybe lidt :) ja de ser nok penge i ham

Ikke fulgt så meget med - kan du uddybe lidt :) ja de ser nok penge i ham
Et af de mere sobre indlæg har været dette:
Jeg har, som jeg altid har, set samtlige AaB-minutter i denne sæson og efter min mening er der noget helt galt med den måde vi stiller op på.

Fair nok at Pedro er på bænken fremfor Magnus, fair nok at Højholt er på banen i stedet for Kusk, fair nok at Makaric kun får 20 minutter på banen og fair nok at Pallesen altid spiller 90 min., hvis det er trænerteamets vurdering at det er for holdet bedste, vi må jo gå ud fra at trænerteamet har de bedste forudsætninger for at vurdere truppen og trupsammensætningen.

Før i tiden (ikke mere end et par sæsoner siden) var det utænkeligt i mit hoved, at man som AaB-fan skal sidde foran skærmen og ønske at ens elskede AaB-hold dog bare spillede som Randers, Viborg og Silkeborg (og Lyngby i foråret), jeg synes at vi bare halter længere og længere bagud i forhold til dem vi var over og ved siden af for få sæsoner siden.
Og hvad er så grunden til dette ? Ja, hvis vi tager kampen mod Silkeborg, så stiller vi aaaaalt for defensivt op, 1 angriber, som i øvrigt søger meget ud på kanterne og 1 offensiv midtbanespiller, resten er defensivt orienteret, helt ærligt Cifuentes, det er fucking Silkeborg vi skal møde, oven i det, så skifter han gudhjælpemig Kusk ind i stedet for Prica, så har vi 0 angribere på banen !

Hvis jeg kigger generelt på sæsonerne, så kan jeg se problemer i følgende :
Vi ar alt for lette og læse for modstanderen, lad Magnus og Pallesen have bolden og vi er 100% ufarlige.
Vi får alt alt for lidt ud af Fossum.
Vores yndlingsoffer, Magnus C, som vi har prøvet at sælge flere gange, han er blevet forsøgt frosset ud, han er nu fast starter.
Pallesen på højre back, spiller samtlige minutter og han skal da ha at han løber solen sort, men han er bare så hamrende ufarlig offensivt, 1 ud af 10 indlæg kommer indover, resten rammer forsvarsspilleren.
Børsting er blevet prøvet som wingback af mange AaB-trænere efterhånden, og det er ikke lykkedes for nogen endnu. Jeg mener det er en kæmpe falliterklæring, at Børsting som wingback mod Silkeborg er en af banens bedste, det siger i mit hoved ikke så meget om Børstings niveau, men mere om resten af holdets.

AaBs store problem er, at de ikke har en 6'er på superliganiveau. Pedro Ferreira gjorde det godt sidste efterår, men er siden faldet ud. I vinter forsøgte man at sælge Magnus Christensen, som er en meget ordinær spiller, som går på en alt for høj løn. Han nægtede dog at sige ja til de tilbud der kom (som sikkert betød lønnedgang) og sidst på foråret blev han så oveni købet starter igen i AaB. De har også et par andre der kan spille 6'er på lavt niveau.

Læg så dertil at Hiljemark stoppede karrieren her i sommer. Han gjorde også en forskel i sidste efterår, men var ellers skadet det meste af tiden. Så de mangler i høj grad en playmaker. Nu bruger man så Fossum, men sammen med en svag 6'er så er de i den grad overmatchet i superligaen. Fossum burde spiller 10'er. Han er ikke en midtbanegeneral der kan fordele spillet. AaB kunne i den grad godt bruge NP og PO. Det ville gøre underværker på deres hold. Dem (eller tilsvarende) har de bare ikke råd til. Men et eller andet er de nødt til at hente. Som skribenten skriver, så mangler AaB også hurtige wingbacks, når de skal spille 3-X-X. Det bliver derfor for defensivt og sterilt. Men alligevel der hvor de får deres bedste resultater.

