New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 387K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Hvis vi kigger på hvem vi har mødt - har vi mødt 4 hold vi er ca lige gode med. FCN og Bif er måske lidt foran os, vi er lidt foran aab og rfc teoretisk. I praksis bøvler vi altid med rfc og de har tur i den lige nu.

AaB skal vi heller ikke gøre ringere end de er, 2-2 i parken, knebent 0-1 mod FCM og så uafgjort mod Sif inden os. Jeg synes de har super stærk start11.

Lad os se når der er spillet 11 kampe og PM, Dawid og Jon har fundet godt sammen og laver mål.

Jeg ser ikke Tingager være bedre end TK på nuværende tidspunkt. Det skyldes formentligt, at Tingager er ret rusten. Men lad os stille med de bedste, og det er altså TK lige nu.

Så kan han få en masse spilletid og blive kørt bedre ind. Og på den måde være helt klar, til når Hausner nok skydes afsted næste sommer. I mellemtiden kan Tingager bruge resten af efteråret på at komme helt i form. Det betyder, at vi til foråret formentligt har 4 helt gode spillere til 2 eller 3 pladser i det centrale forsvar. Således kommer Tingager heller ikke til at forcere noget i sin iver efter at komme tilbage.

TK ser i øvrigt virkelig spændende ud! Læser spiller godt, godt mobil og udmærket fart og rigtig kølig... ligesom sin storebror i øvrigt.

Ud med Duncan, Hvidt, Jevtovic, Gersbach, Tengstedt og Ammitzbøll. Hvis AGF mener David Nielsen er træneren der kan bringe AGF det næste skridt, så skal han have nogle spillere som han vil bruge. Det nytter ikke noget at Patrick Olsen og Nikolaj Poulsen er helt uden reel konkurrence, der skal være hård konkurrence på alle positioner, så der er brug for to centrale midtbanespillere som David Niesen tror på og som kan konkurrere med dem der spiller.

Desuden skal der to kanter ind som kan sende Thorsteinsson og Links på bænken, det virker ikke med dem, der er for stor risiko med Jon og for meget ligegyldighed med Links.

Jeg er desuden helt enig med det principielle i ovenstående indlæg.

Selvom jeg rigtig godt kan lide Duncan, Hvidt og Ammitzbøll, så er det uholdbart at have spillere, DN ikke tror på. Så selvom jeg godt kan lide dem, må de videre, hvis han ikke vil bruge dem.

Jeg kan dog forstå på det, at Hvidt vist nok er ret slemt skadet og ude noget tid. (Et rygte på Twitter for noget tid siden.) Jeg undrer mig dog over, hvorfor han røg så langt bag i køen efter en flot præstation i mesterskabsslutspiller i vores bronze-sæson.

Mine ønsker for resten af vinduet:
- En midtbanespiller a la Thorsteinsson og Grønbæk, der både vil kunne begå sig på en offensiv midtbane og en kantposition. Dette ville give noget kærkomment konkurrence på midtbanen. Poulsen, Duncan, Hvidt og Brandhof er alle spillere, der har deres styrke i den del, der ikke involverer at score mål og skabe chancer. Olsen, jo. Men det er gerne som 3-4-5. sidste fod.

- En kantspiller, der også kan fungere som frontangriber, når vi spiller med 2 angribere. Det er altså en type som Bundu og Thorsteinsson (og Tengstedt i øvrigt).

Kan vi så ikke bare bruge Thorsteinsson og Tengstedt? Nej, for Thorsteinsson må videre. Han er genial, når han er god. Det er han desværre bare alt for kort tid af gangen. I stedet er han bare frusterende at se på. Og Tengstedt er bare ikke god nok. Han har hverken flair eller fart til at være kant. Og han virker lidt for forsigtig og "svag" til at være angriber.

Ammitzbøll er i øvrigt god til alle de rigtige ting til at være en rigtig god angriber. Han er bare ikke god nok til dem, virker det til.

Hvis vi kigger på hvem vi har mødt - har vi mødt 4 hold vi er ca lige gode med. FCN og Bif er måske lidt foran os, vi er lidt foran aab og rfc teoretisk. I praksis bøvler vi altid med rfc og de har tur i den lige nu.
Da jeg så kampprogrammet frygtede jeg de første 5 kampe og indtil videre er det gået som frygtet. Tror heller ikke vi tager noget i den næste - vi laver for mange småfejl i forsvaret og det er de stærke nok til at udnytte.
Til gengæld syntes jeg vi var ok med i dele af kampen mod AaB og det kunne ligeså godt være gået vores vej. Jon på rammen og et par “måske” straffe med hånd på bolden og Tingager der får hevet trøjen halvt af. Der skal ikke meget til at tippe sådan en kamp og denne gang havde vi ikke marginalerne med os.

