New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 327K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
Lige umiddelbart kan det nok koste nogle minutter til en spiller som Haugstrup, så man skal måske stadig prøve at finde nogle af dem, men jeg kan sagtens forstå hvis midtbanen var noget man kiggede på ift et forår med to titler indenfor rækkevidde. Der skal ikke så meget til før vi har manglet lidt kvalitet at skifte ind der og jeg hæfter mig ligesom andre også ved at Arnstad ikke så let ender med at skulle skubbes tilbage på banen.
Men jeg mener egentlig også at man har meldt ud, at Haugstrup har brug for at spille mere kontinuerligt (på U-19) her i foråret, så det tror jeg at man har en plan for.

Jeg er meget enig. Driftsikker er en god betegnelse.

Knudsen er ikke en Billing eller Tipsbladet bombe.

For mig er han lidt en MEM uden muskler. Pasningsstærk, klog i presset og har masser af løbemeter.

Med Yakob og Polle noget skrøbelige, så giver Knudsen virkelig god mening.

Og så tror jeg han passer bedre til JP-bold end Uwe-bold.

Enig. Jeg vil tilføje, at MEM vist også var MEM uden muskler, da han kom til AGF.

Og så er jeg bare glad for, at det forhåbentlig er enden på at Arnstad skal ned og spille 8’er. Han skal bare blive på den 10’er.
Enig.
Når Arnstad rykkes ned på midtbanen midt i 2. halvleg (på grund af skavanker til Polle og/eller Yakob), så ryger der alt for meget farlighed ud af vores spil.

Jeg er enig i argumentet om, at NP og Yakob er skrøbelige, og at vi skal bruge en ekstra 8 er, men med mindre at MK er væsentligt bedre end sidst, så bliver han kun en breddespiller og så er prisen efter min mening for høj.
Men er der noget på hans CV der bekymrer dig? Altså ret fast mand i Kiel i bundesliga og 2. bundesliga?
Ville du også vurdere Daghim på hvad han viste som yngre i AGF sidst, hvis CV nu henter ham i morgen?

Jeg kan kun se fordele ved at MK har spillet en sæson her tidligere. Men CV'et i sig selv bør tilsige, at han skal spille sig til en fast plads på holdet.

Jeg er enig i argumentet om, at NP og Yakob er skrøbelige, og at vi skal bruge en ekstra 8 er, men med mindre at MK er væsentligt bedre end sidst, så bliver han kun en breddespiller og så er prisen efter min mening for høj.
Det må tiden vise men 24 år og +30 kampe i bundesligaen lyder umiddelbart ikke skidt.

Jeg syntes det tog tid sidst han var her men han spillede sig op til sidst. Forhåbentlig er der bygget ovenpå siden.

Det er muligt, at jeg tager fejl, men jeg husker det som, at han blev lånt for at dække over en eller flere skadede spillere. Det må være Yakob og måske en mere. Med Yakob fit for fight kan jeg ikke se Magnus Knudsen som starter i denne sæson. Fint nok at købe ham som indskifter, men en indskifter skal ikke koste 16 mio. kr.

Jeg vil mene, at en indskifter fint kan koste omtrent 15 millioner, hvis han skal kunne skiftes ind, uden niveauet falder. Han er givetvis også købt til at være starter, når/hvis Yakob skal videre.

Spørgsmålet er, om en spiller på 22 år flytter sig ved at spille 31 kampe i 1. Bundesligaen. Mit gæt er, at det gør han. Rasmus Carstensen har ikke spillet s mange, men han har et fint niveau.

Nu har vi ikke hentet en spiller med så meget erfaring, så det er svært at sige.

Tvivler på at mange af vores nuværende spillere ville kunne begå sig der. Solbakken kunne ikke rigtig komme på i Serie B

Men jeg mener egentlig også at man har meldt ud, at Haugstrup har brug for at spille mere kontinuerligt (på U-19) her i foråret, så det tror jeg at man har en plan for.
Jeg tænker også mest at det er et par sene indhop han ville have fået som han så ikke får, men det kan godt være værdien af dem heller ikke er så afgørende for Haugstrup. Udover de første fire er det naturligvis også ti topkampe hvor det i forvejen er svært og for holdets chancer betyder det da noget om man sætter Haugstrup eller Knudsen (eller ham Knudsen måske har skubbet ud på bænken) på banen i en afgørende kamp med stort tryk. Selvom Haugstrup har haft et par fine indhop. Forhåbentlig kan han så komme mere med igen i efteråret.

Der er selvfølgelig også stadig den mulighed at vi sælger en spiller, fx Yakob som der var lidt snak om. Jeg tror dog kun det er angribere vi vil sælge her til sidst med mindre buddene reflekterer at vi absolut ikke ønsker at sælge sidst i vinduet.

