New posts

Kamptråd Superliga runde 4: Viborg - AGF, fredag d. 14.08.2026 kl 19.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 477
  • Views Views: Views 11K

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    60
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga runde 4: Viborg - AGF, fredag d. 14.08.2026 kl 19.00
Ved Sabahs første mål i Baku synes jeg Hedenstad flagrer rundt. Er det meningen målvogteren skal tage position så langt ude i siden på den bold?

Jeg synes han er en glimrende målmand, men er meget bekymret over spillet med fødderne. Alt andet er godt, så spørgsmålet er kun fordi jeg gerne vil forstå om det var fejl, eller helt naturlig bevægelse for en målmand.

Ved Sabahs første mål i Baku synes jeg Hedenstad flagrer rundt. Er det meningen målvogteren skal tage position så langt ude i siden på den bold?

Jeg synes han er en glimrende målmand, men er meget bekymret over spillet med fødderne. Alt andet er godt, så spørgsmålet er kun fordi jeg gerne vil forstå om det var fejl, eller helt naturlig bevægelse for en målmand.
Arhhh. Kan egentlig godt følge dig, men vi er jo ved - helt upresset - at flytte bolden, og Sabah, rundt. Det gør vi blandt andet med vores målmand, så de skal ofre en ekstra i presset. Derfor står han forkert, da Arnstad laver en tåbelighed

Jeg ved virkelig ikke hvad det er for en kamp FOTMOB har set..

Arnstad 6.2? Jeg har ham som MOM. Links 7.6????

View attachment 7838

Man skal nok ikke begynde at forsøge at debatere imod de karaktere, da de bygger på over 300 individuelle stats per spiller per kamp.. Fra Opta. De lever immervæk af at lave statistikker. Den debat vinder man sgu ikke som menigmand eller "ekspert" på TV. Der er ingen af os eller af dem i studiet, der kan nævne 5 statistikker per spiller. ;)

Arhhh. Kan egentlig godt følge dig, men vi er jo ved - helt upresset - at flytte bolden, og Sabah, rundt. Det gør vi blandt andet med vores målmand, så de skal ofre en ekstra i presset. Derfor står han forkert, da Arnstad laver en tåbelighed
Tænker mere på afslutningen. Opspillet er hvad det er, når man taber bolden på så uventet måde.

Da Saba-spilleren dribler forbi Hedenstad og kommer i en for ham ugunstig vinkel, bevæger hedenstad sig meget tæt ved den ene stolpe og derfor er det ret simpelt at score midt i målet.

Man skal nok ikke begynde at forsøge at debatere imod de karaktere, da de bygger på over 300 individuelle stats per spiller per kamp.. Fra Opta. De lever immervæk af at lave statistikker. Den debat vinder man sgu ikke som menigmand eller "ekspert" på TV. Der er ingen af os eller af dem i studiet, der kan nævne 5 statistikker per spiller. ;)
Som én der arbejder med statistiske modeller og den slags ting til dagligt kan jeg sgu godt love dig at det ikke er nogen garant for kvalitet.

Så man kampen i dag var Links helt tydeligt én af banens dårligste. Har man ham til 7.6 men Arne til 6.2 er der fundamentalt tale om en ringe model.

I øvrigt er det satans svært at lave fodbold-modeller i det hele taget. Hvordan fanger man lige statistisk at Links ad flere omgange i dag fuldstændigt misser en medspillers løb, dribler ind i en cul de sac, eller varmer bold til ingen nytte?

Tænker mere på afslutningen. Opspillet er hvad det er, når man taber bolden på så uventet måde.

Da Saba-spilleren dribler forbi Hedenstad og kommer i en for ham ugunstig vinkel, bevæger hedenstad sig meget tæt ved den ene stolpe og derfor er det ret simpelt at score midt i målet.
Han følger manden. Det kan man altså ikke klandre nogen, synes jeg. Det er instinkt.

Det er jo virkelig godt smidt ind modsat af deres kreatør.

JP kan stole endnu mere på bredden end han allerede gør, det synes jeg kampen i dag viser, og havde forsvaret så ikke været helt så sammenflækket som det var tilfældet, så havde vi sku vundet i dag.
Mener du han burde have gjort det eller kan gøre det fremover? Det er ikke så nem en balancegang, selvom man tænker om Tingager kunne have undgået en skade. Valget kan netop blive mellem sammenspillet og at stole på reserverne, men i dag kostede det sidste måske alligevel.

Betragtninger fra aftenens kamp:

Kan vi klone Hansen og Hedenstad? Det ville eliminere førstnævntes svagheder i luften (og reflekser) samt sidstnævntes usikker med fødderne.

Links er altså bare bedst på venstre wingback. Lad ham nu rotere med Emmery!

Jeg elsker Mølgaard som duelspiller, men som boldspiller kommer han altså til kort. Ligger fremtiden i Nørreskoven og er Callø fortsat virkelig ikke længere fremme i forhold til udvikling/skader?

Camara er ikke bare et bæst, men et monster! Det passede ham perfekt at spille centralt overfor en kæmpeangriber. En væver frontløber havde nok gjort mere ondt. Men fortrinlige pasninger frem i banen og et lovende potentiale.

