New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 207K
Jeg holder meget af endagsløbene, og foråret er på mange måder lidt som
GC I dig Selv.
Hvis præmissen er at løbet skal ende I Kbh så er det nok sådan det skal være.
Hvis rytterne vil kan det jo godt blive et flot løb, men det lugter af et 11mands breakaway som bliver hentet med 14km til mål

Start i Søhøjlandet og slut i Vejle. Så ville det blive et fedt løb.
Jeg tog Kiddesvej, Chr Wintersvej, Munkebjerg, Mølgårdsvej og Dornsvej (de fem grimmeste i Vejle) med mine 0,1 tons i går. Der er i hvert fald mulighed for at sætte de tunge sprintere når procenten rammer 20 % et par gange.

For to år siden måtte Egan Bernal udgå efter 4 runder ud af 5 på Kiddesvej. Havde været fedt i Vejle, men pengene er for store for en jysk kommune.

Samtidig er snørklede landeveje med god camouflage med til at give uforudsigelige løb. Jeg er egentlig tilfreds med rundstrækningen i Kbh., da den er meget teknisk og indeholder en del "blind spots" i form af beton og hashtåger.

Anyway, problemet med Vejle i DK Rundt har været, at rundstrækningen er for kort. Vi så fx Remco "lappe" sin egen holdkammerat for et par år siden. Den slags må naturligvis ikke ske i et WT-løb, men der er kvaliteten jo så også det højere.

Jeg synes virkelig, det er ærgerligt. Jeg foretrækker løb med adskillige realistiske vinderscenarier. Svært at se det ske i Kbh.

Så er det snart.

Glædeligt Vingegaard føler han er stærk nok til at stille til start men jeg må sige, jeg har virkelig dårlige vibes. De 2 første etaper er benhårde og rigtige Pogacar etaper. Han vil helt sikkert angribe Vingegaard på begge etaper og sammenholdt med der er mange nedkørsler, hvor styrtet må side i Vingegaards hoved + usikkerheden med hvad formen er, så frygter jeg tidstab på 1-2 minutter.
Van Aert får en absolut nøglerolle på de etaper og hvis Vingegaard skal vinde for 3. gang, så skal Van Aert lægge personlige ambitioner til side især på 2. etape.

Et sødt lavet og overskueligt overblik over etaperne.

Så er det snart.

Glædeligt Vingegaard føler han er stærk nok til at stille til start men jeg må sige, jeg har virkelig dårlige vibes. De 2 første etaper er benhårde og rigtige Pogacar etaper. Han vil helt sikkert angribe Vingegaard på begge etaper og sammenholdt med der er mange nedkørsler, hvor styrtet må side i Vingegaards hoved + usikkerheden med hvad formen er, så frygter jeg tidstab på 1-2 minutter.
Van Aert får en absolut nøglerolle på de etaper og hvis Vingegaard skal vinde for 3. gang, så skal Van Aert lægge personlige ambitioner til side især på 2. etape.

Øh, etape 4 er da en 9´er på den skala!!??

Så er det snart.

Jeg tror han er der formmæssigt men mangler noget løbsmæssigt. Hvis det bliver som det har været de sidst par år, skal Pogacar knækkes på stamina over 3 uger.

Et tidstab på de første etaper vil næsten være godt for løbet - bare det ikke er for stort. Så kan alle tale om Pogacar tager touren og Jumbo/vingegaard måske få lidt fred. Spørgsmålet er om han har lært noget af de sidste år og har mulighed for at gøre noget ved det. Det at han kørte Giroen burde ikke tale i den favør men man ved aldrig.

Derudover har vi vel nogle "rigtige" outsidere i år. Roglic og Evenepoel bør ikke afskrives og kan være med til at skabe elementer i løbet som bliver afgørende.

Hvad med Ineos - gad vide hvor de er i år og om de vil være med i kampen? Satser de på Bernal, Pidcock eller begge to? Og hvad med good-old-man Geraint Thomas kan han endnu engang vise stabilitet.

Der er også rytterne i 2 geled hos storholdene som helt sikkert vil blive spillet ud og Visma er nok knapt så stærke som de sidste par år men Van Aert bliver ultravigtig.

Enhver med rødt/hvidt hjerte håber selvfølgelig på Jonas! Andet er landsforræderi....
Well sue me. Til VM og OL holder jeg med danskerne over alle andre, men selve cykelsporten betyder generelt mere for mig end klaphatten.

