New posts

Skadessituationen

• Thread starter Thread starter ramloser
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 134K
Skadessituationen
Iflg. Dennis Bjerre vil eller må Mølgaard ikke udtale sig om skaden. Det står hen i det uvisse men fair nok hvis det er ham selv, det må og skal vi respektere.
FCK har lige meddelt at Roony Bardghji er ude med en alvorlig knæskade i forventet 9-12 måneder.

Har jeg misset en pressemeddelelse fra GF om Tobias Mølgaards (alvorlige) langvarige skade?

FCK har lige meddelt at Roony Bardghji er ude med en alvorlig knæskade i forventet 9-12 måneder.

Har jeg misset en pressemeddelelse fra GF om Tobias Mølgaards (alvorlige) langvarige skade?
Dennis Bjerre har tilsyneladende udtalt at Tobias Mølgaard ikke ønsker detaljer omkring skaden frem i medierne, det må man respektere. Det kan dog undre at han først blev skadet mod Brøndby, så blev klar til at spille i runden efter, for så at blive skadet igen. Her i foråret var han så igen klar i en kamp, hvorefter han så røg ud i resten af forårssæsonen.

Det er et mystisk skadesforløb, som ikke tyder på en traditionel skade, som man i lægestaben viste hvordan man skulle håndtere, så der er da en stor grad af mystik forbundet med Mølgaards skadessituation.

Dennis Bjerre har tilsyneladende udtalt at Tobias Mølgaard ikke ønsker detaljer omkring skaden frem i medierne, det må man respektere. Det kan dog undre at han først blev skadet mod Brøndby, så blev klar til at spille i runden efter, for så at blive skadet igen. Her i foråret var han så igen klar i en kamp, hvorefter han så røg ud i resten af forårssæsonen.

Det er et mystisk skadesforløb, som ikke tyder på en traditionel skade, som man i lægestaben viste hvordan man skulle håndtere, så der er da en stor grad af mystik forbundet med Mølgaards skadessituation.
Jeg må nok erklære mig uenig.

Jeg accepterer det, men jeg respekterer det ikke. Jeg synes, det er at tage pis på fans, sponsorer og andre interessenter, når en absolut nøglespiller sidder ude så længe, uden vi aner hvorfor.

Dennis Bjerre har tilsyneladende udtalt at Tobias Mølgaard ikke ønsker detaljer omkring skaden frem i medierne, det må man respektere.
Dennis Bjerres præcise ord var: "Han vil ikke tale med os / AGF vil ikke lade os tale med ham, så det er svært at svare på." Det er uklart - også for Bjerre - om det er Mølgaards eller AGFs ønske.

Jeg forestiller mig, at fans ofte viser sympati og opbakning over for skadede spillere, og at lidt mere åbenhed derfor som hovedregel må virke positivt og motiverende for spillere (i en ellers for dem træls tid). Jeg kan dog tage fejl, og linjen i AGF er i hvert fald en helt anden. Det bliver næppe lavet om i JNs tid.

AGF spiller med MEM og NP på de bagerste pladser. Lad os bare kalde dem begge 6'ere.
Yakob er ikke en 6'er, han skal ikke spille 6'er, og var ikke god som 6'er.
Dertil kompromisser jeg ikke :D

Og har ikke ville forsøge at overbevise om, at Yakob var god som 10'er mere end den midtbaneposition han var bedst i.
Og vi kan sagtens fjerne tallene, og så bare reducere det til, at Yakob var klart bedre fremme på banen end som MEM-afløser.
Altså i de 10 slutspilskampe i sidste sæson spillede Yakob på den ene af midtbanes to bagerste pladser (dem du kalder 6'ere). Enten sammen med MEM eller i stedet for MEM og sammen med NP. Men jeg betragter nu mere den konstellation som en 6'er + en 8'er og der er jeg enig i at Yakob fungerer bedst som 8'eren og han er generelt mere offensiv-tænkende end MEM. Og NP er jo så den mest defensive af de tre.

Præcis - dog var Yakob ikke på bænken i den sidste kamp fra start. Han startede på den defensive del af midten med Bjur da både NP og Madsen var skadet.
Det var måske lidt dumt formuleret, jeg er med på han ikke startede på bænken i den sidste kamp i sæsonen. Det jeg mente var, at han i 9 ud af 10 startede på banen og i den 10'ende kamp startede på bænken (det var hjemme mod VFF, hvor man kom ind efter 60 min i stedet for NP).

Yakob skal have mulighed for at komme op omkring feltet både fordi han er en rimelig afslutter men også fordi vi har brug for de løb for at blive farligere. Han er ikke defensiv men han har en stor arbejdsradius så han kommer også tilbage, men han skal klart være den der er mere support til angrebet end eksempelvis MEM som mere ligger og støber kuglerne og vender spillet.

