Transfervindue Vinter 2025/2026
En lille tese herfra er, at Tonni Adamsen ikke er vores førstevalg (og heller ikke Brøndbys), men vi til pengene begge jagter bedre. Men hvis det glipper, så går man efter ham.
Dermed også sagt, at jeg føler mig sikker på, at vi henter en angriber,
Men ser det pt også som eneste position, da vejen ellers bliver for lang for talenterne.
Til sommer bliver der nok en større udskiftning, hvor man måske henter nogle af de unge, der er nævnt på rygtebasis. Tvivler stærkt på, at det sker nu.
Tror du der er en førsteprioritet derude man er klar til at smide 20-25 mio for til angriberpositionen? Det lyder skide spændende.
Jeg kan ikke afvise det. Mit eget rationale siger, at man går efter Adamsen nu, og så at bytte PM med den dyre til sommer. Men jeg kan ikke se meget der bakker det op i klubbens generelle ageren.
Til gengæld er jeg ikke meget for det der med de unge. I sommers var jeg i tvivl, men købte ind på ikke at skaffe den ekstra gardering til 10'eren. Siden har Sebastian Jørgensen vist sig at være so-so, og AGF fører ligaen.
Emmery spiller ikke 10'er. Tchamche har været foretrukken indskifter for Bech, og Kristjansson ser ud til at være mest som gardering for Arnstad. Jeg ser ikke Emmery som løsning for AGF i den nuværende formation og jeg har ikke lyst til at være tvunget til at indskifte Tchamche i en af kampene i foråret, når man skal jagte guldet. [bemærk forskellen på at være tvunget til, vs have mulighed for].
Fordelen med Adamsen er, at han formentlig også kan i sættes ind som højre 10'er (det løser så ikke opgaven med at afløse PM når han kører træt).