New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 325K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
Sådan set enig, men lidt sat på spidsen kunne de nok godt stille et meget slagkraftigt hold af 11 salgbare spillere. FCN næsten det samme i deres bedste sæsoner.
Jeg tror alle trupper har brug for en en håndfuld spillere med erfaring, og spillere der måske ikke bliver tjent en formue på, men som kender klubben, systemerne og ligaen. De findes i alle klubber, også hold med europas yngste gennemsnitsalder (FCN)

Det havde vi alle ønsket. Med garanti også CV.

Og vi kan sagtens blive enige om udfordringerne for næste sæson. Jeg synes bare CV stille og roligt æder sig igennem dem en for en, men jeg tror ikke han kan løse dem alle, så vi ikke er svækket næste sæson (eller at nogen anden sportschef ville kunne). Kommer vi i Europa kommer vi med garanti til at ligge i den tunge ende af top 6 næste år (medmindre JP virkeligt viser sig at være den nye Guardiola) da vi næsten uundgåeligt kommer til at miste 2-3 af de største profiler samt at PM, Dalsgaard og NP er blevet endnu et år ældre (og måske ikke alle er i klubben).
Det jeg mener er at vi er i 3 vindue og han æder sig ind, det er jeg helt enig med dig i, og det skal han naturligvis også.
Desværre kan vi ikke vælge frit fra alle hylder og ikke alle vil til vores elskede klub, dog de jeg stadig ind i en sommer der kan blive mere hektisk end nødvendigt.

Ved ikke om vi kan være enige om at Knudsen er et supplement til truppen og ikke en erstatning? Vi har været tynde her, og har nu mere bund og dybde.

Du skal se det som om at du ikke skriver ret meget herinde før i tiden (korrekt?) til pludselig at hælde ud over CV og alt han har gjort og gør...

Det virker meget personligt i den måde du skriver på, uden at det bakkes op af andet end "Jeg kender....." Det er svært at forholde sig til for andre. Du svare ikke på de spørgsmål der stilles direkte til dig, hvor der faktisk afsøges hvad det er du ønsker?

I øvrigt er mange af dine kritik punkter blevet besvaret sobert, igen uden at du forholder dig til dem.
Det virker som om der bare skal hældes en masse ud.

Og derudover så er det svært at forholde sig til "Jeg kender.." når man ikke engang kan forstå i hvilken henseende dine Bekendte (flertal) har arbejdet sammen med CV. Det må være i FCN, FCK eller BIF?
Jeg har skrevet i mange år, begav det pga af Forum politiet og oprettede en ny bruger. Skrev også fæstningen.

Når nu CV er godt i gang med at finde den store pung frem, synes jeg han skulle se at få slået nogle ordentlige søm i en angriber. Det er mildest talt ved at være i 11. time, at det problem stadig ikke har fundet sin løsning. Godt at vi nu er dækket bedre ind på midten, men der må da være afsat endnu flere penge til det helt akutte problem. Selv en Adamsen kunne han let have fået til omkring det halve. Så han må stile langt højere.

Det jeg mener er at vi er i 3 vindue og han æder sig ind, det er jeg helt enig med dig i, og det skal han naturligvis også.
Desværre kan vi ikke vælge frit fra alle hylder og ikke alle vil til vores elskede klub, dog de jeg stadig ind i en sommer der kan blive mere hektisk end nødvendigt.

Ved ikke om vi kan være enige om at Knudsen er et supplement til truppen og ikke en erstatning? Vi har været tynde her, og har nu mere bund og dybde.
Målt på CV, altså 31 kampe i Bundesligaen, så er han velsagtens bedste mand til midtbane lige nu. Hvad skulle han være erstatning for? Hvem var Rasmus Carstensen erstatning for?

Men jeg tror virkelig ikke, at man bygger en klub op om en start-11 og så supplementer, men ser nok lidt mere holistisk på det og prøver at sætte en trup samme af 16-18 spillere der til sammen kan dække hovedparten af spilletiden samt supplere flere staeder på banen.

