New posts

Kamptråd Superliga runde 4: Viborg - AGF, fredag d. 14.08.2026 kl 19.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 479
  • Views Views: Views 11K

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    60
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga runde 4: Viborg - AGF, fredag d. 14.08.2026 kl 19.00
JP omtaler den ellers som den der ligesom viste vi var på rette vej. 45 gode minutter mod Sønderjyske, 60 mod Randers osv

Vi havde bolden 57% af tiden og vandt xG 2.51 mod 1.31.

Jeg husker det ellers som FCM kampen som værende den, der gav tro på, at de var på rette vej, og at de kunne vinde i Parken.

Men stats lyver ikke, så jeg husker nok bare forkert.

Jeg er egentlig også overall positiv efter idag. Jeg synes vi er det bedste hold, men det slidte forsvar koster.

Der er 6 kampe inden landskamppausen. Herefter tror jeg godt det kan blive helt fint.

Jeg havde frygtet en oplevelse a la Lyngby ude.
Men det er vel første efter landsholdspausen det begynder at blive rigtig tæt. Der er Conference League og pokalen.

De lette og billige point er jo nu her.

Jeg husker det ellers som FCM kampen som værende den, der gav tro på, at de var på rette vej, og at de kunne vinde i Parken.

Men stats lyver ikke, så jeg husker nok bare forkert.
Gamechanger og Stiften har nogle fine podcast med ham. Der fortæller han rigtig åbent og godt om hvor vi bliver lidt bedre kamp for kamp, så er der et peak mod FCM. Så kommer resultatet i Parken

Meget ærlig om, at var det ikke kommet, kunne meget være anderledes (i en af de to)

Gamechanger og Stiften har nogle fine podcast med ham. Der fortæller han rigtig åbent og godt om hvor vi bliver lidt bedre kamp for kamp, så er der et peak mod FCM. Så kommer resultatet i Parken

Meget ærlig om, at var det ikke kommet, kunne meget være anderledes (i en af de to)

Men det er vel lidt ala det, vi ser i dag? Vi bliver bedre og bedre (i superligaen), og det på trods af at vi spiller med mange reserver. Men det SKAL også udmønte sig i tre point mod OB om 9 dage, hvilket kan blive svært mod et altid irriterende Thomas Thomasberg hold…

Last edited:
Det synes jeg faktisk altid han har været.

Men indlæg ind i feltet, der synes jeg han er tæt på usynlig.
Får vi købt en stærk 9er, så havde det set anderledes ud. Serra arbejder som sådan fint,en han kommer aldrig nogensinde til t scorer +10 mål for os. Vi er ufarlige indtil James kommer ind. Havde James været lidt mere rutineret havde vi vundet 3-2, men det kommer, for han er et bæst.
Jeg er enig. Serra kan formentlig vinde et århusiansk mesterskab i disciplinen 'vundne hovedstød udenfor boksen' - måske i hård konkurrence med Badji. I feltet ser jeg ingen tilstedeværelse. Men det er bare hvad jeg ser.

Bogere lægger på hele tiden. For Zlatan, hvor var det et fedt hug på latten, og godt indhop. Jeg forstår ikke hans svage afslutninger på store chancer, når han er så naturlig en målscorer. Men når det kommer til at hugge uden omtanke, er han nærmest overnaturlig (i AGF-regi). Og med de forbedringer han gennemgår...

Måske skal man over til 3-5-2, så der er et mål i feltet, og så Bogere som 2. Angriber.

Det er lovende med Camara i forsvaret. Stadig bevægelser som en færge og lignede en der var mere træt end Rösler i Baku, da han kom ind. Men han lægger på og fortjener at kunne spille center med noget mere sammenspillet mandskab, for rigtigt at lægge på.

Camara, Emmery og Bogere er tre virkelig spændende talentfulde spillere. Emmery som fast mand, og det var i virkeligheden næsten en skandale han ikke startede i tirsdags- bedste man i vigtigste kamp.

Jeg forestiller mig Solbakken har fået at vide, at hvis han ikke bliver testet i kamp, dukker der en ny central midt op i truppen. Og det var en herlig beslutning og et gensyn med en fodboldspiller jeg slet ikke var klar over at have savnet - det personlige er naturligvis også en faktor, men vi er der for fodbolden.

