New posts

Kamptråd Superliga runde 10: AGF - Sønderjyske, mandag d. 12.10. kl 19.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 112
  • Views Views: Views 5K
Added to Calendar: 12-10-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    60
  • This poll will close: .
Kamptråd Superliga runde 10: AGF - Sønderjyske, mandag d. 12.10. kl 19.00
Jeg er desværre ikke sikker på, du kan regne Røssler med til "fem stabile startere". Nok højst "stoppere, der ofte starter - og er mere eller mindre stabile".
Ser man på Mølgaards præstationer de sidste 30 måneders tid, så har han jo heller ikke rigtig ramt noget der minder om Røslers debut for os.

Jeg synes det er alt for tidligt, at afskrive ham. Ligesom jeg synes det er tidligt, at forvente Mølgaard rammer noget af det niveau han havde i 23-24 sæsonen

Så du tror altså at JP får lov at blive også selv om vi til jul ligger på en nedrykningsplads med flere point op til sikkerhed? Det tror jeg ikke en flad femøre på....
Jeg kan jo ikke sige, hvad bestyrelsen tænker. Men hvis billedet stadig er det samme, som vi har set hidtil, vil jeg hellere at CV finder en ny angriber end en ny træner.

Jeg kan jo ikke sige, hvad bestyrelsen tænker. Men hvis billedet stadig er det samme, som vi har set hidtil, vil jeg hellere at CV finder en ny angriber end en ny træner.

Hvis JP til jul ikke har fået stabiliseret defensiven, og han fortsat taber point på unødvendige udskiftninger i bagkæden i slutfasen af kampene, så ønsker jeg mig en ny træner.

Præmissen er man ligger til nedrykning ved vinterpausen.

Hvis det er tilfældet, er jeg ligeglad med om xG o.l. fortæller en rosenrød historie.

Jeg tror ikke på AGF bliver under stregen og forventer der kommer sejre ind. Men man kan ikke blive under stregen uden en lang række yderlige dårlige resultater. Og så ringe er materialet eller staben heller ikke, at man kan bortforklare trænerens ansvar.

Hvis CV kommer ud af vinterens vindue uden en angriber, kan han finde sin egen afløser - men ud fra historikken kan det jo også tage ret lang tid.

Ser man på Mølgaards præstationer de sidste 30 måneders tid, så har han jo heller ikke rigtig ramt noget der minder om Røslers debut for os.

Jeg synes det er alt for tidligt, at afskrive ham. Ligesom jeg synes det er tidligt, at forvente Mølgaard rammer noget af det niveau han havde i 23-24 sæsonen
Jeg tror desværre langt mere på, at Mølgaard fortsætter sin opadgående kurve, end Røsler bliver en markant bedre spiller. Han har et utroligt defensivt mindset, der passer rigtig dårligt til GFs spil. Selv når han bliver tvungent/opfordret til at tage meter, stopper han konsekvent stadig op efter kort tid.

Jeg tror desværre langt mere på, at Mølgaard fortsætter sin opadgående kurve, end Røsler bliver en markant bedre spiller. Han har et utroligt defensivt mindset, der passer rigtig dårligt til GFs spil. Selv når han bliver tvungent/opfordret til at tage meter, stopper han konsekvent stadig op efter kort tid.

Jeg tror simpelthen ikke på, at man har scoutet og dermed hentet Røsler til at spille yderstopperen på samme måde som f.eks Beijmo eller Kahl. I såfald er det ekstremt dårligt hentet.

Jeg tror han er hentet til, at spille en yderstopper på samme måde som f.eks Erlic spiller den i FCM, og til dels Dalsgaard i AGF når han spillede til højre for Tingager. Så kan nogle af de offensive løb der kom fra Beijmo tages af andre, der allerede er længere fremme i banen. Knudsen var i foråret meget ofte langt tilbage, og var en del af restforsvaret, fordi Beijmo søgte med frem. Ham kan man - f.eks. - skubbe en del længere frem nu, hvis man spiller med Røsler.

Jeg ville gerne ser Mølgaard genfinde formen fra for 30 måneder siden, ingen tvivl om det. Selvom han var meget mere en dynamisk powerspiller end en spiller der f.eks som Kahl, kunne sætte spille med sine pasninger. Jeg tror dog dels han tager et stykke tid om at komme tilbage der til, ligesom jeg frygter han bliver skadet som de forrige sæsoner.

Men jeg håber naturligvis alle AGFere er klar og i topform.

Kunne starte mod SJE:

Hansen
Mølgaard, Tingager, Gratarson
Carstensen, Anderson, Knudsen, Emmery
Mccowatt, Sierra, Arnstad

Kunne starte i Europa:

Hedenstad
Røssler, Gretarsson, Kahl
Andersen, Solbakken, JJ, Kristiansson
Bech, Borgere, Arnstad

Mere sympatisk end realistisk, tror jeg.

