New posts

Artikler om spillerne og klubben 2025

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 93K
Tobias Bech-artiklen handler meget om ADHD og perpektiverer til sportsfolk med ADHD generelt. Fin artikel. Burde være pensum for alle dem, der efter et nederlag skriver, at spillerne "ikke ville det nok." Man kan i hvert fald ikke beskylde Bech for at mangle dedikation. Han skal tværtimod øve sig i at sænke skuldrene, hvilket han vist også selv er klar over.
Tak for resume(y)

Jeg syntes det er fedt Bech står frem og taler om det - forhåbentlig er der andre med udfordringer som kan spejle sig i det og se der stadig er muligheder. Den slags diagnoser kan hurtigt blive et nederlag som kan være svært at arbejde sig ud af (især for dem som måske ikke har den rette støtte).

artiklen naevner ogsaa at 10% af Baseball spilerne er diagnoceret med ADHD,

Jeg er fan af NYY og følger baseball rimelig tæt og jeg kan ikke mindes, jeg har set en artikel omkring ADHD i forbindelse med baseball, så det er i hvert fald ikke noget, der snakkes højt om.

Desto mere respekt til de fodboldspillere, som står frem. Jo flere der tør stå, jo mere afmystificeret bliver mentale sygdomme og i sidste ende forhåbentlig en større forståelse og ikke mindst hjælp til de ramte.

Jeg er fan af NYY og følger baseball rimelig tæt og jeg kan ikke mindes, jeg har set en artikel omkring ADHD i forbindelse med baseball, så det er i hvert fald ikke noget, der snakkes højt om.

Desto mere respekt til de fodboldspillere, som står frem. Jo flere der tør stå, jo mere afmystificeret bliver mentale sygdomme og i sidste ende forhåbentlig en større forståelse og ikke mindst hjælp til de ramte.
I Major League Baseball, verdens bedste baseball-liga i USA, har undersøgelser peget på, at næsten 10 procent af atleterne har ADHD. Altså en kraftig overrepræsentation i forhold til "den virkelige verden".
Jeg kan aabne artiklen-

I Major League Baseball, verdens bedste baseball-liga i USA, har undersøgelser peget på, at næsten 10 procent af atleterne har ADHD. Altså en kraftig overrepræsentation i forhold til "den virkelige verden".
Jeg kan aabne artiklen-

Jeg læste godt artiklen. Jeg anfægter ikke, der er lavet en undersøgelse, det jeg siger, er at, det ikke er et emne der er fokus på i medierne.

Jeg læser naturligvis ikke alt om baseball men jeg er aldrig rendt ind i en artikel som den med Bech.

Lidt om Haugstrup og hans "debut" under JP.

Derudover roser fra hans side om hvordan han er kommet op og der er taget i mod ham - herunder Uwe (y) .

Det er gået hurtigt, efter at jeg kom op og træne med førsteholdet. De har taget rigtig godt hånd om mig, hvilket også gælder Uwe, da han var træner

Han skal også lære fra den bedste, når det gælder de små tricks der inde på 6'eren :ROFLMAO:

Der er konkurrence og mange dygtige spillere inde på midten, men det handler om for mig at få flere seniorminutter, og her skal jeg prøve at kigge på Nicolai Poulsen og lægge noget af det, han er god til, til mit spil. Hans defensive aktioner, hans rutine og det, at han snakker meget på banen, kigger jeg på. Jeg føler godt, jeg kan være med på bolden, men sekseren er jo også en defensiv position. Så duelspillet, og det at gå U19 til Superligaen, er et stort step, siger Haugstrup

Lars Jacobsen:

AGF​

Mesterskabet kan godt ende i Aarhus, det har de officielt overbevist mig om. Det lugter af en justering af mesterskabsbarometeret i 'Totalfodbold'. Var heldige i åbningsminutterne, da FCK havde to store chancer, men derfra lignede AGF sig selv. Fuld fortjent sejr og grundspillet ender uden nederlag til de andre top-4-hold. Magtdemonstration.

Siger det igen, ser man på spillet og glemmer navne og økonomi så er vi ikke en outsider men en favorit sammen med FCM. De er naturligvis størst men snubler de (hej, hej udekampe) er vi lige i røven på dem).

Kamala Harris Yes GIF by The Democrats

Lars Jacobsen:

Siger det igen, ser man på spillet og glemmer navne og økonomi så er vi ikke en outsider men en favorit sammen med FCM. De er naturligvis størst men snubler de (hej, hej udekampe) er vi lige i røven på dem).

Kamala Harris Yes GIF by The Democrats
Jeg tror meget afhænger af, om JP og resten af trænerteamet evner at ignorerer den stigende støj omkring AGF. At støjen er ekstraordinært positiv gør den vel bare dét sværere at ignorere - man vil næsten altid gerne lige høre om, hvor god man er. ;)
Men hvis JP, staben og truppen formår at holde fokus på "næste kamp", og vi kan undgå for mange skader og karantæner, så bør vi tages endog meget alvorligt. Lige nu er favoritværdigheden vel størst hos FCM og lige stor mellem os og Brøndby og så må FCK regnes for outsidere.
Men når de har sprængt banken i januar og kommer ud af juleferien på vaskeægte FCK-manér, så kan det ændre sig meget hurtigt.

Men i dette øjeblik og i dette efterår, da må vi regnes som ægte guldkandidat.