10'erne gav sådan... Det var ikke i dag Anderson fik nogen over på sin side. Jørgensen leverede en ikke-dårlig indsats, og det rykker ham op i målingerne.

Komplet uansvarligt at spille med Arnstad i dag - og så hele kampen. WTF.

Viborg var en gave at møde. De har ikke noget stressede højt pres, eller overdreven fysik i nærkampene. Det var mere som introen i rugby, hvor det ene hold foretager en posering, mens modstanderen ser på. Viborgs styrker kom ikke til deres ret, og det var AGFs fordel. Men man finder næppe en bedre modstander i den fase AGF var i.

Der er spillet 14 procent af grundspillet og 9% af hele sæsonen. Man stod før kampen med spænding ift hvilket hold der mødte op. Den spænding blev punkteret ved startopstillingen, men det var opløftende at se reserverne gøre det så godt.

Til gengæld er der færre kampe tilbage, og mange af dem må blive med en bemanding der minder om den i dag. Fredericia leverede mange gode indsatser i forgangne sæson, men i tabellen var det pointene, der afgjorde det hele. Jeg tror ikke AGF er i den fare overhovedet. Men der bliver hurtigt langt til toppen, og når man ikke kan prioritere ligaen, er en sejrsstime mindre sandsynlig.

Jeg er ok med det hele, fordi der var pil op - og fordi jeg har accepteret de vilkår truppen er bragt i. Men reelt er jeg ikke tilfreds, fordi der mangler kvalitet på holdet. Jeg er glad på Mølgaards vegne, men samtidig skuffet over han er relevant at starte. Jeg gad godt høre CV svare reelt på spørgsmålet om, hvorfor Højer ikke er i truppen.

Og jeg gad godt at klubben havde været ærlig omkring den satsning man foretog og havde hvilet flere i Lyngby.

Men det er vel lidt ala det, vi ser i dag? Vi bliver bedre og bedre (i superligaen), og det på trods af at vi spiller med mange reserver. Men det SKAL også udmønte sig i tre point mod OB om 9 dage, hvilket kan blive svært mod et altid irriterende Thomas Thomasberg hold…
Jeg er lidt i tvivl. Jeg synes vi var gode 45 minutter mod Brøndby, dårlige derefter og så ekstremt dårlige i 90 minutter mod Lyngby. I dag er det vel en 55/45 kamp til os.

Jeg synes mere vi ligner et hold der svinger i præstationerne, mere end der er en opadgående kurve.

Jeg er lidt i tvivl. Jeg synes vi var gode 45 minutter mod Brøndby, dårlige derefter og så ekstremt dårlige i 90 minutter mod Lyngby. I dag er det vel en 55/45 kamp til os.

Jeg synes mere vi ligner et hold der svinger i præstationerne, mere end der er en opadgående kurve.

Så er vi ikke helt enige om dagens kamp. Jeg synes klart, at den ligger mere til os end dem.

JP er for øvrigt enig i, at vi ikke skal være bekymret - men det skal han selvfølgelig også sige.

De to Bogere-chancer ærgrer mig stadig sindssygt meget. Tænk hvis stjernefrøet lige havde klasket den op i hjørnet.

Sidder stadig med en fornemmelse af, at vores nuværende friske spillere ville fungere bedre i en 433. Især Emmery.

Links som højre back fungerer ærlig talt ikke.
Jeg synes ikke man skal skifte system når man ingen taktisk træning har i løbet af ugen.

Og hvem skal være venstre back? Camara?

Jeg synes Bogere’s skud på træværket var ekstremt flot, men vel ikke en chance der er specielt stor. Statistisk skal han vel sparke 9-10 gange på sådan en før man kan forvente et mål

Så er vi ikke helt enige om dagens kamp. Jeg synes klart, at den ligger mere til os end dem.

JP er for øvrigt enig i, at vi ikke skal være bekymret - men det skal han selvfølgelig også sige.

Der er da dejligt han sammenligner med sidste sæson. Så må vi se om vi kan sætte en 8 sejrs stime sammen. Hvis vi ikke kan, så er der nok også en årsag til det.

Jeg synes han er genial. Rigtig dygtigt.