@GFrb
Priserne er efterhånden skøre. Så jeg synes det er svært at vurdere hvad der er for højt.
12 mio. kr. for en 24-årig med 30 Bundesligakampe afskrækker ikke mig.

Knudsen var kun 22 i hans sæson hos os. Nu er han blevet lidt ældre og har spillet i gode ligaer siden da.

Jeg kunne let forestille mig de sidste 20 minutter af en guldkamp, hvor blev nødt til at spille med Solbakken og Haugstrup, mens FCM skiftede to friske klassespillere ind på midten. Eller vi hev af nød Arnstad ned på midten, hvor megen farlighed røg ud af holdet.
Dét scenarie har jeg virkelig ikke lyst til.

Jeg vil mene, at en indskifter fint kan koste omtrent 15 millioner, hvis han skal kunne skiftes ind, uden niveauet falder. Han er givetvis også købt til at være starter, når/hvis Yakob skal videre.
Hvis alle er fit tror jeg den eneste sikre starter på midten er NP. Vi har nu fire dygtige centrale midtbaner (samt et ungt talnet), med forskellige kompetencer, som kan veksle med hinanden og giver JP mulighed for at justere lidt afhængigt af modstanderen. Når man ikke har råd til en Billing e.lign. synes jeg det er den bedste måde at fordele pengene på. Så jeg kan sagtens se JP starte med Knudsen frem for Yakob eller Solbakken i nogle kampe. når først han lige er kørt ind.

Derudover er det også lidt svært, at sige hvem der er en indskifter.

Lige pt, hvem er så indskifter af Yakob, Poulsen og Solbakken?
Lige pt, hvem er indskifter af Dalsgaard, Beijmo, Tingager og Kahl?

Bare det, at Brøndby tøver med at slå til, antyder nok ret kraftigt at vi ikke kan/skal være med her. Med mindre det er fordi Brøndby lurer på en anden, som er deres 1. valg.
Det bliver vel Adamsens eneste rigtig store kontrakt i karrieren, så han har den interesse i at prøve at få lidt ekstra ud af den. Han skal måske passe på med at presse citronen for meget, men agenten har vel styr på hvad der er rimeligt og i sidste ende er det nok også den samlede udgift med SIF’s krav for at slippe ham nu, som BIF synes er for høj. Hvis de vil have en angriber i det her vindue kan det godt være de pludselig køber en anden i stedet og hvis CV samtidig føler at vi ikke nødvendigvis skal hente en før til sommer, kan han selvfølgelig lure lidt på den situation. Adamsen kan ikke kræve helt det samme i AGF, men når transfersummen er ude af ligningen, kan vi trods alt også lægge en fin sign-on på bordet. CV må dog også sidde og kigge på alternativer.

Derudover er det også lidt svært, at sige hvem der er en indskifter.

Lige pt, hvem er så indskifter af Yakob, Poulsen og Solbakken?
Lige pt, hvem er indskifter af Dalsgaard, Beijmo, Tingager og Kahl?
Jeg vil mene, at Poulsen, Tingager og Kahl alle er faste startere ud af dem du nævner, hvis alle er klar. Men blandt Yakob, Solbakken og Knudsen tror jeg det er ekstremt åbent, med Yakob som favoritten dog med skrøbelige ben. Han træner heller ikke fuldt med i Spanien, så der kommer helt sikkert kampe i foråret, hvor han skal spares.

Jeg vil mene, at Poulsen, Tingager og Kahl alle er faste startere ud af dem du nævner, hvis alle er klar. Men blandt Yakob, Solbakken og Knudsen tror jeg det er ekstremt åbent, med Yakob som favoritten dog med skrøbelige ben. Han træner heller ikke fuldt med i Spanien, så der kommer helt sikkert kampe i foråret, hvor han skal spares.
Men det er en ekstremt positiv situation, i forhold til efteråret, hvis vi kan blive i stand til at rotere lidt og bringe de mest friske spillere PLUS sætte en 1:1 erstatning på banen i 2. halvleg. Det er på den sidste del at vi ofte har haft problemer mod FCM og FCK. Vi har også lidt for ofte været tvunget til at flytte Arnstad væk fra 10'eren i løbet af kampene.

Min pointe er, at der er en masse rotationer osv - så en kamp smider man Dalsgaard på højre stopper og Beijmo på en wingback osv.

Jeg tror ikke er hverken Poulsen, Solbakken, Yakob eller Knudsen er tiltænkt en rolle som hverken indskifter eller starter. Mon ikke der er spilletid nok til dem, når Poulsen skal spares på kunstgræs, og kommer i karantæne osv.

En mulighed er også, at sende Yakob videre for f.eks. 15 millioner til Qarabaq

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back