Andersen vokser i rollen som stopper, nu endda i venstre side. Han er lidt af en kasteklud og udfører, ligesom Anderson, en utaknemmelig opgave. Andersen kan forhåbentlig snart rotere med Carstensen på højre wingback.

Emmery er fantastisk. Offensivt blændende og en kæmpe hovedpine for modstanderen. Forestil jer ham i en 4-3-3? Bliver AGF’s største salg til dato.

Arnstad og Solbakken hører sammen og kan finde hinanden i blinde. De er lækre sammen, ophidsende faktisk. Jeg ser en kommende midtbaneduo, såfremt Solbakkens helbred vil det.

Jørgensen med en fin kamp, gode kombinationer og uheldig med manglende output. Vil han forblive reserve eller først blomstre ved en eventuel Bech afgang? I dag lignede han igen en brugbar offensivspiller og det styrker bredden.

Anderson prøver, men alt er lige ved og næsten. Ligner en mand med behov for stolpe-ind og en fast position på banen.

Serra er sympatisk, men ufarlig. Jeg glæder mig til at han skal være tredjevalg og Bogere kan få en læremester.

ER VILD MED: alle spilminutterne til Young Guns. Det er guld i banken!

ØNSKES: flere minutter til TK og at Solbakken er kommet tilbage for at blive på holdet.

Tænk på når/hvis vi bliver suppleret af Tingager, Rösler (elsker det navn), Yakob og 1-3 signings som CV har proklameret.

Så er vi ikke til at stoppe ⚪🔵

Som én der arbejder med statistiske modeller og den slags ting til dagligt kan jeg sgu godt love dig at det ikke er nogen garant for kvalitet.

Så man kampen i dag var Links helt tydeligt én af banens dårligste. Har man ham til 7.6 men Arne til 6.2 er der fundamentalt tale om en ringe model.

I øvrigt er det satans svært at lave fodbold-modeller i det hele taget. Hvordan fanger man lige statistisk at Links ad flere omgange i dag fuldstændigt misser en medspillers løb, dribler ind i en cul de sac, eller varmer bold til ingen nytte?

Modellerne fanger nok heller ikke, at han smider bolden væk to gange, som efterfølgende omsættes til mål - ikke lige bagefter men i den efterfølgende spilsekvens

Emmery er fantastisk. Offensivt blændende og en kæmpe hovedpine for modstanderen. Forestil jer ham i en 4-3-3? Bliver AGF’s største salg til dato.

Kun hvis han sælges før Bogere. Han bliver ræddi, ræddi dyr, hvis han fortsætter sin udvikling. Ja, han mangler lige output på de helt store chancer, men han kommer frem til dem, og det er ofte der, de store klubber kigger efter.

Som spiller tror jeg det store problem er, at Camara kigger over på Mølgaard der ikke har startet i et år og selv er lidt i tvivl om det hele. Så kigger han over på en højre wingback, der er venstre stopper. Så bliver det pludselig svært. Havde det være Røsler og Kahl ved siden af var det lettere. Eller var de Andersen med Tingager og Kahl, så havde det også været lettere.

Ja selv med en Casper Højer havde det været lettere.

Intet af det er Camara’d fejl eller problem. Vi har f.eks ikke andre venstrebenet stoppere i truppen end Kahl, skulle det være så skulle det være Links. Men tror heller ikke det havde hjulpet.

Jeg synes, at man skal bringe unge mennesker når de har de bedste forudsætninger for at lykkes. Det synes jeg ikke Camara havde i dag. Han klarede det hæderligt. Havde et par dumme tabte dueller og til sidste var han lidt for ambitiøs på bolden. Jeg tror dog han med en Kahl eller Beijmo ved sin side havde været bedre endnu bedre.

Vi skal nok komme i top 6 og der er masser af point at spille om. Men vi skal også snart have nogle. Ambitionen er jo europæisk igen næste år, sådan omtaler de det når de er ude til de europæisk kampe, og vi kan være 6-7 point efter det allerede nu. Så der er ikke plads til mange flere uafgjorte
Ja, men det er jo så også det der gør at vi siger at hvis Storch skal starte inde må det hellere blive sammen med Tingager. Det er helt sikkert for sammenflikket og urutineret i dag, men med et par tilgange og spillere tilbage fra skader ser det ud til at vi godt kan bruge de her unge og urutinerede. Så kan Camara måske starte med Kahl og Rösler på siderne, det er jeg enig i nok ville hjælpe, men det er gode tegn ift truppens bredde og resten af sæsonen.

Spillere som Camara, Solbakken, Mølgaard, Jørgensen viser, at de hver især sagtens kunne spille i en opstilling med den andre “gode”… det er det positive ved i dag.
Selvfølglig piv svært med 8 nye startere, men havde det kun været 1-2 nye sammen med de faste (og friske), så havde niveauet været højt.

Truppen er ikke så smal endda.
Kan den suppleres med 2-3 virkeligt gode spillere, så ser det godt ud.