Last edited:
Jeg ser ikke Tingager være bedre end TK på nuværende tidspunkt. Det skyldes formentligt, at Tingager er ret rusten. Men lad os stille med de bedste, og det er altså TK lige nu.

Så kan han få en masse spilletid og blive kørt bedre ind. Og på den måde være helt klar, til når Hausner nok skydes afsted næste sommer. I mellemtiden kan Tingager bruge resten af efteråret på at komme helt i form. Det betyder, at vi til foråret formentligt har 4 helt gode spillere til 2 eller 3 pladser i det centrale forsvar. Således kommer Tingager heller ikke til at forcere noget i sin iver efter at komme tilbage.

TK ser i øvrigt virkelig spændende ud! Læser spiller godt, godt mobil og udmærket fart og rigtig kølig... ligesom sin storebror i øvrigt.

Ja det er lidt farligt det med at spillerne vælges til start11 af navn, jeg er faktisk enig. Iøvrigt også en lille smule ærgerlig over vi ikke fik lavet en lang deal med TK, synes han kunne have været den perfekte 2. keeper og måske mere. Så kunne vi altid have udlejet ham et år. Ham og DGA til at presse JH havde været perfekt.

Lige før Hausner kunne tages med i ligningen og få en pause. Egentlig spiller vi vel pt 3-4-3 fordi vi har mange stærke MF'ere (to slider dog - ting og haus) og vi har fået to stærkere 9ere - og vores kanter ikke har virket.

Men hvad så med at droppe både 343 pt og 433 (den gamle med kanter) og spille en 433 i en ny variant bygget mere centralt, og tomme rum på kanterne vores backs skal komme i samt løb fra central midt af albert eller jon der bliver hængende. Samt Dawid tager løb på kanten. Det bliver lidt mere vanskeligt at læse.

JH
Alberto , TK, Yann, Eric

PO
Albert, Zach

Jon
Dawid, PM

Så holder vi stadig bredden med eric og alberto som vi gjorde med diks-højer.
men mere fart, power og boldspil ind på vores centrale midtbane.

FB vil formentlig også presse sig godt på som 8er

- Jeg synes vi skal sælge NP til fin pris efter et par fine peak sæsoner - og komme videre.
- Prøve PO af som 6er, men ellers synes jeg Hvidt har vist sig lige så god som både PO og NP.
- hvis ikke PO bliver rasende god som 6er eller evt. 8-10er, så sælg ham igen.
- Jon skal sælges nu, men spørgsmålet er om vi kan undvære hans mål og kreative afleveringer pt

Bredde:
Der vil være 4 i hård konkurrence om de to MF.

Munks, Lassen Julle, Gers, Oliver passer nok bedre til at være alm backs backups end wingbacks? (udlej Lassen og sælg evt Munks, eller leve med bredden)

FB og Hvidt vil presse sig på (når de ellers er klar - håber Hvidt kommer hurtigt igen, men ellers må NP blive lidt endnu eller vi lejer en 8er)

Dawid, jon/PO, PM - med fin bredde af ST, AA og Albert i 10er rolle. Evt. købe en stærk 10er.

Da jeg så kampprogrammet frygtede jeg de første 5 kampe og indtil videre er det gået som frygtet. Tror heller ikke vi tager noget i den næste - vi laver for mange småfejl i forsvaret og det er de stærke nok til at udnytte.
Til gengæld syntes jeg vi var ok med i dele af kampen mod AaB og det kunne ligeså godt være gået vores vej. Jon på rammen og et par “måske” straffe med hånd på bolden og Tingager der får hevet trøjen halvt af. Der skal ikke meget til at tippe sådan en kamp og denne gang havde vi ikke marginalerne med os.
Indrømmet jeg frygtede også vi ville stå med 0 eller tæt på point efter 5 første kampe. Nu har vi to, og med lidt held undervurderer FCK os og vi bliver tændte, skal spille uden pres - og snupper 1-3 point der.

Får vi en sejr er 5 point efter 5 kampe faktisk okay med det program og ude af 3 topscorere i diks, højer og pm.

