New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 324K
Status
Not open for further replies.
Hermed må vi formode at enhver snak om Jens Jønsson må forstumme. Der er ikke plads til ham i truppen længere og selv med et salg af Kevin er han slet ikke det vi skal have ind. Jeg tror godt der kan bygges et hold op omkring Magnus hvis han vil blive her i 4,5 år mens Polle sluses ud til alderdommes hvile. Kontinuitet er vigtigt og så nogle talenter rundt omkring der kan sælges.

Det har han eller havde han på ingen måde i AGF tiden. Han vender ikke på en spiller eller driver bolden frem.

Jeg behøver vel ikke stille mig i det kor og heppe på en signing jeg ikke er imponeret af? Min holdning er vel ikke mere negativ end din er positiv?
Det handler ikke om at dø for den, men derimod fremføre det jeg vurderer.

Nu er det fastslået at du er eksperten, og du husker at han vendte på modspillere var offensiv og drev bolden frem. Det finder du blot frem til mig, dernæst trækker jeg snuden i land.
Jeg synes rent ud sagt, at din kritik af CV er totalt unuanceret og virker drevet af en personlig holdning til ham som person (eller hvad det end måtte være) - og at det farver din vurdering af alle hans handlinger. Havde egentligt besluttet mig at ignorere det, men tænkte jeg lige ville svare når du nu citerer mig.

Skal da love for du har fundet dig en kæphest. Kan du ikke i en anden tråd svare på, hvilke slags spillere CV skal hente før du er tilfreds? For du er helt tydeligvis stærk utilfreds med, CV indtil videre ønsker spillere som kender til danske forhold (bortset fra 4 afrikanske talenter men det er åbenbart ikke godt nok).

Jeg er godt tilfreds med Knudsen. Ligesom andre synes jeg han blev bedre men at spillestilen ikke rigtig passede ham. Når det er sagt, håber jeg, vi snart ser nogle gode spillere med videresalgspotentiale.

12,5 mio. kr. for en rotationsspiller (?) er beløb vi skal vænne os til. New normal.
Så når jeg ikke indtager dit synspunkt og har en anden holdning end flertallet (der ikke overvejende er positiv), så skal jeg finde en anden tråd at skrive i? Jeg var ikke klar over at vi havde fået “republikanske” tilstande på forum, men det er åbenlyst tilfældet.
Jeg vil fremover kun ytre mig positivt, hylde CV og alt hvad han foretager sig - det giver ikke de bedste forudsætninger for fremskridt i min verden, men alt forladt.

Jeg synes rent ud sagt, at din kritik af CV er totalt unuanceret og virker drevet af en personlig holdning til ham som person (eller hvad det end måtte være) - og at det farver din vurdering af alle hans handlinger. Havde egentligt besluttet mig at ignorere det, men tænkte jeg lige ville svare når du nu citerer mig.
Jeg baserer den på viden fra mennesker der har arbejdet med under/over ham og hvad han kan gøre for AGF. Det er ikke personligt, men alene med det mål at AGF bliver bedst stillet både nu og i fremtiden. Det står jeg gerne alene med.

Ift prisen. Hvis nu man fjerner hans AGF historik og fik at vide, at vi havde købt en spiller på 24 år med 31 Bundesligakampe og 22 kampe i 2. Bundesligaen til 12,5 mil. Vil vi så tænke dyrt, eller billigt?

Jeg hælder til fin pris

Så vil min umiddelbar tanke være, det var en god handel måske endda til den billige side sådan som markedet er.

4,5 år til den pris for en spiller som på papiret bør være skræddersyet til spillestilen OG som kender til klubben og ligaen. Det er en god handel, så lever jeg med det ikke er en random spiller fra Argentina med et fedt navn.

Hvis det er prisen, 12,5 mio for 53 kampe 1 assist, 24 år, og en spiller der ikke for alvor bed sig fast i AGF… Så stiller jeg mig på den side der fremfører:

- alder og videresalg?
- rolle på holdet? (han er ikke 6’er eller 10’er)
- forventninger til output?
- CV og scouting - han er allerede kendt af klubben og det slår CV på. Han har derfor ikke fundet noget nyt til os og mere af det vi allerede kender. Stor fornyelse.

