New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 598K
Transfervindue Sommer 2026
Det er jeg 100% uenig i.

Man sætter sig som spiller ned med en sportsdirektør og sin agent, og taler om sin karriereudvikling. Hvad man gerne vil.

Der er helt fair, at han har ambitioner på egne vegne. Det er helt fair han siger han gerne vil spille visse pladser. Det er helt fair han siger til en samtale, at såfremt man ikke imødekommer det, så vil han helst noget andet.

Det er ikke anderledes blot fordi man er fodboldspiller. Hvis en læge bliver ansat på hospital, og udfører portør opgaver, så brokker han sig sikkert også.

Så hvis vi antager Anderson - som han under Uwe - udtalte ikke gad spilde sit talent på en wingback, så har han sikkert også sagt det. Men han gør det. Slår han ud med armene, forstår jeg det. Som sagt, jeg tror Tingager gør det samme - han har også temperament og står og skriger sundhedsektoren ned i ansigtet
Tingager er i meget høj grad midterforsvarer.

Derfor ville han aldrig spille WB. Dermed et irrelevant spørgsmål.

Ift. Anderson har han virket desperat efter at komme hjem, og alternativet var nok Horsens. Så kan jeg godt forstå, at man binder an med ham, hvis JP nikker ja. Det er jo en bekendt.

Jeg er jo så totalt imod det indkøb, men det skal ikke afholde mig fra at diskutere mulighederne med ham, som jeg helt klart ser i en rolle som indskrifter og afløser. Han koster trods alt sjældent, selv om han så skidt ud hjemme mod Sabah.

Tingager er i meget høj grad midterforsvarer.

Derfor ville han aldrig spille WB. Dermed et irrelevant spørgsmål.

Ift. Anderson har han virket desperat efter at komme hjem, og alternativet var nok Horsens. Så kan jeg godt forstå, at man binder an med ham, hvis JP nikker ja. Det er jo en bekendt.

Jeg er jo så totalt imod det indkøb, men det skal ikke afholde mig fra at diskutere mulighederne med ham, som jeg helt klart ser i en rolle som indskrifter og afløser. Han koster trods alt sjældent, selv om han så skidt ud hjemme mod Sabah.
Ja Tingager er udpræget midterstopper. Anderson er udpræget central spiller og i hverfald der han klar ønsker at spille.

Men så lad os kalde det Arnstad. Han har spillet pladsen i Anderlecht. Tror du ikke også han vil være halv sur?

Men synes du ikke det er fairy at en spiller også siger, at hvis jeg skifter her til så er det fordi jeg vil udvikle mig som 8’er eller 10’er?

Jeg er f.eks 100% der er derfor Thomas Jørgensen skiftede til Viborg

Ja Tingager er udpræget midterstopper. Anderson er udpræget central spiller og i hverfald der han klar ønsker at spille.

Men så lad os kalde det Arnstad. Han har spillet pladsen i Anderlecht. Tror du ikke også han vil være halv sur?

Men synes du ikke det er fairy at en spiller også siger, at hvis jeg skifter her til så er det fordi jeg vil udvikle mig som 8’er eller 10’er?

Jeg er f.eks 100% der er derfor Thomas Jørgensen skiftede til Viborg
Jo, det er fair, hvis man har niveauet. Anderson har jo været i en dårlig forhandlingsposition. Og det der med at slå op i banen og skabe sig er altså klassisk ham.

Jeg ser slet ikke Anderson som en spiller, hvis styrke ligger centralt. Det er en fiks ide, han har fået. Lidt som Sana i sin tid.

Jo, det er fair, hvis man har niveauet. Anderson har jo været i en dårlig forhandlingsposition. Og det der med at slå op i banen og skabe sig er altså klassisk ham.

Jeg ser slet ikke Anderson som en spiller, hvis styrke ligger centralt. Det er en fiks ide, han har fået. Lidt som Sana i sin tid.
Det gør jeg.

Jeg synes er klart bedst centralt. Og synes, som f.eks med William Kvist, at det er fair man forfølger sine drømme der.

Jeg er også sikker på at klubber som OB, Viborg, Randers og Silkeborg havde vist interesse

Jeg tror f.eks også man har aftalt med Kahl han skal udvikle sig som stopper og venstre wingback

Det gør jeg.

Jeg synes er klart bedst centralt. Og synes, som f.eks med William Kvist, at det er fair man forfølger sine drømme der.

