New posts

ARKIVERET Artikler om spillerne og klubben 2025

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 97K
Status
Not open for further replies.
Når han har spillet Future kampe, og træningskampe (den sidste var vel den mod Randers i juli måned), tager han ofte den miderste stopper.

Når jeg skrev som jeg gjorde var det med tanke om at han kunne være generel backup på alle pladser dernede i stedet for AJ.

Og så må man på sigt finde ud af hvilken position han vil være bedst på.

Man skal vel se Callø som et bedre alternativ end AJ. Ikke som en fast starter.
Ja men det skal samtidig holdes op i mod, hvor man forventer han udvikler sig bedst.

Det kan sagtens være en kortsigtet løsning, at vi har behov for ham som backup men han ender uden reel spilletid. Hvis det gør han ikke udvikler sig så meget som kontinuerlig spilletid i første division, er det måske en forkert langsigtet løsning.

Kunne man forestille sig, at man henter Callø hjem pr. 1. januar og tager ham med i hele januar-opstarten og derefter udlejer ham til Fremad igen? Hvis der ikke kommer bedre bud på ham. Superligaen starter 8. februar, mens 1. division starter 1. marts. Det kunne være en win-win for alle parter. Han trænede jo også med i AGF i sommer-opstarten.

Jeg tænker, det er en dårlig ide at hente Callø hjem, medmindre hans udvikling har været vild og voldsom.

Hvis skal spille mesterskabsspil. Der bliver meget få nemme kampe for forsvaret. Potentielt spiller vi med om medaljer, måske endda guld. Callø skal have lagt meget på, hvis han skal udfordre Tingen, Dallsgaard, Kahlen og Beijmo (Carstensen skal givetvis også spille) i kampen om minutter.

Jeg frygter, at det vil ende med, at Callø sidder på bænken, fordi der er for meget på spil. Og jeg foretrækker, vi i stedet henter en rutineret vcb, der kan gøre Kahl til backup, indtil han forventeligt skrider til sommer.

Så kan Callø få chancen til efteråret, hvor der er mange flere kampe med mindre på spil og mod nemmere modstandere.

Ren spekulation

Men kan det være fordi man ikke ser ud til at få forlænget med Beijmo, og så derfor vil sende ham afsted for det man kan i Vinter?

Det kan også bare være for at give JA mere tid til at komme igang stille og roligt - eller JJA skal afsted.
Det er jo absolut også en risiko vi ser ind i - at Kahl eller Beijmo bliver solgt i januar. Især hvis vi nu taber de næste kampe mod FCK og Randers og ryger ud af pokalen mod OB. Så vil man sikkert begynde at kigge frem mod næste sæson med det samme. Det er dog ikke det mest sandsynlige scenarie og hvis tabellen ligner den vi har nu, vil det ikke give mening at gå efter de småpenge vi kan få for de to, 5 måneder før udløb.

Der er to overvejelser

1) hvis man insisterer på at spille smalt, også i forsvaret
2) hvis man vil jagte i foråret.

Ad 1) Giver det ikke mere at have Callø som mulig indskifter. Så er der også mulighed for at hvilke folk og Beijmo kan benyttes på wingback af og til.

Callø får sikkert mere glæde af kampene for AGF end for Fremad

Ad 2)

Så giver det mere mening at hente en, der sender JJA ud i kulden. Til sommer er der tre udløb + Carstensen + JJA der nok løbes ud. Så kan Callø returnere i sommerpausen

Når nu Stiften har været så bevendt at opsøge omstændighederne i indgåede aftale, og taler op omkring muligheden, så er det stadig på deres eget initiativ alt desuagtet at klubberne bekræfter klausulens eksistens.
Derfra er det usikkert om det er aktuelt i tankerne hos CV eller JP - det er Stiftens, og nu vores, spekulationer, fordi det er ny viden for os. CV har hele efteråret haft den her indsigt, og har skulle forberede sig på at finde forstærkninger i januar. Der virker muligheden for at trække Callø hjem før tid ikke som den nyopståede chance, vi diskuterer lige nu, og jeg håber CV er bedre forberedt end det.

Klausulen kan lige så vel have sin eksistensberettigelse for at sikre at kunne imødekomme, hvis man ikke synes, man/klubben/spilleren får det tiltænkte ud af opholdet og derfra kan trække ham hjem igen (og eventuelt ud på udlån til anden side i anden halvdel af året). Man kender ikke matchet på forhånd - det kunne også have været et fejlcast, men det virker det absolut ikke til her.
Hvis man samtidig gerne vil dyrke den opståede forbindelse mellem de to naboklubber i de kommende år, så tror jeg også man skal tænke sig om med signalværdien i at trække den første spiller hjem igen før tid, og efterlade Fremad med et pludseligt hul i truppen. Det er selvsagt præmissen ved at være lånende, måske-kommende feeder/samarbejdsklub på det plan, men det er også en usikkerhed, der vil kunne sætte modellen til genovervejelse, hvis det efterlader dem med skægget i postkassen inden en mulig overlevelsesmission.

Jeg tror virkelig det mestendels er spekulationer hos udenforstående blot, og vil overraske mig, hvis man trækker ham hjem.
Jeg tror hans udvikling har bedre af en hel sæsons fast seniorbold næsthøjeste niveau, end at komme tilbage som periferispiller allerede halvvejs, og jeg tror også det giver uvurderlig erfaring til Callø med et år, hvor modstand og modgang også er en del af hverdagen, selvom de spiller rimelig god bold oppe i nordbyen.
Jeg håber ikke han bliver trukket hjem før tid.

Jeg skal også huske at rose Stiften når de laver noget fedt, lækker artikel om Bech her, ved ikke om den bliver ved med at være gratis som den er nu:

Jeg skal også huske at rose Stiften når de laver noget fedt, lækker artikel om Bech her, ved ikke om den bliver ved med at være gratis som den er nu:

Der er også to andre interessante artikler. En om Kahls udvikling og fremtid. Og en hvor JP giver nogle ret kradse meldinger om Badji og hans præstationer.

Og alle artikler er spærret nu, men der er vist heller ikke så meget ny information at hente, så vidt jeg kan høre?
Tobias Bech-artiklen handler meget om ADHD og perpektiverer til sportsfolk med ADHD generelt. Fin artikel. Burde være pensum for alle dem, der efter et nederlag skriver, at spillerne "ikke ville det nok." Man kan i hvert fald ikke beskylde Bech for at mangle dedikation. Han skal tværtimod øve sig i at sænke skuldrene, hvilket han vist også selv er klar over.

Tobias Bech-artiklen handler meget om ADHD og perpektiverer til sportsfolk med ADHD generelt. Fin artikel. Burde være pensum for alle dem, der efter et nederlag skriver, at spillerne "ikke ville det nok." Man kan i hvert fald ikke beskylde Bech for at mangle dedikation. Han skal tværtimod øve sig i at sænke skuldrene, hvilket han vist også selv er klar over.
Jeg kan bare huske at have læst "den artikel" før. Hvor Bech fremhævede fordelene ved ADHD. Ved dog ikke, om det er et genoptryk.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back