Uafgjort rykker ikke det vilde, men alt tæller, og moralsk vil det give et rygstød.

Ud med Duncan, Hvidt, Jevtovic, Gersbach, Tengstedt og Ammitzbøll. Hvis AGF mener David Nielsen er træneren der kan bringe AGF det næste skridt, så skal han have nogle spillere som han vil bruge. Det nytter ikke noget at Patrick Olsen og Nikolaj Poulsen er helt uden reel konkurrence, der skal være hård konkurrence på alle positioner, så der er brug for to centrale midtbanespillere som David Niesen tror på og som kan konkurrere med dem der spiller.

Desuden skal der to kanter ind som kan sende Thorsteinsson og Links på bænken, det virker ikke med dem, der er for stor risiko med Jon og for meget ligegyldighed med Links.
Kan godt følge din tankegang

Tror desværre David spiller NP om han så skal bæres på banen - og samme med PO. Og to nye folk ændrer ikke på det med mindre det er Zeca osv, og så mange penge har SIB nok ikke. Så vi skal nok bare være glade for at Hvidt, Zach, FB, Albert er backup uden brok, at jeg så hellere spillere alle 4 end NP er noget andet og jeg faktisk også ville overveje dem alle 4 ift PO er noget andet (ihvert fald ift fart og økonomi, både løn og transferpotentialet).

Men enig hvis han ikke vil bruge dem, kunne vi også udleje dem og hente 1 lejesvend til at være bænkevarmere for NP og PO, mens de andre på skift er bænk hos os og på udleje og udvikler sig.

Milan væk er no brainer, og synes også udleje af ST er for udviklingen af ham. Skiftevis udleje ST eller AA ville jeg gøre til de slog igennem eller blev et salg. De er ikke stærke nok som 2. angriber endnu desværre men det ænder muligvis lidt at vi nu spiller med to angribere også ind i mellem.

Gers er der vel ingen som vil overtage. Og nu er han også spilleklar igen, og vel bedste (eneste) konkurrent til Eric. Oliver og Julle ser jeg kun som nødløsninger 3-4 valg på backen.

Ift økonomi skal jon sælges, men pt er han nærmest den eneste som er ekstrem farlig for os. Temperament ja, men også super - savner man jo lidt hos de andre næsten. Og David må jo bare pille ham ud hvis han læner sig af rødt. Bliver alligevel altid skiftet ud når han går død.

Links synes jeg vi skal udvikle på, tvivler på han falder meget mere i pris, hvis vi venter med at sælge ham næste sommer. Upside er meget større. Han kan slå igennem, kan også blive et kæmpe salg. Men pt og al den tid i AGF synes jeg han er på vippen til start11. Men vil gerne og arbejder godt.

Vi havde heller ikke dommer marginalerne med os i flere situationer i går. Jeg tror ikke man skal undervurdere at et hold der beviseligt klarer sig så ringe i Europa, helt underbevidst bliver straffet lidt for det af dommeren, marginalkendelser går imod, der gives gult for forseelser, som modstanderen ikke for gult for, straffe dømmes ikke med mindre det er helt oplagt osv. Ikke at de nødvendigvis gør det med vilje, men dommere er også mennesker.

Nederlaget til Larne og til Mura sidste år, koster mere end bare anseelse, det kommer også til alt koste point i denne sæson. Vent til på søndag mod FCK, der kommer endnu flere af den slags kendelser, og i en uhyggeligt tæt liga, er f.eks. 3 gule kort (på 2 frispark!) inden der er gået 30 minutter, helt afgørende for om man kan præstere i resten af kampen. (AaB havde lavet 6 frispark men ingen kort fået).

Men når det så er sagt, så skal AGF truppen være AaB truppen overlegen, der er langt flere penge bundet op i AGF truppen, det skal de vise på banen, ellers skal de ikke spille. Når så mange af DN’s “Darlings”, spiller så langt under niveau, og det stadigvæk ikke resulterer i at talenterne får chancen, så må talenterne ikke være gode nok i hans optik.

Han er i bund og grund lidt en kylling, det virker i høj grad som om han gerne vil se ud som en cool træner, men han er tilsyneladende rædselsslagen for at træffe de nødvendige beslutninger. Han skifter konsekvent for sent, han spiller med de samme spillere, der ikke har leveret, Kurminowski spiller foran Ammitzbøll, før han er spillet ordenligt ind, Tingager spiller foran TK, når han tydeligvis ikke er på 100% endnu, Nikolaj Poulsen og Patrick Olsen har aldrig fungeret sammen centralt, men Duncan får ikke chancen.