" nogle der spekulerer i det ".....sådanne ting er med til at danne basis for løse rygter. Rygter er ok, men kom nu med kilde....at skrive man har hørt det fra en i klubben synes jeg er ok.....men at skrive alt for løst er for tyndt i min optik.
Arh...

Den der var deklareret som så tynd øl, at den end ikke kunne sælges i Sverige. Det stod der ikke direkte, men fremgik alligevel tydeligt.

'nogle der spekulerer i ...' direkte fra chatten er eller andet sted.

Jeg tager gerne 500 løse ryger som kuriosa og så sorterer jeg selv i det og der på, hvad mere seriøse medier skriver.

Den melding der som Greve kommer med - er værd at have i baghovedet, når AGF lægger strategi for spillestilen. Både i form af superligaen og u19 og ned.

Attraktiv lokker nemlig de bedste spillere til - både de sportsligt bedste og de mest salgsbare. Så derfor er det ekstra fedt vi drejer på knappen og spiller mere offensivt. Ikke nødvendigvis at have bolden hele tiden og mest, men spille offensivt og attraktivt både for spillere, sponsorer, tv (så man får bedste tidspunkter og bedste eksponering af sponsorerne), tilskuere og opkøbere.

PS - ikke fordi jeg gerne vil have Greve. Det er på et større plan.

Den melding der som Greve kommer med - er værd at have i baghovedet, når AGF lægger strategi for spillestilen. Både i form af superligaen og u19 og ned.
Det betyder noget hvordan man spiller og om det passer til spilleren hvor de fleste nok helst vil spille offensivt, og det betyder også noget om der er fans og stemning, og vi kan også være med på de parametre, men man skal nok heller ikke lægge for meget i hvad en ny spiller siger når han ankommer til en ny klub. Jeg kan ikke mindes nogen sige at de egentlig synes det er lidt træls at komme til et hold der spillet kedeligt for tomme tribuner, men at pengene bare var for gode at sige nej til :)

Offensiv fodbold er sådan et dejligt elastisk begreb. BIF fik i sidste sæson af mange inkl. rigtig mange BIF fans hug for at være et udpræget kontrahold som primært lukrerede på modstandernes fejl.
Jeg synes nu ikke det var så slemt, men jeg synes nu heller ikke de er et hold jeg forbinder med en offensiv filosofi.

Offensiv fodbold er sådan et dejligt elastisk begreb. BIF fik i sidste sæson af mange inkl. rigtig mange BIF fans hug for at være et udpræget kontrahold som primært lukrerede på modstandernes fejl.
Jeg synes nu ikke det var så slemt, men jeg synes nu heller ikke de er et hold jeg forbinder med en offensiv filosofi.
Nej, der var en del snak om at det måske var heldigt nok for dem at der ikke var tilskuere indtil resultaterne for alvor pegede mod en topplacering, i starten sæsonen kunne det have lagt et pres på som måske kunne have ledt tingene lidt i en anden retning der ikke i sidste ende var endt med samme resultat.

Greve ser vel på om han passer ind i systemet, men han kunne jo sådan set godt gå ud og sige at synes han passer perfekt ind, men i virkeligheden have tænkt at det virker mærkeligt men at han da ikke nej til at spille europæisk gruppespil for en væsentligt højere løn. (Jeg går selvfølgelig ud fra at både klub og spiller ser det som et godt match, men udtalelserne vil altid være positive.)

Last edited:
Er Egelund (netop forladt Esbjerg - ophævet kontrakt) relevant til en af vores kanter? Har ikke helt styr på niveauet, men husker ham som hurtig og teknisk stærk…
Tja, jeg kan ikke helt finde ud om, om ikke vi er begyndt at samle på langsomme kanter i stedet...?!

Han har jo nok fundet en ny klub, siden han har valgt at komme ud af kontrakten, men det kunne selvfølgelig godt være os.

Jeg håber da som minimum at SIB, DN og JN har diskuteret Esbjergs trup og jeg kan næsten ikke forestille mig andet.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back