New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 328K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
16 mio. kr. for en spiller, der reelt ikke var god nok til start 11 sidst. Det har jeg svært ved at se det geniale i.

Er det bevidst du ignorerer alle de kampe han i mellem tiden har spillet på et højere niveau?

CV er helt sikkert rigtigt god til mange ting i AGF, men køb af spillere er ikke hans styrke. Det så man klart i Brøndby.

Jeg er nu ganske tilfreds med CVs indkøb i AGF. Kommer han til at lave dårlige handler, stensikkert. I øvrigt var CVs handler i BIF ikke dårligere end at klubben vandt et mesterskab og burde have vundet et mere.

Ser frem til de dårlige indkøb i AGF :love:

Baseret på hvad?

BIF prøver i hærdigt, Adamsen selv vil meget gerne til BIF men SIF er indtil videre stædige i deres vurdering. Intet tyder på CV bare kan hente Adamsen og slet ikke til det halve.

Prisen på Knudsen skulle være 1,5 mio euro plus 0,5 euro yderligere, hvis GF kommer i Europa.
BIF ville ikke give mere end 1 mio euro. SIF forlanger i udgangspunktet mellem 8 og 10 mio kr. så det kunne jo forhandles til “omkring det halve” af Knudsens samlede.

Jeg har skrevet i mange år, begav det pga af Forum politiet og oprettede en ny bruger. Skrev også fæstningen.
Jeg bliver lidt træt nu... jeg har godt nok været involveret i nogle heftige debatter herinde gennem årene. Jeg har været vidne til nogle, der var langt heftigere. Jeg har aldrig - aldrig - oplevet et "Forum Politi".
Hvad jeg HAR oplevet fra tid til anden er debattører, der havde standpunkter, som havde meget lidt opbakning på forum i almindelighed og derfor blev sagt imod med ret stor kraft. De debattører har i nogle tilfælde forsøgt at påtage sig en eller anden martyrrolle, hvor de ser sig som undertrykte. Det er de ikke! De får bare ikke ret pr. automatik og bliver lettere skabede i den forbindelse.
Meget få gange, har jeg oplevet moderation behov - når nogen blev decideret personlige og perfide. Men dét, går jeg da ud fra, er vi vel enige om at holde os fra :)

Men hvis du føler, at du ikke har lov at have din mening, og at du bliver "kørt på" eller at nogen er meget hårde ved dig, så prøv at kigge på egen debatstil og og overvej eventuelt, om det bare kan skyldes, at du er ret direkte selv (som man råber i skoven og al den jazz), og at dine standpunkter stikker ud for tiden. :)

Jeg er meget enig. Driftsikker er en god betegnelse.

Knudsen er ikke en Billing eller Tipsbladet bombe.

For mig er han lidt en MEM uden muskler. Pasningsstærk, klog i presset og har masser af løbemeter.

Med Yakob og Polle noget skrøbelige, så giver Knudsen virkelig god mening.

Og så tror jeg han passer bedre til JP-bold end Uwe-bold.
Og så er jeg bare glad for, at det forhåbentlig er enden på at Arnstad skal ned og spille 8’er. Han skal bare blive på den 10’er.

Han var 21 år dengang - og spillede vel ret fast og med en opadgående kurve. Han spillede 27 superligakampe, heraf 22 som starter. I den nuværende situation er det også fedt nok, at vi får en ind, som allerede har spillet en hel superligasæson sammen med Jesper Hansen, Tingager, Kahl, Beijmo, Mølgaard, Links, NP, Bech, PM og Serra.
Det er muligt, at jeg tager fejl, men jeg husker det som, at han blev lånt for at dække over en eller flere skadede spillere. Det må være Yakob og måske en mere. Med Yakob fit for fight kan jeg ikke se Magnus Knudsen som starter i denne sæson. Fint nok at købe ham som indskifter, men en indskifter skal ikke koste 16 mio. kr.

Det er nok mest fair at vurdere, om Knudsen bliver en god handel, når han har vist på banen, hvad han kan på JP's hold. Om Kiel ville satse på ham eller ej, er et svært parameter at måle på.

Er der nogle bestemte handler i AGF i CV's periode, som du især er utilfreds med?
Nu er det meget begrænset, hvad han har købt i AGF, hvilket er årsagen til at jeg henviser til hans tid i Brøndby.

Last edited:
Det er muligt, at jeg tager fejl, men jeg husker det som, at han blev lånt for at dække over en eller flere skadede spillere. Det må være Yakob og måske en mere. Med Yakob fit for fight kan jeg ikke se Magnus Knudsen som starter i denne sæson. Fint nok at købe ham som indskifter, men en indskifter skal ikke koste 16 mio. kr.
Så vi skulle have hentet Brandhof tilbage i stedet for en spiller med bundesligaerfaring, eller hvad er dit argument? Vi skal vænne os til, at AGF er en klub med mere end 11 kompetitive spillere. Men ja, vi FÅR stor kamp om pladserne på den centrale midtbane, hvis alle er klar. Men det er få sider siden at vi i denne tråd diskuterede, hvor usikkert det er, at NP og Yakob er lidt skrøbelige. Vi vil jo også gerne være fri for at skulle trække Arnstad ned centralt.

Jeg kan dog frygte, at denne handel er en forløber til et salg, som vi ellers ikke har lyst til at lave, f.eks. Yakob. Men jeg håber at det er, som CV har sagt: At vi fremrykker et par indkøb, som ellers først skulle være lavet til sommer.

det er vel ikke kun indskifter, men også med tanke på at np ser skrøbelig ud, og ky endnu ikke spiller 90 min. så det kan jo sagtens tænkes at han er indkøbt til også at starte nogle kampe. mht pris, så er der jo rimelig langt mellem spillere på et niveau hvor de kan erstatte de to, som også kender ligaen og klubben

NP har ikke trænet med og Yakob har også været fraværende - mon ikke der bliver basis for spilletid også fra start.

