New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 388K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Det betyder noget hvordan man spiller og om det passer til spilleren hvor de fleste nok helst vil spille offensivt, og det betyder også noget om der er fans og stemning, og vi kan også være med på de parametre, men man skal nok heller ikke lægge for meget i hvad en ny spiller siger når han ankommer til en ny klub. Jeg kan ikke mindes nogen sige at de egentlig synes det er lidt træls at komme til et hold der spillet kedeligt for tomme tribuner, men at pengene bare var for gode at sige nej til :)
haha nej det lyder altid pænt når de kommer og selv når de smutter

Ift vores nye stil, så synes jeg faktisk vi er dækket bedre ind fordi typerne ikke er helt så fastlåste, og vi nu kan tillade os at være meget meget kræsne ift at styrke offensiven, det betyder alt at vi nu har planer om at kunne spille både Dawid og PM sammen, og de er oplagte sammen med Jon bag, eller 3 sideordnet. Gift kan også tage en side. Det er 4. PO og Albert kan spille 10er bag. Så er vi på 6. Dertil har vi som 3. reservere ST, AA og Milan. Tror det kan gøre meget at vi får flere folk i dangerzonen og fleksible løb.

Centralt til de to pladser har vi et hav af muligheder PO og NP. Zach, Hvidt, FB, Albert - 6 styk til 2 pladser.

TIl forsvaret har vi udover haus, yann og ting - TK, Oliver, Julle, Munks, Lassen - 8 styk - der skiftes ikke meget i forsvaret. Kun ved skader. Ca 3 til hver plads.
Eric/Gers (kan vel også tage vf til nød) med fart - men hovedspil? Munks heller nogen Ting der.
NB? - gad vide om han kommer til at spille igen?
Alberto har spillet mest back og et par kampe som CM, så kan vel også til nød spille hf

Wingbacks
Alberto og Eric.
Men også Gers, FB, Albert (som også kunne være spændende på højre siden som en Mæhle, hvis Eric skulle være ude).
Munks, Lassen, Oliver til nød Julle - men med dem bliver det en mere defensiv wing og med et par af dem med for lidt fart, men fine som 6-9 valg. Links synes jeg også er en spændende joker derude med stor motor, hvis han ikke slår igennem som angriber.

Bredden ser virkelig fin ud.

Anbo kan muligvis støde til 31/8, og poly som han er kan han dække både forsvar, CM og har også tekniske samt off-defensive kvaliteter til wing, men ved ikke om han har fart og store nok lunger.

Også spændende vindue for SIB næste sommer med 7 markspillere + DGA der har udløb (Ihler og andre U19 ikke talt med).

Plus Munks, Eske og Milan der måske skal sælges videre, hvis de vil.

Jon og PM har meldt deres udlandsdrømme ud i foråret - og skal vel sælges så snart første gode bud kommer.

Ting, PO og NP har helt sikkert også talt med ledelsen om, hvis det gode bud for dem og AGF kommer, så skal de også afsted. Men med lange deals haster det ikke for AGF, Der er vi mere under pres med Jon der skal sælges nu eller til Jul. Og PM til jul eller sommer.

Kan vi have budt ind her? 22 år, Rosenborg, Offensiv midt/kant

- Belgien, Holland og Italien. Især fra disse lande. Og interessen er stor, siger El-Ali, som også beretter om interesse fra to unavngivne danske klubber.

Han er vel ikke helt billig og jeg gætter på at FCK ikke vil købe ham tilbage. Lyder lidt som at vi i det mindste har forhørt os på ham. SIB har vel også sine forbindelser i Rosenborg stadigvæk.

18 millioner for lidt :ROFLMAO: Bevares jeg har ikke set ham spille, men det er jo ikke fordi hans stats ligner en spiller der skal være specielt dyr. Jeg tror ikke det har været os. Vi har brug for en mere flyvefærdig spiller.

Jeg kan heller ikke se Holse være et alternativ. Der er interesse fra bedre ligaer, og jeg kan ikke se hvad han vil få ud af at skifte til AGF. Det vil være et meget mærkeligt skifte for ham.

Siger det bare: Vi må ikke være så afhængige af een spiller. PM. Uden ham er vi usigeligt ringe. De viste to gange Larne. Det skal sæsonens indkøb løse. Lige nu har vi så mange defensive spillere, så man tror det er løgn. Vi må omgående skaffe os af med nogle lønkroner her.
PM èr David’s taktik. Vi skal have en target man mere. Jeg tror ikke DN succesfuldt kan implementere en anden spillestil.

Ud med Duncan, Hvidt, Jevtovic, Gersbach, Tengstedt og Ammitzbøll. Hvis AGF mener David Nielsen er træneren der kan bringe AGF det næste skridt, så skal han have nogle spillere som han vil bruge. Det nytter ikke noget at Patrick Olsen og Nikolaj Poulsen er helt uden reel konkurrence, der skal være hård konkurrence på alle positioner, så der er brug for to centrale midtbanespillere som David Niesen tror på og som kan konkurrere med dem der spiller.

Desuden skal der to kanter ind som kan sende Thorsteinsson og Links på bænken, det virker ikke med dem, der er for stor risiko med Jon og for meget ligegyldighed med Links.

Vi har også en Eskelinen, som ikke duer. I truppen har vi eksklusiv målmænd
12 forsvarsspillere. Jeg kunne let pege på fire, vi godt kunne undvære. I angrebet har vi 4 og kun 1 brugbar i PM. Der er masser at lave for SIB og JN, end at sidde og bande sammen med os andre på tribunen. Larne viste hvor svag vores trup er.