De klubber vi sammenligner os med, eller gerne vil, har også spillere med et flot CV der ikke ndøvendigvis starter. Mads Emil Madsen ligner i øvrigt sådan en spilelr i FCK her i foråret.

Jeg kan se du ret kraftigt påpeger det er CVs 3. vindue. Men er det ikke lidt hårdt at bedømme ham på Januar sidste år, hvor han trådte ind af døren d. 7. Januar? Altså var han ikke en del af forberedelsen på det vindue. Ligesom han i sin tid udtalte sig, at han ikke var med til at lave forlængelserne på MEM og Andersson, selvom han kommenterede dem i offentliggørelsen.

Ret usexet handel. Ret solid. Ret CV-agtig. Ret fedt.

@Nizzleroy skal vi genoptage vores lange “drøftelser” vi havde sidst om Knudsen ?
:)
NU elsker jeg ham♥️

Ej, jeg var ikke vildt positiv over ham. Synes det var lidt leverpostej. Men jeg kan udemærket godt se ham som en forstærkning på midtbanen. Det trænger vi virkelig til. Og så er han næppe blevet en dårlige fodboldspiller af et år i Bundesligaen og 2. Bundesliga. Han er en fin spiller at få ind. Meget driftsikker. Jeg havde nok sat næsen op efter en mere kreativ spiller, men det betyder ikke at jeg er negativt indstillet. Slet ikke. Tilgangen giver rigtig meget mening. Det skal nok blive godt. Nok også bedre end sidst. En rigtig god alder. Prisen er som den er. Ikke vildt høj men heller ikke lav. Den er vel passende for en spiller inden alder og med den baggrund.

Når nu CV er godt i gang med at finde den store pung frem, synes jeg han skulle se at få slået nogle ordentlige søm i en angriber. Det er mildest talt ved at være i 11. time, at det problem stadig ikke har fundet sin løsning. Godt at vi nu er dækket bedre ind på midten, men der må da være afsat endnu flere penge til det helt akutte problem. Selv en Adamsen kunne han let have fået til omkring det halve. Så han må stile langt højere.

Det siges at SIF forlanger omkring de 10 mio... Så ikke halvt så billigt.

Jeg baserer den på viden fra mennesker der har arbejdet med under/over ham og hvad han kan gøre for AGF. Det er ikke personligt, men alene med det mål at AGF bliver bedst stillet både nu og i fremtiden. Det står jeg gerne alene med.

Hvor mange personer kender du, der har arbejdet under CV? Jeg tænker, der er en relativt stor sandsynlighed for, st du i dit netværk ikke har afdækket hele - eller noget nær hele - sandheden om CVs evner.

Det er rigtigt fint med indsigter fra kilder. Men de kan ikke stå alene. CV har overordnet leveret fremragende resultater i FCK, FCN og BIF. AGF er et helt grotesk godt sted sportsligt, siden han kom til. Det virker dumt bare at ignorere dette, uagtet hvad done kilder fortæller dig.

Han kan nok et eller andet, ham CV. Trods alt.

Helt forkert - det er
View attachment 6000

Kr. 12,5 mio. og stigende til 16 mio. med en Europa klausul - CV begynder at tære på kommende indtægter ;)

Det virker lidt genialt:D🤞 Han kender klubben og har spillet sammen med en stor del af spillerne før. Det må være tæt på plug-and-play for ham og han fylder et tomrum på midtbanen. Bliver spændende hvad han kan drive det til med JP bold 🩵 🤞
16 mio. kr. for en spiller, der reelt ikke var god nok til start 11 sidst. Det har jeg svært ved at se det geniale i.
CV er helt sikkert rigtigt god til mange ting i AGF, men køb af spillere er ikke hans styrke. Det så man klart i Brøndby.

Last edited:
Egentlig sjovt nok, at Magnus Knudsen slet ikke har været diskuteret i dette vindue, da det er en spiller vi tidligere har haft her. Men det er vel bare indgroet i ens bevidsthed, at når en ung spiller bliver solgt til tysk fodbold, bl.a. med mange bundesligakampe til følge, så er det ikke en man overvejer at AGF bare kan hente som 24-årig. Det siger selvfølgelig noget om at AGF har rykket sig, men vel også noget om markedet, hvor en 24-årig (som performance-mæssigt er i en perfekt alder til en 4½ årig kontrakt), i dag regnes som mindre attraktiv end en 18-21 årig. Alt handler om salgspotentiale og her må Kiel vel have indset, at MK ikke bliver den guldfugl man håbede på for to år siden.