Pogacar kom først, og man vælger jo ikke, hvem man forelsker sig i.

Så go Pogi! (og lidt Jonas).

Hvad med Ineos - gad vide hvor de er i år og om de vil være med i kampen? Satser de på Bernal, Pidcock eller begge to? Og hvad med good-old-man Geraint Thomas kan han endnu engang vise stabilitet.
Pidcock har tydeligt meldt ud, at han satser på OL og egentlig er ligeglad med, om han skal køre Tour. Med andre prøver han at tale sig af holdet - uden held. Måske han alligevel kan tage sig sammen og vinde en etape. Jeg håber lidt, at Bernal måske har mod på at køre klassement i år, hvor toppen må forventes at være fladere. Det samme kan måske komme Thomas til gode, men jeg ville blive svært imponeret, hvis han stadig har overskud til at blande sig i toppen efter hans pæne Giro.

Jeg vil gerne nævne Carapaz som en giftig outsider. Han er en led væddeløber, og EF kommer med et virkelig stærkt mandskab, som ikke har noget imod at angribe. Jeg tror godt, vi kan forvente noget eksplosivt fra den kant.

Pidcock har tydeligt meldt ud, at han satser på OL og egentlig er ligeglad med, om han skal køre Tour. Med andre prøver han at tale sig af holdet - uden held. Måske han alligevel kan tage sig sammen og vinde en etape. Jeg håber lidt, at Bernal måske har mod på at køre klassement i år, hvor toppen må forventes at være fladere. Det samme kan måske komme Thomas til gode, men jeg ville blive svært imponeret, hvis han stadig har overskud til at blande sig i toppen efter hans pæne Giro.

Arrhh det var sådan det var med Pidcock. Hørte med et halvt øre, at han ville køre sin egen chance men det var så OL og ikke touren. Det giver meget mere mening(y)

Jeg håber Bernal er ved at være klar og vil gå efter det. Mon ikke holdet også mener det er ved at være tid. Har før afskrevet Geraint Thomas og så har han alligevel siddet med på hjul på nogle af de rigtige etaper. Han kan ikke helt sidde med de bedste men hænger som regel på indtil afgørelsen nærmer sig. Måske han endelig er blevet for gammel:unsure:
Jeg vil gerne nævne Carapaz som en giftig outsider. Han er en led væddeløber, og EF kommer med et virkelig stærkt mandskab, som ikke har noget imod at angribe. Jeg
tror godt, vi kan forvente noget eksplosivt fra den kant.

Hvis du tror på ham som vinder, tænker jeg der er et super godt odds. Det må være på xxx. Elsker hold/ryttere som tør angribe, det er så meget mere fascinerende at se på end det andet.

Går vi i 2 geled, er der en stor del stærke ryttere som for fleres vedkommende kunne have kørt efter et topresultat selv. De kan også komme i spil, i forskellige scenarier.
  • Yates
  • Ayouso
  • Almeida
  • Sepp Kuss
  • Matteo Jorgenson
  • Jai Hindley

Kæmpetab for dette års kommentering:cry:
Både og synes jeg. Rolf er rigtigt stærk til den taktiske analyse af løbet, men meget af hans øvrige viden er ret forældet synes jeg. Antager at Vinjebo rykkes op som "1.-ekspert" og han har altså fingeren på pulsen ift. ryttere, udstyr m.m. på en helt anden måde end Rolf. Og Trine Schmidt er også en rigtigt dygtig ekspertkommentator, som ikke er bange for at rette de gamle kommentatorer, når de får sagt noget vrøvl.

Bare hvis der er nogle med præferencer ift. hvem der kommenterer...

Touren og VM er de eneste løb, jeg næsten altid ser på TV2 (ellers foretrækker jeg klart Eurosport). Rolf Sørensen er ikke nødvendigvis verdens bedste kommentator, men han har hjertet på rette sted på en måde, der er smittende og passer perfekt til de rette lejligheder. Der findes ingen bedre til en dansk sejr.

Håber på det bedste for ham.

Hvis du tror på ham som vinder, tænker jeg der er et super godt odds. Det må være på xxx. Elsker hold/ryttere som tør angribe, det er så meget mere fascinerende at se på end det andet.
Det er nok at strække den, men podiet kan godt være et interessant spil.

1. etape er også en god mulighed for at tage trøjen. Jeg tænker Neilson Powless.

Latest posts

Back