De få spillere der har præsteret godt er alle nye. Jeg kan ikke finde en spiller blandt de tilbageværende fra sidste sæson, som ikke har vist formnedgang. Blandt de valgte til start gælder det Hausner, Tingager, Munksgaard, NP, PO, Grønbæk, Links og Jon. Og af de yngre eller nyere som Duncan, Gersbach, Hvidt, Jevtovic, Tengstedt og Ammitzbøl er det gået samme vej. Der har der heller ikke været noget at hente. Hvordan kan mere end et helt hold vise formnedgang? At det kan ske er uden for enhver sandsynlighedsregning. Det burde matematisk ikke kunne lade sig gøre. Nogen må tage ud på det nye Fredensvang og lave noget woodoo og djævleuddrivelse. Og for en sikkerheds skyld også have nogen lykkepiller eller lignende med, så hængemuler og uligevægtighed på banen kan afløses af noget spilleglæde. Noget må der gøres.

Duncan spillede kun 85 minutter i hele sidste sæson og har allerede spillet hele 74 minutter i denne. Giv lige manden en chance for at komme tilbage fra den langvarige skade.
Du har helt ret. Der er stadig håb for forbedringer hist og pist. Jeg prøvede blot at lede efter nålen i høstakken, men fandt ud af, at den var utroligt svær at finde. Malet med den store pensel kunne jeg blot konstatere, at der en bloc var tale om formnedgang eller anden dårligdom (Hvidt f.eks.). Det er da opsigtsvækkende. Når der ikke er fremgang at spore hos nogen, er det jo ikke så sært, at vi ikke er i stand til at vinde en fodboldkamp, uanset hvor ringe modstanderen er. Man må næsten håbe, at vi ikke trækker et serie 1 hold i pokalen, hvis Patrick Mortensen ikke er spilleklar 😉.

Jeg tror man er nødt til at acceptere at vi også på papiret kun er marginalt bedre end fx AaB - vi har ca samme budget, og ser man på kampene mod dem de seneste år hvor vi har kunnet måle os med dem har det været meget lige kampe hvor marginalerne ofte afgør tingene, som fx Rinnes superredninger, han er måske ligaens bedste.

Dawid og Ting var uheldige med ikke at score - det var feberredninger. Jon ramte overliggeren. Så vi var ikke helt chanceløse.

Vi bliver også nødt til at acceptere at man ikke lige erstatte alle de mål fra diks og højer samt et skadet PM over night - samt Brors mange kasser gennem knap 1½ af 2 sæsoner.

Som nævnt synes jeg David lægger al for stor pres på mål fra vores 3 oppe foran ved at stille med 4 på midtbanen som i stats aldrig laver mere end 0-1 mål pr sæson i snit. PO lige undtaget i den gyldne AaB sæson ellers 3 sidste sæson for AGF.

Man kan naturligvis håbe PO kan lave 3-5 styk og at Kahl og Alberto begynder at score mål nu de er rykket frem. Ellers Albert, Gift eller FB i aktion på kanten. Ligesom man kan håbe Yann og Ting bliver royal airforce med mål. Men objektiv analyse udefra så er det betænkeligt, med mindre Alberto og Kahl er så stærke i pres og boldomgangen (og de ser ud til at have gode redskaber), at vi nærmest belejer modstanderens mål, og alle vores 3 oppe foran er ægte bombere der laver hver 10-15 mål pr sæson og PO samler alle løse kugler op og river på kassen og måske laver en del.

PM ved vi kan. Dawid synes jeg ser lovende ud, han er lige kommet og helt ung. Skal nok komme. Har allerede scoret og været tæt på flere mål. Jon kan også lave 10 kasser, men skal jo sælges. Hvis Gift og Albert skal ligge helt fremme og vores midtbane er målløse, skal de to score mere end hidtil. Ellers skal de være wingbacks. FB kunne også være en mulighed centralt sammen med PO. Mål i dem begge.

Synes ikke der er mange vi skal af med. Zach er et powerhouse og skal nok blive god igen. Var jo et vildt gennembrud fra dag1 og har også fysisk og fart til at løbe i boksen og lave mål.

Vi har også brug for bredde, og munks, oliver, julle, hvidt, zach, gift, ST, AA. Eske, Lassen, NB, Gers, Milan, TK - laver aldrig "Anker-piv" over at ikke at være i start11.

Det kunne da være fedt at bytte dem med en i jobbe, diks, højer klassen, men tænker ikke der ligger nogen større transfer i dem og kæmpe løn besparelse. Hvis de overhovedet vil væk.

Hvem skal så væk?

- Eske kan være fin at få solgt, men omvendt også trygt at have ham som 2 keeper ift DGA som vi knapt kender (jeg er nu aldrig utryg ved de unge)

- Milan bør også videre. Men jeg tror ikke på han er mere end gns lønnet som nr 12-15 i truppen. Aldrig set ham som andet end backup for albert, gift, jon.

- Munks vil være fint at få solgt, men også en super ærlig type at have, hvis ingen vil smide penge for ham - og ryger han skal FCM have andel.

Julle, Oliver, NB, gers hænger vi på sidste kontrakt år, tænker vi bare må få det bedste ud af dem som backup.

Zach, Gift, Hvidt, TK, ST, AA, Lassen - synes jeg vi skal udvikle på. Udleje af ST og Lassen vil være super. Hvis Gift ikke udvikler sig yderligere næste 12 måneder vil et salg være fint.

Og mon SIB har mange midler tilbage? Køb gerne Fossum i så fald og Kamara fra vores rugekasseklub. Andre kan jeg ikke se i DK som er realistiske - og de to vil nok til udlandet og bliver PO+ dyre hvis de skal til os.

Vi må udvikle det vi har.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back