Det eneste kvalitetsstempel som DN forstår, er spillere købt til en masse penge, spillere fra egne rækker er tilsyneladende ikke noget værd, og har man spillet for længe i klubben, så mister han interessen. Jeg drømmer ikke om en fyring af DN, men om at han får en assistenttræner, som han har lige så meget respekt for som Selles. Da Selles var i klubben, blev der skiftet ud rettidigt, og de spillere der kom ind var rigtigt ofte i stand til at vende billedet.

Det kan godt være at Dave Reddington udvikler sig til den assistent, så håber jeg bare at han også kan åbne DNs øjne for kvaliteten af de spillere der kommer fra ungdomsrækkerne, de har måske nogle mangler, men de spiller i højere grad for klubben, end for karrieren, og det kan bidrage med noget som holdet mangler lige nu, hvor der ikke er nogen der går forrest og trækker de andre med. Spil 5 kampe med Hausner, TK, Grønbæk, Hvidt og Ammitzbøll, og så skal resultaterne nok komme.

Vi havde heller ikke dommer marginalerne med os i flere situationer i går. Jeg tror ikke man skal undervurdere at et hold der beviseligt klarer sig så ringe i Europa, helt underbevidst bliver straffet lidt for det af dommeren, marginalkendelser går imod, der gives gult for forseelser, som modstanderen ikke for gult for, straffe dømmes ikke med mindre det er helt oplagt osv. Ikke at de nødvendigvis gør det med vilje, men dommere er også mennesker.

Nederlaget til Larne og til Mura sidste år, koster mere end bare anseelse, det kommer også til alt koste point i denne sæson.
Jeg er ked af at sige det, men aldrig har jeg set så stor en undskyldning. Mener du i ramme alvor at dommerne straffer os for at være røget ud til Larne :ROFLMAO:

Jeg hørte lige i en stiften-podcast at vi har en frikøbsklausul på ca. fem millioner eller lavere på Bisseck. Jeg beklager hvis det har været nævnt herinde.

Så er det da bare meget at få indfriet den. Vi kunne allerede sælge ham til FCK nu for mindst det dobbelte!

Desto længere tid der går, og desto mere spilletid han får, er det nok mindre sandsynligt, at han vil finde os interessante nok. Så lad os da bare slå til, mens han stadig er på vej tilbage og i omdrejninger og er taknemmelig for spilletiden.

Så er det da bare meget at få indfriet den. Vi kunne allerede sælge ham til FCK nu for mindst det dobbelte!

Desto længere tid der går, og desto mere spilletid han får, er det nok mindre sandsynligt, at han vil finde os interessante nok. Så lad os da bare slå til, mens han stadig er på vej tilbage og i omdrejninger og er taknemmelig for spilletiden.
Men det handler jo også om likvide midler. Hvis man skal indløse den NU frem for til jul eller ved det udløb der er aftalt, så skal pengene jo afleveres til sælger NU og ikke til den tid.

Jeg synes også vi skal købe Bisseck. Det er jeg faktisk slet ikke i tvivl om at vi skal.
Men det må ikke blive på bekostning af at have råd til de offensive tilgange som vi helt åbenlyst mangler.
Så altså at bruge 5 mio kroner på at købe en spiller der allerede er i klubben og spiller kampe, det er timingsmæssigt nok ikke optimalt. Men kan vi både/og, så er jeg all in på idéen.

Men mon ikke vi er bedst tjent med at hente en ekstra spiller til pladserne bag angriberne frem for at "skynde os" med at hente Bisseck permanent.

Men det handler jo også om likvide midler. Hvis man skal indløse den NU frem for til jul eller ved det udløb der er aftalt, så skal pengene jo afleveres til sælger NU og ikke til den tid.

Jeg synes også vi skal købe Bisseck. Det er jeg faktisk slet ikke i tvivl om at vi skal.
Men det må ikke blive på bekostning af at have råd til de offensive tilgange som vi helt åbenlyst mangler.
Så altså at bruge 5 mio kroner på at købe en spiller der allerede er i klubben og spiller kampe, det er timingsmæssigt nok ikke optimalt. Men kan vi både/og, så er jeg all in på idéen.