Kevin Yakob spillede kun 556 minutter superliga i efteråret (og dermed de sidste 2,5 år). Det vil være lidt mærkeligt, at binde et helt forår op på han kan levere. Håbet er der altid men han skal lige helt op i gear.

Prisen på Knudsen skulle være 1,5 mio euro plus 0,5 euro yderligere, hvis GF kommer i Europa.
BIF ville ikke give mere end 1 mio euro. SIF forlanger i udgangspunktet mellem 8 og 10 mio kr. så det kunne jo forhandles til “omkring det halve” af Knudsens samlede.

Og så må CV vurdere om 8-10 mio. kr er det værd for en 31-årig angriber der er "gratis" om 6 måneder for slet ikke snakke om, det ikke er sikkert, Adamsen vil til AGF og slet ikke når favoritklubben vil have ham.
Hvis nu CV bare betalte prisen og kunne overtale Adamsen, så kan det være, der ikke var råd til en midtbanespiller.
Vi har stadig noget økonomisk dødvægt, CVs hænder er efter min vurdering bundet ret meget bl.a fordi der er blevet hentet for mange dyre angribere som økonomisk hæmmer os.

Det er ikke på nogen måde en let handel, tværtimod kan det vise sig være en umulig handel og måske derfor der ikke sker noget.

Den bedste mand spiller. Det er ikke billigt at opgradere truppen hos en klub der ligger nummer 1. Bare se hvad det koster Brøndby at opgradere deres trup. SE skal have over 10 mio for en spiller. Det er bare priserne.

Og så må CV vurdere om 8-10 mio. kr er det værd for en 31-årig angriber der er "gratis" om 6 måneder for slet ikke snakke om, det ikke er sikkert, Adamsen vil til AGF og slet ikke når favoritklubben vil have ham.
Hvis nu CV bare betalte prisen og kunne overtale Adamsen, så kan det være, der ikke var råd til en midtbanespiller.
Vi har stadig noget økonomisk dødvægt, CVs hænder er efter min vurdering bundet ret meget bl.a fordi der er blevet hentet for mange dyre angribere som økonomisk hæmmer os.

Det er ikke på nogen måde en let handel, tværtimod kan det vise sig være en umulig handel og måske derfor der ikke sker noget.
Det er Adamsen selvfølgelig ikke værd med kontraktsituationen. Men grænse var 5 mio kr. jeg ville ellers gerne have ham.

Det er nok mest fair at vurdere, om Knudsen bliver en god handel, når han har vist på banen, hvad han kan på JP's hold. Om Kiel ville satse på ham eller ej, er et svært parameter at måle på.

Er der nogle bestemte handler i AGF i CV's periode, som du især er utilfreds med?
Ja, og vi skal nok også huske at han stadig skal spilles ind. Jeg tror også vi fx kan forvente lidt mere fra Solbakken her i foråret og Knudsen er heller ikke hentet kun til foråret. Tingager er stadig et godt eksempel på at man ikke altid behøver at kigge på øverste hylde i Tyskland, men hvis man går nogle få år tilbage ville Knudsen så også have været en ret vild handel.

Vi må se, men med vores relativt svage økonomi ift de klubber vi forsøger at konkurrere med, skal der være noget kontinuitet og laves nogle kloge handler hvor vi får meget for pengene, samtidig med at finder minutter til talenterne, der nok primært skal komme nedefra. Knudsen kan måske godt blive sådan en spiller der skaber kontinuitet på et meget fint niveau i en del år.

Lige umiddelbart kan det nok koste nogle minutter til en spiller som Haugstrup, så man skal måske stadig prøve at finde nogle af dem, men jeg kan sagtens forstå hvis midtbanen var noget man kiggede på ift et forår med to titler indenfor rækkevidde. Der skal ikke så meget til før vi har manglet lidt kvalitet at skifte ind der og jeg hæfter mig ligesom andre også ved at Arnstad ikke så let ender med at skulle skubbes tilbage på banen.

16 mio. kr. for en spiller, der reelt ikke var god nok til start 11 sidst. Det har jeg svært ved at se det geniale i.
CV er helt sikkert rigtigt god til mange ting i AGF, men køb af spillere er ikke hans styrke. Det så man klart i Brøndby.
Undskyld, Nu skal jeg lige være med - Andreas Maxsø, Blas Riveros, Frederik Alves, Marko Divkovic, Mathias Greve, Nicolai Vallys, Daniel Wass, Ohi, Jacob Rasmussen, Suzuki, Pentz, Klaiber og Bundgaard kendetegner en Sportsdirektør der er dårlig til at købe ind?

CV købte jo stort set ikke spillere den sæson de blev mestre. Måske Uhre.
De hev et par spillere spillere op fra masterclass (Lindstrøm), og det er det CV kan, men købe spillere kan han ikke
Det var CV, der overtalte Maxsø til at komme til Brøndby.
Uden den handel kom Brøndby ikke i nærheden af det mesterskab.

NP har ikke trænet med og Yakob har også været fraværende - mon ikke der bliver basis for spilletid også fra start.

Kevin Yakob spillede kun 556 minutter superliga i efteråret (og dermed de sidste 2,5 år). Det vil være lidt mærkeligt, at binde et helt forår op på han kan levere. Håbet er der altid men han skal lige helt op i gear.
Jeg er enig i argumentet om, at NP og Yakob er skrøbelige, og at vi skal bruge en ekstra 8 er, men med mindre at MK er væsentligt bedre end sidst, så bliver han kun en breddespiller og så er prisen efter min mening for høj.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back