Yakob skal have mulighed for at komme op omkring feltet både fordi han er en rimelig afslutter men også fordi vi har brug for de løb for at blive farligere. Han er ikke defensiv men han har en stor arbejdsradius så han kommer også tilbage, men han skal klart være den der er mere support til angrebet end eksempelvis MEM som mere ligger og støber kuglerne og vender spillet.
Midt i glædesrusen over den finale, så kan man sagtens gå og drømme lidt om optakten til næste sæson allerede. Tænk hvis Yakob, Mølgaard, Duelund og Beijmo kommer ind efter ferien uden skader og er klar til at kæmpe om deres pladser 😍

Altså i de 10 slutspilskampe i sidste sæson spillede Yakob på den ene af midtbanes to bagerste pladser (dem du kalder 6'ere). Enten sammen med MEM eller i stedet for MEM og sammen med NP. Men jeg betragter nu mere den konstellation som en 6'er + en 8'er og der er jeg enig i at Yakob fungerer bedst som 8'eren og han er generelt mere offensiv-tænkende end MEM. Og NP er jo så den mest defensive af de tre.

Lad os bare slette tallene helt fra det. Og vi er meget på linje. Skal han spille på de to bagerste pladser, så skal det være på den mindst defensive af de to :D
Og jeg synes også Yakob kan gøre sig foran de to bagerste i en opstilling med 3 centrale - og så med fx Duelund (el. Bech)/Anderson foran sig.

Jeg ønsker at forlænge med Knudsen når Yakob er tilbage. Netop fordi jeg ser Knudsen i en pulje sammen med Brandhof, NP og MEM der kan dække de 2 bagerste pladser på midten på en bedre måde end vores deciderede offensivspilere (hvor jeg ser Yakob iblandt).

Yakob kan spille dernede, men Knudsen er bedre der. Knudsen kan spille fremme også, men Yakob bedre der.

Dennis Bjerres præcise ord var: "Han vil ikke tale med os / AGF vil ikke lade os tale med ham, så det er svært at svare på." Det er uklart - også for Bjerre - om det er Mølgaards eller AGFs ønske.

Jeg forestiller mig, at fans ofte viser sympati og opbakning over for skadede spillere, og at lidt mere åbenhed derfor som hovedregel må virke positivt og motiverende for spillere (i en ellers for dem træls tid). Jeg kan dog tage fejl, og linjen i AGF er i hvert fald en helt anden. Det bliver næppe lavet om i JNs tid.
Det er en så pinlig og amatøragtig kommunikationsstrategi, at man må tage sig til hovedet.
Stolte AGF i hvid og blå trænger til mere hvid (renhed og sandhed) end kun skæg og blå briller.
Man kunne spørge: " Er der en journalist tilstede?" I klubben, på Stiften eller på Superliga-kanalerne?
Jeg græmmes.
Først og fremmest er det synd for spillerne og i dette tilfælde Mølgaard, som nyder så stor opbakning hos fansene men ender med helt uforskyldt at blive hovedperson i en farce af rang.

Lad os bare slette tallene helt fra det. Og vi er meget på linje. Skal han spille på de to bagerste pladser, så skal det være på den mindst defensive af de to :D
Og jeg synes også Yakob kan gøre sig foran de to bagerste i en opstilling med 3 centrale - og så med fx Duelund (el. Bech)/Anderson foran sig.

Jeg ønsker at forlænge med Knudsen når Yakob er tilbage. Netop fordi jeg ser Knudsen i en pulje sammen med Brandhof, NP og MEM der kan dække de 2 bagerste pladser på midten på en bedre måde end vores deciderede offensivspilere (hvor jeg ser Yakob iblandt).

Yakob kan spille dernede, men Knudsen er bedre der. Knudsen kan spille fremme også, men Yakob bedre der.

Som jeg huske Yakob, så er hans helt store force hans evne til at lægge de fremadrettede afleveringer. Hvis jeg husker rigtigt, så er han bedst, når han har mange fremadrettede løb foran sig. Jeg foretrækker ham/husker ham også bedst som en af de bagerste midtbanespillere, som ligger bolden op til spillere i løb. Jo flere, jo bedre. I vores opstillinger er der i min optik for få spillere i løb, hvis der kun er PM og Andersson foran ham.

Midt i glædesrusen over den finale, så kan man sagtens gå og drømme lidt om optakten til næste sæson allerede. Tænk hvis Yakob, Mølgaard, Duelund og Beijmo kommer ind efter ferien uden skader og er klar til at kæmpe om deres pladser 😍
Det kan man sagtens. Jeg har dig helt afskrevet Duelund som en brugbar spiller og jeg tror heller ikke Mølgaard er klar til den nye sæson.

Det kan man sagtens. Jeg har dig helt afskrevet Duelund som en brugbar spiller og jeg tror heller ikke Mølgaard er klar til den nye sæson.
Du træder virkelig på den ømme tå.
I forrige sæsonstart var der stor tvivl om især Duelund og MEM. I seneste sæsonstart var det især Polle, Mølgaard, Duelund og MEM. Og til næste sæson er vi allerede godt i gang med at samle sammen til en ny håndfuld 🤔.
Det endte med at blive dyrt at man var så påholdende efter de store salg af Bisseck, TK og Daghim, hvor vi endte med for få med kvalitet og for lille bredde.