Det er gået op for CV at
- Yakob har 1 1/2 år tilbage til sommer
- Solbakken 2 år
- NP har mange skader

Han fortæller os at Knudsen er fremtiden for AGF, det er ikke en stor fremtid i så fald baseret på hvad jeg så fra Knudsen sidst. Det var meget både og og midt i mellem, men det er naturligvis min egen holdning.

Der er sund skepsis og kritisk tænkning og så er der demonstrativ nej-hat. For mig falder du lidt i den sidste kategori her.

Knudsen er 24 - om to år træder han ind i sin bedste fodboldalder og vil kunne sælges med fortjeneste, såfremt han har udviklet sig cirka som forventet.
Jeg kan ikke ændre på, hvordan du husker ham, men jeg husker ham som én med en kontinuerligt stigende formkurve (han startede meget rustent) og med virkelig intelligente løb, der gjorde ægte ondt på modstanderens forsvar.

Dertil kommer, at han har spillet ret meget Bundesliga (det bliver man næppe en ringere fodboldspiller af) og var fast mand i 2. bundesliga i efteråret (en meget undervurderet liga).

Er han et ungt talent med potentiale til at blive solgt for trecifret millionbeløb? Nix.
Man han er en performancespiller, der enten kan blive en del af rygraden i AGF de næste mange år ELLER blive solgt med fortjeneste om 2-2.5 år.
Sidst, men ikke mindst, så er han plug'n play på mange parametre, så han kan allerede gøre en forskel tidligt i foråret.

Du synes at have en skygge på CV og hans arbejde/indsigt i truppen. Knudsen er ikke kommet til klubben som en hovsa-løsning, som du synes at antyde. Det er jeg ret sikker på.

Du har dog ret i, at han hverken er rendyrket 6'er eller 10'er. Han er 8'er. Jeg antager han ville kunne dække Polles plads med ret stor kompetence.

Så når jeg ikke indtager dit synspunkt og har en anden holdning end flertallet (der ikke overvejende er positiv), så skal jeg finde en anden tråd at skrive i? Jeg var ikke klar over at vi havde fået “republikanske” tilstande på forum, men det er åbenlyst tilfældet.

Nej, jeg beder dig om at komme med eksempler i en tråd som er bedre til det. En tråd hvor jeg stiller dig nogle spørgsmål. Der er mange brugere herinde, som ser rødt når en tråd bliver afsporet. Det handler overhovedet ikke om, hvad du må eller ikke må skrive. Det er et debatforum, du må have præcis de holdninger du ønsker men forvent de bliver udfordret.

Hvis det er prisen, 12,5 mio for 53 kampe 1 assist, 24 år, og en spiller der ikke for alvor bed sig fast i AGF… Så stiller jeg mig på den side der fremfører:

- alder og videresalg?
- CV og scouting - han er allerede kendt af klubben og det slår CV på. Han har derfor ikke fundet noget nyt til os og mere af det vi allerede kender. Stor fornyelse.

Det er gået op for CV at
- Solbakken 2 år
- NP har mange skader

Han fortæller os at Knudsen er fremtiden for AGF, det er ikke en stor fremtid i så fald baseret på hvad jeg så fra Knudsen sidst. Det var meget både og og midt i mellem, men det er naturligvis min egen holdning.
Hvis JP kan gøre Polle til Pirlo, tør jeg slet ikke tænke på, hvad der sker med Knudsen. Den norske Kaka?

- alder og videresalg?

Det er gået op for CV at
- Solbakken 2 år
- NP har mange skader

Besynderligt med kritik af rollen.

MEM, Yakob og Solbakken er ligeså meget 8'er som Knudsen.

Jeg baserer den på viden fra mennesker der har arbejdet med under/over ham og hvad han kan gøre for AGF. Det er ikke personligt, men alene med det mål at AGF bliver bedst stillet både nu og i fremtiden. Det står jeg gerne alene med.
Det er helt fair. Det betyder bare ikke at alt hvad han gør er lort. Hvilket indtil videre har været din opfattelse ud fra det jeg har læst.