Jeg tror meget afhænger af, om JP og resten af trænerteamet evner at ignorerer den stigende støj omkring AGF. At støjen er ekstraordinært positiv gør den vel bare dét sværere at ignorere - man vil næsten altid gerne lige høre om, hvor god man er. ;)
Men hvis JP, staben og truppen formår at holde fokus på "næste kamp", og vi kan undgå for mange skader og karantæner, så bør vi tages endog meget alvorligt. Lige nu er favoritværdigheden vel størst hos FCM og lige stor mellem os og Brøndby og så må FCK regnes for outsidere.
Men når de har sprængt banken i januar og kommer ud af juleferien på vaskeægte FCK-manér, så kan det ændre sig meget hurtigt.

Men i dette øjeblik og i dette efterår, da må vi regnes som ægte guldkandidat.
Det er i hvert fald mit indtryk, at JP har været ekstremt god til at holde fokus på den næste kampe med meget minutiøs forberedelse hver gang. Og så har det været dejligt afvæbnende at han bare siger at de nyder at være hvor de er lige nu, hver gang han bliver spurgt til guldmulighederne.

Jeg ved godt, at journalister naturligvis har frihed til selv at vælge, hvor kritisk en linje de vil lægge i deres arbejde. Nogle vælger at være skarpe og skeptiske, andre mere observerende – og begge tilgange har sin berettigelse.

Alligevel undrer det mig, hvor markante udsving der kan være i tilgangen, afhængigt af hvilken klub der dækkes. For mig står Aarhus Stiftstidendes dækning som et ret tydeligt eksempel på det.

Når Dennis Bjerre dækker AGF, opleves han som grundlæggende kritisk – ofte med en næsten refleksiv skepsis over for klubbens udmeldinger og motiver. Man kan mene meget om stilen, men den er konsekvent og journalistisk legitim.

Derfor stusser jeg også, når samme journalist fremstår nærmest jovial og ukritisk, når fokus flyttes til Aarhus Fremad. Det sås i sin tid under stadiondebatten, hvor interviewet med Sara Sloth forløb uden et eneste reelt kritisk spørgsmål – og det går igen i den nye Fremad-podcast “Mozarts Striber”, hvor tonen pludselig er mere kammeratlig end undersøgende.

Jeg har som sådan intet problem med, at Aarhus Fremad får positiv omtale. Men forskellen i tilgang er påfaldende. Det kan selvfølgelig skyldes, at AGF er en langt større klub, børsnoteret og med en større offentlig interesse, men alligevel undrer det mig, at graden af kritisk sans tilsyneladende afhænger så markant af postnummeret.

Er jeg den eneste, der sidder tilbage med den oplevelse?
(PS. Jeg arbejder hverken som journalist eller med medier, så måske overser jeg bare nogle faglige nuancer – men det ændrer ikke på, at forskellen i tone er ret tydelig i mine ører.)

Jeg ved godt, at journalister naturligvis har frihed til selv at vælge, hvor kritisk en linje de vil lægge i deres arbejde. Nogle vælger at være skarpe og skeptiske, andre mere observerende – og begge tilgange har sin berettigelse.

Alligevel undrer det mig, hvor markante udsving der kan være i tilgangen, afhængigt af hvilken klub der dækkes. For mig står Aarhus Stiftstidendes dækning som et ret tydeligt eksempel på det.

Når Dennis Bjerre dækker AGF, opleves han som grundlæggende kritisk – ofte med en næsten refleksiv skepsis over for klubbens udmeldinger og motiver. Man kan mene meget om stilen, men den er konsekvent og journalistisk legitim.

Derfor stusser jeg også, når samme journalist fremstår nærmest jovial og ukritisk, når fokus flyttes til Aarhus Fremad. Det sås i sin tid under stadiondebatten, hvor interviewet med Sara Sloth forløb uden et eneste reelt kritisk spørgsmål – og det går igen i den nye Fremad-podcast “Mozarts Striber”, hvor tonen pludselig er mere kammeratlig end undersøgende.

Jeg har som sådan intet problem med, at Aarhus Fremad får positiv omtale. Men forskellen i tilgang er påfaldende. Det kan selvfølgelig skyldes, at AGF er en langt større klub, børsnoteret og med en større offentlig interesse, men alligevel undrer det mig, at graden af kritisk sans tilsyneladende afhænger så markant af postnummeret.

Er jeg den eneste, der sidder tilbage med den oplevelse?
(PS. Jeg arbejder hverken som journalist eller med medier, så måske overser jeg bare nogle faglige nuancer – men det ændrer ikke på, at forskellen i tone er ret tydelig i mine ører.)

Noget af det, der irriterer mig mest ved Stiftens dækning, er den markante forskel i linje, alt efter hvilket publikum der skrives til. Der er kæmpe forskel i vinklingen alt efter om der skrives til online/den trykte avis og når AGF behandles i det Hvide Snit.

Især stadionsdebatten er stukket helt af for dem. Her er der en tendens til, at historierne vinkles negativt og fuldstændig uden nuancer, udelukkende med det formål, at aktivere Ena segmentet. (Selv en 5,5 mil afvigelsse i budget bliver til Breaking news)

Endnu mere frustrerende er det, at disse artikler konsekvent placeres under AGF-blokken på avisens hjemmeside, som om stadiondebatten udelukkende er et klubanliggende. Det er et by- og udviklingsspørgsmål, og det burde behandles derefter.

Back