Men mon ikke vi er bedst tjent med at hente en ekstra spiller til pladserne bag angriberne frem for at "skynde os" med at hente Bisseck permanent.
Tja både og - for så kan Yann-fuglen være fløjet, og han er super vigtig hvis vi skal spille med 3 nede bagved, og måske er han faktisk også den bedste af de 4 inkl. TK. Må vi se.

Jeg tænker faktisk vi er nogenlunde okay dækket med jon, dawid og pm i start11 - og har gift, albert, AA, ST, Milan i backup PO kan også rykkes op som 10er og FB kan sikkert også som hårdtarbejdende 10, hvis vi er ude i 6-10 valgene.

Men klart en enkelt stærk angriber, der går i start11 ville pynte meget.
Sælges Jon skal vi have en - og gerne to.

Tja synes faktisk bare vi skal købe Yann - og kniber det med finanserne må vi låne lidt lidt en kort overgang på en sæson. Der kommer vel transferindtægter ind og nyt budget allerede om et år.

Tja både og - for så kan Yann-fuglen være fløjet, og han er super vigtig hvis vi skal spille med 3 nede bagved, og måske er han faktisk også den bedste af de 4 inkl. TK. Må vi se.

Jeg tænker faktisk vi er nogenlunde okay dækket med jon, dawid og pm i start11 - og har gift, albert, AA, ST, Milan i backup PO kan også rykkes op som 10er og FB kan sikkert også som hårdtarbejdende 10, hvis vi er ude i 6-10 valgene.

Men klart en enkelt stærk angriber, der går i start11 ville pynte meget.
Sælges Jon skal vi have en - og gerne to.

Tja synes faktisk bare vi skal købe Yann - og kniber det med finanserne må vi låne lidt lidt en kort overgang på en sæson. Der kommer vel transferindtægter ind og nyt budget allerede om et år.

Når David helt sier Jevtovic fra, så må han IKKE regnes som en del af det hold her længere. Det vil jeg påstå. Tengstedt må enten være skadet, eller også "død" for David og co.

En ny angriber mener jeg slet ikke er relevant. Kun hvis vi skal spille 3-5-2 permanent.
Og skal vi det, så gør det ikke noget Jevtovic og Tengstedt ikke er med, og Jon bliver solgt, for så spiller vi jo uden kanter.

Så er der plads til at hente Mikael Anderson-typen, eller Wikheim eller what not og bruge ham eller PO som 10'er bag PM/Kurminowski.

Og så kan vi erstatte NP med en bedre fodboldspiller ganske enkelt. NP kriger den godt, og er mega dygtig i 4-1-4-1 rollen, men er sgu for monoton.

Ift Bisseck, så er en handel til jul jo altså også en mulighed. Det er ikke enten/eller.

Man må gå ud fra man også har afstemt en løn med Bisseck, hvis ikke ligefrem indgået en forhåndskontrakt, så man ved at man kan blive enige om de personlige forhold også. Lige nu tænker jeg at han får en god del af sin løn dækket af Køln, så hvis vi skal hente ham nu, skal vi formentlig også dække hans tab der indtil næste sommer hvor han har accepteret at starte på en AGF-løn. Men som situationen er, kan det sagtens være det er det smarteste at eksekvere en permanent kontrakt nu, som jeg også tidligere at snakket om at man skulle gøre, hvis det da er en mulighed. Det kan også blive dyrt hvis man senere ikke kan gøre det med en spiller der i mellemtiden er steget i værdi.

Jevtovic tror jeg også er helt afskrevet nu. Tengstedt er jeg mere i tvivl om, han fik jo en hel del spilletid i opstarten, men det kan selvfølgelig også have været en slags chance man ikke mener han greb. Han er dog også ung nok til at det er en noget anden historie end Jevtovic. Han kan også døje med noget fysisk igen.

Vi mangle 2 offensive tilgange. Hverken Links, Tengstedt, AA eller Jevtovic er gode nok og bør være på vej ud sammen med Jon som man efterhånden ikke kan regne med i størstedelen af kampene. Jeg tror efterhånden AGF er ved at være et overstået kapitel for Jon og han er dybt frustreret over at han ikke er solgt - det bliver han bare ikke, for jeg kan vitterligt ikke se en bedre klub end AGF være interesseret i ham. Hvis bare man kunne bytte de 5 spillere for 2 med kvalitet ville jeg være lykkelig.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back