Hvis det er prisen, 12,5 mio for 53 kampe 1 assist, 24 år, og en spiller der ikke for alvor bed sig fast i AGF… Så stiller jeg mig på den side der fremfører:
- alder og videresalg?
- rolle på holdet? (han er ikke 6’er eller 10’er)
- forventninger til output?
- CV og scouting - han er allerede kendt af klubben og det slår CV på. Han har derfor ikke fundet noget nyt til os og mere af det vi allerede kender. Stor fornyelse.
Det er gået op for CV at
- Yakob har 1 1/2 år tilbage til sommer
- Solbakken 2 år
- NP har mange skader
Han fortæller os at Knudsen er fremtiden for AGF, det er ikke en stor fremtid i så fald baseret på hvad jeg så fra Knudsen sidst. Det var meget både og og midt i mellem, men det er naturligvis min egen holdning.
Der er sund skepsis og kritisk tænkning og så er der demonstrativ nej-hat. For mig falder du lidt i den sidste kategori her.
Knudsen er 24 - om to år træder han ind i sin bedste fodboldalder og vil kunne sælges med fortjeneste, såfremt han har udviklet sig cirka som forventet.
Jeg kan ikke ændre på, hvordan du husker ham, men jeg husker ham som én med en kontinuerligt stigende formkurve (han startede meget rustent) og med virkelig intelligente løb, der gjorde ægte ondt på modstanderens forsvar.
Dertil kommer, at han har spillet ret meget Bundesliga (det bliver man næppe en ringere fodboldspiller af) og var fast mand i 2. bundesliga i efteråret (en meget undervurderet liga).
Er han et ungt talent med potentiale til at blive solgt for trecifret millionbeløb? Nix.
Man han er en performancespiller, der enten kan blive en del af rygraden i AGF de næste mange år ELLER blive solgt med fortjeneste om 2-2.5 år.
Sidst, men ikke mindst, så er han plug'n play på mange parametre, så han kan allerede gøre en forskel tidligt i foråret.
Du synes at have en skygge på CV og hans arbejde/indsigt i truppen. Knudsen er ikke kommet til klubben som en hovsa-løsning, som du synes at antyde. Det er jeg ret sikker på.
Du har dog ret i, at han hverken er rendyrket 6'er eller 10'er. Han er 8'er. Jeg antager han ville kunne dække Polles plads med ret stor kompetence.