Han tager lidt spændingen ud af klassikerne i år, må man sige. Han SMADRER jo de andre uge efter uge, og længere og længere udefra. Jeg kan ikke huske hvornår vi har set en rytter være SÅ suveræn.
Ja, det er forfærdeligt at løbet partout skal lægges i København for at få det finansieret. Umuligt at lave et spændede cykelløb på nogen måde. Der er ganske udemærket motions-cykelterræn nord og vest for København, men dels skal man et godt stykke ud og dels kunne det for proerne lige så godt være pandekage fladt.
Ja, Vejle var på banen for 2-3 år siden med en klar ambition om at lave et World Tour løb, men har ikke kunnet finde pengene til det. Lidt skuffende når man tænker på mængden af erhvervsliv og rigmænd i området.
Selv som bosiddende i københavnsområdet er jeg skuffet over det bliver her løbet skal afholdes og tror ikke jeg gider tage ind til Kbh. for at se løbet.
Ja, Vejle var på banen for 2-3 år siden med en klar ambition om at lave et World Tour løb, men har ikke kunnet finde pengene til det. Lidt skuffende når man tænker på mængden af erhvervsliv og rigmænd i området.
Selv som bosiddende i københavnsområdet er jeg skuffet over det bliver her løbet skal afholdes og tror ikke jeg gider tage ind til Kbh. for at se løbet.
Umiddelbart synes jeg faktisk det er billigt for den eksponering, som sådan et løb giver. Du kan godt nok ikke købe meget reklametid på tv for de penge. Og ser man på den kulturbegivenhed løbet ville være i sig selv, så synes jeg heller ikke det lyder dyrt (uden at vide hvad f.eks. Århus Festuge koster kommunen). Da touren var i Danmark var det jo en kæmpe folkefest, hvor anslået 1,6 mio. mennesker var ude og se løbet.
Men altid svært for politikkerne at godkende den slags, da pengene på den korte bane går fra noget andet og regnestykket den anden vej er svært at gøre op.
Selve datoen, vil jeg nu mene er en ganske god nyhed, selvom jeg er enig i, at det er ærgerligt med sådan et sprinter-gadeløb. Mon ikke de fleste tour-sprintere kommer til at udnytte/teste formen i KBH to uger før, de skal til Frankrig?
Fair nok det bliver et sprinterløb - det kan dårligt blive andet med mål i København. Men forstår ikke længden af ruterne. 160 km. for kvinderne og 230 km. for mændende er langt og især mændendes løb bliver en langgaber af rang. En god del af ruten går gennem mit normale træningsterræn og der er absolut intet i det område der kan udfordre et world tour felt.
Men måske det mest handler om at gøre det attraktivt som træningsløb før de nationale mesterskaber, som jo ofte også er nogle ret lange løb. Men som tilskuer bliver det godt nok kedeligt at se på.
Fair nok det bliver et sprinterløb - det kan dårligt blive andet med mål i København. Men forstår ikke længden af ruterne. 160 km. for kvinderne og 230 km. for mændende er langt og især mændendes løb bliver en langgaber af rang. En god del af ruten går gennem mit normale træningsterræn og der er absolut intet i det område der kan udfordre et world tour felt.
Men måske det mest handler om at gøre det attraktivt som træningsløb før de nationale mesterskaber, som jo ofte også er nogle ret lange løb. Men som tilskuer bliver det godt nok kedeligt at se på.
Vil det ikke være svært at lave et udfordrende løb i DK for profferne? Medmindre man tager udgangspunkt i grusveje, kørsel over broer (storebælt/Øresund) eller lignende med. Nu bor jeg ikke i området men tænker ikke der er nogen stigninger som kan give problemer for sprinterne.
Vil det ikke være svært at lave et udfordrende løb i DK for profferne? Medmindre man tager udgangspunkt i grusveje, kørsel over broer (storebælt/Øresund) eller lignende med. Nu bor jeg ikke i området men tænker ikke der er nogen stigninger som kan give problemer for sprinterne.
Når man alligevel ikke kan lave andet end et røvkedeligt løb, så kan man da lige så godt gå linen ud og gøre det til sprinternes verdensmesterskab forud for Touren.
Respekt for tydeliggørelsen. Det gør mig faktisk positivt overrasket over et projekt, jeg ellers har haft svært at nære større begejstring for.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.