Bogere lægger på hele tiden. For Zlatan, hvor var det et fedt hug på latten, og godt indhop. Jeg forstår ikke hans svage afslutninger på store chancer, når han er så naturlig en målscorer. Men når det kommer til at hugge uden omtanke, er han nærmest overnaturlig (i AGF-regi). Og med de forbedringer han gennemgår...
Er det egentlig så svagt? Han scorer ikke, så det er jo ikke helt godt, men han forsøger at lægge den under målmanden og får et udmærket træf, det er ikke sådan at den er skæv eller svag eller bare sendt lige på målmanden.

Ærgerligt med den på overliggeren. Efter de to mål mod Sabah tænker man at det er helt bevidst og kontrolleret hvis han banker den op i krogen.

Fodboldstatistikker er vitterligt bare at tælle. Det er ikke "Modeller" eller mennesker i mørke rum, som stemmer om tingene. Der bliver talt afleveringer, clearinger, mål, taklinger, osv. osv. og så giver det et nummer (karakter) i sidste ende. Der er ikke mere at diskutere end om antallet af hjørnespark i en kamp, som også bare er statistik lavet på at tælle.

At folk herinde mere og mere ligner Brøndby-fans, som bare ser sig sure/lunkne på spillere uden hold i virkeligheden, betyder ikke at alle stats-sider nu tager fejl.
Se hvordan Bifferne talte om "elendige Schwäbe" f.eks. som så bare tog ned og spillede fast i Bundesligaen istedet. Så ringe var han nemlig. Eller Vallys nu her.. De var ikke i top 6 uden ham, da han med afstand var deres bedste mand i offensiven.
Snakken herinde lyder mere og mere som BIF-fans på nettet. "Spiller X er vi ikke vilde med, så derfor er han altid dårlig! Men ham her kommer fra Masterclass, så derfor er han Messi v2!" uden at stats overhovedet bakker noget af det op. Den hype omkring visse spillere, som ikke viser noget, og den negativitet omkring andre, som viser langt mere, er til at kaste op af.

Så er det alle dem, som lever af at levere så præcise stats som muligt, som må tage fejl. Ikke emotionelle biased fodboldfans da...

Tilbage fra Viborg, har sundet mig lidt...jøsses en lang tråd 🥳 Nå men vi fortjente mere og spillede virkeligt hurtigt i flere perioder. VFF var vist glade for pausen. Kunne flashe min nye Bogere hviie jersey i dag...den knægt er fantastisk og vi skal passe på ham, så han om et par år kan fortsætte sin rejse til større adresser.
Slutteligt, der er absolut ingen styr på sikkerheden i away afsnittet.

Er det egentlig så svagt? Han scorer ikke, så det er jo ikke helt godt, men han forsøger at lægge den under målmanden og får et udmærket træf, det er ikke sådan at den er skæv eller svag eller bare sendt lige på målmanden.

Ærgerligt med den på overliggeren. Efter de to mål mod Sabah tænker man at det er helt bevidst og kontrolleret hvis han banker den op i krogen.
Det er også en voldsom måde at afslutte på, som stinker langt væk af Premier League.

Lad os se, om han kan blive ved og endda lægge på. Jeg tror det sgu.

Fodboldstatistikker er vitterligt bare at tælle. Det er ikke "Modeller" eller mennesker i mørke rum, som stemmer om tingene. Der bliver talt afleveringer, clearinger, mål, taklinger, osv. osv. og så giver det et nummer (karakter) i sidste ende. Der er ikke mere at diskutere end om antallet af hjørnespark i en kamp, som også bare er statistik lavet på at tælle.

At folk herinde mere og mere ligner Brøndby-fans, som bare ser sig sure/lunkne på spillere uden hold i virkeligheden, betyder ikke at alle stats-sider nu tager fejl.
Se hvordan Bifferne talte om "elendige Schwäbe" f.eks. som så bare tog ned og spillede fast i Bundesligaen istedet. Så ringe var han nemlig. Eller Vallys nu her.. De var ikke i top 6 uden ham, da han med afstand var deres bedste mand i offensiven.
Snakken herinde lyder mere og mere som BIF-fans på nettet. "Spiller X er vi ikke vilde med, så derfor er han altid dårlig! Men ham her kommer fra Masterclass, så derfor er han Messi v2!" uden at stats overhovedet bakker noget af det op. Den hype omkring visse spillere, som ikke viser noget, og den negativitet omkring andre, som viser langt mere, er til at kaste op af.

Så er det alle dem, som lever af at levere så præcise stats som muligt, som må tage fejl. Ikke emotionelle biased fodboldfans da...
Altså, jeg er ikke uenig med dig om fodboldstatistikker som sådan, men nu debatterer vi jo ikke hvor mange progressive afleveringer Arnstad havde, eller hvor mange "completed take-ons" Links havde.

Du henviser til en side der scorer Links og Arnstad på en 0-10 skala. Det kræver per definition én eller anden model for, hvordan statistikkerne konverteres til karakter. Den model kan sagtens, undskyld mit franske, være lige til at lukke op og skide i.

Latest posts

Back