Ah, mon ikke de begge to har temmelig gode chancer for at bygge sig ordentligt op indenfor de næste to måneder? Vi starter sæsonen d. 21/7. Duelund kæmper selv videre på trods af alle uheldene, så vi bør virkelig gøre det samme og støtte ham, indtil han selv måske en dag smider håndklædet. Mølgaard er svær at forudse, men hvorfor skulle han ikke være på vej tilbage? Jeg er med på, at halvdelen af forummet her er ved at brænde op af frustration over, at vi ikke kan få en præcis lægefaglig diagnose, men selvfølgelig er hans skade overstået på et tidspunkt.

Ah, mon ikke de begge to har temmelig gode chancer for at bygge sig ordentligt op indenfor de næste to måneder? Vi starter sæsonen d. 21/7. Duelund kæmper selv videre på trods af alle uheldene, så vi bør virkelig gøre det samme og støtte ham, indtil han selv måske en dag smider håndklædet. Mølgaard er svær at forudse, men hvorfor skulle han ikke være på vej tilbage? Jeg er med på, at halvdelen af forummet her er ved at brænde op af frustration over, at vi ikke kan få en præcis lægefaglig diagnose, men selvfølgelig er hans skade overstået på et tidspunkt.
Jeg kam sagtens støtte Duelund i hans kamp. Det må være forfærdeligt for ham. Men jeg tror bare ikke han har fysikken til det her niveau længere. De seneste ca 5 år indikerer desværre også dette. Mølgaard er så hemmeligt at jeg ikke tror de ved hvad der er galt og ikke har en egentlig diagnose. Og når han ikke træner så set jeg ikke rigtig nogen grund til at han pludselig skulle være klar igen om et par måneder. Det er en helt reel frygt jeg har.

Mølgaard er så hemmeligt at jeg ikke tror de ved hvad der er galt og ikke har en egentlig diagnose. Og når han ikke træner så set jeg ikke rigtig nogen grund til at han pludselig skulle være klar igen om et par måneder. Det er en helt reel frygt jeg har.
Så sent som i går kunne Dennis Bjerre berette, at AGF har fortalt, at Mølgaards forstrækninger i baglåret er sprunget op igen, og at det ikke er en ny skade. Det er ekstremt ærgerligt for både os og for Mølgaard, men at konkludere på den baggrund, at det er 1) hemmeligt og 2) at klubben ikke har en diagnose, virker ret langt ude i hampen.

Jeg er helt enig i, at det ville være bedre med en lidt mere åben informationsstrøm om skaderne, men i det her tilfælde kan jeg ikke se, at klubben bevidst skulle holde noget hemmeligt for nogen. Kritikken er gået et lille nøk over gevind. Også på det her punkt.

Så sent som i går kunne Dennis Bjerre berette, at AGF har fortalt, at Mølgaards forstrækninger i baglåret er sprunget op igen, og at det ikke er en ny skade. Det er ekstremt ærgerligt for både os og for Mølgaard, men at konkludere på den baggrund, at det er 1) hemmeligt og 2) at klubben ikke har en diagnose, virker ret langt ude i hampen.

Jeg er helt enig i, at det ville være bedre med en lidt mere åben informationsstrøm om skaderne, men i det her tilfælde kan jeg ikke se, at klubben bevidst skulle holde noget hemmeligt for nogen. Kritikken er gået et lille nøk over gevind. Også på det her punkt.
Jeg vidste ikke AGF havde meldt det ud. Så er jeg da lidt klogere. Men nu har de forstrækninger snart 5 måneder på bagen så jeg er stadig nervøs for om han kan blive klar til en ny sæson. Det er måske bare en overdreven frygt fordi vi har så mange lange skader.

Jeg vidste ikke AGF havde meldt det ud. Så er jeg da lidt klogere. Men nu har de forstrækninger snart 5 måneder på bagen så jeg er stadig nervøs for om han kan blive klar til en ny sæson. Det er måske bare en overdreven frygt fordi vi har så mange lange skader.
Den frygt deler jeg 100%. Jeg elsker Mølgaard, og man kan næsten ikke overvurdere, hvor vigtig han er. Jeg troede endda, at vi havde fundet en spiller, der bare ikke kunne blive skadet. Det var selvfølgelig for godt til at være sandt, og nu hvor han er ude, så gør det bare virkelig ondt, at det skal tage så lang tid. Tænk, hvor et forsvar vi har, når han er tilbage. Det er lige før, jeg vil kalde det det bedste i suppen, men det er nok at gå for langt.

Men Tingager, Mølgaard, AJ, Links og Beijmo foran Bailey. Føj for satan, hvor er det et fedt forsvar.

Og for at ret skal være ret, så har de jo heller ikke 'meldt det ud'. De har fortalt det til en journalist, der har spurgt ind til det. Og her er det selvfølgelig fair at diskutere, om AGF i stedet skulle lave løbende updates om skaderne, eller om det er tilstrækkeligt, at de deler deres viden med de lokale journalister, der så deler det med os.

Jeg er ok med den sidste model, men for en som mig, som læser hver eneste lille nyhed om klubben, så ville det selvfølgelig være endnu bedre med flere opdateringer.

Latest posts

Back