Når nu Stiften har været så bevendt at opsøge omstændighederne i indgåede aftale, og taler op omkring muligheden, så er det stadig på deres eget initiativ alt desuagtet at klubberne bekræfter klausulens eksistens.
Derfra er det usikkert om det er aktuelt i tankerne hos CV eller JP - det er Stiftens, og nu vores, spekulationer, fordi det er ny viden for os. CV har hele efteråret haft den her indsigt, og har skulle forberede sig på at finde forstærkninger i januar. Der virker muligheden for at trække Callø hjem før tid ikke som den nyopståede chance, vi diskuterer lige nu, og jeg håber CV er bedre forberedt end det.
Klausulen kan lige så vel have sin eksistensberettigelse for at sikre at kunne imødekomme, hvis man ikke synes, man/klubben/spilleren får det tiltænkte ud af opholdet og derfra kan trække ham hjem igen (og eventuelt ud på udlån til anden side i anden halvdel af året). Man kender ikke matchet på forhånd - det kunne også have været et fejlcast, men det virker det absolut ikke til her.
Hvis man samtidig gerne vil dyrke den opståede forbindelse mellem de to naboklubber i de kommende år, så tror jeg også man skal tænke sig om med signalværdien i at trække den første spiller hjem igen før tid, og efterlade Fremad med et pludseligt hul i truppen. Det er selvsagt præmissen ved at være lånende, måske-kommende feeder/samarbejdsklub på det plan, men det er også en usikkerhed, der vil kunne sætte modellen til genovervejelse, hvis det efterlader dem med skægget i postkassen inden en mulig overlevelsesmission.
Jeg tror virkelig det mestendels er spekulationer hos udenforstående blot, og vil overraske mig, hvis man trækker ham hjem.
Jeg tror hans udvikling har bedre af en hel sæsons fast seniorbold næsthøjeste niveau, end at komme tilbage som periferispiller allerede halvvejs, og jeg tror også det giver uvurderlig erfaring til Callø med et år, hvor modstand og modgang også er en del af hverdagen, selvom de spiller rimelig god bold oppe i nordbyen.
Jeg håber ikke han bliver trukket hjem før tid.