New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 207K
Vingegaard er blevet en skræmmende størrelse efterhånden. Pogi kører Giro, så Jonas har råd til at køre en højere gennemsnitsform frem mod Touren i stedet for at have en skarp top, og det ser vi så sandelig resultatet af for tiden. Han kommer også til at vinde Touren med et ben bundet på ryggen.

Det mest interessante ved dagens sejr er, at han sætter dem alle på ret lave procenter. Hans motor er stor, men at han er blevet så eksplosiv er ret vildt.

Han er den bedste GT-rytter, jeg har set. Simpelthen.

Du er meget optimistisk på Vingegaards vegne :D

Jeg ser ham også som favorit men kan man andet, når han har vundet de sidste par Tours.

I år bliver det dog anderledes - der bør være reel konkurrence fra mere end en. Tidligere har det entydigt været Pogacar men i år vil han også blive angrebet af Evenepoel og Roglic. Evenepoel har selvfølgelig undskyldningen at han er med for at lære mens Roglic har presset med at han bliver ældre.
Begge to er rigtig stærke på enkeltstarterne som jeg mener der er to af i år. Tror endda de slutter af med en som har en del højdemeter. Spørgsmålet er også hvad de andre hold stiller med og om de kan få en kaptajn i form som kan konkurrere (Ineos måske?).
Det kan blive et fyrværkeri i år, hvor der skal holdes øje med konkurrenter fra flere sider men det er selvfølgelig "bare" et spørgsmål om at sætte det på plads, på etaperne hvor de cykler over 2.000 højdemeter.

I år bliver det dog anderledes - der bør være reel konkurrence fra mere end en. Tidligere har det entydigt været Pogacar men i år vil han også blive angrebet af Evenepoel og Roglic. Evenepoel har selvfølgelig undskyldningen at han er med for at lære mens Roglic har presset med at han bliver ældre.
Jeg nægter simpelthen at tro, at Roglic eller Evenepoel (eller Pogacar, selv med en optimal optakt) har en chance mod en Vingegaard i nogenlunde form på etapen over Bonette. Derudover tror jeg også, at den afsluttende enkeltstart vil være en trumf, selv mod Evenepoel efter så langt et løb - men jeg forventer nu, at han forlængst er røget ud af klassementet til den tid.

Jeg nægter simpelthen at tro, at Roglic eller Evenepoel (eller Pogacar, selv med en optimal optakt) har en chance mod en Vingegaard i nogenlunde form på etapen over Bonette. Derudover tror jeg også, at den afsluttende enkeltstart vil være en trumf, selv mod Evenepoel efter så langt et løb - men jeg forventer nu, at han forlængst er røget ud af klassementet til den tid.

Evenepoel har tidligere vist en tendens til at gå ned i løbene og det tror jeg han gør igen til sommer. Roglic er jeg til gengæld lidt mere i tvivl om - vi har jo ikke helt set dem køre mod hinanden og han er en snu herre.

Pogacar vil altid være farlig og spørgsmålet er om han med alderen får større udholdenhed/restitution i et tre uger langt løb. I år bliver han helt sikkert mærket af Giroen og valget er måske et udtryk for, at han ikke helt tror på Touren.

Bottomline - jeg tror på Vingegaard men er ikke sikker på det bliver med et ben på ryggen ;)

Du er meget optimistisk på Vingegaards vegne :D

Jeg ser ham også som favorit men kan man andet, når han har vundet de sidste par Tours.

Begge to er rigtig stærke på enkeltstarterne som jeg mener der er to af i år. Tror endda de slutter af med en som har en del højdemeter. Spørgsmålet er også hvad de andre hold stiller med og om de kan få en kaptajn i form som kan konkurrere (Ineos måske?).
Det kan blive et fyrværkeri i år, hvor der skal holdes øje med konkurrenter fra flere sider men det er selvfølgelig "bare" et spørgsmål om at sætte det på plads, på etaperne hvor de cykler over 2.000 højdemeter.
Faktisk er jeg Tadej Pogacar superfan #1, så i min optik er jeg blot anerkendende :geek: Roglic og Remco har ikke en chance. De er slet ikke på niveau med Vingegaard.

Nej, spændingen kommer til at bestå af, hvorvidt Pogacar stadig kan slå de andre, når han har en Giro i benene!

Faktisk er jeg Tadej Pogacar superfan #1, så i min optik er jeg blot anerkendende :geek: Roglic og Remco har ikke en chance. De er slet ikke på niveau med Vingegaard.

Nej, spændingen kommer til at bestå af, hvorvidt Pogacar stadig kan slå de andre, når han har en Giro i benene!
Til dels enig. Men synes Pogacars sæsonplanlægning lugter af at han satser på at bruge Touren som træning til OL. Holdet de har udtaget er også rent etapejæger-minded.

Så medmindre der sker styrt eller sygdom, så vinder Vingegaard også Touren i år.

Hm... Det er en anderledes læsning, end jeg tidligere har set. Det er UAE-truppen, der stort set kun består af klassements-kandidater, ikke? Mon ikke de håber på at tage en 4-5 pladser i top 10?
Ja, truppen uden en eneste rytter der kan trække på flad vej, sætte tempo eller hente flasker. Modsat Giro-truppen med Bjerg m.fl. som er sat op til totalt at dominere løbet på alle måder.

Du kan heller ikke være i topform til Giroen, Touren, OL og VM. Så som jeg læser det går han efter Giroen, kører sig i form under Touren (og vinder en etape eller to) så han er skarp til OL og kan holde den kørende til VM.