Jeg skal ikke påstå at være det store sportschef orakel, men ud fra dem jeg kender (eller rettere den) med indgående insiderviden om dansk fodbold, så er CV dybt respekteret generelt i branchen og betragtet som den nok bedste sportsdirektør i dansk fodbold. Dermed ikke sagt han er perfekt og jeg synes også han lavede fejl i tidligere jobs, især i BIF, men indtil videre er det godt nok ikke mange fingre man kan sætte på hans ageren i AGF.

Skal da love for du har fundet dig en kæphest. Kan du ikke i en anden tråd svare på, hvilke slags spillere CV skal hente før du er tilfreds? For du er helt tydeligvis stærk utilfreds med, CV indtil videre ønsker spillere som kender til danske forhold (bortset fra 4 afrikanske talenter men det er åbenbart ikke godt nok).

Jeg er godt tilfreds med Knudsen. Ligesom andre synes jeg han blev bedre men at spillestilen ikke rigtig passede ham. Når det er sagt, håber jeg, vi snart ser nogle gode spillere med videresalgspotentiale.

12,5 mio. kr. for en rotationsspiller (?) er beløb vi skal vænne os til. New normal.
Det jeg fremfører er som et eksempel:
- Solbakken, 15 mio - 2 år tilbage til sommer, det presser klubben og salg
- Ingen fremtidige salg fra bagkæden lige pt (er af vores varemærker og få mål imod)
- Magnus Knudsen, 24 år

Vi ser ind i scenarie hvor nye spillere der er indkøbt for 25-30 mio bliver sværere at kapitalisere på, og Solbakken har ikke troet mere på AGF end 3 år. Det er et faresignal i min verden, men det er nok kun hos mig det er tilfældet. Står i sagens natur alene med de betragtninger hvilket er helt ok. Så er de fremført som perspektiv.

Det er helt fair. Det betyder bare ikke at alt hvad han gør er lort. Hvilket indtil videre har været din opfattelse ud fra det jeg har læst.

Jeg skal ikke påstå at være det store sportschef orakel, men ud fra dem jeg kender (eller rettere den) med indgående insiderviden om dansk fodbold, så er CV dybt respekteret generelt i branchen og betragtet som den nok bedste sportsdirektør i dansk fodbold. Dermed ikke sagt han er perfekt og jeg synes også han lavede fejl i tidligere jobs, især i BIF, men indtil videre er det godt nok ikke mange fingre man kan sætte på hans ageren i AGF.
Han foretager ikke “lort”, jeg har blot mine holdninger og nogle indsigter, det betyder ikke at han er dårlig for AGF, mere at jeg godt kunne se os rykke med mere nytænkning - det er blot min idé om vision og retning for klubben, og heldigvis sidder jeg ikke for bordenden🫡

Det jeg fremfører er som et eksempel:
- Solbakken, 15 mio - 2 år tilbage til sommer, det presser klubben og salg
- Ingen fremtidige salg fra bagkæden lige pt (er af vores varemærker og få mål imod)
- Magnus Knudsen, 24 år

Vi ser ind i scenarie hvor nye spillere der er indkøbt for 25-30 mio bliver sværere at kapitalisere på, og Solbakken har ikke troet mere på AGF end 3 år. Det er et faresignal i min verden, men det er nok kun hos mig det er tilfældet. Står i sagens natur alene med de betragtninger hvilket er helt ok. Så er de fremført som perspektiv.
Hvorfor skal Markus Solbakken sælges? Det kan være man har lavet en plan om, at lade ham spille kontrakten ud? Det er ikke givet, at alle spillere skal sælges, nogle skal skabe det fundament unge spillere kan vokse i, og så sælges for store beløb. Derudover er en forlængelse af Solbakken jo heller ikke umuligt.

Vi har flere salgsemner længere fremme ad banen (senere kommer der måske nogle i bagkæden). Jeg håber klubben vurdere antallet af salgsemner, ikke placeringen af dem.

Magnus Knudsen er samme alder som da vi hentede Mads Emil Madsen, Mikael Anderson var 23 år. Begge handler var succesfulde, i min bog, og vi fik alle pengene igen.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back