Som jeg husker debatten omkring Knudsen sidst var min holdning til ham at han manglede lidt impact, nogle flere afgørende aktioner, men at der også var tydelige kvaliteter, godt bundniveau og et klart potentiale. Vedrørende det første er han heller ikke den type, eller havde den rolle sidst, hvor han ofte havde sidste eller næstsidste fod på bolden, men han var vist heller ikke altid starter, og hvad angår det andet var han 22 år (født Aug 01,) så han havde også alderen til stadig at blive bedre. En sæson i Bundesligaen og 50+ kampe i alt for Kiel har givetvis lagt lidt på niveauet.

Han skal nok stadig lige spilles lidt ind før han fungerer optimalt, men det må give lidt at kende nogle af spillerne og hvordan de tænker og bevæger sig. Socialt kan det selvfølgelig også hjælpe. Hvis man gerne ville have at CV også tænkte på foråret ikke kun mere langsigtet, er der nogle plusser her ift en eller anden spiller hentet langt væk fra.

Kiel siger selv at de har hentet nogle spillere der gør at de ikke kan garantere Knudsen spilletid. Det er ikke dyre indkøb, men de kan selvfølgelig stadig være meget dygtige. Det er dog også bemærkelsesværdigt hvis Knudsen straks ved de tilgange er gået op sportschefens kontor og har spurgt om han kunne garanteres spilletid, så der kan nok også godt være kommet nogle signaler den anden vej. Det er under alle omstændigheder ikke en spiller der ikke kunnet få spilletid i en længere periode og han må ankomme i fin form.

Last edited:
16 mio. kr. for en spiller, der reelt ikke var god nok til start 11 sidst. Det har jeg svært ved at se det geniale i.
CV er helt sikkert rigtigt god til mange ting i AGF, men køb af spillere er ikke hans styrke. Det så man klart i Brøndby.
Han var 21 år dengang - og spillede vel ret fast og med en opadgående kurve. Han spillede 27 superligakampe, heraf 22 som starter. I den nuværende situation er det også fedt nok, at vi får en ind, som allerede har spillet en hel superligasæson sammen med Jesper Hansen, Tingager, Kahl, Beijmo, Mølgaard, Links, NP, Bech, PM og Serra.

NU elsker jeg ham♥️

Ej, jeg var ikke vildt positiv over ham. Synes det var lidt leverpostej. Men jeg kan udemærket godt se ham som en forstærkning på midtbanen. Det trænger vi virkelig til. Og så er han næppe blevet en dårlige fodboldspiller af et år i Bundesligaen og 2. Bundesliga. Han er en fin spiller at få ind. Meget driftsikker. Jeg havde nok sat næsen op efter en mere kreativ spiller, men det betyder ikke at jeg er negativt indstillet. Slet ikke. Tilgangen giver rigtig meget mening. Det skal nok blive godt. Nok også bedre end sidst. En rigtig god alder. Prisen er som den er. Ikke vildt høj men heller ikke lav. Den er vel passende for en spiller inden alder og med den baggrund.
Jeg er meget enig. Driftsikker er en god betegnelse.

Knudsen er ikke en Billing eller Tipsbladet bombe.

For mig er han lidt en MEM uden muskler. Pasningsstærk, klog i presset og har masser af løbemeter.

Med Yakob og Polle noget skrøbelige, så giver Knudsen virkelig god mening.

Og så tror jeg han passer bedre til JP-bold end Uwe-bold.

Det er nok mest fair at vurdere, om Knudsen bliver en god handel, når han har vist på banen, hvad han kan på JP's hold. Om Kiel ville satse på ham eller ej, er et svært parameter at måle på.

Er der nogle bestemte handler i AGF i CV's periode, som du især er utilfreds med?

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back