Jonas derimod peaker til Touren, kører sig i form under Vueltaen, så han kan være i form til VM.

Samme her
Rogó er vel vores Merckx
Jeg tror jumbo kommer til at gore alt hvad de kan for at Giroen bliver hård for Pogi.
Jeg tror ikke på Remco, ikke nok bund i holdet og jeg synes lefevre er en nar.
Roglic er snu men det er svært at se ham være der I finalen i den tynde luft.
Carlos Rodríguez og halvdelen er UAE bliver interesante.
Men Jonás er vild, der er hårdere konkurrence I tírenoen end I gran Camino.
Det er bare nyde den gyldne generation

Lefevere er generelt upopulær.

Min oplevelse er, at det skyldes, at han siger tingene råt for usødet, og det bliver folk ret vrede over. Det hjælper i den henseende heller ikke, at han besidder tre af de værste egenskaber, et menneske kan besidde samtidigt: Han er mand, hvid og af ældre dato.

Jeg har dog svært ved at huske, at han skal have sagt noget, der ikke er sandt, så jeg synes, han bliver behandlet urimeligt.

@ hapsen
Hvorfor er Lefevre en nar?
Den forstår jeg ikke...
jeg skal nok lede efter nogle links imorgen.
Da sprinteren Bennett skiftede fra quickstep tilbage til Bora(som Jeg lige busker det) samenlignede Lefevre det med en kvinde som havde været ude for overgreb fra en partner, for derefter vende tilbage til selv samme partner.
Der var også noget for med Allaphileppes kone som var skyld I han underpræsterede.
Altså sådan nogle dumme komentarer fra chefen for et cykelhold.
At han så helt sikkert er kompetent til at sætte et hold sammen til et cykle hurtigt I forårs klasikerne er en anden sag.

Han er bare ikke min kop te.

@Guller

Der er selvfølgelig altid en kontekst, og evt. også nogle uheldige oversættelser, men jeg synes det bliver dumt i lange lob.

Gode hilsner

Last edited:
@Guller

Der er selvfølgelig altid en kontekst, og evt. også nogle uheldige oversættelser, men jeg synes det bliver dumt i lange lob.

Gode hilsner

Vi kan sagtens blive enige om han er old school og taler meget ærligt indimellem. Jeg er nok bare ikke politisk korrekt nok, til at kalde ham en nar.
  • Sam Bennet: Det er da lidt underligt at han skifter tilbage til det hold som han flygtede fra med en træls exit. Men nu har Lefevre vel vist hvilket niveau han kan køre på og så vil Bora betale kassen for ham.
  • Alaphilippe: Er det ikke reelt at han ikke har performet efter den nye store kontrakt. Hvis du er ham som betaler gildet og ved han fester for meget og du har forsøgt at påvirke ham = når det ikke virker, så kan jeg godt forstå en offentlig opsang.
  • Er det ikke fair, at han som privathold ikke vil lave et underskud på et kvindehold. Når der tilmed ikke er topryttere fra Belgien som ofte er hjørnestenen giver det vel god mening.

Vi kan sagtens blive enige om han er old school og taler meget ærligt indimellem. Jeg er nok bare ikke politisk korrekt nok, til at kalde ham en nar.
  • Sam Bennet: Det er da lidt underligt at han skifter tilbage til det hold som han flygtede fra med en træls exit. Men nu har Lefevre vel vist hvilket niveau han kan køre på og så vil Bora betale kassen for ham.
  • Alaphilippe: Er det ikke reelt at han ikke har performet efter den nye store kontrakt. Hvis du er ham som betaler gildet og ved han fester for meget og du har forsøgt at påvirke ham = når det ikke virker, så kan jeg godt forstå en offentlig opsang.
  • Er det ikke fair, at han som privathold ikke vil lave et underskud på et kvindehold. Når der tilmed ikke er topryttere fra Belgien som ofte er hjørnestenen giver det vel god mening.

Hvis han som et privat firma ikke ønsker at starte et kvindehold, fordi der ikke er gode nok Belgiske ryttere så er det vel hans holdning. Hans hold har så vidt jeg husker altid været bygget op med Belgiere og for at vinde. Hvis han smider midler efter et hold der ikke kan vinde og giver underskud, så går det ud over hans formue.

Sam Bennets retur til Bora kan man da også undre sig over - det var ikke en god exit han fik der, så det virker da lidt mærkeligt at han tager tilbage.

Julian Alaphilippe har ikke været en vinder efter han fik en ny stor kontrakt og hvis du som holdejer ved han går mere op i at gå i byen og ikke
Beklager hvis min mening om hans kommunikation ikke gavner videre til vores debat, det er selvfølgelig 100% subjektivt - og det var fantastisk at se Asgreen vinde Flanders.
Jeg kan bare ikke med hans form, og tendensen(min tolkning) til at ikke have videre respekt for kvinder bliver bare for dumt i længden.
Han er holdleder, og helt sikkert kompetent, men han er ikke hold-ejer(zdenek bakala, der skal scrolles lidt ned.). - og jeg kan ikke se at det forer noget godt med sig at blande Allaphilippes kone elle sammenligne kvinde cykling med et socialt projekt.
Jeg kan sagtens folge dine argumenter om der ikke er økonomisk bæredygtigt og Allahillipes præstationer har været nedadgående, det er hans kommunikationsform som jeg har det stramt med.

Latest posts

Back