Jeg ser ikke Tingager være bedre end TK på nuværende tidspunkt. Det skyldes formentligt, at Tingager er ret rusten. Men lad os stille med de bedste, og det er altså TK lige nu.
Så kan han få en masse spilletid og blive kørt bedre ind. Og på den måde være helt klar, til når Hausner nok skydes afsted næste sommer. I mellemtiden kan Tingager bruge resten af efteråret på at komme helt i form. Det betyder, at vi til foråret formentligt har 4 helt gode spillere til 2 eller 3 pladser i det centrale forsvar. Således kommer Tingager heller ikke til at forcere noget i sin iver efter at komme tilbage.
TK ser i øvrigt virkelig spændende ud! Læser spiller godt, godt mobil og udmærket fart og rigtig kølig... ligesom sin storebror i øvrigt.
Ja det er lidt farligt det med at spillerne vælges til start11 af navn, jeg er faktisk enig. Iøvrigt også en lille smule ærgerlig over vi ikke fik lavet en lang deal med TK, synes han kunne have været den perfekte 2. keeper og måske mere. Så kunne vi altid have udlejet ham et år. Ham og DGA til at presse JH havde været perfekt.
Lige før Hausner kunne tages med i ligningen og få en pause. Egentlig spiller vi vel pt 3-4-3 fordi vi har mange stærke MF'ere (to slider dog - ting og haus) og vi har fået to stærkere 9ere - og vores kanter ikke har virket.
Men hvad så med at droppe både 343 pt og 433 (den gamle med kanter) og spille en 433 i en ny variant bygget mere centralt, og tomme rum på kanterne vores backs skal komme i samt løb fra central midt af albert eller jon der bliver hængende. Samt Dawid tager løb på kanten. Det bliver lidt mere vanskeligt at læse.
JH
Alberto , TK, Yann, Eric
PO
Albert, Zach
Jon
Dawid, PM
Så holder vi stadig bredden med eric og alberto som vi gjorde med diks-højer.
men mere fart, power og boldspil ind på vores centrale midtbane.
FB vil formentlig også presse sig godt på som 8er
- Jeg synes vi skal sælge NP til fin pris efter et par fine peak sæsoner - og komme videre.
- Prøve PO af som 6er, men ellers synes jeg Hvidt har vist sig lige så god som både PO og NP.
- hvis ikke PO bliver rasende god som 6er eller evt. 8-10er, så sælg ham igen.
- Jon skal sælges nu, men spørgsmålet er om vi kan undvære hans mål og kreative afleveringer pt
Bredde:
Der vil være 4 i hård konkurrence om de to MF.
Munks, Lassen Julle, Gers, Oliver passer nok bedre til at være alm backs backups end wingbacks? (udlej Lassen og sælg evt Munks, eller leve med bredden)
FB og Hvidt vil presse sig på (når de ellers er klar - håber Hvidt kommer hurtigt igen, men ellers må NP blive lidt endnu eller vi lejer en 8er)
Dawid, jon/PO, PM - med fin bredde af ST, AA og Albert i 10er rolle. Evt. købe en stærk 10er.