Jeg havde selv spået om, og forventet, at Jesper Hansen startede i dag. Ser man på kampens udvikling var det en stor fejl.

Jeg synes Bogere’s skud på træværket var ekstremt flot, men vel ikke en chance der er specielt stort. Statistisk skal han vel sparke 9-10 gange på sådan en før man kan forvente et mål
Nok ikke helt skævt. Til gengæld er friløberen nok en man skal score på 30-40% af gangene.

Men er ekstremt spændt på hvordan han kan udvikle sig i løbet af en sæson. Går godt nok hurtigt lige pt.

Nok ikke helt skævt. Til gengæld er friløberen nok en man skal score på 30-40% af gangene.

Men et ekstremt spændt på hvordan han kan udvikle sig i løbet af en sæson. Går godt nok hurtigt lige pt.
Mit gæt er friløberen er tættere, hvis ikke over, 0.5

Han tager nogle vilde skridt. Men vi skal også tilpasse en del, for selvom hans hovedspil ikke er dårligere end Serra’s er det stadig for dårligt til at vi er sat op som vi er

Jeg havde selv spået om, og forventet, at Jesper Hansen startede i dag. Ser man på kampens udvikling var det en stor fejl.

Helt enig. Men den er også svær, da vi ikke kender det kontrafaktiske udfald. Måske vi havde spillet lige så rædderligt som mod Lyngby, hvis vi ikke havde haft Hansens rolige fødder til at hjælpe med at spille os ud af presset. I stedet havde Hedenstad måske losset bolden ud over sidelinjen. Men jeg ser faktisk også i højere grad fejlene som værende på Links’ kappe, selvom Hedenstad nok havde været ude i feltet på deres første mål.

Der er da dejligt han sammenligner med sidste sæson. Så må vi se om vi kan sætte en 8 sejrs stime sammen. Hvis vi ikke kan, så er der nok også en årsag til det.

Jeg synes han er genial. Rigtig dygtigt.

Jeg var også overbevist om Hansen ville starte.

Det giver måske mening at holde dem begge i gang, men Hedenstad har vundet pladsen. Så må man fikse det spil ved jorden!

Mit gæt er friløberen er tættere, hvis ikke over, 0.5

Han tager nogle vilde skridt. Men vi skal også tilpasse en del, for selvom hans hovedspil ikke er dårligere end Serra’s er det stadig for dårligt til at vi er sat op som vi er
Muligvis. I øvrigt også en god aktion af Viborgs målmand.

Og synes det giver lidt et dilemma ift. en ny 9'er. Skal.man forsøge at hente en god boksangriber, som vores spil egentligt er sat op til, eller skal man hente en a la Bogere og så justere spillet.

Helt enig. Men den er også svær, da vi ikke kender det kontrafaktiske udfald. Måske vi havde spillet lige så rædderligt som mod Lyngby, hvis vi ikke havde haft Hansens rolige fødder til at hjælpe med at spille os ud af presset. I stedet havde Hedenstad måske losset bolden ud over sidelinjen. Men jeg ser faktisk også i højere grad fejlene som værende på Links’ kappe, selvom Hedenstad nok havde været ude i feltet på deres første mål.
Jeg tror også Hedenstad er mere adræt på det andet mål.

Jeg synes det er en fejl fordi vi spiller med de tre vi spiller med i bagkæden.

Er det sandsynligt vi får indlæg imod, ja det er det nok.

Er det sandsynligt de tre er helt afstemt, nej nok ikke.

Er dér sansynligt at vi lykkes med at spille ud nede bagfra med de bagerste spillere vi har, måske - men tvivlsomt.

Jeg var nok gået med Hedenstad, håber han er blevet lovet Benfica kampene

Muligvis. I øvrigt også en god aktion af Viborgs målmand.

Og synes det giver lidt et dilemma ift. en ny 9'er. Skal.man forsøge at hente en god boksangriber, som vores spil egentligt er sat op til, eller skal man hente en a la Bogere og så justere spillet.
Så skal man bare justerer rigtigt meget. Der er jeg i tvivl om er en god ide.

Nok fordi jeg også forventer Bogere er fortid til sommer. Så virker det skørt at ændre meget pga en spiller, og når han så er væk, så er det tilbage til det vi var gode til for et år siden.

Latest posts

Back