Jeg tror målmandsposten er winner takes all. Det er nok 50/50 hvem af dem det bliver. Mere perspektiv i Hedenstad, og det er relativt alvorligt at bænke ham, mens Jesper Hansen nok samlet set er lidt bedre. Jeg har ingen kvaler ved at skifte og få CV til at shoppe igen i vinterpausen, men tror ikke klubben ser det sådan.

TK vil være god at få i spil igen, men så skulle det være mod det svage hold i suppen, ikke det svære hold i CoL.

Jeg tror mere på Arnstad som 8'er og så Jørgensen eller Anderson på 10'eren i første kamp, og Anderson for Emmery i 2., hvis ikke Emmery kan tage to.

Det er generende at Bogere er røget ud som starter. Med Tingager inde, kan man måske få lov at spille. Som JP har disponeret på det seneste, er Bogere åbenbart bag Tchamche og Serra.

Mere sympatisk end realistisk, tror jeg.

Jeg tror målmandsposten er winner takes all. Det er nok 50/50 hvem af dem det bliver. Mere perspektiv i Hedenstad, og det er relativt alvorligt at bænke ham, mens Jesper Hansen nok samlet set er lidt bedre. Jeg har ingen kvaler ved at skifte og få CV til at shoppe igen i vinterpausen, men tror ikke klubben ser det sådan.

TK vil være god at få i spil igen, men så skulle det være mod det svage hold i suppen, ikke det svære hold i CoL.

Jeg tror mere på Arnstad som 8'er og så Jørgensen eller Anderson på 10'eren i første kamp, og Anderson for Emmery i 2., hvis ikke Emmery kan tage to.

Det er generende at Bogere er røget ud som starter. Med Tingager inde, kan man måske få lov at spille. Som JP har disponeret på det seneste, er Bogere åbenbart bag Tchamche og Serra.
Hvis man giver Hedensted en treårig kontrakt i sommers for så at droppe ham som førstevalg og hive Hansen ind som formentlig spiller sin sidste sæson, og startede sæsonen skidt, så stiller jeg mig godt nok undrende over for den sportslige ledelses evner. Så vil CV have fejlet på både målmands og angriberpladsen.

Kunne starte mod SJE:

Hansen
Mølgaard, Tingager, Gratarson
Carstensen, Anderson, Knudsen, Emmery
Mccowatt, Sierra, Arnstad

Kunne starte i Europa:

Hedenstad
Røssler, Gretarsson, Kahl
Andersen, Solbakken, JJ, Kristiansson
Bech, Borgere, Arnstad
Jeg forstår til fulde dine drømme om Arnstad i angrebet.
Når man både ser på kampene og træningerne, er der helt fint med spil på banen, men når man kommer til den sidste trediedel, sker der ikke rigtigt mere.
Når man ser på de afgørende offensive spillere i sidste og denne sæson, er det tæt på de samme spillere, der er til rådighed. Ja, der er endda kommet ekstra spillere til som bl.a. Anderson og McCowatt, så reelt burde vi være minimum på niveau.
Men virkeligheden er, at Bech og Arnstad har været skygger af sig selv. Og det er hos de to, jeg tror hunden ligger begravet. Arnstad fremme har været den store forskel og åbenbart for begges evne til at score og gøre andre farligere.

Hvis en mere offensiv Mølgaard til højre og en McCowatt eller Anderson til venstre i front ikke gør en forskel mod SJF, bør det være slut med eksperimentet med Arnstad på midten. Det har ikke virket endnu, og det har kostet dyrt. At minusset ved at erstatte ham med Solbakken, Jønsson eller andre konstellationer er større end savnet af ham i front, tror jeg ikke på.

I mine øjne er forsvaret nu blevet stabiliseret fremadrettet i denne sæson. Nu handler det om at få udbytte af spilovertaget, så vi går fra at være det dårligste mesterhold til reelt at kunne true de nuværende tophold i de indbyrdes kampe. Med indkøbene til denne sæson er truppen blot blevet endnu mere skævvredet, når det gælder det offensive, men det kan vi jo ikke gøre noget ved før i næste transfervindue.

Og lad os så få en sikker sejr mandag på 3-0 ved at spille fremadrettet og blive ved med det i 90 +. KSDH.

Hvis man giver Hedensted en treårig kontrakt i sommers for så at droppe ham som førstevalg og hive Hansen ind som formentlig spiller sin sidste sæson, og startede sæsonen skidt, så stiller jeg mig godt nok undrende over for den sportslige ledelses evner. Så vil CV have fejlet på både målmands og angriberpladsen.
Som Hedenstad har spillet indtil videre ligger konklusionen også lige for, om han bænkes eller ej.

Spørgsmålet er, om man ser mere i ham og derfor tror han kan hæve niveauet.

Hvis man undlader at bænke ham fordi 'så ser vi dumme ud', er det imø langt værre end at have begået en fejl. Edit: men tror man oprigtigt han bliver bedre, skal man naturligvis holde fast.

Latest posts

Back