Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Last edited:
Ja jeg syens også vores CMere har vist deres værd ift at blive nr 4-6, og PO til tider i agf og især i AaB vist man var i top3 klasse og som PC udtrykte det tæt på landsholdsklasse, men PC har også haft sine blundere og fejlPudsigt, jeg mener omvendt, at de netop har bevist deres klasse. Vores wingbacks er nyindkøb og skal jo først nu til at vise om de har niveau. Forsvaret ser lovende ud, men både Bisseck og Hausner er meget unge og vi kommer til at se kampafgørende fejl fra dem. Det gør vi også lige nu fra Tingager.
Men ellers enig Kahl, Yann, Dawid og Alberto skal først til at bevise sig - men bedømt på de jeg har set hidtil synes jeg Yann og Kahl har evner til at spille på et top6 hold og synes også de i hvert fald har potentialet til, at kunne gå hele vejen og blive top2 på deres position og komme til udlandet. Så er det op til dem at forløse det talent. Men tyndt grundlag med få kampe til Yann og 1 til Eric. Synes dog også deres CV og de YT-klip vi har set underbygger der er tale om ekstra ordinære talenter, så må vi se om det kan forløses i fællesskab.
Alberto kender jeg ikke, men spillet ca ½ tid i den gode halvdel i portugal, det lyder lovende, men jeg er også skeptisk samtidig - hvilket jeg også har skrevet. Ikke bare pga manglende udviklings og salgspotentiale. Men vi fik ham gratis og super alder, kan stadig udvikle sig yderligere.
Dawids YT-klip er gode, har gode redskaber og vist sig yderst sig målfarlig en hel sæson. Allerede scoret. Pontentialet er der i hvert fald. Så må vi se.
Haus og Jon synes jeg også er ekstra ordinære talenter - samme om gift, albert, zach og FB viste sig vild i Viborg forrige sæson (10 mål og 5 ass - er crazy af en CM) og lidt blandet i sidste sæson.
JH og PM taler for sig selv. De kan dog også være på vej over the Hill i deres rest 2 års periode. Vi må se. Lige nu er de klasse og var inde omkring landsholdet i efteråret.
Ting var vel ca på niveau med Maxsø (det mener min Brøndby ven også iøvrigt - og fra børn og tosser hører man sandhederne) og en af ligaens bedste før corona og skader.
Hvidt var stærk da vi vandt bronze - kan han genfinde det vil jeg hellere have ham på CM end NP. Samme med Zach inden han blev skadet. Og kan FB lave bare noget der ligner 10 mål og 5 ass - så skal han også ind ved siden af PO. Men tror ikke DN skifter NP. Nå pyt...
Meget ser lyst og spændende ud - så må vi se om det kan forløses...
Mht de unge og fejl... det er en skrøne!
Tja tjo... tror nu mere det er Haus spillestil end hans fødselsattest. Jeg har rundet de 50 og spillet ca 6 timer + hver uge siden jeg var 5 år. Og i aften lavede jeg lige en Grønkjær/J Olsen/Hausner. Synes også vi har set både Backman, Ting, PM, Højer, NP lave tåbelige børnefejl sidste par sæsoner, og samme har rutinerede spillere i andre klubber fx Kalle, Zanka m.fl. i fck.
Synes det er verdens største fejlantagelse at unge laver signifikant flere fejl end unge - lidt flere måske, men ikke betydeligt. Og aldrig set en statistik der har underbygget den påstand.
Jeg tror det er noget ældre har brugt for at holde unge ude af holdet som argument - fordi de godt ved de er blevet langsomme med alderen.
Eller træneren har brugt som argumentation for at sætte ældre på holdkort og unge på bænken. 1) for at vælge det trygge 2) fordi det bare er svært for DN at sætte NP, Ting, JH, PO og PM på bænken - det vil sådanne rutinerede fyre da ikke lige finde sig i, og de andre ældre vil også bakke om deres ældre holdkammerater som de jo er mest sociale med og styrer hierakiet i truppen.
Endelig har trænere ind imellem også snusfornuftigt beskyttet unge efter fejl ved at undskylde med manglende rutine.
Da Grønkjær og Jesper Olsen lavede de to fejl på landsholdet var de jo også bund rutinerede folk. Og Lars Høgh var jo nærmest gammel nok til mimrekort da han svipsede og Windfeld scorede på ham.
osv osv