Jeg er også sikker på at klubber som OB, Viborg, Randers og Silkeborg havde vist interesse

Jeg tror f.eks også man har aftalt med Kahl han skal udvikle sig som stopper og venstre wingback
Kahl? Hvornår?

Han blev hentet som VB, han blev opgivet, og så genopfandt Uwe ham som VCB af nød, hvilket viste sig at være en genistreg.

Han har da aldrig spillet WB. 🤔

Kahl? Hvornår?

Han blev hentet som VB, han blev opgivet, og så genopfandt Uwe ham som VCB af nød, hvilket viste sig at være en genistreg.

Han har da aldrig spillet WB. 🤔
Der har han om/off.

Det var mere ifbm hans forlængelse.

Der tror jeg også der har været snakken hvad han ønsker i sin karriere. Ognjeh tror han ville blive irriteret hvis det ikke var den plads han spiller.

Nu må vi se hvad CV kan. Ikke flere reserver men deciderede profiler. AGF’s ambitionsniveau kommer til at vise sig nu. Vi er Max presset på kvalitet. Anderson er en der skal sidde på bænken og ikke starte.
Retfærdigvis så er han heller ikke starter i vores idealopstilling.

Efter de sidste par kampe, og især i aften imod Viborg, så håber jeg mere og mere at vi er på udkig efter en venstre wingback. Jeg synes ikke Emmery skal spille den, det tærer på hans energi i løbet af en kamp, og alt for ofte negligerer han de defensive pligter, hvilket giver katastrofale efterveer i vores forsvar. Skub ham op på en 10'er position, og lad ham hyper fokusere på lige nøjagtig det han er god til.

Derudover synes jeg ikke Andersson skal spille 10'er for os. Der er for mange berøringer, han trækker tempoet ud af vores spil og er desværre for uskarp, både i afslutninger men også afleveringer på den del. Han må på bænken i første omgang, og hvor han skal byde ind er jeg lidt usikker på. Ikke en wingback, måske en 8'er.

Jeg er tilfreds med, at flere begynder at se Anderson, for hvad han er.

Jeg er også helt tryg ved, at vi nok skal få to eller tre nye, som kan forstærke truppen og gerne startelleveren. Vi kan ikke holde til den rovdrift, der er blevet kørt på vores allerbedste lige nu.

Og når både Anderson og JP stiller sig op og påstår, at Europa intet har at gøre med vores ringe start i suppen, så bliver jeg sgu lidt irriteret.

Naturligvis har det det.

Efter de sidste par kampe, og især i aften imod Viborg, så håber jeg mere og mere at vi er på udkig efter en venstre wingback. Jeg synes ikke Emmery skal spille den, det tærer på hans energi i løbet af en kamp, og alt for ofte negligerer han de defensive pligter, hvilket giver katastrofale efterveer i vores forsvar. Skub ham op på en 10'er position, og lad ham hyper fokusere på lige nøjagtig det han er god til.

Derudover synes jeg ikke Andersson skal spille 10'er for os. Der er for mange berøringer, han trækker tempoet ud af vores spil og er desværre for uskarp, både i afslutninger men også afleveringer på den del. Han må på bænken i første omgang, og hvor han skal byde ind er jeg lidt usikker på. Ikke en wingback, måske en 8'er.
Men er vores problem ikke at alle vores bedste spillere også spiller bedst som tier? Arnstad, Bech, Andersson, Emmery, Borgere, Kristjiansson, Jørgensen?

Vi kan ikke stille med 6 tiere...

Men er vores problem ikke at alle vores bedste spillere også spiller bedst som tier? Arnstad, Bech, Andersson, Emmery, Borgere, Kristjiansson, Jørgensen?

Bogere er 9er for mig, ikke 10'er. Arnstad, Bech, Emmery og Jørgensen på 10'er position, så må de rotere der kommer rigeligt med kampe.

Emmery og Bogere er ikke bedst som 10'ere. Og TK er altså et godt stykke fra at være en af vores bedste, selv om han da er et spændende talent. Så har svært ved at se problemet.

Gift Links? Sidste sæsons bedste vwb. Han er mærkbart dårligere på højrekanten. Hvis man vil gøre Emmery til førstevalg på venstre så vil jeg godt stille spørgsmåltegn ved hvorfor man så ikke bare solgte Links. Han er for god til at være andetvalg og bør ikke spille til højre. Det er en undren.

Latest posts

Back